Nederland staat vast, omdat er altijd idiooten op zomerbande

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Nederland staat vast, omdat er altijd idiooten op zomerbande

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 209)
  • Auteur
    Berichten
  • #17585124
    Oenatje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      niet verplichten,

      slaat nergens op.

      zo vaak sneeuwt het hier niet, nu toevallig deze winter.

      #17585125
      spy675
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 May 2008

        service aan het spoor??????ooooooo,nou snap ik waarom zo weinig treinen rijden als het een keertje sneeuwt of meer als een graadje of 5 vriest,en ja winterbanden zijn onder winterse omstandigheden beter als zomerbanden,klopt helemaal,maar die gekke die denken dat ze beter kunnen rijden dan hun beschermengel kan vliegen,het rijden onder winterse omstandigheden zegt meer over de bestuurder als hun banden die onder hun auto liggen,gewoon aanpassen en niet gaan denken dat je een wereldchauffeur bent die alles onder controle heeft,gewoon normaal doen op de weg!!!!!ik zie te vaak van die “wereldchauffeurs” in mijn werk!!!!!!,tegen een boom,onder een vrachtwagen gevouwen of helemaal in de kreukels!!!!

        #17585126
        ron1978
          Lid sinds:
          28 December 2009

          Maakt wel verschil winterbanden, alleen als iedereen winterbanden had gehad had het evengoed vast gestaan laatst.
          En niet verplichten, vind ik flauwekul. Je kunt wel alles gaan verplichten. Moet toch iedereen zelf weten.

          Maar ja is mijn mening he. Zo te zien aan de pol denken er meerdere over zo.

          #17585127
          tcat
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 December 2004

            origineel gepost door manta1
            nou is het bij ons in zierikzee allemaal redelijk schoon en rij ik ook weer gewoon op de motor naar me werk. maar sneeuw is zelfs voor mij op de motor geen probleem. maar wat op dit moment gaande is dat het sneeuw wat gevallen is, is aangevroren waardoor er 1 grote ijspalijs ontstaan is, en jij ghaat mij vertellen dat ej met je winterbanden gewoon over ijs kan rijden?? dan nodig ik je uit voor een ritje over de plaatselijke ijsbaan hier.
            en dat was gister dus aan de hand.

            Voor de meeste mensen ben je knettergek, om met dit weer op een motor te stappen.
            Voor mij ben je een bikker.
            Ik deed het ook altijd, weer en wind op de motor..
            Alleen met mijn huidige mot ik er niet aan denken.

            En wel of geen winterbanden, op een ijsbaan heb je spike’s nodig….
            Maak echt geen moer uit dus.
            De banden zijn zo goed als de bestuurder!!!!!

            En waar ik zelf mee rij, geen flauw idee.
            Ze zijn rond en van rubber:jerry

            #17585128
            Silver
              Lid sinds:
              7 July 2006

              dat heel NL vast staat heeft meer te maken met de kwaliteit van de automobilisten zelf, ipv welke banden erop zitten.

              #17585129
              postbusmanta
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 July 2004

                Ik heb er wel nieuwe winterbanden op gedaan.

                Met m’n zomerbanden (Fulda Carat) met goed profiel, had ik totaal geen grip.

                Met de auto van m’n meissie heb ik bijna nog meer grip, dan met m’n winterbanden: Daar liggen nieuwe achterbanden (Fulda Carat) omheen en goede aquatrac voorbanden.

                Met m’n vorige auto heb ik ook de hele zomer met m’n winterbanden gereden. Hoewel het profiel nog voldoende was, had ik de volgende winter totaal geen grip meer!!

                Het maakt dus het meeste verschil hoe de kwaltiteit van de band is:
                Een goede verse zomerband doet het beter dan een verharde winterband.

                Ik denk dat het ook uitmaakt of je auto goed is uitgelijnd!!
                Mijn auto spoort niet, en dan begin je al met slip. Dit is geen goede uitgangspositie.
                Maandag ga ik hem uitlijnen. Eens kijken of dat uitmaakt.

                #17585130
                stillekracht
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 May 2007

                  Zowizo moet je als bestuurder rekening houden met het verkeer en weersomstandigheden.
                  Echter met goede winterbanden heb je gewoon voordeel !

