Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord!

Forumindex Forums Modellen Kadett Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord!

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 359)
  • Auteur
    Berichten
  • #17507101
    mayhem
      Lid sinds:
      13 June 2006

      onder je inlaat zit een klep, die regelt je stationair. als die vervuilt is, dan klemt die en blijft ie hoogtoerig lopen.

      #17507102
      Vinci
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 August 2009

        origineel gepost door mayhem
        onder je inlaat zit een klep, die regelt je stationair. als die vervuilt is, dan klemt die en blijft ie hoogtoerig lopen.

        Ok, thanks man! :wors

        Het zou wel eens kunnen dat die na drie jaar stil liggen gewoon vast zit natuurlijk!:P

        Ik zal eens kijken….

        #17507103
        Prikkie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          origineel gepost door Vinci

          De koelvloeistoftemperatuursensor (wat een woord eigenlijk!:o) zit ook keurig op pen 45 van de ecu, en krijgt massa, dus die zou dan toch het stationair toerental omlaag moeten gooien als hij merkt dat de motor warm loopt? Of hangt er nog meer aan wat het toerental beïnvloed?

          als deze sensor niet aangesloten zat zou hij uit eigen ervaring helemaal niet moeten starten.

          gaskabel ff beter afstellen? :cool:

          #17507104
          Vinci
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 August 2009

            origineel gepost door Prikkie

            gaskabel ff beter afstellen? :cool:

            Nee, nee…. dat zou ook tè makkelijk zijn heh. Daar dacht ik natuurlijk als eerste aan, die is het niet helaas…:(

            #17507105
            wes155
              Lid sinds:
              27 April 2009

              of hijtrekt ergens valse lucht dat kan ook!!stappenmotor wil ook nog wel eens blijv
              en hangen als ie lang stil heeft gestaan! het probleem zou ook inderdaad in de gasklep kunnen zitten hoor!zou even met een bus remmen reiniger langs alle lucht slangen spuiten om er zeker van te zijn dat ie geen valse lucht trekt ergens(wel met beleid natuurlijk he)en dan even de gasklep reinigen ook zou de stappen motor uit voorzorg gereinigd kunnen worden!!

              #17507106
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                Ben net even met de remmenreiniger aan de gang gegaan… lijkt niet op een lucht lekkage…

                Ging naar de automaterialen zaak hier in Hilversum (Vos) en vroeg om een bus, of doe er maar twee ook… Gast:” Waarom niet een hele doos?!”…

                Dus ik zeg:”Die is gek!”:D

                Een bus is €5,50, een doos met twaalf bussen €17,50!! :vertag Ik met een grote doos onder m’n arm naar buiten….:P

                Heb dus maar even een hele bus reiniger in de inlaat gespoten, vanavond eens checken wat het op heeft geleverd…

                #17507107
                mayhem
                  Lid sinds:
                  13 June 2006

                  das overal, dat rare gedoe met de remreiniger prijzen.

                  maar je hebt een hele bus in de inlaat gespoten, en gaat vanavond kijken??

                  dan doet ie niets or, dan is t allang verdampt:P

                  #17507108
                  Vinci
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2009

                    Tja, dacht ik ook al… maar goed, het weekt misschien wat los en het spul kost toch geen drol…:P

                    Spuiten we nog een bus leeg toch?:angel

                    #17507109
                    jblfreak
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      bij de action neemt me ma ze mee

                      kost bij niets (tot nu toe ) 2 eurie de bus haha

                      #17507110
                      mayhem
                        Lid sinds:
                        13 June 2006

                        origineel gepost door Vinci
                        Tja, dacht ik ook al… maar goed, het weekt misschien wat los en het spul kost toch geen drol…:P

                        Spuiten we nog een bus leeg toch?:angel

                        je moet gewoon de motor stationair laten lopen, en rond de inlaat spuiten. gaat ie dan hoger lopen, dan heb je een lek.

                        maar reinig eerst ff je stappenmotor, die is het 9 v/d 10 keer.

                        #17507111
                        Vinci
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 August 2009

                          Ja, ik had al met lopende motor gecheckt, lijkt niet op een lek want het reageerde er totaal niet op…

                          #17507112
                          Vinci
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 August 2009

                            Ok, heb de stappenmotor maar even los gehad, die beweegt denk ik wel, ziet er goed gangbaar uit in elk geval.

