Nederland staat vast, omdat er altijd idiooten op zomerbande

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Nederland staat vast, omdat er altijd idiooten op zomerbande

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 209)
  • Auteur
    Berichten
  • #17585099
    redmanta
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Originally posted by stillekracht
      Service verlenen aan het spoor?? zonder winterbanden ?

      Sinds wanneer ligt het spoor langs goed gepekelde landwegen ? :wtf

      :wtf je blijft maar doordrammen he met je winterbanden die zijn echt niet heilig or,
      ook met gewone banden kun je overal komen ik doe het al 7 jaren lang aan 25.000 prive km per jaar zonder ook maar 1 keer schade te hebben gehad of een ander in gevaar te hebben gebracht.
      maakt mij dat zo´n super bestuurder> NEE gewoon met gezond verstand en aanpassen aan de omstandigheden zonder gelijk met 10km/h te gaan kruipen.
      je hebt ook niks aan splik splinter nieuwe winterbanden met de gedachte dat je nu niks kan gebeuren. of wel soms??

      #17585100
      bjornno
        Lid sinds:
        4 August 2009

        daar geef ik je gelijk in red manta

        #17585101
        stillekracht
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 May 2007

          @ redmanta
          hahahaha niet happen !!!! ’t is maar een poll !!!!

          Ik geef alleen aan wat er gisteren is gebeurd, mensen die met hun auto niet de flyover’s op konden omdat er sneeuw lag.
          en frustrerend vind dat ik wel geinvesteerd heb in een paar winterbanden, en niet thuis kon komen omdat anderen het verotten.
          BLIJF DAN THUIS :argue

          #17585102
          mayhem
            Lid sinds:
            13 June 2006

            om nou gelijk te roepen dat t de schuld is van de zomerbanden rijders vind ik te ver gaan.

            waar ik me aan erger is die idioten die remmen als ie gaat glijden, 2cm gijden en gelijk die poot vol op de rem… hij zoekt zijn eigen spoor wel or, al dat bange gedoe.. zoveel mensen zitten veels te bang achter t stuur, en gaan lopen klootzakken.

            #17585103
            manta1
              Lid sinds:
              25 October 2009

              nou is het bij ons in zierikzee allemaal redelijk schoon en rij ik ook weer gewoon op de motor naar me werk. maar sneeuw is zelfs voor mij op de motor geen probleem. maar wat op dit moment gaande is dat het sneeuw wat gevallen is, is aangevroren waardoor er 1 grote ijspalijs ontstaan is, en jij ghaat mij vertellen dat ej met je winterbanden gewoon over ijs kan rijden?? dan nodig ik je uit voor een ritje over de plaatselijke ijsbaan hier.
              en dat was gister dus aan de hand.

              #17585104
              8klepper
                Lid sinds:
                11 November 2005

                laat ze maar bang zijn,
                winterbanden zijn het zelfde als ABS ESP TC en al die kutzooi,
                schijnveiligheid, mensen moeten normaal rijden maar omdat ze meer “techniek” hebben gaan ze debieler rijden, dan ben je t voordeel al kwijt,
                mijn advies;
                doe normaal doe je al gek genoeg
                als je GOEDE banden hebt maakt geen reet uit welk merk met FLINK profiel kan je gewoon alles doen

                #17585105
                Botho
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 May 2009

                  klinkklare onzin! voor die ene keer dat het sneeuwt hier maken die winter banden geen flikker uit. Ik heb all weather banden samen met gezond verstand red je het dan wel. Als je je even verdiept had in het hoe en waarom van de file’s had je gezien dat het door vrachtwagens komt die flauwe hellinkjes niet meer opkomen door gewicht. Normaal gesproken(in ieder ander eg land) halen ze de vrachtwagens van de weg bij storm of weeralarm(hadden ze hier ook gewoon moeten doen. Plus dat er extreme sneeuwval was , weinig zout en te late inzet van sneeuwschuivers. Dus met je winterbandjes was je echt niet sneller thuis geweest. Rally/ijsbanden misschien wel…

