Na vervangen kettingen toch weer lawaai z22yh

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Na vervangen kettingen toch weer lawaai z22yh

17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
  • Auteur
    Berichten
  • #18356446
    Opeltje17
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 January 2012

      Ik merk dit geluidje af en toe ook op bij mij vectra station, met nieuwe kettingen is absoluut geen ketting rammel!

      Bij mij is is de stang ook versleten.

      Kan je gewoon mee door rijden, een maat van mij rijdt zelfs zonder stang :scratch:

      #18356450
      djpauluz
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 May 2017

        Dan laat ik de stang voor wat het is.

         

        Heb vandaag nog 1 keer geflushd met forte en daarna verse olie en top end treatment van forte erin. De olie kwam na 2 maand weer git zwart eruit dus blok is toch aardig vervuild van binnen. Ik hoop dat dit wat helpt. Mocht ik toch weer wat gaan horen ben ik bang dat het toch tijd word om afscheid te nemen want nog een nieuwe ketting na 1 jaar zie ik niet meer zitten. Maarja het blijft zo vreemd dat bij de ketting controle bij de dealer alles prima in orde leek te zijn.

        #18357760
        djpauluz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 May 2017

          @opeltje17 Ik heb nog 1 vraagje. Ik heb nu na het starten in 1 keer last van een rare brom zoals te horen op het onderstaande filmpje. Is het mogelijk dat dit de ketting is die te laat op spanning komt?

           

          Ik sta nu voor de keuze namelijk om eerst alleen de bovenste spanner te laten vervangen in de hoop dat de rest nog in orde is of er toch voor te kiezen beide kettingen nog een keer te laten vervangen. Het word een dure aangelegenheid maar we gaan bijna op vakantie en wil niet stil komen te staan met een versprongen ketting o.i.d.

          Het gekke is dat nu het rammeltje soms bij de koude start niet aanwezig is maar dit geluid wel. Als ik vervolgens en kort stukje heb gereden en daarna weer opnieuw start rammelt er heel kort iets. Deze brom die je hoort is er overigens niet als de motor iets warm is dan start hij super mooi.

          De opel-dealer dacht ook aan een weigerende spanner maar weet natuurlijk niet of er al schade is aan de ketting of geleiders vandaar de vraag wat is wijsheid. alleen de spanner of toch alles vervangen?

          #18357779
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Hey Paul,

            Ik hoor niks geks op het filmpje, je hoort wel iets na de start maar zoals ik al zei bij mijn YH hoor ik ook wel is wat met de start( maar geen ketting)

            Het zou een brom kunnen zijn van je PCV klep( carterventilatie klep) boven op je inlaat. En de Opel wil je graag helpen met een nieuwe spanner, kunnen ze weer lekker aan verdienen, en is zo vervangen. Ik denk persoonlijk dat er niks aan de hand is!

            Niet lullig bedoeld, maar je maakt je zelf zo ook een beetje gek natuurlijk(al heb ik dit zelf ook met me auto) mocht je besluiten een nieuwe spanner te laten monteren, kan je misschien beter kijken voor een nieuwe set kost bijna evenveel als alleen de spanner.

            Ik zou je eventueel ook kunnen helpen met het vervangen van je ketting, mocht je dat besluiten!

            #18357788
            djpauluz
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 May 2017

              Je hebt ook wel gelijk. Ik ben gewoon een pietje precies met die dingen en hoor echt ieder rammeltje. Zelfs bij onschuldige dingen maak ik me soms druk en dat zal misschien ook wel voor niks zijn. Ik denk dat ik het maar zo moet laten.

