Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 juli 2010 om 21:47 #17507151
Zo, nog wat foto’s gemaakt…
Ik had de boel even met remmenreiniger snel schoon gemaakt om de bron van de lekkage op te sporen en het ziet er inderdaad niet best uit. Inderdaad lijkt het ‘t meest er op dat de krukas keerring en de oliepomp pakking de oorzaak zijn…:(
Nu zitten er rollen op de distributie trein die nog nauwelijks kilometers gemaakt hebben, en omdat ik niet heel rijk meer ben zit ik te overwegen om die niet te vervangen. Uiteraard wel maar een nieuwe snaar er op gooien en de waterpomp misschien ook…. of is die te controleren?
Dan een X20XEJ carterpan pakking van rubber, een nieuwe oliepomp pakking…
Nog meer op het boodschappenlijstje te zetten? Bijvoorbeeld voor de oliepomp een nylon drukklepje? En stalen oliepomp tandwiel? Waar kun je dat soort onderdelen kopen?
17 juli 2010 om 06:46 #17507152als je bezig bent gewoon vervangen dingen zijn niet zo duur volgens mij
zal je net zien dat ze later gaan lekken
maar wat zie ik bij de oliepomp vloeibare pakking ?
17 juli 2010 om 07:39 #17507153Ok, maar gewoon bij de Opel garage vandaan halen of hebben jullie een beter adresje?
Tja ziet er inderdaad uit als vloeibare pakking! Knoeiers… Begin steeds meer vervelende dingen tegen te komen!:thumbdown
17 juli 2010 om 07:59 #17507154vloeibare pakking gaat niet werken dus denk dat je oorzaak aardig is gevonden
ik haal t meestal bij auto materialen zaak zou even kijken op h-base.nl
17 juli 2010 om 08:12 #17507155zou de pakking vervangen voor een aluminium heb ik ook gedaan!en verder de pomp evn controleren op speling!!ook lijkt de voorste nokkenaskeering ook niet echt af te sluiten he!!ik heb voor de carterpakking een originele gebruikt en mede afgedicht met …ja komt ie!!witte volkswagenkit!!zit al 5 jaar erop en lekt nog steeds niet hoor!!
17 juli 2010 om 09:36 #17507156Controleren op speling? Hoe doe ik dat? Kan ik niet beter gelijk het tandwiel setje vervangen voor staal?
En die carterpakking zou toch ook zonder kit al wel goed moeten afsluiten?
17 juli 2010 om 10:53 #17507157zou wel moeten afsluiten maar meestal gaan ze op den duur weer lekken
17 juli 2010 om 11:03 #17507158Ok, dan maar VW kit er op… balen, dacht toch nooit dat ik iets van VW op mijn Opel zou hoeven gebruiken!
:jerryZeker motorisch niet!!
:jerry:jerry
king:
19 juli 2010 om 20:04 #17507159origineel gepost door kadett4x4
ik heb nog een nieuwe motorsteun rubber van de distributiezijde liggen.
is er een van een 16v, en is gevuld met ruitenkit(worden ze lekker stug van)
voor €60,-euro is hij van jou.
heb je interesse, meet dan even die twee tapeindjes van die steun op, dan weet ik of dat je de juiste hebt.
u2u me maar bij interesse.groeten.
Niet om het een of ander, ik waardeer natuurlijk dat je me iets aanbiedt… Maar ik kom net dit tegen:
http://www.vauxhall-car-parts.co.uk/acatalog/VAUXHALL_ASTRA_ENGINE_MOUNT_-_Drivers_side._-_90217259N.htmlEn een hele bus ruitenkit koop je voor minder dan een tientje…:vertag
Ik kan het een en ander dan toch niet echt rijmen…
:wtf
Nou moet ik eerlijk toegeven dat die gasten belachelijk goedkoop zijn… daar kunnen veel aanbieders op Ebay nog een puntje aan zuigen!!
20 juli 2010 om 15:25 #17507160is wel in pond he ;)
20 juli 2010 om 15:30 #17507161origineel gepost door jblfreak
is wel in pond he ;)Ja, maar dan nog!:vertag Dat scheelt niet super veel, euro naar pond is x1,3
20 juli 2010 om 15:34 #17507162ok
dus 1 pond x 1,3 = 1,30 €
?????
20 juli 2010 om 15:35 #17507163Als je je euro’s inwisselt voor ponden betaal je idd grofweg €1,30 voor een pond…
http://www.travelex.com/nl/personal/converter.asp
Dan zijn die prijzen allemaal nog steeds een lachertje! als je op MP kijkt krijg je niet beter dan oude verroeste verrotte zooi voor nog meer geld dan dat!:vertag
20 juli 2010 om 15:39 #17507164ey thanks
heb wat dingen op die site gevonden vandaar de vragen :P:P
k zal de site’s opslaan
20 juli 2010 om 20:48 #17507165origineel gepost door jblfreak
ey thanksheb wat dingen op die site gevonden vandaar de vragen :P:P
k zal de site’s opslaan
Geen dank man! Heb net zelf een verlanglijstje gemaakt, maar kom zomaar op 300 pond!! :hmmz Maar goed, da’s bijna voor een complete auto aan onderdelen…:P
Heb trouwens een oogje op die X20XEV oliepomp daar voor 85 pond… Maar past die nou op een C20XE? Is hij beter/slechter?
