Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Nederland staat vast, omdat er altijd idiooten op zomerbande
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 januari 2010 om 12:15 #17585149AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door stillekracht
:hmmz als jij om 2 uur s’nachts thuis komt piep je wel anders.met dit weer gebeurt t wel dat ik rond die tijd juist weg moet
;)
dus zo je ziet er zijn altijd mensen
die t nog slechter hebben als joudus waarom klagen:jerry:jerry
9 januari 2010 om 12:22 #17585150origineel gepost door geeltje
ik laat altijdt een beetje lucht uit de zomerbandjes ontsnappen nou prima grip hoor voor de winterDat doe je dus fout.
Je wil druk onder de banden hebben, dus harder op pompen !!!
Rally rijders rijden niet voor niks met fiets bandjes onder de rally auto’s in de sneeuw.;)9 januari 2010 om 13:28 #17585151denk je dat het wat uit had gemaakt dan als iedereen op winter banden had gereden? … dan was het waarsch. 1:50 ipv 2 uur geworden :sleeping
komt er simpel weg op neer … we zijn hier met z’n allen een stel goofy’s die niet (meer) weten hoe we met de sneeuw om moeten gaan (zowel rijden als schoonhouden/opruimen)
9 januari 2010 om 13:44 #17585152heel nederland aan de winterband:P:P
dalijk is deze winter voorbij en duurt het weer een
jaar of 20 voor er weer zo iets kom,en je nieuwe
winterbanden van 2009 kan je weg smijten omdat
ze uitgedroogt zijn:jerry:jerry
ik rij op nieuwe continentals zomer en winter onder de
omega en ik heb geen grijntje last,kan dus redelijk normaal
rijden,maar ja mijn omi past zich niet aan,maar ik pas
me aan.:wub:wub
vgr tonsr9 januari 2010 om 14:11 #17585153Winter banden hebben al effect als de tempratuur 10 gr of daaronder is
je kan ze de iedere winter de hele winter gebruiken, en je zomerbanden slijten niet, dus daar doe je ook langer mee.Je moet alléén een bedrag van 400 euries investeren, en wat is dat nu op een mensenleven.
9 januari 2010 om 17:20 #17585154ik heb ook weinig last met mn michelins
al hebben winterbanden wel echt beter grip met dit weer ik heb er van de week veel mee gereden het klopt wel
maar ik heb zo’n verrekte dure 16″maat onder die astra zitten en die goedkope velgen zien er ook nie uit
en dat voor die 1000 km die ik in een winter rij
daar ga ik ze niet voor halen…. die bangmakerij die zorgt voor files de hele radio en tv zijn er vol van
9 januari 2010 om 17:26 #17585155ik vind 400 euro veel voor een mis plaatst gevoel van veiligheid .ik heb ze nog in de garage liggen ze komen er dit jaar niet meer op .met verstand rijden draagt meer bij aan de veiligheid
9 januari 2010 om 17:30 #17585156origineel gepost door stillekracht
Winter banden hebben al effect als de tempratuur 10 gr of daaronder is
je kan ze de iedere winter de hele winter gebruiken, en je zomerbanden slijten niet, dus daar doe je ook langer mee.Je moet alléén een bedrag van 400 euries investeren, en wat is dat nu op een mensenleven.
Dat zeg ik, ik was 126 euro kwijt voor 2 Vredestein Snowtrac’s 3, DE winterband!!
dus voor 260 euro heb je een extra setje banden…
Willem
9 januari 2010 om 17:34 #17585157origineel gepost door bjornno
ik vind 400 euro veel voor een mis plaatst gevoel van veiligheid .ik heb ze nog in de garage liggen ze komen er dit jaar niet meer op .met verstand rijden draagt meer bij aan de veiligheidLeg eens uit?? alleen op Prut winterbanden gereden??
ik dacht namelijk ook wel dat het verschil zou mee vallen…
Omdat ik wel een paar keer op Prut winterbanden had gereden, goedekope B keuze winterbanden hebben vaak meer zomerband eigenschappen dan wnterband eigenschappen.
Maar met deze Vredesteins is het verschil tov mijn NIEUWE Michelins ZO groot, dat ik me nog steeds erover verbaast.
en de winst aan grip heeft plaats op zowel, droog, water sneeuw en ijs!!
en dat meen ik uit de grond van mijn hart..
