Nederland staat vast, omdat er altijd idiooten op zomerbande

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Nederland staat vast, omdat er altijd idiooten op zomerbande

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 209)
  • Auteur
    redmanta

Originally posted by stillekracht
      Er zijn altijd mensen zijn die liever in een paar velgen en een uitlaat investeren dan in een stuk veiligheid. ze rijden liever iemand dood met een paar mooie velgen onder de auto dan dat ze optijd stil staan.

Tja…. met een paar mooie velgen in de in de krant is ook cool…… :puke

ik kan me eigen niet voorstellen dat je dit meent, niemand rijd graag een ander dood!!!

McKaamos
      Deelnemer

origineel gepost door redmanta

Originally posted by stillekracht
        Er zijn altijd mensen zijn die liever in een paar velgen en een uitlaat investeren dan in een stuk veiligheid. ze rijden liever iemand dood met een paar mooie velgen onder de auto dan dat ze optijd stil staan.

Tja…. met een paar mooie velgen in de in de krant is ook cool…… :puke

ik kan me eigen niet voorstellen dat je dit meent, niemand rijd graag een ander dood!!!

Carmageddon was anders verdomd gaaf :P :jerry

2000
        Moderator

wat een bull shit, winterbanden verplichten. Als het hier 1 keer een beetje sneeuwt/ blaadjes vallen/of het is te warm dan valt het hele land stil…… Heeft niets met winterbanden te maken, maar in mijn ogen meer met de onervarenheid van de gemiddelde automobilist. Iedereen scheit in zijn broek met de daarbij bijbehorende voorzichtigheid.
          i ga voor die ene keer dat het hier sneeuwt echt geen winterbanden kopen.

stillekracht
          Deelnemer

@ redmanta:

Je zult verbaast zijn hoeveel mensen er meer aan ‘t uiterlijk van hun wagen spenderen, in plaats van veiligheid en of onderhoud

wim-v6
            Deelnemer

origineel gepost door 2000
              wat een bull shit, winterbanden verplichten. Als het hier 1 keer een beetje sneeuwt/ blaadjes vallen/of het is te warm dan valt het hele land stil…… Iedereen scheit in zijn broek met de daarbij bijbehorende voorzichtigheid.

Gelukkig dat ik niet iedereen ben…

Winterbanden hebben VELEN voordelen, en niet alleen op sneeuw en ijs!!

en ja het rijdt een stuk prettiger, maar ja ik zie wel dat de mensen die GEEN ervaring hebben met winterbanden, dan ook de enige zijn die zeggen dat het Bullshit is..

En onervaren Speelt een grote rol, het zijn ook de onervaren welke het meest op de zomerbanden blijven rijden..

zo onstaan er dus ongelukken door onervarenheid en dan minder correctie vermogen door minder grip..

zoals al eerder geschreven:

Sneeuw rijden is niet extreem langzaam rijden, zodat je in schijnveiligheid zit, maar juist gang maken en SNELHEID houden, rustig verplaatsen van banan en in bochten

meer is het niet, en regels gelden voor zowel zomer als winterbanden, alleen zal je op winterbanden FLINK meer grip hebben..

Willem

Opelkees
              Deelnemer

@wim-v6 zeker waar!

tis wel goed voor de verkoop van winterbanden dit weer:thumbup ze vliegen eruit bij ons alle gebruikte sets ca15 verkocht in een 2 weken en dan nog alle nieuwe sets

hillclimber16V
                Deelnemer

Voor je het weet is de zon daar, smelt alles weg en komen
                  de graspleintjes weer tevoorschijn.
                  De vogeltjes vermaken zich terug in de plasjes op de stoep
                  tewijl je je bolide aan het opblinken bent voor je ritje langs
                  de lang gestekte wegen

Boink! Boink! Boink! Hardcore Baby loeit uit de speakers
                  Vrooom uit de 16 kleppers

Ik kan haast niet wachten

Opelkees
                  Deelnemer

nou inderdaad ik ook

dit ben ik wel weer zat

laat t mooi een end warmer worden dan kan de Manta de schuur uit:thumbup

Astraman
                    Deelnemer

Met winterbanden in de sneeuw rijden vind ik grandioos. Tuurlijk is het glad maar je hebt nog iets te zeggen over je wagen. Reed twee weken geleden op een witte snelweg rond de 100, stadslichten en mistvoorlampen aan zodat je niet scheel word van de sneeuw, ging prima, en dat gaat prima, alleen overig verkeer wel langzamer gereden, ga niet mensen met 50 verschil inhalen.

