Forumindex › Forums › Modellen › Grandland X › Navigatie tijdens rijden naar dichtsbijzijnde garage
- Dit onderwerp bevat 41 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 december 2018om 09:07 door Anoniem.
-
AuteurBerichten
-
1 mei 2018 om 21:47 #18355600
Ik heb inmiddels een maand of 2 mijn Grandland en ben er erg tevreden mee. Ik heb alleen ongeveer 1x per week het volgende, waarbij ik hoop dat iemand me kan helpen:
Tijdens het rijden 1 korte piep, vergelijkbaar met het niet dragen van je gordel. Daarna stuurt mijn navigatie me direct naar de dichtsbijzijnde garage. Ik merk verder niets aan de auto en verder branden er ook geen lampjes. Na een aantal minuten gaat de melding weer weg. Is te vergelijken met de melding die ik krijg zodra mijn benzine bijna op is, dan gaat het benzine lampje branden en stuurt mijn navigatie me naar de dichtsbijzijnde benzinepomp.
Dat tanken kan ik nog begrijpen, maar krijg er niet echt een lekker gevoel bij als de auto me naar de garage wil sturen. Leasemaatschappij en dealer weten ook het antwoord (nog) niet.
Iemand hier die dit ook heeft? Onderstaand een foto van het navischerm als dit gebeurt.
31 mei 2018 om 15:14 #18356632Ik heb bijna hetzelfde gehad:
Reed op de snelweg met 130 km/h, een piep, en ineens op het scherm dit :
Navigatie uit gezet, en weer aan , is niet meer terug gekomen…..
31 mei 2018 om 16:30 #18356636AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vreemd fenomeen. Wellicht een volgende keer direct op de Onstar knop drukken, zodat de auto op afstand afgelezen kan worden?
31 mei 2018 om 16:53 #18356637AnoniemLid sinds:
1 January 1970@ hreedijk,
Je zou bijna denken als je naar dat scherm kijkt: Bako sleutels in de aanbieding! :rolling: Ik heb zulke rare dingen gelukkig nog niet gehad.
Maar ik moet 1 ding bekennen. Ik kan mijn navigatie niet uitzetten. Het is of navigatie of radiozenders, maar echt uit dat lukt me niet. Heeft iemand een oplossing? ik kan drukken op de grote knop wat ik wil, maar dat scherm blijft gewoon aan.
1 juni 2018 om 11:36 #18356667Inmiddels naar de garage gegaan hiervoor, die hadden ook geen idee. Geen melding te zien in welk systeem dan ook. Garage heeft de auto een keer gereset (van de accu afgehaald) met de hoop het op te lossen. Niet gelukt echter, afgelopen week weer een melding gekregen.
Mocht iemand ooit de oplossing hebben, dan hou ik me aanbevolen. Zal vanmiddag eens proberen het navi systeem uit en aan te zetten.
1 juni 2018 om 12:09 #18356669[quote quote=18356637]@ hreedijk, Je zou bijna denken als je naar dat scherm kijkt: Bako sleutels in de aanbieding! Ik heb zulke rare dingen gelukkig nog niet gehad. Maar ik moet 1 ding bekennen. Ik kan mijn navigatie niet uitzetten. Het is of navigatie of radiozenders, maar echt uit dat lukt me niet. Heeft iemand een oplossing? ik kan drukken op de grote knop wat ik wil, maar dat scherm blijft gewoon aan. [/quote]
Bedoelde met navigatie uit zetten de actuele route afgebroken en weer opnieuw aan gezet, je kan inderdaad niet het scherm uit zetten.
Ik ga vanmiddag naar de dealer en laat dit nakijken, kan toch niet goed zijn.
1 juni 2018 om 12:26 #18356670AnoniemLid sinds:
1 January 1970@ hreedijk,
[quote quote=18356669]
Bedoelde met navigatie uit zetten de actuele route afgebroken en weer opnieuw aan gezet, je kan inderdaad niet het scherm uit zetten. Ik ga vanmiddag naar de dealer en laat dit nakijken, kan toch niet goed zijn.[/quote]
Okee, duidelijk nu. Ik dacht dat dit alleen bij mij het geval was. Ik vind het toch wel vreemd dat je het scherm niet gewoon uit kan schakelen, zodat je alleen een Opel logo hebt, en de tijd en de datum.(zoals in mijn vorige Mokka) Maar ach, er is me te leven hoor.
:applause02:
1 juni 2018 om 13:20 #183566752 juni 2018 om 04:04 #18356699Scherm uitzetten? Druk op “Set” Druk op “scherm uit” Raak het scherm aan of een knop en hij gaat weer aan!
2 juni 2018 om 10:24 #18356702AnoniemLid sinds:
1 January 1970@ Roland Bergsmidt,
Okee, bedankt voor de tip. Ik ga het proberen. Alhoewel het niet stoort als de navigatie altijd getoond word hoor, daar niet van. Maar je zou toch denken dat de aan/uit knop zo zou moeten werken zoals we dat gewend zijn????