                  Waarom hebben ze het anders verplicht gesteld in de landen om ons heen ??

                  #17585131
                  Bart Hoedemaker
                    Lid sinds:
                    12 February 2007

                    Nederlanders kunnen gewoon niet rijden klaar.

                    #17585132
                    stillekracht
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 May 2007

                      hollanders daarintegen weer wel ;)

                      #17585133
                      Ghanz
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        31 July 2005

                        origineel gepost door Bart Hoedemaker
                        Nederlanders kunnen gewoon niet rijden klaar.

                        origineel gepost door stillekracht
                        hollanders daarintegen weer wel ;)

                        en die laatste rijden zeker het hele jaar op zomerbanden?

                        :jerry:jerry:jerry:jerry

                        #17585134
                        arjontje
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          31 March 2006

                          origineel gepost door McKaamos

                          origineel gepost door bjornno
                          ik heb niet gezegd dat ze niet beter zijn winterbanden hebben een zachtere rubber samenstelling waardoor ze better zijn in laagere temp zijn maar in sneeuw maakt het niet veel uit want het profiel zit ook zo vol

                          Fout ;)
                          Van het zachtere rubbercompound klopt, maar buiten normaal profiel hebben winterbanden ook lamellen.
                          Elke ribbel of nop van een winterband is in plakjes gesneden. Een beetje alsof je honderden post-it kladblokjes om je banden hebt.

                          Zet zo’n kladblokje eens met de onderste rand op tafel en trek hem eens achteruit. De velletjes vouwen uit elkaar wat een ribbeltjesoppvervlak geeft.
                          Dat doen winterbanden ook. Ze produceren enorm veel extra oppervlak en een tandjes profiel die in de sneeuw grijpt.
                          Het gewicht van je auto duwt dat profiel in de sneeuw zodat het samenpakt en een tegengesteld profiel in de sneeuw maakt. Daardoor heb je ook in de sneeuw extra grip.
                          Nog een voordeel is dat die lamellen niet vol raken met sneeuw. Zodra ze contact met de grond verliezen maken ze zichzelf schoon. Ze liggen zo dicht tegen elkaar aan dat de ene als schraper voor de volgende gedraagt.

                          Daarom is het ook belangrijk dat je winterbanden wat smaller neemt dan zomerbanden omdat je met smallere banden meer druk per vierkante centimeter oppervlakte hebt. Daardoor worden de lamellen extra hard in de sneeuw gedrukt voor extra grip.

                          Bij droogte in de zomer wil je juist zoveel mogelijk glad bandoppervlak dat het asfalt raakt. Er is dan niks om aan vast te grijpen en moeten je banden juist zo min mogelijk profiel hebben voor zoveel mogelijk frictie.
                          Daarom rijd men in de Formule1 ook op slicks.

                          Bij nat weer wil je wel weer profiel hebben om het water onder je banden vandaan weg te voeren en zoveel mogelijk droog oppervlak contact laten maken met de rest van de band.

                          Edit:
                          Deze idioot rijd trouwens ook nog gewoon op zomerbanden. Ik hoef dan ook niet perse van huis met de auto. M’n werk is sneller te bereiken met de fiets gezien de enorme verkeerstdrukte in de ochtendspits. 70% van de rit is filerijden en met de fiets kan ik alle tussendoor routes pakken en in 1 keer doorrijden.

                          Misschien dat ik nog wel een setje winterbanden op m’n oude stalen velgen laat zetten, maar dat is een beetje afhankelijk van m’n financiele situatie en de prognose voor het weer na deze koude periode.

                          He He eindelijk 1 die het ook snapt.

                          En de mensen die zeggen winter banden heb ik niet nodig, want het sneeuwt toch niet zo vaak.

                          Het zijn winter banden, geen sneeuwbanden.
                          onder de 7 graden heb je zo veel meer grip dan de zomerband.
                          Dus niet alleen bij sneeuw is een winterband goed.

                          Ik rijd zelf ook op winter banden.
                          En dan wel de Dunlop 3D. en die is al 3 jaar (sinds introductie dus) de best geteste band (samen met de conti ts 810 goodyear UG 7) En ja die hebben ook op vast gereden sneeuw zeer goede grip.

