Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord!

Forumindex Forums Modellen Kadett Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord!

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 359)
  • Auteur
    Berichten
  • #17507001
    Vinci
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 August 2009

      Inderdaad voor onder de 100 euro al nieuw te koop, maar is dan die 50 euro voor de pomp een goede deal?

      Edit, lees net de nieuwe posts, een nieuwe pomp dus toch beter… Bedankt!

      Zie alleen net dat deze kadett geen luikje onder de achterbank heeft (de vorm is er wel al, maar het gat nog niet…) Dus de tank heeft ook neit het gat bovenop voor de inwendige pomp…

      Dat wordt dus toch beunen, hoe dan ook….

      #17507002
      GlennGSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 August 2007

        een externe pomp hang je toch gewoon aan de chassisbalk rechtsachter onder. De plek waar hij hoort zegmaar… ik snap het probleem niet echt :P

        #17507003
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          Ok, ja zat ik dus net te bedenken dat de modelletjes pomp die ik in de verkoop heb gezien er niet uit zagen alsof ze in de tank gemonteerd hoefden te worden. Dus jij zegt, gewoon de zelfde tank gebruiken en een externe pomp die de juiste druk levert plaatsen?

          Ik werd ook al helemaal op een dwaalspoor gebracht door al die verschillende modellen tank, op Artaparts zie je zomaar tien verschillende tanks voor een E kadett waarvan ik nog zou twijfelen uit vier modellen….
          :wtf

          Mijn eigen tank is in uitstekende staat, dus als hij kan blijven dan graag!

          #17507004
          GlennGSI
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 August 2007

            origineel gepost door Vinci
            Ok, ja zat ik dus net te bedenken dat de modelltjes pomp die ik in de verkoop heb gezien er niet uit zagen alsof ze in de tank gemonteerd hoefden te worden. Dus jij zegt, gewoon de zelfde tank gebruiken en een externe pomp die de juiste druk levert plaatsen?

            Ik werd ook al helemaal op een dwaalspoor gebracht door al die verschillende modellen tank, op Artaparts zie je zomaar tien verschillende tanks voor een E kadett waarvan ik nog zou twijfelen uit vier modellen….
            :wtf

            Mijn eigen tank is in uitstekende staat, dus als hij kan blijven dan graag!

            Als jij een 8mm retour erop hebt en een 11/12mm aanvoer dan kan ie gewoon blijven zitten. En anders een GSi tank opsnorren, is vast nog wel hier en daar voor weinig te krijgen.

            Pomp kun je gewoon van een C20XE, 20SEH of C20NE pakken wie weet van nog wel meer motoren types. De pomp hangt in een steun waarbij ook gelijk het filter zit en een apparaatje wat de pomppulsen schijnt op te vangen ( kan volgens mij ook weggelaten worden )

            Je kunt em aan de chassisbalk hangen doormiddel van kroonmoeren te plaatsen in de balk. Deze zijn gewoon bij de dealer te krijgen.

            #17507005
            wes155
              Lid sinds:
              27 April 2009

              volgens mij heeft de 1.8 wel een retuorleiding dus hoeft de tank niet vervangen te worden..de reden waarom ik de tank van een astra aankaart is dat de pompjes voor een kadeet bijna niet te vinden zijn op de sloop en nieuw vrij prijzig zijn!!heb zoal eens een keer weken gezocht voor een pomp en de goeie vriend had geen geld voor een nieuwe.heb toen de uitsparing onder de bank open gemaakt en een tank erondergehangen van een astra gsi!!!zal s ff nakijken of jou kadett een retourleiding heeft,zoniet heb ik wel de goeie tank liggen met retour .voor 35 euro mag ie weg…haal ze maar s uit die tankjes heb ik me toen ook rot naar gezocht gr wes

              #17507006
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                Hier wat plaatjes van mijn Kadett… Zegt denk ik wat meer over wel of geen (goede) retourleiding en de motorsteunen…









                Ja en wat betreft geld, normaal gesproken beknibbel ik er niet op, maar nu ben ik een beetje voor de vakantie aan het sparen, dus als het voor wat minder kan is dat mooi meegenomen. Ik denk dat ik nog genoeg dingen zal tegen komen die ik toch nodig blijk te hebben en dat zal allemaal weer extra kosten ook….

                #17507007
                Vinci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2009

                  Dit is dus die tank voor 50 euro met pomp:

                  Zit de pomp daar nou boven in dan? Ik vind het er niet super goed uit zien, kan inderdaad misschien beter wat meer uitgeven niet?

