Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Monza eindelijk weer thuis
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 mei 2013 om 18:16 #18144162
Mooie auto !!! :thumb
24 mei 2013 om 11:29 #18144163AnoniemLid sinds:
1 January 1970Bloemstuk voor op de motorkap is besteld, wordt ‘geplakt met magneet’ op kap :hmmz
moest wel de motorkap maat doorgeven, wisten niet wat een Opel Monza van auto was :shock:heb hier nog een paar last pics van de Monza. ;)
btw: sorry, @charlois187 ofwel Mario, alsnog gefeliciteerd :thumb :wors
24 mei 2013 om 12:08 #18144164@MonzaRon wrote:
Bloemstuk voor op de motorkap is besteld, wordt ‘geplakt met magneet’ op kap :hmmz
Zo hadden wij ook logo’s op de brandweerwagen zitten voor wedstrijden.
Het zijn magnetische vellen met een soort plastic coating, geven in ieder geval geen krassen.
Door de grote oppervlakte kleven ze goed op de auto, maar doordat ze flexibel zijn, kun je ze toch gemakkelijk van de auto afhalen24 mei 2013 om 13:58 #18144165AnoniemLid sinds:
1 January 1970@RISL: bedankt voor je uitleg, dat gaat dus helemaal goedkomen :thumb
31 mei 2013 om 05:47 #18144167AnoniemLid sinds:
1 January 1970Monza heb zn eerste rit er al weer op zitten, richting keuringsstation,
daar na intensieve keuring een vlekkeloos nieuwe apk. :thumbde ‘keurmeester’ heb blijkbaar plezier gehad met deze wagen,
hij bleef er maar ‘omheen lopen’, zal vandaag ff nieuwe schoenen brengen :mrgreen:hier nog een shootje van binnen, daar waar de accu zit en de rest ;)
heb er een prachtige sound in zitten, zowel motorisch alswel met de radio :thumbup
grtz ;)
3 juni 2013 om 01:37 #18144168netjes hoor…! :thumb
5 juni 2013 om 11:49 #18144169AnoniemLid sinds:
1 January 1970thnx monzaruba
inmiddels bij mn eigen thuis,
tank is inmiddels voorzien met verse benzine,
en dat maakt hoorbaar en met rijden een groot verschil :thumbna poets/wax beurtje ff een shootje vanuit het raam,
de Monza voor de garage.de velgen moeten nog wel lichtjes opgepolijst worden,
hebben een blas laagje meegekregen uit de loods :hmmznog en paar weekjes rijden richting de grote dag van mn dochter
5 juni 2013 om 15:18 #18144170AnoniemLid sinds:
1 January 1970Goed man, lekker toch om weer je beauty voor de deur te hebben staan in volle glorie. Het mooie weer heeft ook het land gevonden. Lekker genieten van die car.
6 juni 2013 om 10:06 #18144171En capri yellow is schitterend in de zon! :D
6 juni 2013 om 11:33 #18144172AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Senatorman wrote:
Goed man, lekker toch om weer je beauty voor de deur te hebben staan in volle glorie.
Het mooie weer heeft ook het land gevonden. Lekker genieten van die car.Opel Nederland mag trots op of met je zijn, met je ‘nieuwe’ aanwinst, de Monza Keinath C5
als die weer in volle glorie de wegen gaat trotseren, zal dat een positieve impuls geven
aan Opel Monza liefhebbend Nederland. :worsHet weer was afgelopen tijd zeer belabberd, ben blij dat de Monza thuis is.
Heb helaas Monzaghuru, de [sta]plek voor een Monza, paar weken terug moeten missen,
Maar affijn, dat is nu even een bijzaak, volgend jaar nieuwe ronde,
Monzaghuru is hier 15 min rijden, misschien in het najaar weer voor de 2de meet.