                          #17585135
                          Jerk
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 July 2004

                            Ik ben van mening dat Nederland niet vast komt te staan door mensen met zomerbanden
                            Van de week reed ik relaxt richting mijn werk
                            En op de linkerbaan reed een Jeep met hooguit een meter van zijn bumper een of andere kneus met een MPV
                            En dat terwijl er op de snelweg toch wel zat sneeuw lag
                            En die man duwen met zijn mpv
                            Ben express maar een baan naar rechts gegaan want ik zag het al helemaal voor me

                            En inderdaad,
                            een paar kilometer verderop was het raak
                            De Jeep moest blijkbaar remmen en de MPV zat er bovenop :thumbdown
                            Ik ben weer terug gegaan naar de linkerbaan en heb ff lekker mijn:fy1 opgestoken naar die man in die mpv
                            Dat soort mensen snapt het echt niet
                            Dan kan je nog zulke goede winterbanden hebben maar als je mensen hebt die er niet mee om kan gaan dan schiet Nederland er nog weinig mee op

                            #17585136
                            postbusmanta
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 July 2004

                              Ik heb om die reden ook gekozen voor de Dunlop :thumbup :thumbup

                              #17585137
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                origineel gepost door stillekracht
                                Service verlenen aan het spoor?? zonder winterbanden ?

                                Sinds wanneer ligt het spoor langs goed gepekelde landwegen ? :wtf

                                tjah ben der ook niet over te spreken
                                maar is ook verrekte weing tegen te doen

                                ach beetje rij ervaring je verstand gebruiken
                                en 6 nieuwe banden(achterdubbellucht) en flink wat druk op
                                de achteras
                                en ik kom er wel doorheen;)

                                maar zou prettiger zijn als er winterbanden onderkwamen
                                maar dat vinden de mensen die dat voor t zeggen hebben
                                en lekker op hun bedje liggen als wij er uit moeten
                                niet nodig

                                gek he dat de boel vertraagd;):thumbup:jerry

                                nogmaals ik ben een voorstander van winterbanden
                                het geeft je toch wat meer controle

                                maar heb ook de ervaring dat er vooral in de kouder manden van het jaar
                                mensen met de auto naar hun werk gaan die de rest van t jaar op de fiets zitten

                                als ik dan mag kiezen of die groep mensen
                                met winterbanden

                                of mensen die het hele jaar door meer km,s rijden
                                met knappe zomer banden

                                kies ik voor de laatste groep
                                want een slechte chaufeur met goeie banden
                                blijft knoeien:o;)

                                een combi zou t mooist zijn
                                dus de “betere”rijder incl winterbanden
                                en dan niet overmoedig worden

                                “uitzonderingen bevestigen uiteraard de regel”

                                ps ik heb niet op de poll gestemd:o
                                doe ik bij geen enkele poll;):P

                                #17585138
                                stillekracht
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  23 May 2007

                                  origineel gepost door Jerk
                                  Ik ben van mening dat Nederland niet vast komt te staan door mensen met zomerbanden
                                  Van de week reed ik relaxt richting mijn werk
                                  En op de linkerbaan reed een Jeep met hooguit een meter van zijn bumper een of andere kneus met een MPV
                                  En dat terwijl er op de snelweg toch wel zat sneeuw lag
                                  En die man duwen met zijn mpv
                                  Ben express maar een baan naar rechts gegaan want ik zag het al helemaal voor me

                                  En inderdaad,
                                  een paar kilometer verderop was het raak
                                  De Jeep moest blijkbaar remmen en de MPV zat er bovenop :thumbdown
                                  Ik ben weer terug gegaan naar de linkerbaan en heb ff lekker mijn:fy1 opgestoken naar die man in die mpv
                                  Dat soort mensen snapt het echt niet
                                  Dan kan je nog zulke goede winterbanden hebben maar als je mensen hebt die er niet mee om kan gaan dan schiet Nederland er nog weinig mee op

                                  Tegen dit soort rijgedrag helpt geen enkele band………

                                  Waar ik me aan erger is dat ik afgelopen week uren in de file gestaan bij A’dam.
                                  Wat mij opviel is dat er mensen gewoon geen tractie hadden.
                                  en niet de flyover’s op konden komen. en we daardoor allemaal stil stonden.

