Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 juni 2010 om 22:29 #17507101
onder je inlaat zit een klep, die regelt je stationair. als die vervuilt is, dan klemt die en blijft ie hoogtoerig lopen.
30 juni 2010 om 05:21 #17507102origineel gepost door mayhem
onder je inlaat zit een klep, die regelt je stationair. als die vervuilt is, dan klemt die en blijft ie hoogtoerig lopen.Ok, thanks man! :wors
Het zou wel eens kunnen dat die na drie jaar stil liggen gewoon vast zit natuurlijk!:P
Ik zal eens kijken….
30 juni 2010 om 05:23 #17507103origineel gepost door Vinci
De koelvloeistoftemperatuursensor (wat een woord eigenlijk!:o) zit ook keurig op pen 45 van de ecu, en krijgt massa, dus die zou dan toch het stationair toerental omlaag moeten gooien als hij merkt dat de motor warm loopt? Of hangt er nog meer aan wat het toerental beïnvloed?
als deze sensor niet aangesloten zat zou hij uit eigen ervaring helemaal niet moeten starten.
gaskabel ff beter afstellen? :cool:
30 juni 2010 om 05:27 #17507104origineel gepost door Prikkie
gaskabel ff beter afstellen? :cool:
Nee, nee…. dat zou ook tè makkelijk zijn heh. Daar dacht ik natuurlijk als eerste aan, die is het niet helaas…:(
30 juni 2010 om 06:39 #17507105of hijtrekt ergens valse lucht dat kan ook!!stappenmotor wil ook nog wel eens blijv
en hangen als ie lang stil heeft gestaan! het probleem zou ook inderdaad in de gasklep kunnen zitten hoor!zou even met een bus remmen reiniger langs alle lucht slangen spuiten om er zeker van te zijn dat ie geen valse lucht trekt ergens(wel met beleid natuurlijk he)en dan even de gasklep reinigen ook zou de stappen motor uit voorzorg gereinigd kunnen worden!!30 juni 2010 om 10:55 #17507106Ben net even met de remmenreiniger aan de gang gegaan… lijkt niet op een lucht lekkage…
Ging naar de automaterialen zaak hier in Hilversum (Vos) en vroeg om een bus, of doe er maar twee ook… Gast:” Waarom niet een hele doos?!”…
Dus ik zeg:”Die is gek!”:D
Een bus is €5,50, een doos met twaalf bussen €17,50!! :vertag Ik met een grote doos onder m’n arm naar buiten….:P
Heb dus maar even een hele bus reiniger in de inlaat gespoten, vanavond eens checken wat het op heeft geleverd…
30 juni 2010 om 11:27 #17507107das overal, dat rare gedoe met de remreiniger prijzen.
maar je hebt een hele bus in de inlaat gespoten, en gaat vanavond kijken??
dan doet ie niets or, dan is t allang verdampt:P
30 juni 2010 om 12:27 #17507108Tja, dacht ik ook al… maar goed, het weekt misschien wat los en het spul kost toch geen drol…:P
Spuiten we nog een bus leeg toch?:angel
30 juni 2010 om 15:26 #17507109bij de action neemt me ma ze mee
kost bij niets (tot nu toe ) 2 eurie de bus haha
30 juni 2010 om 15:52 #17507110origineel gepost door Vinci
Tja, dacht ik ook al… maar goed, het weekt misschien wat los en het spul kost toch geen drol…:PSpuiten we nog een bus leeg toch?:angel
je moet gewoon de motor stationair laten lopen, en rond de inlaat spuiten. gaat ie dan hoger lopen, dan heb je een lek.
maar reinig eerst ff je stappenmotor, die is het 9 v/d 10 keer.
30 juni 2010 om 16:06 #17507111Ja, ik had al met lopende motor gecheckt, lijkt niet op een lek want het reageerde er totaal niet op…
30 juni 2010 om 20:13 #17507112Ok, heb de stappenmotor maar even los gehad, die beweegt denk ik wel, ziet er goed gangbaar uit in elk geval.
MAAR ik had de stekker van de klopsensor en stappenmotor gewisseld!!! Ik WIST al met aansluiten dat dit misschien verkeerd zat, want ze passen er zo op…:sleeping
Dus hierna liep hij al lager stationair, effe boven de 1500… Maar goed, dat lijkt me nog steeds wel hoog. Hij begint bij rond de 2000 en zakt dan wel wat in, dus er gebeurt wel wat…:hmmz
Misschien is de temperatuursensor gewoon stuk natuurlijk, heb ik al eens eerder gezeik mee gehad met een 1.4i blok…
En de pakking onder de SFI bak ziet er niet geheel fris meer uit, dus die ook maar vernieuwen in elk geval. :agent
30 juni 2010 om 22:36 #17507113origineel gepost door Willem (in een ander onderwerp)
LHM:checken:> Massa controleren: (stekker los)
– meet tussen pin-4 (bruine draad) en de accu – de weerstand
– deze moet NUL zijn
> voeding meten: (stekker los / contact aan)
– meet tussen pin-3 en accu – de spanning
– deze moet 5volt zijn
> Werking controleren: (stekker aangesloten / contact aan)
– meet tussen pin 2 en 4 de spanning
– gesloten klep: 0,1 – 0,3volt
– volledig geopende klep: 4.5 – 5voltWillem
De weerstand die ik daar meet is 12 ohm, maar effe een nieuwe draad trekken denk ik. Ook op pen 2 en 4 meet ik geen verhoogde spanning bij een open gasklep….:thumbdown
Maar dat heeft weer te maken denk ik met iets anders wat ik heb ontdekt. :o
De gasklepschakelaar moet of afgesteld of vervangen worden… Volgend het schema wat ik heb namelijk hoort pen 53 van de ECU permanent massa te zijn als je geen gas geeft en dan hoort als je gas geeft pen 52 massa te worden.
