Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Nederland staat vast, omdat er altijd idiooten op zomerbande
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 januari 2010 om 16:26 #17585174
Originally posted by stillekracht
Er zijn altijd mensen zijn die liever in een paar velgen en een uitlaat investeren dan in een stuk veiligheid. ze rijden liever iemand dood met een paar mooie velgen onder de auto dan dat ze optijd stil staan.Tja…. met een paar mooie velgen in de in de krant is ook cool…… :puke
ik kan me eigen niet voorstellen dat je dit meent, niemand rijd graag een ander dood!!!
10 januari 2010 om 16:35 #17585175origineel gepost door redmanta
Originally posted by stillekracht
Er zijn altijd mensen zijn die liever in een paar velgen en een uitlaat investeren dan in een stuk veiligheid. ze rijden liever iemand dood met een paar mooie velgen onder de auto dan dat ze optijd stil staan.Tja…. met een paar mooie velgen in de in de krant is ook cool…… :puke
ik kan me eigen niet voorstellen dat je dit meent, niemand rijd graag een ander dood!!!
Carmageddon was anders verdomd gaaf :P :jerry
10 januari 2010 om 16:40 #17585176wat een bull shit, winterbanden verplichten. Als het hier 1 keer een beetje sneeuwt/ blaadjes vallen/of het is te warm dan valt het hele land stil…… Heeft niets met winterbanden te maken, maar in mijn ogen meer met de onervarenheid van de gemiddelde automobilist. Iedereen scheit in zijn broek met de daarbij bijbehorende voorzichtigheid.
i ga voor die ene keer dat het hier sneeuwt echt geen winterbanden kopen.10 januari 2010 om 16:43 #17585177@ redmanta:
Je zult verbaast zijn hoeveel mensen er meer aan ‘t uiterlijk van hun wagen spenderen, in plaats van veiligheid en of onderhoud
10 januari 2010 om 16:53 #17585178origineel gepost door 2000
wat een bull shit, winterbanden verplichten. Als het hier 1 keer een beetje sneeuwt/ blaadjes vallen/of het is te warm dan valt het hele land stil…… Iedereen scheit in zijn broek met de daarbij bijbehorende voorzichtigheid.Gelukkig dat ik niet iedereen ben…
Winterbanden hebben VELEN voordelen, en niet alleen op sneeuw en ijs!!
en ja het rijdt een stuk prettiger, maar ja ik zie wel dat de mensen die GEEN ervaring hebben met winterbanden, dan ook de enige zijn die zeggen dat het Bullshit is..
En onervaren Speelt een grote rol, het zijn ook de onervaren welke het meest op de zomerbanden blijven rijden..
zo onstaan er dus ongelukken door onervarenheid en dan minder correctie vermogen door minder grip..
zoals al eerder geschreven:
Sneeuw rijden is niet extreem langzaam rijden, zodat je in schijnveiligheid zit, maar juist gang maken en SNELHEID houden, rustig verplaatsen van banan en in bochten
meer is het niet, en regels gelden voor zowel zomer als winterbanden, alleen zal je op winterbanden FLINK meer grip hebben..
Willem
10 januari 2010 om 16:57 #17585179@wim-v6 zeker waar!
tis wel goed voor de verkoop van winterbanden dit weer:thumbup ze vliegen eruit bij ons alle gebruikte sets ca15 verkocht in een 2 weken en dan nog alle nieuwe sets
10 januari 2010 om 16:58 #17585180Voor je het weet is de zon daar, smelt alles weg en komen
de graspleintjes weer tevoorschijn.
De vogeltjes vermaken zich terug in de plasjes op de stoep
tewijl je je bolide aan het opblinken bent voor je ritje langs
de lang gestekte wegenBoink! Boink! Boink! Hardcore Baby loeit uit de speakers
Vrooom uit de 16 kleppersIk kan haast niet wachten
10 januari 2010 om 17:03 #17585181nou inderdaad ik ook
dit ben ik wel weer zat
laat t mooi een end warmer worden dan kan de Manta de schuur uit:thumbup
10 januari 2010 om 17:08 #17585182Met winterbanden in de sneeuw rijden vind ik grandioos. Tuurlijk is het glad maar je hebt nog iets te zeggen over je wagen. Reed twee weken geleden op een witte snelweg rond de 100, stadslichten en mistvoorlampen aan zodat je niet scheel word van de sneeuw, ging prima, en dat gaat prima, alleen overig verkeer wel langzamer gereden, ga niet mensen met 50 verschil inhalen.
