Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Monza eindelijk weer thuis
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 mei 2013 om 12:59 #17257813AnoniemLid sinds:
1 January 1970De Monza is eindelijk weer thuis. :jerry
Monza was mede toen door volle bpm ff op stalling gezet.
en dat ff op stalling werd jammerlijk ruim 2 jaar,
door verschillende oorzaken, ziekte, waardoor ik tijdje uit beeld was hiero,
en herstructuering straat en parkeerplaatsen,
waardoor het eventjes wegzetten op stalling toch iets langer duurde. :(affijn, ruim 2 jaar op stalling gestaan, en ik moet zeggen
valt me reuze mee, hoe ie daar uit is gekomen. :shock:Zonder hoes weggezet in loods,
voordeel van deze loods was de goede isolatie en betonnen vloer.Lakstand als vanaf de spuiter 2010,
geen bijwerkingen en andere flauwekul in de lak opgemerkt.Het starten van het 24V blok ging voorspoedig,
moest wel ietsie doorstarten en lopen maar.Werkzaamheden die er nu aan gedaan moeten worden is
het APK klaarmaken en een wasbeurt of evt poetsbeurtje.De Monza krijgt binnenkort een belangrijke taak te vervullen :shock:
mn dochter gaat trouwen,
en die wil perse deze Monza van pa als trouwwagen tot haar beschikking hebben. :worsMet een bloemstuk voor op motorkap gaat deze bolide zijn herintreding tegemoet :wub
grtz Ron ;)
15 mei 2013 om 13:06 #18144138Prachtige auto!
De kleur is eigenlijk nog perfect en wat mooi dat je dochter dat wil! doet je toch goed lijkt me zo king:15 mei 2013 om 13:56 #18144139Dat is een goede reden om ‘m uit de stalling te halen :thumb
Is dit eigenlijk een kleur die ook door Opel origineel geleverd kon worden?15 mei 2013 om 14:34 #18144140Dit vond (en vindt) ik een vet ding toen ik zelf begon te prutsen met de monza’s :) Wist alleen niet dat ie 2 jaar in de stalling had gestaan? Wat ging er fout met het BPM verhaal dan? Auto nog te nieuw oid?
15 mei 2013 om 14:38 #18144141AnoniemLid sinds:
1 January 1970Het is inderdaad een Opel kleur die gebruikt werd op de Astra Coupe, rond 2000 geloof ik :thumb
De kids hadden andere en betere keuzes open staan,
beter in die zin wat het ruimere comfort betreft,
maar mn dochter had, en als het uiteraard kon, deze Monza als keus op de 1ste plaats staan. :worsM’n aanstaande schoonzoon kreeg in deze keuze geen ‘stok tussen de deur’ :mrgreen:
Deze ‘wens’ gaan ik haar of hen niet ontnemen, en ja, een beetje trots ben ik er stiekem wel mee :wub
15 mei 2013 om 14:44 #18144142AnoniemLid sinds:
1 January 1970@peter777 wrote:
Dit vond (en vindt) ik een vet ding toen ik zelf begon te prutsen met de monza’s :) Wist alleen niet dat ie 2 jaar in de stalling had gestaan? Wat ging er fout met het BPM verhaal dan? Auto nog te nieuw oid?
belastingvrij pas in 2012, vanaf dat moment, door ziekte en herstuctuering weg en parkeerplaats in mijn omgeving,
dat ook aardig wat tijd in beslag nam, was het verstandig om deze Monza te laten waar ie was, op stalling ;)15 mei 2013 om 17:22 #18144143zeker schone monza ,
ben beetje jaloers van diene badlook
ga daar ook nog wel eens voor kijken op mijne monza
eerst nu het weekend komt de blok er terug in en wachten op mijn nr platen en dan eindelijkk rijden
heb ook twee dochters ( 2.5jaar en 5.5jaar )mss ooit als ik hem nog heb ook een trouw auto
grtz15 mei 2013 om 18:09 #18144144AnoniemLid sinds:
1 January 1970Lekker man dat je Monza weer beschikbaar is en dat je er weer kunt van gaan genieten. De apk, lijkt mij alleen maar een “formaliteit”
Dus nu is de Monza dus echt belastingvrij (tenminste tot 2014 :( )Ben nu al benieuwd naar de weddingpics
Geniet ervan en zou hem graag wel eens goed willen bekijken op een meeting. Je hebt die mooie A1 toch ook nog?