Nu is geen van beide pennen massa en als ik gas geef wordt pen 53 massa…:hmmz
Dit morgen maar eens even uitzoeken, en nog wat meer dingen nameten… Kwam namelijk ook een mooi overzichtje tegen in de vraagbaak van temperaturen en weerstandwaarden voor de temp. sensor, en de ohmse waarde van de nullastdraaisteller (de stappenmotor dus…):cool:
Ik denk dat ik na dit avontuur een hoop mensen kan helpen electrische problemen op te lossen met hun C20XE…:angel
1 juli 2010 om 08:31 #17507114OK, de gasklepschakelaar doet het nu goed en het stationair is weer wat naar beneden, maar nog steeds meer dan 1000 toeren….:hmmz
Als ik de LMM los trek gaan trouwens wel ineens de toeren flink omlaag…
1 juli 2010 om 23:12 #17507115Ok, knippercode 12 en 31 komt er uit… niets aan de hand dus volgens de zelfdiagnose….:hmmz
Ik moest maar eens alles gaan afwerken en ermee gaan rijden!:afro
2 juli 2010 om 14:05 #17507116Met lopende motor is de knippercode alleen 12, en als ik hem van zelfdiagnose af haal is na het starten gelijk het motormanagement lampje uit…
Dus het ziet er naar uit dat ik alleen spoken zie en dat alles gewoon goed is!!:afro
Ook al lijkt me het stationair toerental wat hoog met 1000-1100, maar het zal mijn verbeelding wel zijn, hij scheurt ook als een malle!!:D
4 juli 2010 om 22:06 #17507117Ik had me zo voorgenomen om wat foto’s te maken, maar de pech duivel sloeg weer eens toe. Ken je dat, je gaat naar je klus plek met allerlei ideeën in je hoofd van wat je gaat doen en dan gebeurt het…. ineens zie je een ander groter probleem…
Goed, ik had net lekker getankt, godzijdank maar 25 liter (voorgevoel denk ik, normaal gooi ik hem vol) en ik ging dus een mooie in rubber opgehangen beugel maken voor mijn benzinepomp, want die bleek toch wel een irritante herrie te produceren… Ineens zag ik bij de flotter deksel dat er een druppel aan de leidingen hing. Eerst denk je dan aan een scheurtje in de slang, of een verrotte klem, maar nee, er zat kennelijk een klein gaatje in mijn laswerk op de retour leiding…:(
Kut! Dus een grote bak eronder van 30 liter, half uur later was de tank pas leeg….:mad: Dus de flotter dop eruit en gaatje gelast, ding er weer in, LEKT INEENS DE HELE *&@!@#$%^& DOP!!! :swear Pakking ietwat verdroogd, geen nieuwe in de buurt, moest ook nog naar huis…:swear dus de flotter dop vergrendeling pallen ietsjes naar binnen gebogen om wat meer druk op de pakking te krijgen dan maar… Eindelijk droog!
Eenmaal thuis zegt m’n meissie dat ik enorm stink….:puke Gek heh!!
Maar goed, ik heb nu een prachtige beugel voor de pomp en het werkt ook nog verrekte goed!! Ding is nagenoeg muisstil nu! Althans, het komt niet boven de herrie van de 16 klepper uit! :jerry
Ook eerder op de dag de bekabeling wat gefatsoeneerd, erg opgeknapt… Maar het zelfde liedje. Eerst hangen alle draden los door de motorruimte te bungelen, brandstofrelais aan een tiewrapje , kabels bijn mekaar gebonden zodat ze de V-snaar niet raken en alles werkte super. Na het ‘fatsoeneren startte hij ineens niet meer!! Geen foutcode… lekker dan!! Geen brandstofdruk…. Zat er dus gewoon een rotte soldering op het start relais!!:mad:
Daarvoor de remmen…. dagen lang steeds opnieuw een rondje ontluchten, maar kon steeds nog zo het pedaal tot op de vloer intrappen. En ineens twee dagen geleden lukte het! Ik had écht goede remdruk! Betere volgorde aangehouden ook, langste leiding eerst… En bij rem 3, de voorrem dacht ik nog zat vloeistof in het tankje te zien, maar schijn bedriegt, er zit een randje in dat tankje en de vloeistof gaat onder druk er uit via het achterste gat… Ineens hoor ik een slurpend geluid… hele %^$&*(*(:swear systeem weer vol met lucht!! Nu inmiddels na drie keer ontluchten weer een beetje remdruk, maar nog steeds niet super…
Het is zo lekker als alles goed gaat, erg leuke hobby, maar als het tegen zit kan ik er goed zat van zijn ook!!:fy1
Morgen die remmen maar eens bij de garage laten ontluchten, en meteen uit laten lijnen…:agent
Dan is het echt de hoogste tijd voor wat foto’s…:kewlpics
5 juli 2010 om 19:47 #17507118origineel gepost door Vinci
origineel gepost door Willem (in een ander onderwerp)
LHM:checken:Willem
De gasklepschakelaar moet of afgesteld of vervangen worden… Volgend het schema wat ik heb namelijk hoort pen 53 van de ECU permanent massa te zijn als je geen gas geeft en dan hoort als je gas geeft pen 52 massa te worden.