                  #17585106
                  GTS Power
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 May 2008

                    heb dit jaar voor eerst winterbanden,en moet zeggen dat je zeker meer grip hebt:thumbup
                    en voor die dombo’s die denken dat ze op winterbanden kunnen rijden als in de zomer op zomerwielen kunnen beter thuis blijven:swear
                    als je wil kan je met winterwielen net zo makkelijk uit de bocht vliegen als met zomer wielen ,maar het scheelt wel:thumbup

                    #17585107
                    Stender
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      5 April 2009

                      Het zijn niet alleen winterbanden hoor.

                      Ik zie mensen op winterbanden die nog steeds over vast komen te staan en slippen. Het is gewoon een kwestie van goed opletten en goed rijden. Mijn auto rijdt nu niet maar ik heb geen problemen met de auto van mijn ouders.

                      Gewoon opletten en vaart houden en niet teveel gas, en dat op zomerbanden :P

                      #17585108
                      Arjan Kuijper
                        Lid sinds:
                        29 June 2004

                        Originally posted by mayhem
                        om nou gelijk te roepen dat t de schuld is van de zomerbanden rijders vind ik te ver gaan.

                        waar ik me aan erger is die idioten die remmen als ie gaat glijden, 2cm gijden en gelijk die poot vol op de rem… hij zoekt zijn eigen spoor wel or, al dat bange gedoe.. zoveel mensen zitten veels te bang achter t stuur, en gaan lopen klootzakken.

                        Je hebt idd zoveel mensen die zo ontzettend langzaam gaan rijden op de snelweg als het eigenlijk allemaal wel mee valt. Hier in het zuiden worden files veroorzaakt door dat soort mensen. Die moeten gewoon thuis blijven als ze niet met dit weer kunnen rijden.

                        Ik rij trouwens ook met gloednieuwe zomerbanden op de Omega en rijdt perfect.
                        Voordeel van dit weer is dat wel de linkerbaan meestal lekker vrij is (in het zuiden dan, na de spits). Kunnen alle 50 km per uur rijdenden mensen op de vluchtstrook en rechterbaan blijven rijden en kan ik gewoon langs.:P

                        #17585109
                        Heytse
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 February 2009

                          Verplichten van winterbanden lijkt me niet een oplossing.

                          Laat al die ‘bange’ bestuurders maar thuis blijven, dan kan de rest door rijden.
                          Of misschien een slip cursus invoeren bij het halen van je rijbewijs, weet je gelijk wat je moet doen als je auto begint te glijden.

                          Ik heb zelf een setje nieuwe zomerbanden onder de omega liggen en nergens last van, alleen daar waar het een ijsbaan is wil ie wel wat glijden.
                          Onder het busje dat ik van het weekend reed zaten wel winterbanden (nieuwe), maar daar waar de sneeuw is plat gereden tot ijs glij je net zo hard.

                          Dus ik zeg; niet verplichten.

                          Groeten,

                          Wouter

                          #17585110
                          Desperado
                            Lid sinds:
                            4 September 2008

                            origineel gepost door MonzaRon
                            ach en wee, hebben we een keer een winter,
                            heel Nederland op z’n kop, en dan komen dit soort discussies weer :thumbdown

                            Ik ben ook zo’n idioot, die met nieuwe zomerbanden met een goede grip door de sneeuw raast, heerlijk gevoel :D:thumbup

                            nee, wat misschien wel zou kunnen, is dat er veel wagens
                            rondrijden, met of zonder zomerbanden, maar dan met een oude productiedatum.
                            Deze banden zouden harder kunnen zijn geworden’. :thumbdown
                            misschien dat daar beter op gecontroleerd mag worden bij een APK :hmmz

                            Rijden met winterbanden is zekers aan te bevelen,
                            maar om hier binnen te ploffen en de zomerbanden in de
                            winter uit de bannen, dat gaat me te ver.
                            Er zijn ook bestuurders die bang zijn om door de sneeuw
                            te moeten rijden,
                            wanneer hebben we voor het laatst zoveel sneeuw gehad?
                            misschien moeten we na deze winter nogmaals 10 jaar wachten op sneeuw,
                            en dan hebben we die winterbanden er liggen,door ouderdom
                            kunnen die ook op grof vuil.