15 mei 2013 om 18:41 #18144145@MonzaRon wrote:
Het is inderdaad een Opel kleur die gebruikt werd op de Astra Coupe, rond 2000 geloof ik :thumb
De kids hadden andere en betere keuzes open staan,
beter in die zin wat het ruimere comfort betreft,
maar mn dochter had, en als het uiteraard kon, deze Monza als keus op de 1ste plaats staan. :worsM’n aanstaande schoonzoon kreeg in deze keuze geen ‘stok tussen de deur’ :mrgreen:
Deze ‘wens’ gaan ik haar of hen niet ontnemen, en ja, een beetje trots ben ik er stiekem wel mee :wub
Ow, is dit Capri Yellow?
Ik had zelf een Capri Yellow Astra Coupé, maar dat leek wel anders.15 mei 2013 om 18:43 #18144146AnoniemLid sinds:
1 January 1970de A1 staat klaar, hier binnen, in eigen garage, maar kids willen nie met de A1 :shock:
Voor de A2 hebben de jongeren waarschijnlijk meer oog voor dan de A1 :hmmz
Apk A2 zal een formaliteit moeten zijn,
heb na invoering en apk bij het rdw een half jaar gebruik gemaakt van de Monza.
voor de winter 2010 op stalling, en er nu eindelijks uit :thumbNadeel voor de A1 is dat ie binnenkort naar buiten moet,
en plaats moet gaat maken voor de A2. ;)15 mei 2013 om 18:53 #18144147AnoniemLid sinds:
1 January 1970@RISL wrote:
Ow, is dit Capri Yellow?
Ik had zelf een Capri Yellow Astra Coupé, maar dat leek wel anders.kleur is Caprigelb,
lak zit vol met parelmoer, dacht 60% van de lakopbrengst,
kan op een dag op verschillende tijden fotos maken,
bijna alle fotos zulle qua kleur anders weergeven zijn, tis op dat gebied net een kameleon :mrgreen:zie bijv deze, tis dezelfde Monza, op http://www.opelabum.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; staat ‘geparkeerd’, ook anders qua kleur dan boven :shock:
15 mei 2013 om 19:30 #18144148Jup, zo lijktie meer op mijn Astra, maar ook die zag er heel anders uit als het bewolkt was, of regende dan in de zon bijv.
Capri gelb is inderdaad Duits voor Capri Yellow.
17 mei 2013 om 11:24 #18144149ziet er nog steeds super uit Ron!
Ik ben toevallig 19-12-2012 getrouwd…..in mijn eigen Monza uiteraard :thumbGa je binnenkort nog naar een bepaalde meeting toe met de A-2? kan ik hem ook eens in het echt bewonderen.
17 mei 2013 om 15:41 #18144150heb dit altijd een hele mooie Monza gevonden… :thumb
Blij dat ie weer rondrijdt… :wors17 mei 2013 om 23:13 #18144151AnoniemLid sinds:
1 January 1970Thnx, Opel [en] Monza vrienden :wors
De wagen is inmiddels apk klaar, althans daar gaan we vanuit,
auto staat nu nog bij fam hier over de grens in Duitsland, heb daar op het moment meer ruimte,
om een paar puntjes op de i te zetten,
en ik kan daar de wagen in die omgeving weer even inrijden :Dverder daar de koplampglazen vernieuwd,
eentje van de oude set bleek engels glas te bezitten, met bermlicht links :mrgreen:Dat gegeven wisten we al, hadden tijdens eerste apk al andere koplamp gezet,
die wel goed was voor apk, maar had verder niet echt een mooie unit en glas.
Koplampjes met/of mooi glas zijn moeilijk te vinden,
dus hadden we tussentijds voldoende tijd om te speuren naar passend glas. :thumbup
het 2 jaren stilstaan brengt natuurlijk ook iets positiefs,
Duw de motorkap met zn veertjes omhoog, en je ziet van binnen deze body.
