Navigatie software updaten naar versie 16

Forumindex Forums Modellen Crossland Navigatie software updaten naar versie 16

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur

BramA
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 16

Ik wil de nieuwste navigatie software-update downloaden.

Er is al een kaartversie 16 in omloop, maar ingelogd bij “Myopel ” kan ik alleen versie 2019-Q3 (versie 15) downloaden.

Waar kan ik kaartversie 16 downloaden?

Pinkie.baarn
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 9

Op dit forum bij de grandland X (die heeft hetzelfde navigatie-systeem) kwam ik op pagina:

Navi & Systeem updates

deze link tegen: http://download.tomtom.com/OEM/PSA/MAP/PSA_map-eur_16.0.0-r0-NAC_EUR_WAVE2.tar

Het bestand heb ik inmiddels gedownload en ga ik morgen proberen in te lezen op mijn Crossland.

Heel benieuwd! Laat weten hoe het gegaan is.

Pinkie.baarn
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 9

Zojuist de update gedaan. Kreeg twee keer een foutmelding “geen media” op de disk. Als je dan niets doet en gewoon even blijft wachten krijg je de vraag of de kaart ge-update moet worden. Even een vinkje zetten en kiezen voor installeren . . .  .. Duurde plm. 45 min.

Ik heb nu kaart versie: EUROPA CI-TT-PSA.P3CNS.U-MAP.EUR.TTC-16.0.p  :smiley-car:

Wellicht goed om te weten: het bestand dat van TT gedownload is heb ik uitgepakt met 7ZIP (gratis versie); met de standaard-instellingen.

kiekeboeboe
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 58

Ik weet niet of het verstandig is om kaarten op het systeem te zetten die niet door de PSA groep zelf worden aangeboden.

Zowel bij Peugeot als bij Opel kan je nog nergens officieel een kaartversie 16 downloaden.

GLX Innovation 1.2 - manuele transmissie.

Pinkie.baarn
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 9

Hoi,

ik kan allen zeggen dat deze versie bij mij prima werkt. Begrijp je vraag wel maar ben zelf van mening dat (als ik naar de naam van het bestand kijk [ EUROPA CI-TT-PSA.P3CNS.U-MAP.EUR.TTC-16.0.p] dat deze door TomTom voor de PSA-groep is gemaakt. Ik ben er zelf ook vanuit gegaan dat als de kaarten niet compatible zouden zijn dat het systeem dit wel aangeeft.

Overigens zie ik op dit forum bij de GRANDLAND (zelfde navigatie-systeem) dat er blijkbaar wel ergens een officiële download beschikbaar is. Dat zijn mensen die een ONSTAR of CONNECT actief hebben.

Ik blijf het erg raar vinden dat die update er voor ons blijkbaar niet is.

kiekeboeboe
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 58

Inderdaad, deze versie wordt nergens aangeboden, niet voor de CLX en de GLX.
    Ben nog eens bij Peugeot gaan kijken, daar ook niet. In ieder geval dus een echte versie, die werkt. Heb je ook ergens verbeteringen aan de kaart kunnen waarnemen?

Pinkie.baarn
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 9

Nee, ik heb er nog bijna niet mee gereden. Zie alleen dat het kaartversie 16 is.

Welke link gebruik jij om bij PEUGEOT te kijken? Iedere keer als ik dat probeer krijg ik de melding over een verkeerd VIN.

kiekeboeboe
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 58

deze:

https://www.peugeot.be/nl/services-en-accessoires/geconnecteerde-services/update-van-gps-kaarten.html

maar ik heb wel een GLX, misschien dat de VIN van een CLX niet werkt op bovenstaande site.

BigBadBanana
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 1

bij mij werkt deze link . gewoon de vin ingevuld en krijg direct het bestand gedownload. :yes:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.