                  #17507008
                  jblfreak
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    waar heb jij de pomp zitten in de auto ?of buiten

                    welke bak zet je aan de xe de oude (f16)dan moet je de oude steun aan de bestuurderskant gebruiken van een f20 is die steun anders

                    het demperblok aan de bijrijderskant kan je benutten maar t mooiste is nieuw natuurlijk

                    de onderste steun kan je bij beide bakken gebruiken alleen moet je wel je schakel mechanisme aanpassen zie ik aangezien je t oude systeem hebt

                    de aansluiting van je uitlaat ziet er hetzelfde uit als van een xe misschien dat t past

                    die onderste tank zit de pomp in de tank zo te zien

                    #17507009
                    Vinci
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 August 2009

                      Hey dank je JBLfreak! De pomp zit er nu ergens buiten denk ik, zal eens kijken!

                      De oude bak is geen F16, is volgens mij een F18? Kan dat? Schakel mechanisme ziet er op het eerste gezicht wel het zelfde uit, of zit het in de details?

                      De uitlaat heb ik een spruitstuk voor, de aansluiting verder lijkt inderdaad wel te passen, alleen de kat-vervanger moet er nog tussen dacht ik, dus die moet weer op de midden pijp passen enzo…. Maar volgens mij is dit allemaal niet te moeilijk…

                      #17507010
                      jblfreak
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        bij het nieuwe type zit de schakelstang door het gat er boven

                        jou auto heeft orgineel geen kat volgens mij

                        als je pomp aan de buiten zijde zit (bij gsi bijrijderskant achter t wiel op de balk ) dan kan je die van een GSI er gewoon op zetten

                        maar als je uitlaat zo past heb je geen kat vv nodig

                        #17507011
                        c-dett16v
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 March 2005

                          pomp zit nu zo te zien op zijn cilinderkop, mechanische pomp dus.

                          #17507012
                          Vinci
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 August 2009

                            origineel gepost door c-dett16v
                            pomp zit nu zo te zien op zijn cilinderkop, mechanische pomp dus.

                            Okay, ja dat ziet er inderdaad wel zo uit, heb me wezeloos gezocht naar de pomp! Maar er zit dus wel een retour leiding op…

                            #17507013
                            wes155
                              Lid sinds:
                              27 April 2009

                              je moet volgens mij toch een andere tank hebben ondanks je retouaansluiting je mist een andere aansluiting nog zal ff vragen welke dit was mvg wes

                              #17507014
                              c-dett16v
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                23 March 2005

                                kan misschien ontluchting zijn.

                                mijn tank heeft 4 aansluitingen.

                                maar met een retour aansluiting denk ik toch wel dat het voldoende is.

                                je neemt een elektrische pomp die zet je ergens in het aanvoercircuit ertussen en klaar is kees.

                                #17507015
                                wes155
                                  Lid sinds:
                                  27 April 2009

                                  goed ok zou t niet goed komen heb ik een originele kadeet gsi tank liggen die zeker goed is gr wes

                                  #17507016
                                  Vinci
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 August 2009

                                    Ok, ja ik heb nog even met diegene van die Astra F tank gebabbeld. Ik koop namelijk van hem ook een stuurbekrachtigings set (stuurhuis of kolom(?) en pomp met poelie en slangen) Hij was bereid om de tank voor een leuk prijsje te verkopen, maar het blijft een roestige tank, als ik een nettere kan overnemen van iemand dan heb ik dat wel liever. Zou het liever in één keer goed aanpakken dan met een tijdelijke oplossing…. En als ik dan een luikje moet maken onder mijn achterbank is dat prima, er zit al een voorbereiding in de carrosserie gestampt, is gewoon een kwestie van de lijntjes volgen om uit te slijpen (na verwijderen van de oude tank) en afwerken…

                                    Ik had nog even naar het schakel mechanisme zitten kijken, maar kon er zo gauw niets afwijkends aan ontdekken om het op die F20 bak aan te sluiten. Waarin zit hem dan precies het verschil en hoe pas ik dat aan?

                                    Het geval is dat ik er hulp bij krijg met ombouwen van twee man, waarvan een zelfs C20XE blokken in Corsa’s heeft ingebouwd. Ik wil gewoon zo veel mogelijk alles passend en compleet hebben voor de dag dat we gaan beginnen, dat scheelt ons allemaal een hoop gezeur.