Zolang je geen gekke fratsen hoeft uit te halen en goed anticipeert kun je heel goed van a naar b in de sneeuw. Die ijzel vandeweek, dat was wel klote, dan rij ik ook langzamer want geen grip, is geen grip, winterband of niet.
10 januari 2010 om 17:53 #17585183@ 2000 ik weet niet in welk gedeelte van nederland jij woont [antillen ?] maar hier sneeuwt het al meer dan 1x :D
10 januari 2010 om 18:42 #17585184NOu ik heb voor nee gestemt. Ben wel eens met het voordeel van winterbanden, maar om mensen te betitelen als idiooten als ze geen zomerbanden hebben vind ik simpelweg belachelijk!
Kan glad genoeg zijn, maar met mijn zomerbanden kom ik altijd weg, blijf heus niet slippen hoor, maar gister met het weeralarm ed kon ik gewoon vanaf Den Bosch naar Assen 110 km/u rijden…..Alleen met winterbanden heb je wel veel meer grip, daarom ben ik nu ook op zoek naar winterbanden.
Dus ben wel voor het voordeel, maar niet voor het verplichten en het benoemen van mensen met zomerbanden als idooten.
10 januari 2010 om 18:46 #17585185origineel gepost door 2000
wat een bull shit, winterbanden verplichten. Als het hier 1 keer een beetje sneeuwt/ blaadjes vallen/of het is te warm dan valt het hele land stil…… Heeft niets met winterbanden te maken, maar in mijn ogen meer met de onervarenheid van de gemiddelde automobilist. Iedereen scheit in zijn broek met de daarbij bijbehorende voorzichtigheid.
i ga voor die ene keer dat het hier sneeuwt echt geen winterbanden kopen.met die onervarenheid ben ik het idd volledig mee eens, mensen zien een vlokje en gelijk hop terug naar 60…
10 januari 2010 om 20:22 #17585186Verplichten vind ik een beetje ver gaan, want we moeten toch al zo veel. Dat betekend niet dat ik uiteraard vind dat je op veiligheid NOOIT mag bezuinigen. Het verschil is zo ontzettend goed voelbaar. Tuurlijk moet je het niet te gek maken maar toch. Kan me net zoals iedereen hier ook zo kwaad maken om het feit dat mensen vooral met dit weer hun eigen grenzen op zoeken. Gewoon lekker door duwen en gassen maar. Nou lekker hoor! Zelf gaan we van de week ook kijken voor een leuke set. Eerliijk is eerlijk, zo ontzettend duur is het allemaal niet. Ga maar eens na wat je per jaar uit geeft aan allerlei zooi die je eigenlijk niet nodig hebt. Dan kan dit er al helemaal bij.
10 januari 2010 om 20:45 #17585187Uiteindelijk bezuinig je zelfs met je winterbandjes.
daar de meeste winterbanden op kleinere stalen wielen liggen zijn de banden goedkoper, daar komt bij dat je dus de tijd die je op de winterbanden rijdt, je zomer banden niet eens slijten.
dus rijd je een deel van het jaar zelfs op goedkopere banden…
scheelt weer geld.
Willem
10 januari 2010 om 21:29 #17585188Jah, ik heb de winterbanden er gewoon bij onderhandeld toen ik mijn velgen kocht, doe nu al 5 jaar (6 winters) met dezelfde set. Ze hebben me wel toen ruil velgen gegeven die van een andere astra g kwamen. Maar dat boeit me niet, was geloof ik mindar dan 200 euro extra kwijt voor 4 fulda’s incl velgen, dus geen rotzooi, deel dat door 6 en idd wat wim zegt, trek daar de kosten vanaf dat je zomerbanden niet slijten dan is het echt verwaarloosbaar, en je krijgt er alleen maar veiligheid voor terug, en je dure velgen lijden niet van de pekel (destijds hoofdreden voor me om wintersloffen te pakken).
