Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juli 2010 om 16:16 #17507126
zou ook kunnen idd,maar als t de oliepomp is,is dat toch geen probleem?maar lijkt me sterk want vinci heeft een revisie blok toch?
10 juli 2010 om 16:22 #17507127Het is een revisie blok, heb hier ergens de bonnen liggen. Heeft daarna 1500km gemaakt nog in een Astra, die door roestproblemen naar de eeuwige jachtvelden moest…
Maar ik heb al een hoop dingen gezien die niet goed vast zaten, dus ik zou er niet raar van op kijken als het een kwestie is van iets aandraaien. Moet toch maar proberen er gauw achter te komen wat er aan de hand is…
Binnenkort gaat hij de brug op voor een nieuwe uitlaat, misschien dan gelijk eens even kijken…
Het gutst er niet uit of zo, het is af en toe een drupje, maar ja, mag natuurlijk niet….
Had trouwens vandaag met het afstellen het stelschroefje op de gasklep zo laag dat hij nauwelijks wou blijven lopen, dus weer ietsjes omhoog. Maar vergat even de gasklep schakelaar opnieuw af te stellen Dus ineens met rijden had ik weer 2000-3000 toeren stationair…:sleeping Ging me weer vreselijk zorgen maken natuurlijk, voor zo iets simpels!:P
Maar moet me waarschijnlijk meer zorgen maken over de olie lekkage…
Misschien zo er eens even onder kruipen en kijken of er iets los zit, of waar het ongeveer vandaan komt….
10 juli 2010 om 16:28 #17507128oliepomp lijkt me sterk omdat dan bij iedere omwenteling olie naar buiten gegooit word en dat merk je wel hoor!
!ik had zelfs mn wiel en hele subframe nat maar dat is in ergste geval …ook merkte ik dat met afremmen omdat dan de olie op de uitlaat kwam en begon te roken en ruiken natuurlijk…
zou gewoon s een nieuwe filter erop zetten en goed insmeren met gebruikte olie goed aandraaien
kan t probleem al op gelost zijn misschien!!10 juli 2010 om 16:29 #17507129kom op vinci laat gaan man…
t is toch lekker weer…om zwetend te sleutelen ha ha..10 juli 2010 om 19:45 #17507130Lijkt niet bij het filter zelf vandaan te komen, bij een vlugge blik leek het nog het meest op de carterpan pakking…
Trouwens nog steeds een toerental probleem… Hij zakt regelmatig in nu tot erg lage toeren stationair (600-700) en gaat dan soms ineens als een malle pendelen tussen 3000-3500 toeren…
Dan zet ik hem uit en 5 min. later weer aan en dan is hij weer keurig 900-1000…:wtf
Toch eens een andere stappenmotor proberen?:hmmz Heb ik alleen niet liggen… Iemand in de buurt misschien waarvan ik er even een kan lenen?
10 juli 2010 om 23:30 #17507131k heb er nog wel liggen
evt mag je er op pikken en testen
12 juli 2010 om 09:49 #17507132Hey bedankt voor het aanbod! Alleen weet ik niet waar je woont in Zuid Holland, maar ik vind het nog een beetje eng om lange afstanden te rijden met de Kadett…:(
Ik zou trouwens al een heel eind geholpen zijn als iemand een foto heeft of kan vertellen hoe de klep in de stappenmotor in rust moet staan.:wors
Bij die van mij zit er een klein kiertje en als je hem beweegt met de hand gaat dat kiertje eerst dicht en draai je hem door het punt heen dat hij helemaal gesloten is dan gaat hij pas helemaal open… Klopt dit?!:hmmz
Ik zie ook dat er een afgezegeld inbus stelschroefje op zit… denk om het rust punt van de klep af te stellen… :hmmz
12 juli 2010 om 10:21 #17507133is de c20xe stappenmotor hetzelfde als een c20ne versie?
anders kan je die bij mij wel even komen bekijken.12 juli 2010 om 10:26 #17507134ja is de zelfde
12 juli 2010 om 11:54 #17507135origineel gepost door kaneelschep
is de c20xe stappenmotor hetzelfde als een c20ne versie?
