Mijn manta turbo

Forumindex Forums Modellen Manta Mijn manta turbo

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 136)
  • Auteur
    Berichten
  • #18118688
    jacobnoorlander
    Bijdrager
    • Topics 3
    • Reacties 148
    Lid sinds:
    21 March 2013

    Even een vraagje tussendoor, de deuren van mijn manta hangen een beetje door aan de sluit kant zeg maar. Heeft iemand daar mischien een trucje voor om dit te verhelpen? Het is ongeveer 5 mm maar dat zie je best goed als je er naast staat… :???:

    #18118689
    DevilraY
    Bijdrager
    • Topics 8
    • Reacties 485
    Lid sinds:
    10 January 2005

    De ouwe schanierpennen uit de schanieren halen. Het is een verschrikkelijk t*ringwerk om de ouwe pennen te verwijderen, bij de Brezan hebben ze speciaal gereedschap hiervoor. Wanneer je de deur hebt gedemonteerd de schanierdelen richten (vaak hamerwerk, of met een flink wringstuk buigen).

    Vervolgens nieuwe pennen monteren.

    Bij gebrek aan nieuwe pennen kun je ook M8 inbusbouten gebruiken, die zijn wat slijtvaster dan de originele pennen. En bij montage flink wat vet gebruiken.
    Bovendien wat makkelijker uit elkaar halen als het nog niet helemaal naar je zin is, en je het hele zaakje nog eens opnieuw moet doen.

    #18118690
    trashmetal
    Bijdrager
    • Topics 16
    • Reacties 6108
    Lid sinds:
    1 February 2007

    :shock: awesome! :thumb

    Combo c y17dtl Tuning work in progress :yahoo:

    #18118691
    eddepet007
    • Topics 199
    • Reacties 4263
    Lid sinds:
    11 February 2005

    Gewoon pennentrekker gebruiken efe dag of wat van te voren inspuiten met kruip olie

    Heb ze altyd nog gewoon los gekregen
    Nieuwe pennen zijn gewoon te krijgen
    Anders van ander type opel
    Enkel hebben die een kraag

    #18118692
    jacobnoorlander
    Bijdrager
    • Topics 3
    • Reacties 148
    Lid sinds:
    21 March 2013

    Super bedankt! Ik ga volgend weekend eens een poging wagen om de boel een beetje in fatsoen te krijgen. Volgens mij zijn de pennen van een d-kadett het zelfde, had ook al zitten denken om zelf pennen te draaien met draad erop gesneden tot de onderkant van de scharnieren… een pennen trekker zal niet zon probleem zijn denk ik. ;) n

    #18118693
    stationlod
    Bijdrager
    • Topics 14
    • Reacties 230
    Lid sinds:
    29 March 2006

    ik had pennen van kadett E in mijn vorige manta

    #18118694
    eddepet007
    • Topics 199
    • Reacties 4263
    Lid sinds:
    11 February 2005

    Ja gewoon 8 mm pennen. Niet voor masief gaan heb ooit een manta gehad waar ze uitmoesten pfff

    #18118695
    cruez
    Bijdrager
    • Topics 27
    • Reacties 679
    Lid sinds:
    11 July 2006

    ik heb deze na gemaakt (bron manta revolution)
    deze week probeer ik ze :thumbup duimen maar

    #18118696
    eddepet007
    • Topics 199
    • Reacties 4263
    Lid sinds:
    11 February 2005

    Zo ken ik ze niet maar zou kunnen werken originele trekstifte. Zijn gehard en zijn nog geen 2 euro per stuk

    #18118697
    jacobnoorlander
    Bijdrager
    • Topics 3
    • Reacties 148
    Lid sinds:
    21 March 2013

    Daar heb je een punt ja… Dan zijn een paar setjes originele pennen beter, zeker omdat ze gehard zijn. Dat met die trekker komt wel goed, ik heb ooit voor mijn kadett iets soortgelijks gemaakt en dat werkte prima. gisteren alvast de scharnieren gesoakt in wd40 :D

    #18118698
    jacobnoorlander
    Bijdrager
    • Topics 3
    • Reacties 148
    Lid sinds:
    21 March 2013

    Hoort misschien niet helemaal hier thuis maar dit is mijn kadettje… ondertussen voorzien van een 2.0 seh, leuk speelgoed.