10 januari 2010 om 21:35 #17585189ik blijf het zeggen,heb geen winterbanden onder mijn omi
maar ik heb ook geen last,pas me wel aan met rijden.
denk ook dat daar de grootste problemen liggen,zie het
hier met grote regelmaat komen ze niet weg dan nog maar wat
meer gas er op stumpers.ze zijn in dit landje niks meer gewend
lopen wel te blerren we hebben nooit geen echte winters meer
en dan heb je eindelijk weer een beetje winter en is lijden in last
leg bijna het halve land plat.
dan beginnen er gelijk mensen te blerren winterbanden verplichten
net als in duits land.
nou lekker hoor koren op de molen voor het gajes in den haag
ff gouw wetje maken is weer goed voor de economi en dan weer 20 jaar
wachten voor we weer een vlokkie zien.
winterbanden ok voor die gene die het willen heb ik niks op tegen
stukje veiligheid voor je zelf en anderen.
maar verplichten:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1we zijn al zoveel verplicht in
dit land nee dus:swear:swear:swear
vgr tonsr.10 januari 2010 om 21:55 #17585190Ik weet wel dat als de corsa klaar is…en volgnd jaar is er weer zoveel sneeuw….dan komt er wel eensetje winterbandjes weer :D
Voor de kadett doe ik t nie, tis maar een van a naar b mobiel…al moet ik m wel laten staan met dit weer…kom de straat al niet meer uit. Knal overal tegen op :P:P
Hoorde laatst een mooi verhaal vn een vent…..
Hij ging naar duitsland zonder winterbanden, hij zou zn wieldoppen er wel aftrekken…zodat het igg wel leek alsof die winterbanden had:jerry10 januari 2010 om 22:10 #17585191winterbanden zorgt wel voor mee grip bij koud weer. maar op een pak sneeuw of op een kats bevroren weg ben je net zo kansloos als met zomerbanden. Ik vind dat mensen teveel vertrouwen op hun moderne electronische snufjes.
Reed ik daar met een vw polotje uit 93 met 5 versnellingen 1300tje een gaspedaal een rempedaal en een koppelingspedaal.. komt er toch niet een bmw 5serie model 2004 oid voorbij zeilen met een rotvaart. Levensgevaarlijk voor medeweggebruikers. Meneer heeft winterbanden, abs, tc, esp enzovoort enzovoort. Maar als ie gaat dan gaat ie en dan wil ik hem niet in het polotje hebben zitten.
11 januari 2010 om 17:22 #17585192@GlennGSI
origineel gepost door McKaamos
Van het zachtere rubbercompound klopt, maar buiten normaal profiel hebben winterbanden ook lamellen.
Elke ribbel of nop van een winterband is in plakjes gesneden. Een beetje alsof je honderden post-it kladblokjes om je banden hebt.Zet zo’n kladblokje eens met de onderste rand op tafel en trek hem eens achteruit. De velletjes vouwen uit elkaar wat een ribbeltjesoppvervlak geeft.
Dat doen winterbanden ook. Ze produceren enorm veel extra oppervlak en een tandjes profiel die in de sneeuw grijpt.
Het gewicht van je auto duwt dat profiel in de sneeuw zodat het samenpakt en een tegengesteld profiel in de sneeuw maakt. Daardoor heb je ook in de sneeuw extra grip.
Nog een voordeel is dat die lamellen niet vol raken met sneeuw. Zodra ze contact met de grond verliezen maken ze zichzelf schoon. Ze liggen zo dicht tegen elkaar aan dat de ene als schraper voor de volgende gedraagt.Daarom is het ook belangrijk dat je winterbanden wat smaller neemt dan zomerbanden omdat je met smallere banden meer druk per vierkante centimeter oppervlakte hebt. Daardoor worden de lamellen extra hard in de sneeuw gedrukt voor extra grip.
Bij droogte in de zomer wil je juist zoveel mogelijk glad bandoppervlak dat het asfalt raakt. Er is dan niks om aan vast te grijpen en moeten je banden juist zo min mogelijk profiel hebben voor zoveel mogelijk frictie.
Daarom rijd men in de Formule1 ook op slicks.Bij nat weer wil je wel weer profiel hebben om het water onder je banden vandaan weg te voeren en zoveel mogelijk droog oppervlak contact laten maken met de rest van de band.
Edit:
Deze idioot rijd trouwens ook nog gewoon op zomerbanden. Ik hoef dan ook niet perse van huis met de auto. M’n werk is sneller te bereiken met de fiets gezien de enorme verkeerstdrukte in de ochtendspits. 70% van de rit is filerijden en met de fiets kan ik alle tussendoor routes pakken en in 1 keer doorrijden.Misschien dat ik nog wel een setje winterbanden op m’n oude stalen velgen laat zetten, maar dat is een beetje afhankelijk van m’n financiele situatie en de prognose voor het weer na deze koude periode.
lees dit maar eens :vertag
11 januari 2010 om 18:16 #17585193origineel gepost door 14XE
vergeten we de vrachtwagens niet,die veroorzaken al de meeste opstoppingen.Sommige landen is er een verbod op vrachtwagens overdag om verkeersdoorstroming te bevorderen, hier kan ik in nederland ook wel iets inzien….