                            ;)

                            +1

                            #17585111
                            Fearless
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 January 2005

                              Verschil met winterband/zomerband is zeker wel te merken!

                              allseason banden zijn ruk! dan heb je van alle pluspunterige eigenschappen ….een beetje…

                              Met dit weer wil ik ze ook wel….maarja moet straks keuzes maken met wat ik met de daily ga doen….

                              #17585112
                              Arjen
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                Onder mijn bus en mijn prive auto heb ik winterbanden. Is gewoon een verschil tussen dag en nacht!! Mensen die zeggen dat het weinig uitmaakt hebben het verschil nog nooit ervaren denk ik. Gewoon verplicht stellen. Je moet wel hele goeie nemen, dus die in de duitse testen als Sehr Gut er uit komen. Anders heeft het inderdaad weinig zin.

                                #17585113
                                opelkadetje
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  6 December 2004

                                  winterbanden niet verplicht nee..

                                  die ene keer per 3 jaar??? dat er sneeuw is…
                                  als het zomer is en het regent dan gaat half nederland al 80 rijden ipv 120….

                                  zoals eerder in het topic is aangegeven … half nederland is gelijk in paniek als het zonnetje niet normaal schijnt.
                                  meer grip met winterbanden… misschien wel ja (nav tests) maar ben er van overtuigd dat je met goeie zomerbanden net zover komt als met een setje winterbanden (zomerbanden met voldoende profiel, dus geen 3mm)

                                  als het regent staat de randstad ook vast…. zelfs als het niet regent pffff hahahaha blij dat ik in zo’n boerengat woon.. nooit ergens last van

                                  #17585114
                                  Botho
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    29 May 2009

                                    origineel gepost door opelkadetje
                                    winterbanden niet verplicht nee..

                                    die ene keer per 3 jaar??? dat er sneeuw is…
                                    als het zomer is en het regent dan gaat half nederland al 80 rijden ipv 120….

                                    zoals eerder in het topic is aangegeven … half nederland is gelijk in paniek als het zonnetje niet normaal schijnt.
                                    meer grip met winterbanden… misschien wel ja (nav tests) maar ben er van overtuigd dat je met goeie zomerbanden net zover komt als met een setje winterbanden (zomerbanden met voldoende profiel, dus geen 3mm)

                                    als het regent staat de randstad ook vast…. zelfs als het niet regent pffff hahahaha blij dat ik in zo’n boerengat woon.. nooit ergens last van

                                    Heeft jouw trekker wel winterbanden???? :Phahahhah:thumbup:thumbup

                                    #17585115
                                    McKaamos
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      10 December 2009

                                      origineel gepost door bjornno
                                      ik heb niet gezegd dat ze niet beter zijn winterbanden hebben een zachtere rubber samenstelling waardoor ze better zijn in laagere temp zijn maar in sneeuw maakt het niet veel uit want het profiel zit ook zo vol

                                      Fout ;)
                                      Van het zachtere rubbercompound klopt, maar buiten normaal profiel hebben winterbanden ook lamellen.
                                      Elke ribbel of nop van een winterband is in plakjes gesneden. Een beetje alsof je honderden post-it kladblokjes om je banden hebt.

                                      Zet zo’n kladblokje eens met de onderste rand op tafel en trek hem eens achteruit. De velletjes vouwen uit elkaar wat een ribbeltjesoppvervlak geeft.
                                      Dat doen winterbanden ook. Ze produceren enorm veel extra oppervlak en een tandjes profiel die in de sneeuw grijpt.
                                      Het gewicht van je auto duwt dat profiel in de sneeuw zodat het samenpakt en een tegengesteld profiel in de sneeuw maakt. Daardoor heb je ook in de sneeuw extra grip.
                                      Nog een voordeel is dat die lamellen niet vol raken met sneeuw. Zodra ze contact met de grond verliezen maken ze zichzelf schoon. Ze liggen zo dicht tegen elkaar aan dat de ene als schraper voor de volgende gedraagt.