Nu is geen van beide pennen massa en als ik gas geef wordt pen 53 massa…:hmmz
Dat komt me ergens bekend van voor…….. :hmmz
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=122239&page=2
Houd ‘m in de gaten, die gasklepschakelaar !
5 juli 2010 om 20:32 #17507119origineel gepost door CommoCruiser
origineel gepost door Vinci
origineel gepost door Willem (in een ander onderwerp)
LHM:checken:Willem
De gasklepschakelaar moet of afgesteld of vervangen worden… Volgend het schema wat ik heb namelijk hoort pen 53 van de ECU permanent massa te zijn als je geen gas geeft en dan hoort als je gas geeft pen 52 massa te worden.
Nu is geen van beide pennen massa en als ik gas geef wordt pen 53 massa…:hmmz
Dat komt me ergens bekend van voor…….. :hmmz
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=122239&page=2
Houd ‘m in de gaten, die gasklepschakelaar !
Hee, das toevallig!
Hij was trouwens bij mij niet stuk. Heb hem open gemaakt en kwam er toen achter dat het klikje voor de schakelaar die stationair maakt wat meer kracht nodig heeft. Maar hij kon zelfs in de uiterste stand geen klik maken… Heb via een kennis binnenkort een ander compleet gasklephuis, kan ik eens vergelijken en hopelijk er achter komen wat er nou aan de hand is…:hmmz
Het ietsjes te hoge stationair toerental wat hij nu heeft is trouwens te wijten aan het luchtfilter. Er zit een semi open luchtfilter op nu, had hem er eens af gehaald en mijn hand op de slang gelegd en dan krijg ik met gemak een normaal toerental… Er is dus sprake van te veel ‘flow’….
Iemand een idee of dit te modificeren is door de stappenmotor aansturing te wijzigen?:wors
8 juli 2010 om 10:08 #17507120Ok, wat plaatjes!!:kewlpics
De ophanging van de benzinepomp:
Mooi in rubber:
En hele dikke tiewraps:
Dit zal allemaal vast veel mooier en beter nog kunnen, maar laat mij er nou trots op zijn…:jerry
Dan onder de motorkap:
En nog wat foto’s van de remmen:
De ontluchtingsset::P
De hoofremcylinder:
22mm:
10 juli 2010 om 10:04 #17507121Ok, het nèt iets te hoge stationair toerental is nu ook gefixt. Een of andere debiel had dus ooit aan de stelschroef van de gashevel gedraaid waardoor hij niet in z’n nul positie kon komen, verklaart ook gelijk waarom de gasklepschakelaar niet klikte in de stationair stand…
10 juli 2010 om 10:25 #17507122hey vinny,ziet er goed uit….maar wat zie ik daar aan je olie filter hangen?is toch geen olie he !!!
10 juli 2010 om 10:49 #17507123origineel gepost door wes155
hey vinny,ziet er goed uit….maar wat zie ik daar aan je olie filter hangen?is toch geen olie he !!!Ja zeker wel…:( Daar moet ik dus even naar op zoek, maar als ik voel dan is het blok boven de carterpan helemaal droog, de oliedruk is ok, lijkt er op dat de carterpan op de pakking een beetje lekt. Er waren ook wat boutjes op de pan die er niet verder in wilden.:cry
Lijkt me het handigst als ik hem een keer op de brug heb om die boutjes er even uit te halen en een M6 tapje er effe doorheen te halen….:agent
Er zijn toch een hoop dingen wel slecht afgewerkt aan dit blok hoor, maar hij loopt echt super mooi, geen getik of wat dan ook…Niet eens als hij nog koud is…:wub
10 juli 2010 om 11:02 #17507124kan ook de ring zijn in de pomp voor de oliekoelerleidingen
maar een advies …neem altijd originele filters voor de olie.deze is van spidan?10 juli 2010 om 11:15 #17507125kan ook de keerring zijn of oliepomp pakking
hebben deze motoren wel eens meer last van
ik hoop voor je van harte dat dat niet het geval is
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.