Zolang je geen gekke fratsen hoeft uit te halen en goed anticipeert kun je heel goed van a naar b in de sneeuw. Die ijzel vandeweek, dat was wel klote, dan rij ik ook langzamer want geen grip, is geen grip, winterband of niet.

stillekracht
                      Deelnemer

@ 2000 ik weet niet in welk gedeelte van nederland jij woont [antillen ?] maar hier sneeuwt het al meer dan 1x :D

Gommel

NOu ik heb voor nee gestemt. Ben wel eens met het voordeel van winterbanden, maar om mensen te betitelen als idiooten als ze geen zomerbanden hebben vind ik simpelweg belachelijk!

Kan glad genoeg zijn, maar met mijn zomerbanden kom ik altijd weg, blijf heus niet slippen hoor, maar gister met het weeralarm ed kon ik gewoon vanaf Den Bosch naar Assen 110 km/u rijden…..Alleen met winterbanden heb je wel veel meer grip, daarom ben ik nu ook op zoek naar winterbanden.

Dus ben wel voor het voordeel, maar niet voor het verplichten en het benoemen van mensen met zomerbanden als idooten.

Gommel

origineel gepost door 2000
                            wat een bull shit, winterbanden verplichten. Als het hier 1 keer een beetje sneeuwt/ blaadjes vallen/of het is te warm dan valt het hele land stil…… Heeft niets met winterbanden te maken, maar in mijn ogen meer met de onervarenheid van de gemiddelde automobilist. Iedereen scheit in zijn broek met de daarbij bijbehorende voorzichtigheid.
                            i ga voor die ene keer dat het hier sneeuwt echt geen winterbanden kopen.

met die onervarenheid ben ik het idd volledig mee eens, mensen zien een vlokje en gelijk hop terug naar 60…

2e-c14nz

Verplichten vind ik een beetje ver gaan, want we moeten toch al zo veel. Dat betekend niet dat ik uiteraard vind dat je op veiligheid NOOIT mag bezuinigen. Het verschil is zo ontzettend goed voelbaar. Tuurlijk moet je het niet te gek maken maar toch. Kan me net zoals iedereen hier ook zo kwaad maken om het feit dat mensen vooral met dit weer hun eigen grenzen op zoeken. Gewoon lekker door duwen en gassen maar. Nou lekker hoor! Zelf gaan we van de week ook kijken voor een leuke set. Eerliijk is eerlijk, zo ontzettend duur is het allemaal niet. Ga maar eens na wat je per jaar uit geeft aan allerlei zooi die je eigenlijk niet nodig hebt. Dan kan dit er al helemaal bij.

wim-v6
                              Deelnemer

Uiteindelijk bezuinig je zelfs met je winterbandjes.

daar de meeste winterbanden op kleinere stalen wielen liggen zijn de banden goedkoper, daar komt bij dat je dus de tijd die je op de winterbanden rijdt, je zomer banden niet eens slijten.

dus rijd je een deel van het jaar zelfs op goedkopere banden…

scheelt weer geld.

Willem

Astraman
                                Deelnemer

Jah, ik heb de winterbanden er gewoon bij onderhandeld toen ik mijn velgen kocht, doe nu al 5 jaar (6 winters) met dezelfde set. Ze hebben me wel toen ruil velgen gegeven die van een andere astra g kwamen. Maar dat boeit me niet, was geloof ik mindar dan 200 euro extra kwijt voor 4 fulda’s incl velgen, dus geen rotzooi, deel dat door 6 en idd wat wim zegt, trek daar de kosten vanaf dat je zomerbanden niet slijten dan is het echt verwaarloosbaar, en je krijgt er alleen maar veiligheid voor terug, en je dure velgen lijden niet van de pekel (destijds hoofdreden voor me om wintersloffen te pakken).