Nu eerst genieten van deze bolide, met hopenlijk een lange zomer ;)6 juni 2013 om 11:51 #18144173AnoniemLid sinds:
1 January 1970@RISL wrote:
En capri yellow is schitterend in de zon! :D
deze parelmoer-kleur past ‘schitterend’ bij deze bolide,
moet je zien wat er gebeurt met deze kleur als je tegen de avond
een paar klikkies doet met de camera.tja, en dat heb bijna 2,5 jaar op stalling gestaan :(
6 juni 2013 om 12:03 #181441747 juni 2013 om 06:11 #18144175AnoniemLid sinds:
1 January 1970mooie foto, RISL :thumb
zag in je onderschrift staan:
Capri yellow Astra Coupé: gesloopt :(‘ :shock:
das wel jammer, zijn mooie wagens, Bertone uitgevoerd,
vriend van schoonzoon had er ook één hiero, ja, had, in dezelfde kleur, capri yellow.samen met zo’n astra op de foto.
dat gaat met die van jou [sloop] denk ietsie moeilijk worden,
wil um daar voorlopig niet naast zetten :mrgreen: ;)7 juni 2013 om 10:32 #18144176Nee, dat moet je zeker niet doen!
Die van mij is inderdaad al gerecyclt, kon ‘m helaas niet stallen en had ook geen werkplaatje op dat moment waar ik een motorwissel kon doen.9 juni 2013 om 12:36 #18144177AnoniemLid sinds:
1 January 1970@RISL wrote:
Ik had ‘m graag eens naast je Monza op de foto gezet :thumb
RISL, waren aan het toeren, kwam ik deze tegen,
heb um ervoor gezet, en ff klikkie gedaan :thumbup10 juni 2013 om 10:11 #18144178Heel gaaf! :thumb
10 juni 2013 om 10:36 #18144179AnoniemLid sinds:
1 January 1970erg mooi inderdaad.
11 juni 2013 om 21:11 #18144180AnoniemLid sinds:
1 January 1970hier voor diegene die het nog niet gezien hebben en binnen willen kijken,
nieuwe digidash, oude haperde heel af en toe,
misschien haarscheurtje in print door schade aan dash….. :hmmz
subwoofer heeft een vermogen tot 700watt, bescherming is van metaal :afro
hoedenplank is voorzien van infinity kappa’s luidsprekers.
kofferuimte nieuw bekleed, met velours tapijt [zwart]
btw: koffferklep gaat electrisch met ab open.Monza heb verder cv [geen sloten in portier], en alarm,
alarm instelbaar met verschillende mogelijkheden.motor heeft een poetsbeurtje gekregen,
foto is nu van boven met flits genomen,
vandaar dat het effect van de kleur eruit springt :???:Monza is klaar, nog een paar weken…….
11 juni 2013 om 21:58 #18144181Ron…
wat een aldermachtige gave wagen heb je toch…
tja.. je wist het al wel… maar toch ;)
en wat een prachtige dienst mag deze wagen gaan bewijzen zeg.. SUPER !!!
veel plezier op “DE” dag.. zowel jij, maar ook je dochter !
en natuurlijk de rest van de fam ook :D:thumb dikke pluim voor deze wagen !!
13 juni 2013 om 07:04 #18144166AnoniemLid sinds:
1 January 1970Bedankt Hans
De fotograaf is erbij, een autofreak, zal um vragen om extra… :kewlpics
Monza staat dan midden in het verders autovrije centrum van Enschede :wub
Vandaar naar een park elders, waar de rest van de fotoshoot volgt [evt met Monza] :thumbgrtz ron
24 juni 2013 om 20:18 #18144182Wat was je kwijt voor de revisie van het blok als ik vragen mag ? anders stuur ff een pbtje
25 juni 2013 om 07:44 #18144183AnoniemLid sinds:
1 January 1970hoi Tristan81
Toen ik in 2010 eigenaar werd van de Opel Monza,
heb ik contact gezocht met toenmalig eigenaar,
en vandaar naar Ronald Bolz, om bevestigende info los te krijgen over deze 24VDe revisie + ombouw lag toendertijd in handen van Ronald Bolz,
dacht in 2001 of 2002, in opdracht van de toenmalig eigenaar.
Een behoorlijke tijd geleden, dacht nog in de Marken tijd.