                                      Daarom is het ook belangrijk dat je winterbanden wat smaller neemt dan zomerbanden omdat je met smallere banden meer druk per vierkante centimeter oppervlakte hebt. Daardoor worden de lamellen extra hard in de sneeuw gedrukt voor extra grip.

                                      Bij droogte in de zomer wil je juist zoveel mogelijk glad bandoppervlak dat het asfalt raakt. Er is dan niks om aan vast te grijpen en moeten je banden juist zo min mogelijk profiel hebben voor zoveel mogelijk frictie.
                                      Daarom rijd men in de Formule1 ook op slicks.

                                      Bij nat weer wil je wel weer profiel hebben om het water onder je banden vandaan weg te voeren en zoveel mogelijk droog oppervlak contact laten maken met de rest van de band.

                                      Edit:
                                      Deze idioot rijd trouwens ook nog gewoon op zomerbanden. Ik hoef dan ook niet perse van huis met de auto. M’n werk is sneller te bereiken met de fiets gezien de enorme verkeerstdrukte in de ochtendspits. 70% van de rit is filerijden en met de fiets kan ik alle tussendoor routes pakken en in 1 keer doorrijden.

                                      Misschien dat ik nog wel een setje winterbanden op m’n oude stalen velgen laat zetten, maar dat is een beetje afhankelijk van m’n financiele situatie en de prognose voor het weer na deze koude periode.

                                      #17585116
                                      wessaa
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        25 July 2007

                                        winterbanden verplichten, liever niet!

                                        nederlanders zijn gewoon in de war door een beetje sneeuwval..
                                        weten niet hoe ze moeten rijden en schieten direct in de stress!
                                        ik merk het zelf elke dag weer met die sneeuwval, mensen gaan steeds zachter rijden zelfs op de hoofdwegen waar zeer goed gestrooid is, het liefst rijden ze met 10km/h naar hun bestemming , maar ondertussen continu andere weggebruikers opdrukken omdat ze zo`n haast hebben .. onverwachts remmen , rare manouvres uithalen , een dot gas geven om vervolgens de macht over het stuur kwijt te raken..
                                        mensen zitten veel te stijf en gefocust in hun auto omdat ze niet weten wat hun overkomt met zo`n “gigantisch pakje sneeuw”..

                                        als we is kijken naar andere landen , afgezien duitsland dan! , daar rijden mensen ook op “zomerbanden” en kunnen gewoon beter rijden in winterse omstandigheden omdat het daar vaker voorkomt.

                                        en over de winterbanden .. ik ben er geen voorstander van,
                                        onder m`n corsa liggen hagelnieuwe zomerbanden met een V profiel.
                                        pak ik de astra.. daar liggen godsdure conti winterbanden onder
                                        ik kan je vertellen .. ik rijd toch echt liever met de corsa door de sneeuw!

                                        met de astra merk ik gewoon dat hij wil uitbreken, slechte grip etc
                                        en met de corsa kan ik gewoon leuke dingen nog mee doen .. enig in een best pak sneeuw +- 20 cm .. ja dan wil die zich vastgraven .. maar dat heb je ook met winterbanden

                                        #17585117
                                        McKaamos
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          10 December 2009

                                          Vredestijn Conti is toch geen winterband? Vredestijn SnoTrac is een winterband.
                                          Conti is volgens mij hooguit een Allseason band, en die presteren netzogoed ruk in de sneeuw door gebrek aan lamellen.

