Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Motor problemen na inbouwen powerbox, please help!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 juli 2008 om 10:39 #17414826
Heb al eens met Corsa’s 1.6 16V gereden met powerbox, rijd erg leuk!!
Willem
13 juli 2008 om 13:02 #17414827origineel gepost door 1985
Ik ben er beetje bang voor ;) dus mij niet gezien ;)
wel zeg ik nooit nooit !!! :PNatuurlijk kost het een hoop geld, alleen zou ik eerder
voor wat “grondiger” werk gaan in de zin van kruk en
nokken assen + uitlaatje. Het oor wil immers ook wat:wub
origineel gepost door RemcoV
Ty! :DJa het is zeker een hele opluchting, kon me al bijna niet voorstellen dat er wat ergs kapot was!
Boxje doet het echt zeer leuk, echt een aanrader voor elke Tigra/Corsa rijder met een 1.4/1.6 ecopech blokje die ,, gemakkelijk en goedkoop ” wat extra vermogen wilt! :)
True true, alleen nokkenassen is een hoop meer werk, dan moet het hele blok uit elkaar wil je het goed doen natuurlijk.
Nokkenassen, verlicht vliegwiel en een chip staan zowiezo nog op de planning voor de toekomst! :P
14 juli 2008 om 07:47 #17414828Is dit geschikt voor 1.4 16v ecotec? Waar haal je deze en kosten ?
14 juli 2008 om 08:07 #17414829Wat bedoel je? Al die spullen om je vermogen op te krikken?
Powerbox: Nieuw zijn er alleen nog Crooke powerboxen op http://www.crooketuning.nl
Nokkenassen: Van Dbilas, http://www.dbilas-dynamic.de/index.htm
Verlicht vliegwiel: Haal ik bij Sylvester van dit forum
Spaghetti spruitstuk: Heb ik niet zo 1/2/3 een site voor, staan vaak wel te koop op verschillende fora’s
Chip: Laat ik als laatste doen bij Mathijssen technics14 juli 2008 om 22:02 #17414830Update!
Nou heel erg fijn, het probleem begint zich af en toe weer voor te doen, precies hetzelfde als voorheen. Hij heeft ongeveer 100/150 km prima gereden en net viel hij opeens terug en begon weer enorm te schokken.
Ik gok dat de bougie(s) weer het probleem zijn, maar dan moet er toch iets anders zijn die dat probleem weer veroorzaakt!
Heel erg fijn! :(
14 juli 2008 om 22:10 #17414831ik denk dat je eens de bougiekabels meot vervangen.
je moet eens goed kijken of er olie aan de kabels zit.
het komt nu eenmaal voor dat de klepdekselpakkingen lekken gaat.
als de bougiekabels vet worden van de olie verweren ze en kunnen ze de vonk gaan weg lekken.
dit kan ook een zwarte bougie veroorzaken.
Willem
15 juli 2008 om 15:58 #17414832Bedankt willem!
Ik ga van het weekend eens uitgebreid kijken, ik heb trouwens het vacuum slangetje van de benzinedruk-regelaar op de powerbox zitten zie ik net, ik vraag me af of dit wel juist is, dit is tevens de aansluiting waar de mapsensor ook op zit. Zou dat kwaad kunnen?
In de handleiding sleutel ze hem namelijk aan via de kleine carterontluchting en weer door naar het koolfilter-schakelaar en zo verder.
We hadden 1 t-stukje te kort en 1 aansluiting op de powerbox teveel dus hadden we hem daar geplaatst.
Tevens, reset de computer zichzelf? Ik bedoel, de hoeveelheid brandstof dat erin gespoten word is geregeld neem ik aan? Moet daarvoor de accu los zodat hij zelf een nieuwe waarde zoekt of doet hij dat zowiezo? Of is de inspuiting altijd hetzelfde?
Bedankt voor de tips. :)
15 juli 2008 om 16:12 #17414833Slangetje van je mafsensor moet je aansluiten op de powerbox aansluiting! En een van de andere slangetjes op je benzine druk regelaar, of hoeveel bar staat ie?
15 juli 2008 om 16:24 #17414834Die van de MAP sensor zit gewoon op de powerboxaansluiting. :)
Even een plaatje dan!
De blauwe pijlen wijzen het slangetje van de MAP sensor aan, deze zit gewoon precies hetzelfde bij mij als op de foto! Je ziet ook een zelf getekende rode lijn, uit de zijkant van de nippel waar ook de MAP sensor op aangesloten zit komt bij mij dus een extra aansluiting, deze gaat dus bij mij naar de benzinedruk-regelaar, of dat mag is mij dus de vraag?
Hoeveel bar hierop zit heb ik geen flauw benul van, de druk die in het inlaatspruistuk ( powerbox ) heerst dus waarschijnlijk.
Ik ga zowiezo van het weekend een T stukje halen + nog een metertje slang om het op de manier aan te sluiten zoals het is aangegeven in de handleiding, was alleen benieuwd of iemand hier wist of het uberhaupt zo wel kan. Anders staat er waarschijnlijk geen of slechte vacuum op de benzinedrukregelaar?