Sindsdien heeft deze Monza met 24V tot nu toe ongeveer 25.000km gelopen. ;)=======================================================
Vanwege de verlaging met de Mantzels voor en de GSE veren achter,
had de Monza hier in mijn omgeving her en der nog last van drempelvrees.
De kats hingen iets te laag door waardoor ze af en toe geschaafd werden. :(De kats zijn inmiddels gedemonteerd en vervangen door pijpen met flensen en nieuwe pakkingen.
Ze liggen op de plank, en kunnen evt zo weer bevestigd worden zoals voorheen het geval was.Door deze ingreep is de Monza verlost van de drempelvrees,
vooral de route naar mn schoonzoon werd flink ondermijnt met behoorlijke drempels,
nu met de nieuwe pijpen ertussen, gaat de Monza feilloos over deze drempels :jerryHet geluid van de Monza is daarentegen bij doortrappen iets meer bruter geworden,
en het voelt onderin iets meer krachtiger, als toen met de kats :wub26 juni 2013 om 10:58 #18144184AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vandaag een [her]taxatie van de Monza laten uitvoeren,
taxeur wist info over het 24V blokkie te vertellen,
en vond de astrakleur prachtig passen bij het model, …..een opelkenner? :shock:Verder wees hij me erop deze wagen niet weg te doen,
en zo ja, even een belletje doen :wtftaxatie zal grotendeels overgenomen worden van vorige taxatie,
het bedrag zal dan waarschijnlijk ook op dezelfde hoogte blijven :thumbup26 juni 2013 om 15:27 #18144185AnoniemLid sinds:
1 January 1970Durf het bijna niet te vragen. M :???: aar…doe het. Wat was het eindoordeel
27 juni 2013 om 09:18 #18144186AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja, wat is de verzekeringswaarde, heb daar geen grote geheimen over,
de A2 staat, mits de oude taxatiewaarde geprolongeerd wordt, op 15.000.Deze waarde moet je gaan zien die nodig is voor herbouw
na een evt opgelopen [fatale] schade.Deze Monza is breder gemaakt, bij evt flankschade meer werk om die op breedte
te krijgen. Stel dat er een nieuw achterscherm of voorscherm geplaatst moet worden,
dan zou men daar in de problemen komen, vanwege de brede brocks velgen die eronder zitten.
Verzekering of schadebedrijf kan dan evt gaan zeggen, andere velgen eronder,
maar dan hebben zij het probleem naar de andere kant verlegd :mrgreen:documentatie en foto’s heb ik erbij ter overtuiging van een expert,
en uiteraard voor als het ooit mis zou gaan bij een schade-taxatie. :worsOnder straat-marktwaarde krijg je een totaal ander plaatje,
denk nu, met de komende belastingregels en de aanhoudende recessie,
dat je de handen dicht mag knijpen met 50%, terwijl voorheen rond de 60-70% normaal was.
Tja, het is wat een liefhebber ervoor over heeft, laten we het daarop houden.Echte waardes van Monza’s of oldtimers zijn en blijven moeilijk te bepalen,
bij mij komt die expert en bij de ander weer een ander, enz enz.
Ja, hoe enthousiast is een expert ter plaatse, thats the point,
nadien op kantoor een kijkje in de database en een beetje snuffelen op het net, en hoppa, dat wordt ongeveer de waarde.Hoe minder er van gevonden wordt, hoe moeilijker de bepaling,
en daarmee zou je uit kunnen komen op een spook-waarde, die de realiteitszin ver te boven kan gaan.Aan alle zoals ik ze wil gaan noemen, ‘verzekeringwaardes’,
zullen ook kostenplaatjes aan verbonden gaan worden,
hoe hoger een geschatte waarde uit gaat komen, des te meer premie.Daarom ook, zit af en toe wel eens te ouwehoeren,
maar eigenlijk hecht ik me niet zo aan dat soort verschillende nummerieke waardes.
Deze bolide is all-risk verzekerd, ken er mee doen wat ik wil, heb garage,
en zolang ik bij machte ben om ervan te kunnen genieten, blijft de Monza thuis bij mij. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.