De 24V loopt en spint nog steeds als voorheen,
alleen de tank moet snel leeg, wil er snel nieuwe verse benzine in hebben.18 mei 2013 om 00:44 #18144152genieten hoor…hoe dat blok in die auto ligt… :wors
19 mei 2013 om 10:24 #181441531 kleine opmerking over de motor ruimte…
Zet der een bovenste koelslang op van een 24V ziet beter uit na mijn idee…
19 mei 2013 om 10:40 #18144154nog een vraagje
waar zit de batterij ergens
zie ze niet direct
of zit die in de koffer , onder handschoen kastjegrtz
19 mei 2013 om 16:26 #18144155AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb er zekers over nagedacht, ben, als het een lelijke matte pijp was geweest,
deze blinkt, voor mij niet echt een storend object bij het geheel, van mij mag ie blijven,
heb er verder weinig tot geen klachten over en mee gehad ;)19 mei 2013 om 16:31 #18144156AnoniemLid sinds:
1 January 1970@chriske wrote:
nog een vraagje
waar zit de batterij ergens grtzDe batterij/Accu zit afgesloten achter de neerklapbare achterbank bijrijderskant,
samen met een radio versterker, als ik er ben zal ik een plaatje voor je schieten, chriske :thumb19 mei 2013 om 20:02 #18144157AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wil ook weleens een foto zien van de accuplaats, en de constructie daarvan. Je zal ook wel een dikke kabel naar voren hebben lopen. Weet je hoe dik deze kabel is?
19 mei 2013 om 22:49 #18144158Welke openluchtfiler heb je er op zitten?
En waar heb je die gekocht?20 mei 2013 om 09:42 #18144159AnoniemLid sinds:
1 January 1970Het is nog de ‘orginele’ K & N filter, die bij aankoop Monza erbij was.
Deze gaan, met tussentijdse schoonmaak beurtjes, een ‘levenlang’ mee :thumb20 mei 2013 om 10:44 #18144160Superbak, zelfs je KVS tankje is wit :)
20 mei 2013 om 18:13 #18144161AnoniemLid sinds:
1 January 1970@peter777 wrote:
Superbak, zelfs je KVS tankje is wit :)
thnx peter007 :D
Deze Monza heb hier ruim 2 jaar geleden al in het forum gestaan,
heb deze ‘Superbak’ met schade gekocht, had rondom vandalisme schade
das toch ff anders dan Monza kopen met roest cq rottigheid.
toegegeven, tijdens herstel Monza hebben we alsnog één rot plekje kunnen ontdekken,
aan een van de kokers, daar waar de bevestiging van de sideskirts is aangebracht :(ruime tijd voor deze schade is deze wagen al 2x onder handen genomen,
van top tot teen, van 24V revisie blok, nieuwe benzinetank tot aan het KVS tankje, zeg het maar
[bewijzen heb ik erbij in de vorm van rekeningen die oplopen tot ruim 20.000 ;) ]bij die 2de maal, denk rond 2000 zijn alle rotte gedeeltes verwijderd,
bij zowel de kokers, als rondom veerpoten, en er heeft een verbreding van
het koetswerk plaatsgevonden. Deze Monza is op dat punt uniek te noemen,
deze extra verbreding van naar schatting ongeveer 4 cm opent meerder mogelijkheden
om andere velgen te plaatsen, vandaar ook deze Brocks, waar deze Monza op aangepast is.De Monza is en wordt onder mijn beheer geen ‘Daily’, geen showcar, maar een ‘Sunny Car’ ,
bij mooi of droog weer naar buiten, een buitje regen is natuurlijk niet uit te sluiten,
maar we proberen het wel zoveel mogelijk.De Monza is voorheen altijd met veel liefde in goede handen geweest,
en dat wil ik graag voortzetten tot zover bij mij de mogelijk en motivatie aanwezig is.
En ik moet je zelfs toegeven, ook al is het voor sommigen maar een Opel Monza,
deze Monza, met zijn gehele voorgeschiedenis, ademt toch iets meer uit dan een ‘opel monza’.
Nu, na 2 jaar is deze Monza voor mij nog steeds een adembenemende bolide. :wub -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.