TonSR

ik blijf het zeggen,heb geen winterbanden onder mijn omi
                                    maar ik heb ook geen last,pas me wel aan met rijden.
                                    denk ook dat daar de grootste problemen liggen,zie het
                                    hier met grote regelmaat komen ze niet weg dan nog maar wat
                                    meer gas er op stumpers.ze zijn in dit landje niks meer gewend
                                    lopen wel te blerren we hebben nooit geen echte winters meer
                                    en dan heb je eindelijk weer een beetje winter en is lijden in last
                                    leg bijna het halve land plat.
                                    dan beginnen er gelijk mensen te blerren winterbanden verplichten
                                    net als in duits land.
                                    nou lekker hoor koren op de molen voor het gajes in den haag
                                    ff gouw wetje maken is weer goed voor de economi en dan weer 20 jaar
                                    wachten voor we weer een vlokkie zien.
                                    winterbanden ok voor die gene die het willen heb ik niks op tegen
                                    stukje veiligheid voor je zelf en anderen.
                                    maar verplichten:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1we zijn al zoveel verplicht in
                                    dit land nee dus:swear:swear:swear
                                    vgr tonsr.

Fearless
                                    Deelnemer

Ik weet wel dat als de corsa klaar is…en volgnd jaar is er weer zoveel sneeuw….dan komt er wel eensetje winterbandjes weer :D

Voor de kadett doe ik t nie, tis maar een van a naar b mobiel…al moet ik m wel laten staan met dit weer…kom de straat al niet meer uit. Knal overal tegen op :P:P

Hoorde laatst een mooi verhaal vn een vent…..
                                      Hij ging naar duitsland zonder winterbanden, hij zou zn wieldoppen er wel aftrekken…zodat het igg wel leek alsof die winterbanden had:jerry

GlennGSI
                                      Deelnemer

winterbanden zorgt wel voor mee grip bij koud weer. maar op een pak sneeuw of op een kats bevroren weg ben je net zo kansloos als met zomerbanden. Ik vind dat mensen teveel vertrouwen op hun moderne electronische snufjes.

Reed ik daar met een vw polotje uit 93 met 5 versnellingen 1300tje een gaspedaal een rempedaal en een koppelingspedaal.. komt er toch niet een bmw 5serie model 2004 oid voorbij zeilen met een rotvaart. Levensgevaarlijk voor medeweggebruikers. Meneer heeft winterbanden, abs, tc, esp enzovoort enzovoort. Maar als ie gaat dan gaat ie en dan wil ik hem niet in het polotje hebben zitten.

stillekracht
                                        Deelnemer

@GlennGSI

origineel gepost door McKaamos

Van het zachtere rubbercompound klopt, maar buiten normaal profiel hebben winterbanden ook lamellen.
                                          Elke ribbel of nop van een winterband is in plakjes gesneden. Een beetje alsof je honderden post-it kladblokjes om je banden hebt.

Zet zo’n kladblokje eens met de onderste rand op tafel en trek hem eens achteruit. De velletjes vouwen uit elkaar wat een ribbeltjesoppvervlak geeft.
                                          Dat doen winterbanden ook. Ze produceren enorm veel extra oppervlak en een tandjes profiel die in de sneeuw grijpt.
                                          Het gewicht van je auto duwt dat profiel in de sneeuw zodat het samenpakt en een tegengesteld profiel in de sneeuw maakt. Daardoor heb je ook in de sneeuw extra grip.
                                          Nog een voordeel is dat die lamellen niet vol raken met sneeuw. Zodra ze contact met de grond verliezen maken ze zichzelf schoon. Ze liggen zo dicht tegen elkaar aan dat de ene als schraper voor de volgende gedraagt.

Daarom is het ook belangrijk dat je winterbanden wat smaller neemt dan zomerbanden omdat je met smallere banden meer druk per vierkante centimeter oppervlakte hebt. Daardoor worden de lamellen extra hard in de sneeuw gedrukt voor extra grip.

Bij droogte in de zomer wil je juist zoveel mogelijk glad bandoppervlak dat het asfalt raakt. Er is dan niks om aan vast te grijpen en moeten je banden juist zo min mogelijk profiel hebben voor zoveel mogelijk frictie.
                                          Daarom rijd men in de Formule1 ook op slicks.

Bij nat weer wil je wel weer profiel hebben om het water onder je banden vandaan weg te voeren en zoveel mogelijk droog oppervlak contact laten maken met de rest van de band.

Edit:
                                          Deze idioot rijd trouwens ook nog gewoon op zomerbanden. Ik hoef dan ook niet perse van huis met de auto. M’n werk is sneller te bereiken met de fiets gezien de enorme verkeerstdrukte in de ochtendspits. 70% van de rit is filerijden en met de fiets kan ik alle tussendoor routes pakken en in 1 keer doorrijden.

