Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Mijn manta turbo
- Dit onderwerp bevat 143 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 september 2023om 21:52 door jacobnoorlander.
-
AuteurBerichten
-
21 maart 2013 om 19:26 #17256397
Hallo allemaal, even voorstellen…
Ik heet Jacob en ben al zon jaar of 5 in het bezit van een rode manta b gsi, deze is in 94 uit duitsland naar nl geimporteerd. Ik heb er door de jaren heen aardig werk ingestopt en een hoop plezier uitgehaald. Kortom, deze auto is behoorlijk verslavend.
Ik heb hem een jaar terug even te koop gehad maar dat kon ik toch niet over mij hart verkrijgen, onlangs ook nog lid geworden van de mantaclub met dank aan de onderdelenbeurs in maarssen. :D
Ik heb er afgelopen winter aardig wat verbouw werkzaamheden aan verricht om hem klaar te maken voor trackdays en dergelijke, ook daar zijn veel foto’s van, die ook ongetwijfeld op dit geweldige forum terecht gaan komen!
Hieronder wat foto’s van hoe hij anderhalf jaar geleden was.[img]https://i.imgur.com/fEnNpZe.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/LyQzzjb.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/lFhZ8S6.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/fzk7k1j.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/4td5uTp.jpg[/img]
21 maart 2013 om 19:28 #18118666Sehr schöne wagen! :thumb
21 maart 2013 om 19:29 #18118667Dankjewel, dat is snel!
21 maart 2013 om 19:41 #18118668die heb ik nog wel te koop zien staan ,zeer mooie manta :thumb
21 maart 2013 om 19:53 #18118665Mooie Manta en welkom hier op het forum :thumb
21 maart 2013 om 20:01 #18118669[img]https://i.imgur.com/ehI3mZD.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/d58xLG3.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/J76Kgho.jpg[/img]
Zo stond hij er deze winter bij… :pics-please:
Specs komen nog wel. :D21 maart 2013 om 20:03 #18118670mooie manta :thumb
21 maart 2013 om 20:12 #18118671:wub über geil, heb em ook gespot op mp :D
paar keer verliefd naar gestaard haha
ben benieuwd naar je setup, 2.2 of 2.4 turbo :wtf geniaal :thumb21 maart 2013 om 20:13 #18118672onderstel:
achter, 4 link ophanging, bmw schijven, golf remklauwen, schroefset, 75% sper en staal gevlochten remslangen.
Voor, omega b 3.0 24v schijven en klauwen (nissan 300zx klauwen komen er nog op), staal gevlochten remslangen, schroefset en aangepast camber.
Motor:
Garett gt4 turbo, externe wastegate, compressieverhouding verlaagd naar 1:7,5, direct ingespoten (natte) lachgas installatie, elektrische waterpomp en koelventilator.
Interieur:
6 punts rolkooi, kuipstoelen, vierpunts gordels, hydrolische handrem.21 maart 2013 om 20:15 #18118673Het is een overmaatse 2.0, ik denk ongeveer 2175 cc. ;)
21 maart 2013 om 20:21 #18118674[img]https://i.imgur.com/ewG3t34.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/h9zkj0w.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/A04DCPr.jpg[/img]21 maart 2013 om 21:53 #18118664kijk aan. :thumb dat gaat ook als de brandweer,
vooral in die kleur :P21 maart 2013 om 22:13 #18118675AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mooie wagen :thumb
Welkom op het forum, en veel leesplezier.25 maart 2013 om 18:32 #18118676Mooie Manta veel rij plezier
25 maart 2013 om 19:33 #18118677Welkom!
Mooie Manta :thumb , al vond ik ‘m zonder streep mooier.
Ook het technische gedeelte ziet er veelbelovend uit! Eindelijk weer eens wat anders dan die ‘eeuwige’ C20XE ombouw. :thumbup :thumbup27 maart 2013 om 08:27 #18118678Welkom hier ;)
27 maart 2013 om 09:39 #18118679Idd hebben we destijds nog contackt over gehad
27 maart 2013 om 13:25 #18118680Dat zou zomaar eens kunnen, ik heb destijds best veel telefoontjes gehad. Maar diep in mijn hart wilde ik hem toen ook al niet kwijt… ;)
Ben achteraf toch blij dat ik hem gehouden heb.28 maart 2013 om 06:48 #18118681hier nog wat plaatjes, ik ben nog even alle foto’s bij elkaar aan het zoeken. De rest komt nog.