2 juni 2018 om 12:42 #18356706[quote quote=18356669]
Bedoelde met navigatie uit zetten de actuele route afgebroken en weer opnieuw aan gezet, je kan inderdaad niet het scherm uit zetten. Ik ga vanmiddag naar de dealer en laat dit nakijken, kan toch niet goed zijn.[/quote]
Ik hoor graag even wat de dealer er bij jou van gezegd heeft. Bij mij konden ze echt niets vinden, vanmorgen weer het vriendelijke verzoek gekregen van de navi om naar de dichtstbijzijnde garage te gaan….
2 juni 2018 om 17:24 #18356710AnoniemLid sinds:
1 January 1970[quote quote=18356706]
Misschien doen ze dat wel in de hoop dat je nóg een Grandland koopt?
2 juni 2018 om 19:54 #18356723[quote quote=18356699]Scherm uitzetten? Druk op “Set” Druk op “scherm uit” Raak het scherm aan of een knop en hij gaat weer aan![/quote]
[quote quote=18356702]@ Roland Bergsmidt, Okee, bedankt voor de tip. Ik ga het proberen. Alhoewel het niet stoort als de navigatie altijd getoond word hoor, daar niet van. Maar je zou toch denken dat de aan/uit knop zo zou moeten werken zoals we dat gewend zijn????[/quote]
Zoals “we” dat gewend zijn? De GLX is een andere auto, sommige dingen werken nu eenmaal anders…. effe wennen
2 juni 2018 om 21:33 #18356730AnoniemLid sinds:
1 January 1970[quote quote=18356723]
Zoals “we” dat gewend zijn? De GLX is een andere auto, sommige dingen werken nu eenmaal anders…. effe wennen[/quote]
@ joepke-m, Je hebt helemaal gelijk. Bij alle vorige Opel modellen was het met de knoppen aan=aan, en uit=uit. Zo snapte ik niet, waarom ik niet gewoon met de grote centrale knop onder het display, de boel aan dan wel uit kon zetten. Zelfs een Opel monteur snapte dit niet. Tot iemand van dit forum mij tipte.
Ook zo met de ventilatieopeningen. Vroeger zat daar een draaiwieltje onder, zodat je de luchtstroom kon regelen of zelfs afsluiten. Ik heb wat zitten draaien aan die roostertjes. Tot iemand me zei: Druk linkse openingen helemaal naar links, en de rechtse naar uiterst rechts, dan sluit je ze af. En inderdaad! Dit werkt. Al doende leert men. Ook vond ik in de Mokka het navi scherm mooier =kleurrijker. Bijvoorbeeld de kleur van water, zand, bos en industrieterrein.
Tja,wat “we gewend zijn” is dus wel een tikkie veranderd.(dank PSA?) Maar het is zoals je zegt….effe wennen.
3 juni 2018 om 03:18 #18356742Druk op de “NAV”knop; Druk op “Menu”; Druk op “Instellingen”; Druk op “Waarschuw.”
Op onderstaande scherm staat er bij jou waarschijnlijk een op “On” waarbij de POI is ingesteld op het waarschuwen bij het naderen van Garages.
Simpelste oplossing is de POI op “OFF” te zetten. Een andere variant is de POI naar voorkeur instellen. Druk dan op “Waarschuwen nabijheid POI 1 of 2”
5 juni 2018 om 09:03 #18356840[quote quote=18356742]Druk op de “NAV”knop; Druk op “Menu”; Druk op “Instellingen”; Druk op “Waarschuw.” Op onderstaande scherm staat er bij jou waarschijnlijk een op “On” waarbij de POI is ingesteld op het waarschuwen bij het naderen van Garages. Simpelste oplossing is de POI op “OFF” te zetten. Een andere variant is de POI naar voorkeur instellen. Druk dan op “Waarschuwen nabijheid POI 1 of 2” [/quote]
Dank voor het meedenken, helaas niet gelukt. Mijn meldingen staan (en stonden) exact zoals jij hierboven in de foto laat zien. Blijven zoeken dus, zal zo ook eens wat buitenlandse forum’s afspeuren naar mogelijke oplossingen.
5 juni 2018 om 09:16 #18356841AnoniemLid sinds:
1 January 1970[quote quote=18356840]
Dank voor het meedenken, helaas niet gelukt. Mijn meldingen staan (en stonden) exact zoals jij hierboven in de foto laat zien. Blijven zoeken dus, zal zo ook eens wat buitenlandse forum’s afspeuren naar mogelijke oplossingen.[/quote]
@ Menno,
Het word er met al die nieuwe en uitgebreide systemen niet makkelijker op. Verschillende tips hier hebben mij geholpen. Zoals het scherm uitzetten via set. Afsluiten van ventilatieroosters enz. Dikwijls weten zelfs de Opel monteurs (nog) niet alles over de nieuwe systemen. Kwestie van geduld en zoeken.
