Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Mijn manta turbo
- Dit onderwerp bevat 143 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 september 2023om 21:52 door jacobnoorlander.
-
AuteurBerichten
-
30 augustus 2014 om 10:38 #18118713AnoniemLid sinds:
1 January 1970@jacobnoorlander wrote:
Dat is een open buis vanaf de externe wastegate, geeft een mooi stukje vuurwerk als de launchcontrol gebruikt word. :mrgreen:
heb je daar geen filmpje van ;) :thumb :thumb
1 september 2014 om 13:28 #18118714;) ik zal binnenkort maar eens een filmpje maken dan. :mrgreen:
1 september 2014 om 18:29 #18118715:thumb kijk ernaar uit!
2 september 2014 om 10:30 #18118716+1 :D
2 september 2014 om 14:03 #1811871723 november 2014 om 07:05 #18118718Hier weer een update, intussen is de manta ge-plastidipt in mat zwart. mijn eerste idee was zwart met fluo oranje delen maar bij nader inzien vind ik het originele rood op de accenten mooier. ook het interieur word rood. Het nieuwe brandstof systeem is inmiddels klaar en ook de lachgas fles is verplaatst naar de kofferbak (springt wat minder in het oog zo :D ) Inmiddels is de vloer ook vrij van geluids isolatie en zijn de voorste chassisbalken verstevigd met kokerprofiel van 40×50 4mm dik met verbindingen naar de rolkooi toe. Er is ook een ander sper differentieel in gegaan, deze komt uit een omega en is omgebouwd naar 75% sper, de lager pasvlakken zijn afgedraaid en aan 2 kanten opgevuld met +/- 6,5 mm aan 2 kanten.
[img]https://i.imgur.com/Sams73J.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/iegTuUc.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/dJT8arn.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/eA3PjMw.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/DV3PuSQ.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/IFNSCxL.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/1Hf4Jbs.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/XQbWgnC.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/6ync6rO.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/20UfEA8.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/VXVrNGv.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/NKInoaO.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/tgCdPjd.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/QUbylci.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/6oR2ug2.jpg[/img]24 november 2014 om 06:58 #18118719Wat was je nu kwijt aan plastidip?
24 november 2014 om 08:12 #18118720Voor 3 onverdunde gallons en 2 5 liter kannen verdunner ongeveer 325 euro bij classic international. Dat heb je ook gewoon nodig bij een manta, erg dun opzetten in 7 of 8 lagen en het word mooi strak. Maak er geen haastklus van met dikkere lagen trek er gewoon een hele dag voor uit.
24 november 2014 om 10:07 #18118721Ja… nog altijd goedkoper dan spuiten [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
22 december 2014 om 22:06 #18118722Afgelopen weekend de manta thuisgebracht, hij is bijna klaar voor een verse apk.
Elektrisch moet er nog wel het een en ander aangesloten worden en er moet een nieuwe middenconsole aan het dashboard gemaakt worden. Het ziet er naar uit dat alles klaar en gekeurd is voor 1 maart.Plaatje hierboven is klikbaar voor een filmpje, de toerenbegrenzer staat nog erg laag en de turbodruk op 0.7 bar maar de wastegate werkt prima als rotjes alternatief :D
[img]https://i.imgur.com/LxarArZ.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/kKJQGbz.jpg[/img]
23 december 2014 om 20:16 #18118723Eerst een vooral proficiat met je mooie ombouw. Je hebt hier heel lang over nagedacht :thumbup .
Maar ik heb een paar vraagjes. Welke omega sper heb je ingebouwd?
Ik heb hier namelijk nog 2 omega B sperren liggen en ik vind geen sper om in men ascona 2.4 te steken.
En wat voor een achteras gebruik je? Ik gok op Opel rekord door ontbreken van voorste buis.24 december 2014 om 07:09 #18118724Bedankt! Het sper heb ik bij Filip jacobs gekocht, hij kon mij vertellen dat het sper uit een omega a komt. Het zou zomaar kunnen dat een omega b sper ook passend te maken is, meten is weten.
Ik gebruik het huis van een manta b achteras met een kroon en pignonwiel van 3.67 (ook manta). Ik heb het kruisstukje en olie keerring van een rekord e gebruikt en het staartstuk eraf gehaald, om de lagers van het pignonwiel goed af te kunnen stellen heb ik zelf wat vulringen moeten maken.