                                          Daarbij zal je Astra iets zwaarder zijn dan je Corsa, maar vooral de nieuwe modellen verschillen niet zoveel.
                                          Corsa’s hebben voor zover ik weet standaard wat smallere banden waardoor je meer druk per vierkante centimeter hebt en je harder door de sneeuw kan snijden.
                                          Als je Astra inderdaad op Vredestijn Conti’s staat en zoals ik verwacht ook bredere banden heeft, dan is dat het euvel.

                                          Meer grip in de winter is meer als alleen winterbanden kopen.
                                          Het is een totaalplaatje. Er zijn meer factoren dan alleen maar de band.

                                          #17585118
                                          opelkadetje
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            6 December 2004

                                            origineel gepost door McKaamos

                                            origineel gepost door bjornno
                                            ik heb niet gezegd dat ze niet beter zijn winterbanden hebben een zachtere rubber samenstelling waardoor ze better zijn in laagere temp zijn maar in sneeuw maakt het niet veel uit want het profiel zit ook zo vol

                                            Fout ;)
                                            Van het zachtere rubbercompound klopt, maar buiten normaal profiel hebben winterbanden ook lamellen.
                                            Elke ribbel of nop van een winterband is in plakjes gesneden. Een beetje alsof je honderden post-it kladblokjes om je banden hebt.

                                            Zet zo’n kladblokje eens met de onderste rand op tafel en trek hem eens achteruit. De velletjes vouwen uit elkaar wat een ribbeltjesoppvervlak geeft.
                                            Dat doen winterbanden ook. Ze produceren enorm veel extra oppervlak en een tandjes profiel die in de sneeuw grijpt.
                                            Het gewicht van je auto duwt dat profiel in de sneeuw zodat het samenpakt en een tegengesteld profiel in de sneeuw maakt. Daardoor heb je ook in de sneeuw extra grip.
                                            Nog een voordeel is dat die lamellen niet vol raken met sneeuw. Zodra ze contact met de grond verliezen maken ze zichzelf schoon. Ze liggen zo dicht tegen elkaar aan dat de ene als schraper voor de volgende gedraagt.

                                            Daarom is het ook belangrijk dat je winterbanden wat smaller neemt dan zomerbanden omdat je met smallere banden meer druk per vierkante centimeter oppervlakte hebt. Daardoor worden de lamellen extra hard in de sneeuw gedrukt voor extra grip.

                                            Bij droogte in de zomer wil je juist zoveel mogelijk glad bandoppervlak dat het asfalt raakt. Er is dan niks om aan vast te grijpen en moeten je banden juist zo min mogelijk profiel hebben voor zoveel mogelijk frictie.
                                            Daarom rijd men in de Formule1 ook op slicks.

                                            Bij nat weer wil je wel weer profiel hebben om het water onder je banden vandaan weg te voeren en zoveel mogelijk droog oppervlak contact laten maken met de rest van de band.

                                            Edit:
                                            Deze idioot rijd trouwens ook nog gewoon op zomerbanden. Ik hoef dan ook niet perse van huis met de auto. M’n werk is sneller te bereiken met de fiets gezien de enorme verkeerstdrukte in de ochtendspits. 70% van de rit is filerijden en met de fiets kan ik alle tussendoor routes pakken en in 1 keer doorrijden.

                                            Misschien dat ik nog wel een setje winterbanden op m’n oude stalen velgen laat zetten, maar dat is een beetje afhankelijk van m’n financiele situatie en de prognose voor het weer na deze koude periode.

                                            bij ons rijden ze zo:

                                            #17585119
                                            McKaamos
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              10 December 2009

                                              Lol, je hebt altijd baas-boven-baas :P
                                              Zijn dat wel winter rupsbanden? Met lamellen in de ribbels? :P

                                              Edit:
                                              Rupsbanden in actie: http://www.youtube.com/watch?v=nTDNLUzjkpg&feature=player_embedded

                                              #17585120
                                              Botho
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                29 May 2009

                                                origineel gepost door McKaamos
                                                Lol, je hebt altijd baas-boven-baas :P
                                                Zijn dat wel winter rupsbanden? Met lamellen in de ribbels? :P

                                                Edit:
                                                Rupsbanden in actie: http://www.youtube.com/watch?v=nTDNLUzjkpg&feature=player_embedded

                                                Dude!! zwaar cool! Ken Block kende ik wel van de rally en drift filmpjes maar deze versie had ik nog niet gezien!!!