anders kan je die bij mij wel even komen bekijken.Hey tof! Bij jou zit hij ook heel bereikbaar boven op je blok, dus kost niet veel tijd en moeite…
Je hebt U2U…
12 juli 2010 om 12:55 #17507136is waarschijnlijk wel het stappenmotor probleem.
bij mij zakt ie niet verder terug als 1050 spuit ik er remmen reiniger in zakt ie mooi naar de 850 ….
dus dat was snel op gelost12 juli 2010 om 14:34 #17507137Of mss toch een injector die continue inspuit? Het kan natuurlijk de ene regeling tegen de ander in zijn…
Wat ik het meest raar vindt dat als ik mijn gasklepschakelaar in de uiterste stand heb staan de toeren bij stationair en warme motor te laag worden. Zodra ik de stelschroef iets omhoog draai en de toeren omhoog stel de schakelaar buiten het afstel bereik komt en hij never nooit meer klikt….
Leek mij er op als of de stappenmotor open gezet wordt als de toeren heel ver inzakken en dan niet meer terug kan door de kracht van de lucht die er doorheen gezogen wordt, de gasklep was namelijk dus dicht (stationair) en dan komt alle lucht natuurlijk door de stappenmotor binnen… vandaar het blijven pendelen….
Dus toch stappenmotor probleem dan?
Wat ook mss meespeelde is dat ik een open lucht filter heb en het bloedheet was toen dit gebeurde, helpt natuurlijk ook niet echt als hij bloedhete lucht in de inlaat krijgt…
Zit er over te denken om lucht aan te gaan zuigen via de wielkast… even een gat maken met de busboor en spuiten… Moet daar toch nog eea aan de lak herstellen, dus dat kan er dan ook nog wel bij…. Weet ik in elk geval zeker dat het blok frisse buitenlucht inademt…
Ik had trouwens ook heel even error 66 en 73, beide uit de LMM dus, maar heb drie LMM’s liggen en heb hem preventief gewisseld. Maar goed, denk dat hij op zich niet stuk was, maar dat het gewoon door de bloedhete lucht kwam…
14 juli 2010 om 17:52 #17507138Was dus het gasklephuis… Heb nu nummer drie er op zitten…:wtf
Best vreemd, nummer 1 en 2 hebben een of ander probleem met de stand van de hevels… Degene die er nu op zit komt van een motor af die kort geleden nog liep, maar die door een lek in de koelleidingen is vastgelopen…. Voor dat dat gebeurde liep dat blok erg mooi….:agent
Ik hoop niet dat mijn blok dat lot achterna gaat en dat het onderdeel ongeluk brengt, maar goed ik rijd al met het getal 13 in mijn kenteken, dus min en min is plus denk ik dan…:D
Toerental is zo stabiel als een huis, hij trekt als een malloot door tot ver boven de 7000 toeren. Ik ben wederom erg blij!!king:
Bedankt weer voor alle hulp en ideen! Wel eens jammer dat je niet digitaal een kratje kan neerzetten om een rondje uit te delen…
:jerry15 juli 2010 om 11:51 #17507139Ik ben wat verder aan het graven of ik alles goed heb gedaan, kom ik ineens dit tegen:
Het oliedruk lampje zit bij mij aangesloten met het zwarte stekkertje, maar die kale koperen pin, waar is die precies voor?!:hmmz
Bij mij zit die nu niet aangesloten….:o
Hier staat er wel wat over, dat er een drukregelaar achter zit of zo…
http://www.max-boost.co.uk/max-boost/internet_articles/MIG%20Vauxhall%20-%20XE-LET%20oil%20pressure%20and%20temp%20senders,%20what,%20why,%20how,%20where.htm15 juli 2010 om 14:59 #17507140is voor de aanduiding op je dashboard !en als ik me niet vergis voor de checkcontrole op je dashboard ,die je niet hebt
zou me er niet druk om maken hoor15 juli 2010 om 17:41 #17507141Ok, de ‘lekkage’…
Ik heb het sterke vermoeden dat het aan de voorkant lekt, en wat helemaal naar is dat het boven de stuurbekrachtigingspomp vandaan lijkt te komen…:(
Ik heb effe onder de thermostaat gevoeld, en daar is het voor zover ik kan beoordelen droog, dus lijkt niet uit de koppakking vandaan te komen…
Onder an de karterpan hangen aan alle boutjes zo ongeveer wel druppels. Dit keer niet onder aan het oliefilter…:hmmz
Hier wat plaatjes:
Op het laatste plaatje zie je duidelijk olie boven op de beugel van de stuurbekrachtigingspomp…:cry
Heb net met remmenreiniger zoveel mogelijk van de olie weg gespoten, dan kan ik misschien straks iets preciezer zien waar de lekkage als eerst ontstaat…
Iemand een idee waar het vandaan kan komen?:wors
15 juli 2010 om 18:09 #17507142Er zit niet zo veel boven heh?!:cry
Oh ik hoop zo dat het niet de kopakking is!!