Het manta ashuis heeft bovenop de asbuizen 2 extra bevestigingen gekregen voor de bovenste 4 link ophanging. Bij de onderste bevestigingen zijn de veerschotels vervallen en de onderste armen velengd. Ook de originele bevestiging van de schokdempers op de as is verstevigd met een extra plaatje ijzer en doorgelast, dit voor het schroefsetje wat er onder zit.24 december 2014 om 20:24 #18118725Nu ken ik de sper. Ik heb er ook eens zo eentje gekocht bij filip jacobs.
Maar terug ingeruild bij hem voor de aankoop van een heuvelklim 16klepper (248pk) die hij had liggen.
Dan zal ik misschien toch maar men sallisbury achteras eronder steken. Ik heb er juist een jaguar sper ervoor gekocht.
Alleen slijp ik men onderkant van men mooie ascona liever niet kapot.
Ik was aan het denken om men as op te hangen met landrover trekstangen dan kan ik men originele bevestigingspunten behouden.
Dit in combinatie met het wattstangenstelsel van de scimitar achteras (hier heb ik em onder vandaan).24 december 2014 om 20:33 #18118726Klinkt als een hele mooie setup zo! :thumb Bij mij staat een watt link ook nog op het lijstje maar dat is voor later, voorlopig eerst ff een seizoen rijden.
20 maart 2015 om 15:23 #18118727voor degenen die gëinteresseerd zijn in stand alone motor managments op een cih motor heb ik in onderstaande link een excel document staan waar een goede ontstekingstabel in staat.
Tevens staat daarin ook hoe ik daartoe gekomen ben op basis van de originele vervroegings curve, en een omschrijving over het tunen van een ontsteking in het algemeen (blad 2 in het engels).
Ook voor het tunen van een standaard cih motor is dit erg nuttig, niet echt in extra pk’s maar meer in het feller worden vanuit lage toerentallen (oppakken).
Ik zal binnenkort ook een paar brandstof tabellen posten voor turbo cih’s maar ook voor standaard cih’s met originele injectoren, de turbo varianten zullen gebaseerd zijn op 480cc bosch injectoren en 1000cc kms injectoren.http://s000.tinyupload.com/index.php?file_id=20845996198647746999″ onclick=”window.open(this.href);return false;
20 maart 2015 om 15:41 #18118728Afgelopen weekend aan het tunen geweest op de weg, dit weekend weer verder om de puntjes op de i te zetten.
[video src="https://i.imgur.com/xG3OIE5.mp4" /]
[img]https://i.imgur.com/i3vOwet.jpg[/img]
Verder is inmiddels ook het instrumentenpaneel omgebouwd naar digitaal, en dan niet met een kadett gsi digidash maar helemaal custom met vacuum fluorescent displays voor oliedruk, tank inhoud, watertemp, snelheid, boordspanning en algemene informatie.
foto’s volgen nog.20 maart 2015 om 15:50 #18118729Hier het nieuwe dashboard.
[img]https://i.imgur.com/osJ3FWZ.jpg[/img]filmpje,
[video src="https://i.imgur.com/rjkJpOx.mp4" /]21 maart 2015 om 12:06 #18118730Gaaf dash!
21 maart 2015 om 13:51 #18118731Gaan we die rotjes van jou nog een keer zien en horen? :jerry
21 maart 2015 om 14:30 #18118732Zeker! :D zal morgen eens een gopro rondje maken.
21 maart 2015 om 14:34 #18118733Kijk daar kijken we naar uit :wors
21 maart 2015 om 20:04 #18118734Wow, machtig dashboard!! Ik had wel al gehoord om een tablet als dashboard te gebruiken, maar dit is toch mooier. :thumb
21 maart 2015 om 20:09 #18118735@pierrekrik wrote:
Wow, machtig dashboard!! Ik had wel al gehoord om een tablet als dashboard te gebruiken, maar dit is toch mooier. :thumb
Dit is idd mogelijk je hebt een speciale bluetooth osb/canbus adapter(Chinese web winkel) en met de app car-dashboard krijg je alle gegevens (mits compatibel)
21 maart 2015 om 20:19 #18118736Alle ecu’s met een “k line” ondersteunen de elm327 bluetooth adapters. Die kan je dan weer uitlezen met torque light of pro (android play store) Erg handig en mooi, met de pro versie kan je ook je eigen dashboard ontwerpen. Je kan zelfs met de juiste software (tunerpro oid) aan de slag met tunen van je motormanagement.
21 maart 2015 om 20:37 #18118737[img]https://i.imgur.com/kkULRgt.jpg[/img]
ben toevallig bezig om een start onderbreker uit een ecu van een bmw 330 te slopen met tunerpro, dit gaat ook gewoon via zo’n bluetooth ding. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.