    #18118699
    trashmetal
    Bijdrager
    • Topics 16
    • Reacties 6108
    Lid sinds:
    1 February 2007

    staat er strak bij :thumb

    Combo c y17dtl Tuning work in progress :yahoo:

    #18118700
    cruez
    Bijdrager
    • Topics 27
    • Reacties 679
    Lid sinds:
    11 July 2006

    @jacobnoorlander wrote:

    Daar heb je een punt ja… Dan zijn een paar setjes originele pennen beter, zeker omdat ze gehard zijn. Dat met die trekker komt wel goed, ik heb ooit voor mijn kadett iets soortgelijks gemaakt en dat werkte prima. gisteren alvast de scharnieren gesoakt in wd40 :D

    mag je eigenlijk de oude pennen niet gebruiken? mijn deuren hangen niets af nu? en met mijn systeem denk ik dat ik ze toch onbeschadigd eruit krijg?

    #18118701
    eddepet007
    • Topics 199
    • Reacties 4263
    Lid sinds:
    11 February 2005

    Ja hoor je kunt gewoon je ouwe pennen weer gebruiktn.
    Als deze nog oke zijn

    #18118702
    jacobnoorlander
    Bijdrager
    • Topics 3
    • Reacties 148
    Lid sinds:
    21 March 2013

    @eddepet007 wrote:

    Zo ken ik ze niet maar zou kunnen werken originele trekstifte. Zijn gehard en zijn nog geen 2 euro per stuk

    Klein foutje… ik dacht dat je het over de pennen had en niet over de trekker. :D
    Maar het gaat iig ook prima met een zelfgemaakte zoals op de foto’s hoor, ik haal zowiso even nieuwe pennen voor het geval ik er 1 sloop met eruit halen.
    Volgens mij zijn die pennen ook gehard geloof ik, zo ziet het er tenminste uit.

    Ff tussendoor, wat een super forum dit! :wors Een hoop nuttige info, en goeie gesprekken! Top!

    #18118703
    jacobnoorlander
    Bijdrager
    • Topics 3
    • Reacties 148
    Lid sinds:
    21 March 2013

    Zoo, weer terug van weggeweest… Ben ondertussen voor de 2e keer vader geworden van een prachtige dochter.
    Daardoor is er even niet veel gebeurd aan de manta, maar heb pasgeleden toch weer een doosje tijd gevonden en dat (uiteraard) in de manta gestopt. :D
    Ik had deze zomer al een kort filmpje gemaakt van de 1e keer starten maar nog geen gelegenheid gehad om te posten, komt eraan!

    #18118704
    jacobnoorlander
    Bijdrager
    • Topics 3
    • Reacties 148
    Lid sinds:
    21 March 2013

    Geen idee of het werkt, maar hieronder staat een filmpje van de eerste start afgelopen zomer.
    Plaatje zou klikbaar moeten zijn voor het filmpje…

    Hieronder nog wat beeldmateriaal van vorige week.

    Handrem er in gemaakt.

    Wideband systeem definitief ingebouwd, direct gekoppeld aan het megasquirt management voor de goede lucht/brandstof verhouding. Er zit ook een uitlaatgas temperatuursensor vlak na de turbo die als noodstop is geprogrammeerd boven een bepaalde temperatuur, hiermee hoop ik de boel heel te houden… king:

    De pretfles, :D deze is om de turbo wat eerder op te laten komen…
    Ik heb hier een jaar mee gereden (non turbo) en alles heel gehouden… Het kan dus wel op een CIH, mits correct afgesteld natuurlijk.

    Een achterbank heb je niet nodig. king:



    Volgende keer weer verder.