               

              Mocht hij toch weer vervangen moeten worden hou ik je aanbod graag in mijn achterhoofd want de dealer vraagt vrolijk 1200 euro. Dat is wel een ritje naar noord holland waard  :good:

              #18358003
              djpauluz
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 May 2017

                Hey @opeltje17

                Het is me eindelijk gelukt om het geluid wat ik steeds hoor goed op film te krijgen. Bij het onderstaande filmpje is het duidelijk te horen direct na het aanslaan en in mijn ogen lijkt het toch verdacht veel op een ketting rateltje. Het was eerst zo moeilijk er op te krijgen omdat het eens in de zoveel dagen gebeurde maar nu komt het steeds vaker naar boven. Ik hoop dat we hier wel wat wijs uit kunnen worden

                Ik ga op 21 juli op vakantie en heb dan 4000km voor de boeg dus hij moet dan gewoon echt goed zijn. Zou zonde zijn als de motor stuk loopt ofzo.

                Sorry voor het zeuren maar wil gewoon graag zeker van mijn zaak zijn dat er niks mis gaat straks en bedankt dat je mij steeds wil helpen :praying:

                #18358015
                Opeltje17
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 January 2012

                  Klinkt als de distributie ketting ja!!

                  Misschien hebben we het er wel een keer over gehad, maar zit er een spanner met bult in?

                  Heb je geen garantie op de reparatie?

                  #18358016
                  djpauluz
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 May 2017

                    @opeltje17

                    De garage wil niks weten van garantie en zeggen dat het vast niet de ketting is. Maar ik weet wel zeker van wel.

                    Ze hebben dezelfde originele kettingsets gebruikt die ook bij fsrs tekoop zijn. Er zit een spanner met bult op.

                     

                    Er blijven nu 2 dingen over. Of ze hebben een montage fout gemaakt of er is iets met het blok waardoor de nieuwe ketting nu alweer stuk is. Hij heeft er maar 10000 km op gelopen.

                     

                    Ik kan nu 2 dingen doen of alles nog een keer vervangen met in het achterhoofd dat de nieuwe het ook maar 1 jaar vol houd…

                    Of de auto maar gewoon inruilen. Je hoort de ketting alleen bij de koude start daarna is het weg.

                    Ik ben bang dat er wel iets serieus mis is en weet niet of repareren nog de moeite is.

                    #18358022
                    Opeltje17
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 January 2012

                      Ik heb zat kettingen gedaan van een YH en dit is zeker de ketting!

                      Rijd je wel is met een laag oliepeil of  hou je hem altijd netjes bij?

                      Als ie dit alleen koud doet kan het lang aan, alleen is het natuurlijk niet goed! Beetje jammer van de garage!

                      Tijdens stationair draaien geen rare geluiden?(dit deed mijn YH toen der tijd)

                      #18358023
                      djpauluz
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 May 2017

                        Hou hem altijd op maximum peil en ben daar heel precies in. Ik check minimaal 1 keer per week.

                         

                        Stationair loopt hij mooi en de tweede keer starten is er niks aan de hand. Maar dat was de vorige keer ook zo. Toen was er al wel een bout van de geleider afgebroken.

                         

                        Ik weet nu niet zo goed wat ik hiermee moet. Of doorrijden met alle risico erbij of toch maar weer vervangen. Ze hebben vorige keer beide kettingen gedaan dus je zou zeggen dat alleen de distributie ketting vervangen nu genoeg zou moeten zijn.

                        #18358024
                        Opeltje17
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 January 2012

                          Dit is duidelijk een rammel van je distributie ketting.

                          Ik wil je graag helpen, alleen heb deze maand al een YH van het forum voor het vervangen van kettingen En weinig tijd.

                          En ga zelf 23 juli op vakantie.

                          #18358026
                          djpauluz
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 May 2017

                            Ik ga 21 juli ook al weg helaas en begrijp dat je nu geen tijd hebt hoor. Ben allang blij met alle info die je mij geeft!

                            Maar denk je dat als ik ze nog een keer vervang dat het dan wel goed kan gaan? Ik hou alles verder altijd netjes bij dus daar kan het echt niet aan liggen. Misschien was de nieuwe spanner fabrieksaf al niet helemaal in orde..