                                                #17585121
                                                gsifreakje
                                                  Lid sinds:
                                                  12 March 2009

                                                  origineel gepost door Botho

                                                  origineel gepost door McKaamos
                                                  Lol, je hebt altijd baas-boven-baas :P
                                                  Zijn dat wel winter rupsbanden? Met lamellen in de ribbels? :P

                                                  Edit:
                                                  Rupsbanden in actie: http://www.youtube.com/watch?v=nTDNLUzjkpg&feature=player_embedded

                                                  Dude!! zwaar cool! Ken Block kende ik wel van de rally en drift filmpjes maar deze versie had ik nog niet gezien!!!

                                                  Hey !!!!!!!!! zulke wielen wil k ook wel hoor whahaha…
                                                  maar zoals je zag zelf hij gleed op ut ijs gedeelte in het begin :P ……
                                                  en weet niet of mensen die prog kennen was op veronica over die ijsrijders vr8wagens chauffeurs enz ging een gast mee rijden met zijn jeep die zelfde afstand, hij gleed ook en had ook winterbanden nja tegen ijs ken je gewoon niks enkel aanpassen aan het situatie

                                                  #17585122
                                                  PAASHAAS
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    29 November 2004

                                                    Ben ik nou de enigste die de topic titel en de poll niet echt vind samen gaan ?

                                                    Wat betreft de topic-titel : Niet mee eens, de meeste ongelukken gebeuiren denk ik omdat er toch mensen zijn die rare capriolen uithalen met dit weer. Onder normale omstandigheden gaat er nog vaak zat wat verkeerd, maar dan loopt het vaak goed af omdat de overige bestuurders wel uit hun doppen kijken….Maar mit dit weer ben je nergens meer als de een of andere idioot ineens aan z’n stuur trekt en daardoor in de slip raakt, of ineens vol in de remmen gaat.
                                                    Ook met sneeuw en ijzel kun je best goed doorrijden, zolang je maar meer afstand houd en eerder begint met remmen ! Kwestie van anticiperen ;)

                                                    Winterbanden verplichten lijkt me niet echt handig, zoals al eerder genoemd, er zijn mensen die maar net hun auto kunnen betalen (kan ik me iets bij voor stellen / aan de andere kant, dat weet je van te voren als je een auto koopt) , en dat je ook met winterbanden nog wegslipt klopt ook….
                                                    Ik heb zelf ook een setje 15 inch velgen voor in de winterperiode, maar meer om m’n 17-ers te beschermen tegen al die zooi op straat…..:angel

                                                    #17585123
                                                    wessaa
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      25 July 2007

                                                      origineel gepost door McKaamos
                                                      Vredestijn Conti is toch geen winterband? Vredestijn SnoTrac is een winterband.
                                                      Conti is volgens mij hooguit een Allseason band, en die presteren netzogoed ruk in de sneeuw door gebrek aan lamellen.

                                                      Daarbij zal je Astra iets zwaarder zijn dan je Corsa, maar vooral de nieuwe modellen verschillen niet zoveel.
                                                      Corsa’s hebben voor zover ik weet standaard wat smallere banden waardoor je meer druk per vierkante centimeter hebt en je harder door de sneeuw kan snijden.
                                                      Als je Astra inderdaad op Vredestijn Conti’s staat en zoals ik verwacht ook bredere banden heeft, dan is dat het euvel.

                                                      Meer grip in de winter is meer als alleen winterbanden kopen.
                                                      Het is een totaalplaatje. Er zijn meer factoren dan alleen maar de band.

                                                      onder de corsa ligt 195, en onder de astra 205 en het gewicht zit niet veel verschil in .. corsa is uit 2001, astra uit 2003..

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 209)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.