    #18118706
    voederbiet
    Bijdrager
    • Topics 18
    • Reacties 1756
    Lid sinds:
    9 May 2006

    :wub :wors :wub :wors

    #18118705
    sh93
    Bijdrager
    • Topics 57
    • Reacties 400
    Lid sinds:
    14 September 2011

    geweldige manta!! :thumb

    #18118707
    Transeurope
    • Topics 17
    • Reacties 137
    Lid sinds:
    30 June 2004

    @jacobnoorlander wrote:

    Even een vraagje tussendoor, de deuren van mijn manta hangen een beetje door aan de sluit kant zeg maar. Heeft iemand daar mischien een trucje voor om dit te verhelpen? Het is ongeveer 5 mm maar dat zie je best goed als je er naast staat… :???:

    | cruez: trekker maken op basis van trekstift (http://www.speciaalgereedschap.nl/product/1244/TREKSTIFT) en een paar dagen vooraf inspuiten met innotec kruipolie ofzo lukt beter dan die met t tegengewicht weet ik uit ervaring…
    http://s1285.photobucket.com/user/transeurope/library/diy%20door%20pin%20removal%20tool?sort=3&page=1

    #18118708
    jacobnoorlander
    Bijdrager
    • Topics 3
    • Reacties 148
    Lid sinds:
    21 March 2013

    Hier weer een update, intussen hangen de deuren van de manta weer keurig recht en sluiten de ramen ook weer zoals het hoort. Verder veel bezig geweest met afwerken en verbeteren van zo’n beetje alles onder de motorkap, nieuwe turbo zit erop en grotere injectoren (1000cc). Voordat deze injectoren erin gingen zaten er 480cc’s in, dat bleek met proefdraaien te weinig te zijn. Het is alles bij elkaar een heel gepuzzel om alles perfect te krijgen, (vorige turbo was te groot en ging stuk) Deze tubo werkt veeeel beter, spoelt beter en eerder en stopt niet met boosten tot je van het gas af gaat. Al met al lijkt deze setup goed te werken en heel te blijven, ben er ook erg tevreden mee nu. Ik ben vanaf nu ook bezig met het afwerken van de rest van de auto, onderkant, aandrijflijn en nog wat restpuntjes. Vooral aan de onderkant zit nog wel wat werk, de chassis balken ga ik vervangen door zwaardere kokerprofielen die ook weer doorlopen naar de bevestigingspunten van de rolkooi. Dit is om het geheel wat stijver te maken, verder heeft de 4 link ophanging van de achteras nog wat afwerking nodig en moet de aandrijf as nog gebalanceerd worden. Het doel is om aan het eind van dit jaar gekeurd de weg op te kunnen.






    #18118709
    Emiel-Manta
    Bijdrager
    • Topics 40
    • Reacties 2070
    Lid sinds:
    23 January 2007

    Flinke injectoren!

    Mooi werk verricht! Respect :thumbup

    #18118710
    cruez
    Bijdrager
    • Topics 27
    • Reacties 679
    Lid sinds:
    11 July 2006

    Topwerk, is dat de uitlaat door de voorbumper?

    #18118711
    jacobnoorlander
    Bijdrager
    • Topics 3
    • Reacties 148
    Lid sinds:
    21 March 2013

    Dat is een open buis vanaf de externe wastegate, geeft een mooi stukje vuurwerk als de launchcontrol gebruikt word. :mrgreen:

    #18118712
    Emiel-Manta
    Bijdrager
    • Topics 40
    • Reacties 2070
    Lid sinds:
    23 January 2007

    @jacobnoorlander wrote:

    :D Achter past het zowieso zonder problemen, alleen de bevestigingen op de as moeten iets breder want de ogen op de schroefset zijn zijn groter.
    Aan de voorkant is het iets meer werk want het complete wagengewicht komt op de binnenschermen te staan, deze moeten dan ook verstevigd worden.
    Het is geen klusje van een dag, maar zeker goed te doen. Al helemaal omdat de vag schroefsetjes er echt in alle prijsklassen zijn, van chinese troep tot veel te duur. ;) mijn setje komt bij ta technicks vandaan a 250 eurie, ik was alleen niet zo gerust op de schokdempers die erbij zaten dus vandaar de koni dempers.
    Plus dat je met koni geel ook je hardheid kan instellen…

    Heb je hier inmiddels een How-to van gemaakt toevallig?
    Ben zelf ook wel benieuwd naar de exacte (carosserie) aanpassingen die je hebt gedaan om dit goed werkend te krijgen.
    Zie dit zelf namelijk ook wel zitten :thumbup :thumbup

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 136)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.