Misschien dat ik nog wel een setje winterbanden op m’n oude stalen velgen laat zetten, maar dat is een beetje afhankelijk van m’n financiele situatie en de prognose voor het weer na deze koude periode.

lees dit maar eens :vertag

Bart Hoedemaker

origineel gepost door 14XE
                                            vergeten we de vrachtwagens niet,die veroorzaken al de meeste opstoppingen.

Sommige landen is er een verbod op vrachtwagens overdag om verkeersdoorstroming te bevorderen, hier kan ik in nederland ook wel iets inzien….

Bart Hoedemaker

origineel gepost door TonSR
                                              ik blijf het zeggen,heb geen winterbanden onder mijn omi
                                              maar ik heb ook geen last,pas me wel aan met rijden.
                                              denk ook dat daar de grootste problemen liggen,zie het
                                              hier met grote regelmaat komen ze niet weg dan nog maar wat
                                              meer gas er op stumpers.ze zijn in dit landje niks meer gewend
                                              lopen wel te blerren we hebben nooit geen echte winters meer
                                              en dan heb je eindelijk weer een beetje winter en is lijden in last
                                              leg bijna het halve land plat.
                                              dan beginnen er gelijk mensen te blerren winterbanden verplichten
                                              net als in duits land.
                                              nou lekker hoor koren op de molen voor het gajes in den haag
                                              ff gouw wetje maken is weer goed voor de economi en dan weer 20 jaar
                                              wachten voor we weer een vlokkie zien.
                                              winterbanden ok voor die gene die het willen heb ik niks op tegen
                                              stukje veiligheid voor je zelf en anderen.
                                              maar verplichten:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1we zijn al zoveel verplicht in
                                              dit land nee dus:swear:swear:swear
                                              vgr tonsr.

Amen :wors

arjontje
                                              Deelnemer

origineel gepost door Bart Hoedemaker

Sommige landen is er een verbod op vrachtwagens overdag om verkeersdoorstroming te bevorderen, hier kan ik in nederland ook wel iets inzien….

Dat kan niet in nederland.
                                                Dan gaat het land failliet.

Het zijn niet de vrachtwagens die de opstoppingen ver oor zaken.
                                                Maar 9 van de 10 keer die achterlijke personenwagen bestuurders :fy1 , die niet weten wat het is om met zo’n ding om te gaan.

(En nee, ik ben geen chauffeur)

postbusmanta
                                                Deelnemer

Ik reed op zomerbanden: geen grip

Ik heb nu winterbanden: Dunlop, iets smaller en 0,2 bar harder.

Een stuk meer grip!!! (maar het moest nog beter kunnen).

Ik wist dat m’n auto uitgelijnd moest worden.

Vandaag uitgelijnd…………………….Nu weer iets meer grip!!!!

Met een slecht uitgelijnde auto begin je al met een beetje slip en dat merk je gewoon!!!

TIP van vandaag: Met goede winterbanden, maar met een slecht uitgelijnde auto, haal je niet het maximale uit je banden.

champo
                                                  Deelnemer

Opa met winterbanden reed toch even fijn een deuk in mijn voor scherm en mijn spiegel eraf……:wtf

Astraman
                                                    Deelnemer

origineel gepost door arjontje

origineel gepost door Bart Hoedemaker

Dat kan niet in nederland.
                                                      Dan gaat het land failliet.

Het zijn niet de vrachtwagens die de opstoppingen ver oor zaken.
                                                      Maar 9 van de 10 keer die achterlijke personenwagen bestuurders :fy1 , die niet weten wat het is om met zo’n ding om te gaan.

(En nee, ik ben geen chauffeur)

Maar zo pleit ik er al jaren voor om gewoon 1 of twee rijlessen iemand mee te laten rijden van zo’n vrachtwagen en effe achter het stuur te zetten, en dan de voorstelling laten maken dat je hiermee leke dag 8 uur lang door smalle straatjes manouvreert waarbij de helft van de randmongolen je nog eens geen meter gunt.

Ton heeft btw wel een punt hoor verplichten gaat wel heel erg ver maar ik wil wel benadrukken dat het echt verschil maakt, en juist met dan extreme weer, je moet nog steeds rustig aan doen maar je hebt net ff dat beetje extra, en ook waterafvoer is vele malen beter, en regenen doet het hier ook nog welleens…

Het enige waar je met een winterband niks tegen doet is ijzel, als er echt een ijslaagje op de weg ligt, maar sneeuw en allerlei andere winterprut gaat goed.

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 209)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.