Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Nederland staat vast, omdat er altijd idiooten op zomerbande
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 januari 2010 om 09:07 #17585224
poe, geen sper..
lijkt me kut :P
15 januari 2010 om 11:00 #17585225ik zat gisteren vast met de calibra, zomerrubbers en een achterafweggetje op een industrieterrein, waar geen sneeuw was geruimd.
maar ik heb voor dat soort gevallen oude autovloermatten mee, ff onder de wielen leggen om grip op te bouwen en je bent weer los.
en dan doorrijden naar een plek waar je weer weg kan komen, en ff de matten ophalen.
werkt perfect15 januari 2010 om 17:23 #17585226in de dakar binden ze hun rijlaten vast met touwen-kabels aan de auto hoef je niet terug te lopen haha
15 januari 2010 om 19:23 #17585227origineel gepost door Emiel-Manta
poe, geen sper..lijkt me kut :P
Dat is het ook!!! zeker met sneeuw, geen container op de motorwagen en een schamel aanhanger met volle container, en dan achter de hoogte op de hoek om krijgen haha….
heb een serieuze aanloop moeten nemen en op hoop van zegen dat ik in een keer zonder weg te glijden in kon steken.
Willem
15 januari 2010 om 22:02 #17585228muah ha ook neit extreem langzaam rijden,maar ergens waar je 80 mag en eht is echt glad,dus goed aangereden sneeuw,dat je emt remmen zo ie zo al doorglijdt tja dan rij ik wat rustiger maar een beetje sneeuw wat anar beneden komt en iets blifjt liggen houd je je gewoon aan de snel weg
met de trekker oplegger merk ik er weinig van,als je maar blijft bewegen met 50/60 ton ballast achter op:P
daf 95 zwaartransport trekker met 6 assige nooteboom ballasttrailer:)
16 januari 2010 om 17:35 #17585229komt wel goed dus…
Willem
17 januari 2010 om 12:43 #17585230sneeuw is al weer weg het was uiteindelijk maar 5 werkdaagjes gedonder, nu is het weer normaal winter in NL een koude herfst dus.
17 januari 2010 om 18:26 #17585231origineel gepost door redmanta
in de dakar binden ze hun rijlaten vast met touwen-kabels aan de auto hoef je niet terug te lopen hahaniet aan ged8, maar ik hoefde gelukkig niet zo ver te lopen :P
30 januari 2010 om 10:49 #17585232het is ook altijd wat met die vracht karren,veel comfor,alleen tijdens
het rijden beetje aan het wiel draaien,de comp doet de rest:jerry:jerry:jerry
heb nog daf gereden langstuk ijzer als pook rechter schouder fracturen ding
of half uit je stoel hangen klutsen en heel belangrijk een top snelheid van
73 kilometer per uur,dat waren nog is tijden ,lol.
alle gekheid mensen deze mannen zitten dag en nacht bij weer of geen weer langs de weg voor ons.
geef ze dan ook wat ruimte en respect:wors:wors:wors:wors
vgr tonsr.30 januari 2010 om 11:25 #17585233Zo komfortabel is mijn Benzje niet hoor…
en zeker in deze tijden is het apparaat niet warm te krijgen!!! (max 60 graden)
we hebben wel stuurbekrachtiging!!
maar ook een zware koppeling (niet bekrachtigd, en olie bediend).
zwaar schakelen bij koude motor, en klutsen om hem terug te schakelen
geen stoelverwarming.
Geen extra’s
Geen standverwarming
Geen voorgloeiinstallatie (toch bij -13 in 2 slagen draaien!! / welliswaar op 2 cilinders haha)
Geen winterbanden, zelfs geen Distributie banden, alleen snelweg reiffen..