                                  Ik heb het dus niet over schijn veiligheid, en roekeloos rijgedrag van mensen met of zonder winterbanden.

                                  #17585139
                                  astra tje
                                    Lid sinds:
                                    8 July 2004

                                    verplichten? mmzzzz twijfelachtige ja.

                                    begrijp dat mensen de centjes er niet voor hebben vandaar.

                                    maar puur uit veiligheidsoverwegingen zouden ze eigenlijk verplicht moeten zijn.

                                    echt een wereld van verschil!

                                    #17585140
                                    The_Undertaker
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      24 April 2006

                                      origineel gepost door stillekracht
                                      Nee… maakt niets uit

                                      Lees jij wel eens test resultaten ???

                                      Winterbanden meer tractie…… kortere remweg…..

                                      Lul toch niet man. Geloof jij alles wat er geschreven staat? Geloof jij de bijbel? Geloof jij ieder woord wat mensen schrijven? Hals…

                                      Tuurlijk, winterbanden hebben voordelen in deze omstandigheden t.o.v. zomerbandjes, maar zomerbandjes zijn met aangepaste instelling prima mee te rijden.

                                      #17585141
                                      wim-v6
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        12 August 2005

                                        >> Verplicht winterbanden, dan alleen bij winters weer!!

                                        > van mij hoeft niemand VERPLICHT de winter door met winterbanden, maar wel wanneer de situatei zo is dat er gladheid word voorpels of aanwezig is, net als in duitlsand, ook bij verzekering kwesties mogen ze van mij laten mee wegen of je winterbanden hebt of niet..

                                        > Voordeel van bovenstaand is dat de meeste prutsers ook niet op winterbanden gaan rijden, maar dan thuis blijven, als de boetes en controles er streng op zijn..

                                        winterbanden verplichten zorgt waarschijnlijk wel voor een vermindering van een aantal ongelukken tijdens gladheid..

                                        met iedere band moet je je aanpassen aan de situatie, ook met winterbanden..

                                        Winterbanden aanraden: ja 1000%

                                        zo kan ik wel een voorbeeld geven van bij ons in zoetermeer..

                                        daar moet je omhoog rijden naar een stoplicht alvoor je de snelweg op kan.

                                        daar stonden op een gegeven moment gewoon een hele mut auto’s die ONMOGENLIJK weg konden komen nadat het licht op groen ging, gewoon geen tractie, ik heb zelf geprobeerd een auto van zijn plek te krijgen op die heuvel gewoon onmogenlijk!! auto met NIEUWE zomer banden.

                                        ik reed daar gewoon weg met mijn winterbanden (wel de nr1 winterband in de maat 175-65-14 / vredestein snowtrac 2/3) (voorzichtig accelereren is de magie bij wegrijden met sneeuw en ijs).

                                        ik heb auto’s omhoog staan trekken met mijn voorwielaangedreven Combo met winterbanden omdat deze zomerband rijders gewoon niet omhoog kwamen,

                                        winterbanden kunnen ook makkelijk slippen, maar hebben wel 400% meer grip dan zomer banden en 200% meer grip dan all seasons.

                                        LET OP: Het is ook belangrijk een goede set winterbanden te monteren, veel goedkope winterbanden hebben qua eigenschappen meer weg van zomerbanden dan winterbanden..

                                        Ik las ook iemand die zei dat bij een flink pak sneeuw de winterbanden ook zo vol sneeuw zitten, waarschijnlijk bij die persoon zijn TOYO winterbanden!!(als een van de slechtste winterbanden getest) een goede winterband heeft zacht rubber met kleine sneetjes in de noppen, deze zijn zo soepel gemaakt om juist het sneeuw uit de band te drukken, en dit doen mijn vredestein snowtracs als geen ander.

                                        deze vredestein snowtrac 2/3 heeft ook ronduit de beste grip in sneeuw en op ijs!!

                                        voor de grotere maten is de continental overall de betere band, maar in sneeuw en op ijs blijft vredestein de topper!!!

                                        keuze van een GOEDE winterband is echt belangrijk, ga niet voor een budget band, die helpen namelijk maar beperkt bij slechte omstandigheden, en dat zijn de mensen die zeggen dat winterbanden geen ruk uitmaken, ik weet wel beter..