                                    #17507017
                                    jblfreak
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      als je kijkt naar je foto zie je waar je pookstang loopt bij de nieuwere typen loopt deze in het gat er boven (tussen je kachel slangen is bij jou dicht zo te zien )

                                      bij jou loopt de pook stang onder de auto bij de nieuwere in de auto

                                      met de stuur bekr moet je even goed opletten of je het kruisstuk er bij hebt

                                      die van met en zonder bekr zijn verschillend :vertag

                                      heb je ook de goede koelwaterbuis op de motor zitten aangezien je geen abs hebt

                                      #17507018
                                      Vinci
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 August 2009

                                        Wat is een kruisstuk?

                                        ABS, ga ik ook niet erop bouwen… Had toch ook niet elke Kadett GSI?

                                        #17507019
                                        GlennGSI
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          28 August 2007

                                          schakelsysteem hoef je niet aan te passen !! dit past rechtstreeks op een F16/F20 bak !

                                          Dat systeem wat bij een E kadett GSi ertussen zit is niet nodig. Bij men D kadett zit ook het systeem wat jij op je E kadett hebt. Dit past gewoon rechtstreeks op de bak !

                                          De tank is als ik het zo bekijk wel 1 met een retour. Maar de aanvoer is zo te zien 8mm.. beter is 11/12mm zoals bij een GSi. Ik zou proberen aan een E kadet GSi tank te komen en de bijbehorende pomp. Lukt dat niet en een Astra F tank past er ook zo onder dan zou ik dat doen.

                                          Mooiste is natuurlijk gewoon een E kadett GSi tank met pomp.

                                          Kruistuk daarmee bedoeld hij denk ik mee het koppelstuk tussen je stuurkolom en je stuurhuis. Zit zo’n rubberblok tussen.

                                          #17507020
                                          wes155
                                            Lid sinds:
                                            27 April 2009

                                            klopt idd glenn het beste is een kadett tank!!wist dat er iets was met die tank maar is al langgeleden dat ik een 1.8 naar 2.0 omgebouwd heb!!was je me dus ff voor ha ha. vind t zelf t mooiste as je de originele tank hebt en is ook makkelijker monteren.aanvoer zal dan wel een nieuwe slang getrokken moeten worden maar dat was bij mij ook zo gedaan.of een nieuwe leiding ik heb toen gewoon goede brandstofslang gepakt en die netjes naar achter getrokken!!nou goed ik heb m liggen de tank is ook pas inwendig gereinigd dus geen rotzooi erin is wel t makkelijkste anders moet je weer gaan snijden in de vloer he gr wes

                                            #17507021
                                            GlennGSI
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              28 August 2007

                                              Voor de leiding pak ik altijd koperen LPG leiding. werkt perfect. Je kunt ook de kunstofleiding van een Astra F pakken ( van de sloop halen ) dat kun je wat makkelijker onder de auto leggen. ( omdat koper nogal moeilijk te buigen is )

                                              #17507022
                                              Vinci
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 August 2009

                                                Hey bedankt mannen! Ok, Wes, als ik die tank van je kan overnemen graag, liefst met pomp, of heb je die niet? Denk dat ik gewoon kunsstof leiding ga nemen, koper leiding buigen lijkt me een beetje lastig inderaad….

                                                Dus wat die stuurbekr betreft, als het kruisstuk er niet bij zit die maar op de sloop halen?

                                                #17507023
                                                GlennGSI
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  28 August 2007

                                                  origineel gepost door Vinci
                                                  Hey bedankt mannen! Ok, Wes, als ik die tank van je kan overnemen graag, liefst met pomp, of heb je die niet? Denk dat ik gewoon kunsstof leiding ga nemen, koper leiding buigen lijkt me een beetje lastig inderaad….

                                                  Dus wat die stuurbekr betreft, als het kruisstuk er niet bij zit die maar op de sloop halen?

                                                  Ik weet niet of die echt nodig is, maar als Dennis dat zegt zal dat wel zo zijn :D. Als je er 1 op de sloop kan vind kun je die idd daar vandaan halen.

                                                  #17507024
                                                  wes155
                                                    Lid sinds:
                                                    27 April 2009

                                                    wat betreft de slangen zou ik gewoon benzineslang nemen is lekker flexibel en ik zie dat je de slangen komt aan t verleggen naar achter,zitten nu links maar moeten van achter komen anders krijg je de lucht filterbak niet geplaatst gr wes

                                                    #17507025
                                                    kadett4x4
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      6 July 2004

                                                      kan niet echt zien, of die motorsteunrubber past.
                                                      volgens mij staan de twee tapeindjes bij jou verder uit elkaar.
                                                      meet de afstand tussen de tapeindje eens op, dan kan ik hier eens zien of het dezelfde is.

                                                      groeten.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 359)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.