Als je goed kijk kan je het profiel zien van de voorband, zo zijn ze allemaal:
Willem
30 januari 2010 om 12:25 #17585234willem zijn ze bij je baassie in de sixties blijven hangen,hahahahah
die daf waar ik het over heb had dat ook allemaal niet ook geen
stuurbekrachtiging,wel let op om hem toch warm te krijgen een rol
die kon je naar beleiven omhoog halem met in de cabine een ketting die je dan weer kon vast haken dus dat was wel goed gevonden gevonden
van daf,afgekeken van citroen.maar ik heb met dit weer melij met je
willem 60 graden brrrrr:puke:puke:pukemaar kan je niet stukkie karton
voor de radiateur frommelen kan je toch wat warmte kreeren.
vgr tonsr.30 januari 2010 om 12:28 #17585235ja als ik moet klimmen dan word ie wel 85 a 95 (werk temperatuur) graden dus dan moet ik iedere keer dat kartonnetje weg halen voor een heuvel, schiet ook niet op..
ach het werkt, alleen in de auto word het niet echt warm zeg maar..
zelfs met de kachel op koud word de motor niet veel warmer.
Willem
30 januari 2010 om 12:43 #17585236hahahaha ik heb heeeeeeeel lang geleden ook met zo’n Atego voor Qualitybakers Brood gereden !!!!
menig keer de chocolatjes van het gebak op het plafond moeten pulken. [als ik weer eens een drempel nam]Vaak koude poten gehad !!!! :fy1
Maar wel lekker veel power in dat ding………. [brood weegt niet zo veel :agent]
30 januari 2010 om 12:54 #17585237Opzich mag ik zelfs met de 170pk 4 cilinder ook niet klagen wat betreft kracht, motorje loopt lekker, maar in combinatie met een aanhanger is het gewoon te weinig..
Bij het stoplicht doet ze niet veel onder van de 240 pk MAN TGS en zo..
En drempels ,hobbels, Richels, kuiltjes, zijn en blijven een drama voor Mercedes Benzen.
Willem
30 januari 2010 om 15:37 #17585238je hebt een gierige baas willem, ze zeggen altijd dat loon(juistheid en op tijd) op de 1e plaats komt en dan pas materiaal, bij mijn huidige baas ging ik van d5 naar d4 maar het materiaal is super en dat doet ook wel wat hoor. heb nu meer werkuren ook dus al bij al beter materiaal en meer loon.
kun je die mercedes niet wat opvoeren, beetje aan de brandstofdruk sleutelen, ooit in een ver verleden reed ik met een renault r serie origineel 385pk na wat kloten met behulp van monteur in late uurtjes tegen de 440pk
30 januari 2010 om 18:51 #17585239Deze is alleen te Chippen..
Is er een met Commonrail inspuiting, volledit computer gestuurd..
Dus zelfs E-gas enzo..
T ding rijdt, ik rijdt met deze auto, omdat ze deze ergens op een andere vestiging nog hadden staan en het zonde was om deze weg te doen.
Er komt over anderhalf jaar een andere (dan gaat ie richting 13jaar, en dan krijgen we geen vergunning voor in de stad meer..
dan krijgen we een Lijn 6 12tonner met 290pk, automaat of EPS, en motorsnelverwarmer, Airco, electrisce ramen en speigels, Euro 5+ of euro 6 (Ben ik straks de eerste op de zaak met een Bleutec6 plaatje op de zijkant).
Die zou zelfs zuiniger moeten zijn als mijn huidige MB Atego, welke gemiddeld 1 op 5,7 rijdt in de stad (met henger).
Het is zeker ook geen Klote auto om mee te rijden hoor…
We rijden niet zoveel, t wagentje staat op 246500km dat met een bouwjaar van 1999, de rest rijdt nog minder haha.. ik heb de hoogste km stand.
Geeft wel een beetje het gevoel van Nostalgie trouwens, met 55 de Benelux uit komen met 2 lege Containers erop.
Mijn vorige was wel een fijnere auto, vond het jammer dat die weg ging was nog een ECHTE Benz!!:
Willem
30 januari 2010 om 18:58 #17585240Tsja, was weer raak, er kwamen op de 10 druppels regen 1 vlok sneeuw naar beneden en ze reden hier al weer 15 op een 60 weg godverde gloeiende…
Ik vind vrplichte SneeuwCursus!!!!
en FLINK bekeuren voor GEVAARLIJK langzaam rijden….
Willem
30 januari 2010 om 19:02 #17585241Heel de Belgische ardennen stond vast vannacht, reden ??