[img]https://i.imgur.com/OreZAKm.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/CfmPv8y.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/sP43c2P.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/PaAxfmQ.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/IQyaDJW.jpg[/img]
De schroefset komt van een golf 2, hier heb ik koni dempers ingezet. ik heb ook de voorpoten uit dezelfde set gebruikt, alleen de draadbus en veren dan. de bus is ingekort en er is een oog aan gelast. De originele manta koni demper paste zonder oog in de draadbus van de schroefset, bovenkant van de demper is ook aangepast. Beschermkap eraf geslepen en een nieuwe ring op de demperstang gelast.
Als er geintresserden zijn kan ik wel een how to oid maken met wat tekeningen foto’s en maten, laat maar horen.28 maart 2013 om 08:57 #18118682Hoi,
Ziet er allemaal erg interessant uit, die VAG schroefset op een manta.
Van mij mag je wel een how-to maken, vind het voor mijn eigen project misschien wel het overwegen waard :thumb28 maart 2013 om 09:10 #18118683:D Achter past het zowieso zonder problemen, alleen de bevestigingen op de as moeten iets breder want de ogen op de schroefset zijn zijn groter.
Aan de voorkant is het iets meer werk want het complete wagengewicht komt op de binnenschermen te staan, deze moeten dan ook verstevigd worden.
Het is geen klusje van een dag, maar zeker goed te doen. Al helemaal omdat de vag schroefsetjes er echt in alle prijsklassen zijn, van chinese troep tot veel te duur. ;) mijn setje komt bij ta technicks vandaan a 250 eurie, ik was alleen niet zo gerust op de schokdempers die erbij zaten dus vandaar de koni dempers.
Plus dat je met koni geel ook je hardheid kan instellen…28 maart 2013 om 18:14 #18118684Ik gebruik de achteras van een E30 onder mijn manta, met die schroefset is het gemakkelijker om de hoogte van de wagen te verstellen en daarmee tegelijk het camber van de achterwielen. Voor heb ik de veertorens sowieso al verstevigd en doorgelast omdat de vooras koud aan de carrosserie wordt bevestigd. Even kijken hoe het nu uitkomt, heb nu al korte gele koni’s rondom, vooras zit in elkaar en heb er verlagingsveren van een E30 bij dus ik ga eerst kijken of dat een beetje uitkomt. Als het lastig blijkt te zijn is zo’n schroefset een mooie oplossing:)
29 maart 2013 om 18:19 #18118685Hee ben, heb net je topic doorgelezen :D dat is ook een heel mooi project wat je daar aan het bouwen bent, zit zo te zien al een hoop denkwerk in. Voor jou zal het inderdaad wel even expirimenteren worden wat betreft de rij hoogte en zo. Ik zal zodra de mijne rijdt eens goed omschrijven hoe de rij eigenschappen zijn. Bij jou is het natuurlijk wel iets andere koek omdat je achter ook onafhankelijk af geveerd bent maar misschien heb je er wat aan.
31 maart 2013 om 15:10 #18118686Komt helemaal goed Jacob :thumb
28 april 2013 om 16:40 #18118687Intussen weer wat gevorderd met de manta, en een 400 kap via mp gevonden! :D ben intussen bezig met alle afwerk puntjes en het elektrische gedeelte. Onder andere de elektrische waterpomp en de controller voor de lachgas injectie. Heb intussen mijn megasquirt management omgeprogrammeerd met de msextra software en een uitbreidingsprint erop gezet voor een boostcontroller launch control, ontsteking en lachgas injectie.
[img]https://i.imgur.com/5QJzrYP.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/2BHGEv4.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/pmJUcKW.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/bH2mKug.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/iyelzPo.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/Ki9bjWW.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/F9cXXTX.jpg[/img]
Binnenkort hoop ik toch eens te gaan starten, eens kijken of alles heel blijft… ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.