16 juli 2008 om 05:43 #17414835Ik dacht even dat je een power boost valve had, een vervangende benzine regelaar. Maar je rijdt standaard zie ik, dan was mijn vraag niet van toepassing.
Slangetje van de powerbox naar de mafsensor zit goed aangesloten wat ik op de foto zie.
16 juli 2008 om 06:43 #17414836Originally posted by RemcoV
Chip: Laat ik als laatste doen bij Mathijssen technicsnou wil ik niet echt lullig doen, maar m-tech kan geen chip programmeren voor jouw specifieke setup.
Rij hiervoor gewoon naar dbilas. DIe stellen hem tenminste af op de bank. Zo’n standaard chip gaat echt niet werken… Is bedoeld om een stock motor een beetje extra’s te geven..Ga je werken met andere nokkenassen etc ga dan echt de bank op om een chip aan te schaffen. Kost gelijk een stuk meer maar dan weet je zeker dat alles heel blijft.. :vertag
16 juli 2008 om 10:39 #17414837ziet er leuk uit die Mantzel box. hopelijk komt het goed met je auto.
16 juli 2008 om 11:52 #17414838origineel gepost door axel
Ik dacht even dat je een power boost valve had, een vervangende benzine regelaar. Maar je rijdt standaard zie ik, dan was mijn vraag niet van toepassing.Slangetje van de powerbox naar de mafsensor zit goed aangesloten wat ik op de foto zie.
Dat het slangetje van die sensor goed zit weet ik, alleen mag het vacuum slangetje dat ik rood heb aangegeven in het plaatje iets verder naar boven zo zitten?
Want normaal gesproken worden de vacuumslangetjes op deze manier aangesloten:
1: Kleine carterontluchting
2: Slangetje vanaf wit/gele ding
3: Vanaf rembekrachtiger
4: Koolfilterschakelaar
5: Benzinedrukregelaar17 juli 2008 om 13:08 #17414839*niet meer actief op opel-forum en dus deze reactie maar verwijderd*
17 juli 2008 om 15:04 #17414840Kijk, dat zijn goede tips! :D
Wat is de LFR? Waar vind ik deze precies?
Zaterdag haal ik wat nieuwe T-stukjes om de vacuumslang vanaf de benzinedrukregelaar ook zo aan te sluiten zoals het moet, ook zal ik de FR6DC(+) bougies proberen te krijgen anders bestellen.
Powerbox/Gasklephuis heb ik bij inbouw helemaal schoon gemaakt. :)
17 juli 2008 om 16:38 #17414841ik post een foto van de LFR met LFR erboven en jij vraagd wat het is? :P
das je stationairklepje :)
17 juli 2008 om 16:54 #17414842Haha, ja hoe het eruit ziet weet ik nu, maar wist niet dat de LFR het stationairklepje was! :P
Waar bevind deze zich een beetje? :)
17 juli 2008 om 17:29 #17414843als je een powerbox hebt op het gasklephuis bij de (vanuit de auto gezien) rechter veerpoot.
Bij modellen zonder Powerbox, achter tegen onderblok aan de bakzijde (onmogenlijke plaats dus!!)
Willem
17 juli 2008 om 17:45 #17414844Op het gasklephuis dus, ok bedankt, eens kijken of de vorige eigenaar deze nog schoon heeft gemaakt.
20 juli 2008 om 13:44 #17414845Zo, vandaag bezig geweest en alle vacuum slangetjes zoals het hoord aangesloten!
Aangezien hij weer begon te stotteren een paar dagen geleden heb ik net de 150 km oude bougies eruit gedraaid en wat zag ik:
Juist ja, net zoals de vorige keer is weer de meest rechter bougie helemaal vervuilt of iets, de andere bougies zien er gewoon net zo uit als de linker, clean.
Ik ben echt benieuwd wat dit is, heb ik echt persé die FR6DC bougies nodig? Of is hier iets ergers aan de hand?
20 juli 2008 om 14:18 #17414846Allemaal aanslag op je bougie, verkeerde verbranding in deze cylinder. Aan de bougies zal het niet liggen, doe eens een compressietest of een lektest. Dan weet je precies wat de staat is van je blok, kost volgens mijn 5 a 6 tientjes bij de dealer.
20 juli 2008 om 14:51 #17414847het koste mijn meen ik 24 euro op een compressie test bij de dealer bij een c16nz
maar lijkt op of defecte kabel, koppaking , of zuigerveer op :(
20 juli 2008 om 15:45 #17414848Km stand van het blok is 60.000, zou wel een schande zijn als de zuigerveren al op zijn? :P
20 juli 2008 om 23:02 #17414849Niet de Dis module of bougiekabel kapot.
als de bougie slecht vonkt is er slechte verbranding en dan word de bougie ook zwart.
Willem
20 juli 2008 om 23:09 #17414850Ik moet zeggen, de dag dat ik de powerbox in heb gebouwt had de Tigra s’ochtends bij vertrek heel even last van 2 stoten zoals hij nu eigenlijk ook doet alleen dan veel erger.
Morgen hoop ik de FR6DC bougies te kunnen bemachtigen ergens, dan gaat de auto ook naar de APK, mischien dat daar nog iets uit zal komen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.