                            #18358027
                            Opeltje17
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              18 January 2012

                              Ik heb het laatst ook gehad met een YH, kettingen een jaar terug vervangen en nu weer rammelen. Lag ook aan de spanner heb ik een nieuwe set in gezet is nu weer stil.
                              Je weet zeker dat ie dit niet had na het vervangen van de kettingen?

                              Dus ja ik denk dat het dan wel goed kan gaan ja, bij mijn vorige vectra bij 159K de kettingen gedaan en met 206K verkocht, heeft nooit meer gerammeld( ook met laag olie peil gereden) waren wel originele kettingsets van FSRS( als je ze daar koopt zijn ze imitatie tenzij je vraagt om origineel)

                              #18358082
                              djpauluz
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 May 2017

                                Nou ik heb voor volgende week een afspraak staan om alles weer te laten vervangen en wil er nu alles aan doen dat hij daarna goed blijft. Olie verversen doe ik al 1 keer per jaar dus dat komt neer op 1 keer in de 10000KM.

                                Nu had ik nog wel 1 dingetje.We reden tot nu toe vaak binnen het dorp met de auto even boodschappen doen en soms naar het werk stukjes van maximaal 3km is er een mogelijkheid dat dit ook heeft meegedragen aan het vroege overlijden van de spanner? Ik las dat veel korte stukjes niet goed zijn voor de ketting maar is dat op de lange termijn of kan hij dan na 1 jaar alweer stuk gaan?

                                als dit 1 van de grote problemen is dan word het boodschappen doen met de micra van de vrouw

                                Heb laatst de carterventilatie ook al helemaal schoongemaakt en de PVC klep vervangen. De slang en de klep zaten beide vol met witte sludge. Dat lijkt me ook niet echt gezond. Het gasklephuis en de inlaat verder ook schoongemaakt daar zat aardig wat zwarte aanslag in en op. Dat bewijst ook wel dat deze motoren erg snel vuil worden van binnen.

                                #18358100
                                Opeltje17
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  18 January 2012

                                  Alleen de distributie of ook balans??

                                  Veel korte stukjes is niet goed voor een auto, en voor een ketting motor nog slechter puur omdat zich dan ”white sludge” vormt, en omdat de spanner van een ketting motor door de olie wordt bekrachtigt wat dan dus minder/niet gebeurt door de vorming van de sludge dus dit helpt zeker niet mee!

                                  Alleen in jou geval moet het bijna wel een probleem zijn met de fabricage van de spanner o.i.d, als jij elk jaar netjes je olie ververst en niet met een te laag peil rijdt en nooit een oliedruk lampje heb gezien geloof ik nooit dat het daarvan komt, als je af en toe wat langere stukken rijd tijdje op de snelweg, zou ik lekker met de auto boodschappen blijven doen!

                                  Deze motoren vervuilen idd heel snel(dit geldt voor elke direct ingespoten benzine motor) zeker i.c.m de EGR klep, je kan de EGR uit laten programmeren, en afstoppen en een ”oil catch can” monteren ben je van de uitlaatgassen en carter dampen in je inlaat af.

                                   

                                  #18358102
                                  djpauluz
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    6 May 2017

                                    Ze gaan beide doen. Moeten de onderdelen bestellen en hebben pas vanaf 16 juli tijd voor de reparatie. Als we er op gokken dat de balans nog goed is , is er geen tijd meer om hem na te bestellen omdat wij de 21e al op vakantie gaan. Dus voor de zekerheid dan beide maar gezien ik ook niet weet waar het probleem precies zit.

                                     

                                    Hij moet gewoon goed voor de vakantie. Verder bespaar ik nooit op onderhoud dus dan moet hij hierna gewoon een paar jaar mee kunnen.

                                    #18358128
                                    Opeltje17
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      18 January 2012

                                      Dit is zeker de distributie, als je verder niks hoort is je balansas ketting nog goed.

                                      Maar ik begrijp je wel natuurlijk!

                                      Fijne vakantie, en geen storingen gewenst!

                                    17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.