11 januari 2010 om 18:17 #17585194origineel gepost door TonSR
ik blijf het zeggen,heb geen winterbanden onder mijn omi
maar ik heb ook geen last,pas me wel aan met rijden.
denk ook dat daar de grootste problemen liggen,zie het
hier met grote regelmaat komen ze niet weg dan nog maar wat
meer gas er op stumpers.ze zijn in dit landje niks meer gewend
lopen wel te blerren we hebben nooit geen echte winters meer
en dan heb je eindelijk weer een beetje winter en is lijden in last
leg bijna het halve land plat.
dan beginnen er gelijk mensen te blerren winterbanden verplichten
net als in duits land.
nou lekker hoor koren op de molen voor het gajes in den haag
ff gouw wetje maken is weer goed voor de economi en dan weer 20 jaar
wachten voor we weer een vlokkie zien.
winterbanden ok voor die gene die het willen heb ik niks op tegen
stukje veiligheid voor je zelf en anderen.
maar verplichten:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1we zijn al zoveel verplicht in
dit land nee dus:swear:swear:swear
vgr tonsr.Amen :wors
11 januari 2010 om 21:05 #17585195origineel gepost door Bart Hoedemaker
origineel gepost door 14XE
vergeten we de vrachtwagens niet,die veroorzaken al de meeste opstoppingen.Sommige landen is er een verbod op vrachtwagens overdag om verkeersdoorstroming te bevorderen, hier kan ik in nederland ook wel iets inzien….
Dat kan niet in nederland.
Dan gaat het land failliet.Het zijn niet de vrachtwagens die de opstoppingen ver oor zaken.
Maar 9 van de 10 keer die achterlijke personenwagen bestuurders :fy1 , die niet weten wat het is om met zo’n ding om te gaan.(En nee, ik ben geen chauffeur)
11 januari 2010 om 21:41 #17585196Ik reed op zomerbanden: geen grip
Ik heb nu winterbanden: Dunlop, iets smaller en 0,2 bar harder.
Een stuk meer grip!!! (maar het moest nog beter kunnen).
Ik wist dat m’n auto uitgelijnd moest worden.
Vandaag uitgelijnd…………………….Nu weer iets meer grip!!!!
Met een slecht uitgelijnde auto begin je al met een beetje slip en dat merk je gewoon!!!
TIP van vandaag: Met goede winterbanden, maar met een slecht uitgelijnde auto, haal je niet het maximale uit je banden.
11 januari 2010 om 23:59 #17585197Opa met winterbanden reed toch even fijn een deuk in mijn voor scherm en mijn spiegel eraf……:wtf
12 januari 2010 om 00:01 #17585198origineel gepost door arjontje
origineel gepost door Bart Hoedemaker
origineel gepost door 14XE
Dat kan niet in nederland.
Dan gaat het land failliet.Het zijn niet de vrachtwagens die de opstoppingen ver oor zaken.
Maar 9 van de 10 keer die achterlijke personenwagen bestuurders :fy1 , die niet weten wat het is om met zo’n ding om te gaan.(En nee, ik ben geen chauffeur)
Maar zo pleit ik er al jaren voor om gewoon 1 of twee rijlessen iemand mee te laten rijden van zo’n vrachtwagen en effe achter het stuur te zetten, en dan de voorstelling laten maken dat je hiermee leke dag 8 uur lang door smalle straatjes manouvreert waarbij de helft van de randmongolen je nog eens geen meter gunt.
Ton heeft btw wel een punt hoor verplichten gaat wel heel erg ver maar ik wil wel benadrukken dat het echt verschil maakt, en juist met dan extreme weer, je moet nog steeds rustig aan doen maar je hebt net ff dat beetje extra, en ook waterafvoer is vele malen beter, en regenen doet het hier ook nog welleens…
Het enige waar je met een winterband niks tegen doet is ijzel, als er echt een ijslaagje op de weg ligt, maar sneeuw en allerlei andere winterprut gaat goed.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.