Ik geloofde er ook niet zo in, maar ik ben om!!
Willem
9 januari 2010 om 17:43 #17585158heb altijd met michelins gereden zowel de zomer als de winter banden en ik zeg niet dat er geen verschil is maar veel mensen denken dat ze met winterbanden gewoon kunnen rijden zo als ze in de zomermaanden rijden .ook met winterbanden moet je voorzichtig zijn .en dat noem ik een misplaatst gevoel van veiligheid .ik geef zelf toe dat toen ik de eerste keer winterbanden had ik ook dacht dat ik gewwoon mijn rijstijl kon aanhouden
9 januari 2010 om 17:56 #17585159Tuurlijk moet je voorzichtig zijn..
Maar je Wil niet weten wat ik aan zomerband coureurs ik al op weg geholpen heb..
ik rijd zelf rond met een Extra lange trekband, Dikke startkabels, wegrij mat, schep en Sneeuw kettingen in de laad ruimte. niemand doet mij wat, wat dat betreft, de winterbanden zijn hier een mooie toevoeging aan.
> ieder normaal denkend persoon kan er toch gewoon vanuit gaan dat je zelfs met winterbanden niet volop kan rijden in gladde tijden..
> en ja ik rijdt over het algemeen ook vlotter als de gemiddelde nederlander in de sneeuw, maar maak het zeker niet gevaarlijk.
> ik rijdt ook rustig 30 a 40 op besneeuwde banen van wegen terwijl de rest 15km/u op een geveegde strook rijdt.
ik moet zeggen, de winterbanden zijn al bijna betaald door middel van sleepacties en dergelijke..
je helpt mensen langs de weg, en vaak geven ze je vrijwillig een kleinigheid..
vaak een 10tje ofzo. dat een 15 keer.en je hebt 150 euro, huppa, mijn 2 nieuwe winterbanden zijn al betaald, met zomer banden had ik ze er niet uit kunnen trekken, en had ik op vele plaatsen zelf vast gestaan.
ik stuur ze met wat rijvaardige tiips weer op pad.
ik kwam laatst weer iemand tegen die ik gesleept had, ik had m uitgelegd dat ie niet TE LANGZAAM moest rijden, daardoor was ie vast komen te staan…
hij zegt, ik ben iets harder gaan rijden, en ven er nu achter dat iets harder een stuk veiliger is in de sneeuw, meer gevoel en controle, dat is leuk om te horen!!
Ik wou toen ik mijn winters eronder ging zetten eerst de auto een stukje verzetten om meer ruimte te kreëren om ze te wisselen, maar kwam met mijn zomer banden niet door de 30cm verse sneeuw heen.
toen maar de banden er zo op gezet.
en ik kon zo weg rijden zonder al te veel moeite.
Sneeuw rijden:
1: rijdt ZEER beheerst weg
2: Rem zo min mogenlijk, heeft ibjna nooit zin om te remmen bij gladheid
3: houd snelheid en rijdt zeker niet TE LANGZAAM
4: maak voor een heuvel op te rijden EXTRA vaart indien de mogenlijkheid daar is.
5: wees voorzichtig in bochten en vooral geen abrubte stuurbewegingen maken en zo.
6: kijk goed vooruit, reageer op tijd, en rem zo veel mogenlijk in een hoge versnelling op de motor af.winterbanden: hoe smaller hoe beter!!
ik heb gekozen voor 175-65-14 ipv 185-60-14. scheelt al een hoop..
Willem
9 januari 2010 om 18:04 #17585160volledig mee eens maar ik vind ook dat de ruitenwissers goed moeten zijn ruitenvloeistof moet vries bestandig zijn en zeker zo belangrijk de ruiten moeten ijsvrij zijn zie nog veel mensen rondrijden met alleen een stukje ruit vrij gemaakt
9 januari 2010 om 18:22 #17585161Jupzz, daar ben ik het ook mee eens, en dat is dan bij mij allemaal in orde…
ruiten schoon, en spiegels schoon, dat is het belangrijkste wat er is..