6 juni 2018 om 09:37 #18356898[quote quote=18356706]
Bedoelde met navigatie uit zetten de actuele route afgebroken en weer opnieuw aan gezet, je kan inderdaad niet het scherm uit zetten. Ik ga vanmiddag naar de dealer en laat dit nakijken, kan toch niet goed zijn.
Ik hoor graag even wat de dealer er bij jou van gezegd heeft. Bij mij konden ze echt niets vinden, vanmorgen weer het vriendelijke verzoek gekregen van de navi om naar de dichtstbijzijnde garage te gaan….[/quote]
Mijn dealer gaf aan dit nog niet eerder gezien te hebben.
Zou er een melding van maken bij Opel Nederland, of daar wat uit komt…..6 juni 2018 om 10:19 #18356903AnoniemLid sinds:
1 January 1970[quote quote=18356898]
Mijn dealer gaf aan dit nog niet eerder gezien te hebben. Zou er een melding van maken bij Opel Nederland, of daar wat uit komt…..[/quote]
Ik heb dit gelukkig nog niet gehad. Wel kon ik mijn navigatie niet inspreken, omdat deze adressen niet geldig waren voor dit land! Huh? Gezocht in het systeem, en wat bleek? Stond het ingestelde land op Moldavië. Dus in Nederland verandert en het werkt perfect. Alhoewel ik de navigatie nauwelijks of nooit gebruik hier in deze regio.
13 juni 2018 om 10:46 #18357213Ik heb het gisteren 1 keer gehad. Draaide net de snelweg af richting huis en had Waze aan staan via Adroid Auto.
Korte piep en er stond ook heel kort iets op de boordcomputer.
Navi switchte naar de standaard versie en er werd genavigeerd naar de opel dealer 1 km verder op.
Erg bijzonder.
14 juni 2018 om 11:10 #18357249AnoniemLid sinds:
1 January 1970ik heb de piep en de melding ‘navigatie naar dichtstbijzijnde garage’ meerdere keren per dag en bijna altijd vlak nadat ik ergens wegrijd. Er is echter nooit een storing of andere melding te bekennen. Maandag gaat hij terug naar de dealer, erg benieuwd of ze wat kunnen vinden maar heb er een hard hoofd in.
14 juni 2018 om 11:23 #18357250[quote quote=18357249]ik heb de piep en de melding ‘navigatie naar dichtstbijzijnde garage’ meerdere keren per dag en bijna altijd vlak nadat ik ergens wegrijd. Er is echter nooit een storing of andere melding te bekennen. Maandag gaat hij terug naar de dealer, erg benieuwd of ze wat kunnen vinden maar heb er een hard hoofd in.[/quote]
Bij mij gebeurt het ook meerdere keren per week. Ik denk ook dat het in 80% van de gevallen gebeurt binnen 3 minuten als ik aan het rijden ben. Vanmorgen nog even de dealer telefonisch gesproken. Die gaat het bij de importeur neerleggen, ik hoor graag even of jouw dealer iets kan vinden komende maandag.
20 juni 2018 om 17:09 #18357510AnoniemLid sinds:
1 January 1970Maandag is Grandland bij de dealer geweest. Bericht was dat de instelling in het navigatiesysteem uitgezet zou zijn. Helaas alleen de receptionist kunnen spreken bij afhalen. Beetje raar verhaal, want als die er in had gezeten had ik hem vast en zeker al gevonden. Dat blijkt ook wel want vandaag heb ik de melding alweer 2x gehad en is er dus niets gewijzigd. Dat wordt opnieuw contact opnemen met de dealer…
9 juli 2018 om 09:24 #18358193AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Menno Heb jij al een oplossing voor het probleem?
Ik ben nu meermaals bij de dealer geweest. De auto is gereset en geüpdatet, toch blijven de meldingen dagelijks terugkomen. Ook vanuit mijn dealer wordt er nu contact opgenomen met Opel Nederland.
9 juli 2018 om 12:00 #18358198[quote quote=18358193] @menno Heb jij al een oplossing voor het probleem? Ik ben nu meermaals bij de dealer geweest. De auto is gereset en geüpdatet, toch blijven de meldingen dagelijks terugkomen. Ook vanuit mijn dealer wordt er nu contact opgenomen met Opel Nederland.[/quote]
Ik had met juist voorgenomen om deze vraag omgekeerd aan jou te stellen deze week. Bij mij nog geen oplossing, mijn dealer zegt het ook bij de importeur neergelegd te hebben. Maar het is volledige radiostilte van die kant.
Er is waarschijnlijk niets aan de hand, maar bloedirritant begint het wel te worden. Volgende week op vakantie een hoop kilometers voor de boeg. Die zou ik het liefst nemen zonder elke keer een melding me naar de dichtstbijzijnde garage te begeven.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.