Heb er in het motoren forum hier ook al een onderwerpje voor geopend:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=129918 Misschien het beste als we allemaal daar antwoorden op deze vraag…:wors20 juli 2010 om 21:13 #17507166alleen betalen via credit card zeker
20 juli 2010 om 22:13 #17507167origineel gepost door jblfreak
alleen betalen via credit card zekerNou, weet zeker als ik ze bel dat ze ook wel via bank doen hoor…:vertag
22 juli 2010 om 13:07 #17507168origineel gepost door Vinci
Was dus het gasklephuis… Heb nu nummer drie er op zitten…:wtfBest vreemd, nummer 1 en 2 hebben een of ander probleem met de stand van de hevels… Degene die er nu op zit komt van een motor af die kort geleden nog liep, maar die door een lek in de koelleidingen is vastgelopen…. Voor dat dat gebeurde liep dat blok erg mooi….:agent
Ik hoop niet dat mijn blok dat lot achterna gaat en dat het onderdeel ongeluk brengt, maar goed ik rijd al met het getal 13 in mijn kenteken, dus min en min is plus denk ik dan…:D
Toerental is zo stabiel als een huis, hij trekt als een malloot door tot ver boven de 7000 toeren. Ik ben wederom erg blij!!king:
Bedankt weer voor alle hulp en ideen! Wel eens jammer dat je niet digitaal een kratje kan neerzetten om een rondje uit te delen…
:jerryik heb met mijn c20xe ook een stationair toerental probleem..
maar wat kan er dan aan het gasklephuis stuk gaan:wtfheb verder ook al alles geprobeert:
de motor is uitgelezen.. geen fout code,s
extra massa kabel gelegd
het klepje dat tusssen de vacuumslang van de rembekrachtiger zit vernieuwd.
nieuwe gaskabel.
andere lambda.
10andere stappenmotors.
nieuwe thermostaat.
alle pakkingen en slangen nieuw.
andere gasklep positie sensor.
andere lucht massa meter.
andere computor.
andere verdeler kap, rotor..probleem blijft.
rest alleen nog een ander gasklep huis dan eens proberen..22 juli 2010 om 15:40 #17507169Wat voor probleem is het precies? Ook te hoge toeren?
22 juli 2010 om 19:48 #17507170als ik onder het rijden de gas los laat blijft die zeg maar een beetje na ijlen voor die terug valt.
als ik bijvoorbeeld in zijn 5 rij, en laat de gas los gebeurd er niets…
en na een paar seconden valt die pas terug.en dan loopt die eerst zo,n 1500 toeren en dan valt die langzaam terug na zo,n 1200 toeren stationair..
soms loopt die ook wel eens mooi 1000 toeren.. maar dat is soms wel en niet?
22 juli 2010 om 20:28 #17507171Heb je al eens een andere gaskabel gemonteerd?:afro
9 van de 10 keer is het lucht, maar goed, dan kan het nog aan 100 dingen liggen…. Wat ik wel heb gemerkt is dat die kleppendeksel ontluchting nog wel flink wat olie rommel uitspuugt in het gasklephuis. De kleine klep bij mijn beide gaklephuizen houdt altijd een beetje een kiertje. Wat ik me kan voorstellen is dat als er net een beetje olie in komt dat dat kiertje kleiner gemaakt wordt en eventjes het stationair wat daalt doordat er nét iets minder lucht doorheen gaat…
Standaard iets te hoog is meestal gewoon een lekje ergens, dit kun je opsporen door hier en daar wat remmenreiniger te spuiten, als dan het toerental er op reageert is er ergens een lek…
Verder is na het veranderen van dingen niet altijd gelijk te zeggen wat het doet, want de ECU past zich aan aan de waardes die hij het laatst gemeten heeft en slaat dit op. :vertag Dus na elke verandering is het aan te raden enige tijd de accu los te gooien. (een paar minuten zou genoeg moeten zijn, maar een half uur is zeker genoeg…)
Wil je dus iets kunnen zeggen over aanpassingen moet je maximaal één ding tegelijk veranderen en steeds even de ECU ‘resetten’… Dit maakt het wel een erg tijdrovend klusje….
Het handigst is het als je een vergelijk kan maken met een zelfde auto van een vriend of kennis ofzo. Gezellig avondje onderdelen wisselen…:P
23 juli 2010 om 14:53 #17507172er zit ook een nieuwe gaskabel op..
en die klepdeksel ontluchting heb ik op het gasklep huis afgedopt.
er zit nu een oil catch filter op.heb de heelle zooi ook al met remmenreiniger gedaan.. merkte niets..
en de eccu resetten doe ik altijd..
als ik met de auto gereden heb trek ik er altijd de – af..
omdat ik er maar weinig mee rijd..ik heb er nu dus een ander gasklep huis op gezet..
ben benieuwd…alvast bedankt voor de tips:thumbup
mvg frenk
23 juli 2010 om 15:46 #17507173Ik had dus twee gasklephuizen, één waar Pierburgh op stond en de andere GM. Die Pierburgh was dus degene die problemen gaf…
Misschien dat dit helpt….:angel
29 juli 2010 om 19:13 #17507174Ok, pomp is dus binnen… Heb nog een sloot handel meer besteld een paar dagen later. En elders weer alu pakkingen voor de oliepomp, en keerringen, distririem, carterpakking etc.etc… Lekker klussen dus binnenkort…
hier de ingewanden nog eens van de pomp:
1 augustus 2010 om 21:11 #17507175waar heb je die pomp besteld? moet er ook zo 1 hebben.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.