Zou het in dat geval nog zin hebben de kopbouten nog eens aan te halen met de momentsleutel en in de juiste volgorde?
15 juli 2010 om 18:20 #17507143kopbouten zou k nie verder aantrekken
maar heb je nu t blok uit elkaar of nie ?
ik denk persoonlijk dat t een combi is van oliepomp pakking en krukaskeerring
15 juli 2010 om 18:36 #17507144origineel gepost door jblfreak
kopbouten zou k nie verder aantrekkenmaar heb je nu t blok uit elkaar of nie ?
ik denk persoonlijk dat t een combi is van oliepomp pakking en krukaskeerring
Nee, het blok ligt er nog in en zit nog in mekaar….
Hoe kom ik er het makkelijkst/best achter wat het is? En hoe veel werk is het om de oliepomp pakking en krukas keerring te vervangen?
15 juli 2010 om 18:43 #17507145goed schoonmaken er omheen dat alle olie zooi weg is en laten lopen er na dan zie je t snel genoeg denk ik
opzich is het wel te doen alleen die centrale bout los krijgen is lastig
en daar moet je dan ook een NIEUWE in zetten
ding zit met 250 nm vast
15 juli 2010 om 19:22 #17507146origineel gepost door jblfreak
goed schoonmaken er omheen dat alle olie zooi weg is en laten lopen er na dan zie je t snel genoeg denk ikopzich is het wel te doen alleen die centrale bout los krijgen is lastig
en daar moet je dan ook een NIEUWE in zetten
ding zit met 250 nm vast
Ik moet de eerste bout nog tegen komen die ik niet los krijg… Zelfs afgebroken bouten schrik ik niet van terug!
Maar goede tip!:thumbup
Nou idd maar eens poetsen poetsen en nog eens poetsen…:angel
15 juli 2010 om 20:08 #17507147lijkt wel of je krukassensor zweet…
15 juli 2010 om 20:32 #17507148origineel gepost door GlennGSI
lijkt wel of je krukassensor zweet…Ja, dat had ik ook gehoopt, maar daar omheen is het te droog
en waar het allemaal zit kan het toch niet echt komen vanaf daar volgens mij…:vertag
En mss de nokkenas keerringen?
15 juli 2010 om 20:47 #17507149of kleppendeksel?wil nog wel eens achter de distributieplaat doorgaan hoor!maar dan komt meestal niet bij de oliefilter terecht!kan ook idd een lekkende oliepomp pakking zijn hoor?eerst s even schoonmaken,en checken!!moet wel zeggen dat de xe tjes niet bepaald de droogste ziin en dan komt een dunne olie als 10 w 30 niet ten goede is mijn ervaring!!vind t wel vreemd!!dat een revisie motor afgeleverd word met kapotte gasklep en lekkende keerringen of pomp pakkingen.maar goed…zaak is dat het opgelost word he!!
15 juli 2010 om 21:11 #17507150Ja, blok heeft lang in een schuur gelegen en het zou mij niets verbazen dat er mensen in de tussentijd met hun vingers aan gezeten hebben, Er zaten wel meer dingen niet goed vast en zo…
Opgelost wordt het zeker! Wat er ook voor nodig is!:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.