Je raad het vast wel…….. nederlanders zonder winterbanden !!!30 januari 2010 om 19:06 #17585242origineel gepost door redmanta
je hebt een gierige baas willem, ze zeggen altijd dat loon(juistheid en op tijd) op de 1e plaats komt en dan pas materiaal, bij mijn huidige baas ging ik van d5 naar d4 maar het materiaal is super en dat doet ook wel wat hoor. heb nu meer werkuren ook dus al bij al beter materiaal en meer loon.Wel aardige stap terug voor mij dan, van schaal E naar D haha…
Willem
30 januari 2010 om 21:18 #17585243Ik heb nog nooit op winterbanden gereden en rij veel km s …..
Vind dat vele een cursus rijden moeten krijgen de ene is bang die is dat en dat is het probleem in nederland.
En vele die menen o dat kan ik en bam ze kunnen het dus niet……
Ik heb me wagen onder controle en dat kunnen vele niet zeggen die in een wagne rijden en nee ik ben zeker niet perfekt maar me assie heb ik alle weer omstandigheden onder controle….
30 januari 2010 om 22:15 #17585244origineel gepost door stillekracht
Ik heb ze gisteren weer zien staan in de file met doorslaande wielen, men kwam gewoon niet vooruit…..
terwijl mensen met winterbanen nergens last van hadden.wat zit je nu te bazelen…
ik heb zomerbanden eronder en rij 180 km per dag woon/werk en nergens geen last van.
gewoon gezond verstand gebruiken, je aanpassen aan weersomstandigheid en afstand bewaren.
30 januari 2010 om 22:54 #17585245het kost niks hoor, winterbanden, en meen serieus dat het een genot is (wanneer goede) winterbanden worden gekozen..
wat je op winterbanden rijd rijd je niet op zomerbanden…
je zal een noodremactie moeten doen, dat scheelt flink meters tussen zomers en winters
en ja, met winterbanden moet je ook je kop erbij houden…
let op, zeker in de heuvels en bergen, kan het van groot belang zijn wat voor rubber eronder zit.
mensen lekker met zomerbanden lekker hevels klimmen, gaan griploos weer achteruit…. zie het te vaak… je kan een end kommen op zomer banden, maar eens houd het op..
dan nog de onkunde erbij van nederlanders, die hebben immers geen sneeuw ervaring…
Willem
30 januari 2010 om 23:47 #17585246Winterbanden voor niks zo wil ik ze ook wel…
Gewoon je rijstijl aanpassen op het weer dan heb je ook genoeg afstand bij een noodremactie, winterbanden zal vast wel schelen maar die ene keer in de zoveel jaar dat er een weekje sneeuw ligt om daar setje banden voor te kopen, hier zijn ze helaas niet voor niks.Heuvels en bergen, rotondes en drempels hier in Nederland kijk als ik zou wintersporten of in het diepe zuiden zou wonen dan zou ik ze ook aanschaffen of het in elk geval overwegen.
Als je naar Duitsland gaat moet je ze er ook op hebben zou in de Ardennen ook niet verkeerd zijn.
30 januari 2010 om 23:51 #17585247origineel gepost door wim-v6
Tsja, was weer raak, er kwamen op de 10 druppels regen 1 vlok sneeuw naar beneden en ze reden hier al weer 15 op een 60 weg godverde gloeiende…Ik vind vrplichte SneeuwCursus!!!!
en FLINK bekeuren voor GEVAARLIJK langzaam rijden….
Willem
Lol echt wel!!!
Vanochtend N34.. 40 rijden op 100km weg.. :( ik overal te laat door dat stel malloten!!!!
Me corsaatje op zomerbanden kwam de parkeer garage niet in hoor!!! die ging half omhoog, en gleed toen mooi net zo hard terug richting een dikke jeep.. :x (gelukkig wel op tijd grip gevonden)Dus winterbanden zijn ideaal!! en ze kosten ook amper en je zomerbanden slijten niet…
dus waarom zou je het dan NIET doen?????? :o:o31 januari 2010 om 10:45 #17585248Het probleem wat veel mensen hebben, is dat wanneer zij wintersloffen hebben dat ze gelijk het idee hebben dat ze gewoon zoals in de zomer kunnen blijven rijden. Gewoon lekker gassen etc. Zie ze vaak genoeg voorbij komen als gekken. Winterbanden zijn gewoon beter, anders zou je net zo goed altijd op kale banden kunnen blijven rijden omdat het toch geen verschil zou moeten maken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.