Bij de vrachtwagen maak ik met dit weer de spiegels wel 5 a 6x per dag schoon!!
iedere dag de ruiten schoon maken, en in de ruitensproeiertank van de truck zit het hele jaar winter vloeistof, daar ik altijd in de winter bijvul met winter vloeistof (25 liter gaat er in).
Willem
9 januari 2010 om 19:02 #17585162Winterbanden is een genot, dat ben ik met iedereen eens, ik heb ze ook onder mn BMW liggen. Maar… de grootste factor, als het op rijvaardigheid aankomt, is de mens zelf!
Die kun je niet veranderen, ook al heb je de beste winterbanden eronder liggen die er zijn.
En ik ben ook van mening dat je ook met zomerbanden goed in de winter kunt rijden, als je maar weet wat je doet en je gemak maar houdgr’s Rico
9 januari 2010 om 20:50 #17585163waarderloos topic zoek een leven :cry
9 januari 2010 om 21:03 #17585164Waarom discussie zomer/winterbanden? gebruik je gezond verstand,rij met beleid, heb verantwoordelijkheidsgevoel en RESPECT voor een ander.
Wat Duitsland betreft laat hun toch gek doen wil dat zeggen dat wij moeten meedoen?:argue Dan hadden we hun beter
hun zin gegeven 70 jaar geleden dan waren we nu ook Duitser en niks anders gewoon dan een politiestaat.
De automobilisten vandaag de dag kunnen niet meer rijden, veel te snel bang!!!
En als er iemand sneller wil rijde dan uw 30km/u ga effe naar de rechterbaan en hinder deze mens niet of is dat tegenwoordig zo moeilijk geworden?
IK zou zeggen neem eens een voorbeeld aan de meeste vrachtwagenchauffeurs hoe zij ff gas lossen of een seintje geven aan een collega die sneller wil/kan dat hij erover mag. :angel9 januari 2010 om 21:39 #17585165AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nu we hier in Nederland met een winterbanden hype bezig zijn,
zou het kunnen zijn dat er hier binnen afzienbare tijd ook die
verplichting wordt ingevoerd. :thumbdownNiet zozeer door het vele sneeuw, nee, denk eerder door de ongevalletjes,
die ontstaan zijn door weggebruikers met zomerbandjes, die te weinig afstand hebben
gehouden op de wagens voor hen, die met winterbandjes,
want die staan wel eerder stil dan een zomerbandje in de winter.:thumbup10 januari 2010 om 10:21 #17585166Er zijn altijd mensen zijn die liever in een paar velgen en een uitlaat investeren dan in een stuk veiligheid. ze rijden liever iemand dood met een paar mooie velgen onder de auto dan dat ze optijd stil staan.
Tja…. met een paar mooie velgen in de in de krant is ook cool…… :puke
10 januari 2010 om 11:00 #17585167aangezien iedereen zo fel is heb ik mijn mening aangepast!
winterbanden verplichten! pas dan zien alle mensen die nu zeggen dat het geen zak uitmaakt dat het wel degelijk uitmaakt.
eerst even de foute chinese rommelbanden verboden maken. en invoeren die regel maar!
AMEN!!!!!
10 januari 2010 om 11:53 #17585168k rijd ook gewoon op me zomer banden en geen last
t zal best wel schelen daar niet van maar als je een beetje normaal doet heb je ook geen last
10 januari 2010 om 12:04 #17585169origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door stillekracht
Dat zeg ik, ik was 126 euro kwijt voor 2 Vredestein Snowtrac’s 3, DE winterband!!
Willem
goeie winterband maar wat een klereherriemaker
snowtrack 2 was stiller
10 januari 2010 om 12:36 #17585170origineel gepost door MONSTERCORSA
waarderloos topic zoek een leven :crykansloze reactie!!
winter bandje en met verstand rijden!grtz
10 januari 2010 om 13:49 #17585171:thumbup
10 januari 2010 om 14:10 #17585172origineel gepost door Opelkees
origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door stillekracht
Willem
goeie winterband maar wat een klereherriemaker
snowtrack 2 was stiller
erg geruisloos is ie niet nee, maar rijd wel goed!!
meeste geluid maakt ie overigens in natte condities..
en ik heb geen last van het geluid!!
Willem
10 januari 2010 om 15:48 #17585173Nee…. hahahaha met zo’n combo klank kast achter maken alle banden herrie :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.