                                        Heb niet voor niks voor Vredesteins gekozen, dit is na goed uitzoeken en test lezen!!

                                        Vredestein is zelfs in duitsland en de USA de nr1 winterband!!

                                        Daar komt bij dat ze vaak flink goedkoper zijn dan slechter presterende winterbanden van de andere topmerken.

                                        ik was 126 euro kwijt voor 2 vredestein snowtrac 3 175-65-R14 86T XL (eXtra Load > zwaardere draaglast ivm bestelauto).

                                        Willem

                                        #17585142
                                        Bart Hoedemaker
                                          Lid sinds:
                                          12 February 2007

                                          Het is gewoon bullshit met winter/zomer of allround banden als je beetje lomp doet met dit weer ga je met alles de bocht uit!

                                          #17585143
                                          Oenatje
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            origineel gepost door stillekracht
                                            Zowizo moet je als bestuurder rekening houden met het verkeer en weersomstandigheden.
                                            Echter met goede winterbanden heb je gewoon voordeel !

                                            Waarom hebben ze het anders verplicht gesteld in de landen om ons heen ??

                                            omdat ze daar veel vaker sneeuw hebben dan hier

                                            #17585144
                                            geeltje
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              3 November 2009

                                              ik laat altijdt een beetje lucht uit de zomerbandjes ontsnappen nou prima grip hoor voor de winter

                                              #17585145
                                              JohnSmith
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                5 August 2007

                                                met dat voorbeeld van wim is ook wel te zien dat nederland niet op winter is berekend, met die stoplichten op een heuvel.
                                                en dat geld dus ook voor veel bestuurders hier in nederland.

                                                en winterbanden zijn er niet voor niets, daar zal toch echt wel werk en verbetering in zitten, als duidsland de noodzaak ziet ze verplicht te stellen.

                                                ik heb zelf nog nooit met winterbanden gereden, vorig jaar in de sneeuw reed ik 4X4, maar ik zit er nu toch wel aan te denken een setje voor op m’n voorwielaangedreven cali te gooien.

                                                #17585146
                                                stillekracht
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  23 May 2007

                                                  origineel gepost door wim-v6
                                                  >> Verplicht winterbanden, dan alleen bij winters weer!!

                                                  > van mij hoeft niemand VERPLICHT de winter door met winterbanden, maar wel wanneer de situatei zo is dat er gladheid word voorpspelt of aanwezig is, net als in duitlsand, ook bij verzekering kwesties mogen ze van mij laten mee wegen of je winterbanden hebt of niet..

                                                  Helemaal mee eens, als je het niet kan betalen of niet nodig vindt om ze aan te schaffen blijf dan thuis.

                                                  origineel gepost door wim-v6
                                                  zo kan ik wel een voorbeeld geven van bij ons in zoetermeer..

                                                  daar moet je omhoog rijden naar een stoplicht alvoor je de snelweg op kan.

                                                  daar stonden op een gegeven moment gewoon een hele mut auto’s die ONMOGENLIJK weg konden komen nadat het licht op groen ging, gewoon geen tractie, ik heb zelf geprobeerd een auto van zijn plek te krijgen op die heuvel gewoon onmogenlijk!! auto met NIEUWE zomer banden.

                                                  ik reed daar gewoon weg met mijn winterbanden (wel de nr1 winterband in de maat 175-65-14 / vredestein snowtrac 2/3) (voorzichtig accelereren is de magie bij wegrijden met sneeuw en ijs).

                                                  Ik zag dezelfde situatie op de A10 afgelopen week, en mede daardoor was ik pas heeeeeel laat thuis.

                                                  Nogmaals tegen lompe boeren met zomer of winterbanden help niets !!!
                                                  Zeg nou zelf, als je die banden nu eens gratis kreeg, reed jij er dan niet op !?

                                                  #17585147
                                                  sjouke
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    22 September 2006

                                                    wast een gezeur eigenlijk … omdat we met zijn allen er wat langer over doen om thuis te komen :sleeping

                                                    dat moeten we nou onderhand wel eens gewend zijn met die ellen lange files elke dag :sleeping

                                                    #17585148
                                                    stillekracht
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      23 May 2007

                                                      :hmmz als jij om 2 uur s’nachts thuis komt piep je wel anders.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 209)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.