                            MAAR ik had de stekker van de klopsensor en stappenmotor gewisseld!!! Ik WIST al met aansluiten dat dit misschien verkeerd zat, want ze passen er zo op…:sleeping

                            Dus hierna liep hij al lager stationair, effe boven de 1500… Maar goed, dat lijkt me nog steeds wel hoog. Hij begint bij rond de 2000 en zakt dan wel wat in, dus er gebeurt wel wat…:hmmz

                            Misschien is de temperatuursensor gewoon stuk natuurlijk, heb ik al eens eerder gezeik mee gehad met een 1.4i blok…

                            En de pakking onder de SFI bak ziet er niet geheel fris meer uit, dus die ook maar vernieuwen in elk geval. :agent

                            #17507113
                            Vinci
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 August 2009

                              origineel gepost door Willem (in een ander onderwerp)
                              LHM:checken:

                              > Massa controleren: (stekker los)

                              – meet tussen pin-4 (bruine draad) en de accu – de weerstand

                              – deze moet NUL zijn

                              > voeding meten: (stekker los / contact aan)

                              – meet tussen pin-3 en accu – de spanning

                              – deze moet 5volt zijn

                              > Werking controleren: (stekker aangesloten / contact aan)

                              – meet tussen pin 2 en 4 de spanning

                              – gesloten klep: 0,1 – 0,3volt
                              – volledig geopende klep: 4.5 – 5volt

                              Willem

                              De weerstand die ik daar meet is 12 ohm, maar effe een nieuwe draad trekken denk ik. Ook op pen 2 en 4 meet ik geen verhoogde spanning bij een open gasklep….:thumbdown

                              Maar dat heeft weer te maken denk ik met iets anders wat ik heb ontdekt. :o

                              De gasklepschakelaar moet of afgesteld of vervangen worden… Volgend het schema wat ik heb namelijk hoort pen 53 van de ECU permanent massa te zijn als je geen gas geeft en dan hoort als je gas geeft pen 52 massa te worden.

                              Nu is geen van beide pennen massa en als ik gas geef wordt pen 53 massa…:hmmz

                              Dit morgen maar eens even uitzoeken, en nog wat meer dingen nameten… Kwam namelijk ook een mooi overzichtje tegen in de vraagbaak van temperaturen en weerstandwaarden voor de temp. sensor, en de ohmse waarde van de nullastdraaisteller (de stappenmotor dus…):cool:

                              Ik denk dat ik na dit avontuur een hoop mensen kan helpen electrische problemen op te lossen met hun C20XE…:angel

                              #17507114
                              Vinci
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 August 2009

                                OK, de gasklepschakelaar doet het nu goed en het stationair is weer wat naar beneden, maar nog steeds meer dan 1000 toeren….:hmmz

                                Als ik de LMM los trek gaan trouwens wel ineens de toeren flink omlaag…

                                #17507115
                                Vinci
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 August 2009

                                  Ok, knippercode 12 en 31 komt er uit… niets aan de hand dus volgens de zelfdiagnose….:hmmz

                                  Ik moest maar eens alles gaan afwerken en ermee gaan rijden!:afro

                                  #17507116
                                  Vinci
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 August 2009

                                    Met lopende motor is de knippercode alleen 12, en als ik hem van zelfdiagnose af haal is na het starten gelijk het motormanagement lampje uit…

                                    Dus het ziet er naar uit dat ik alleen spoken zie en dat alles gewoon goed is!!:afro

                                    Ook al lijkt me het stationair toerental wat hoog met 1000-1100, maar het zal mijn verbeelding wel zijn, hij scheurt ook als een malle!!:D

                                    #17507117
                                    Vinci
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 August 2009

                                      Ik had me zo voorgenomen om wat foto’s te maken, maar de pech duivel sloeg weer eens toe. Ken je dat, je gaat naar je klus plek met allerlei ideeën in je hoofd van wat je gaat doen en dan gebeurt het…. ineens zie je een ander groter probleem…

                                      Goed, ik had net lekker getankt, godzijdank maar 25 liter (voorgevoel denk ik, normaal gooi ik hem vol) en ik ging dus een mooie in rubber opgehangen beugel maken voor mijn benzinepomp, want die bleek toch wel een irritante herrie te produceren… Ineens zag ik bij de flotter deksel dat er een druppel aan de leidingen hing. Eerst denk je dan aan een scheurtje in de slang, of een verrotte klem, maar nee, er zat kennelijk een klein gaatje in mijn laswerk op de retour leiding…:(

                                      Kut! Dus een grote bak eronder van 30 liter, half uur later was de tank pas leeg….:mad: Dus de flotter dop eruit en gaatje gelast, ding er weer in, LEKT INEENS DE HELE *&@!@#$%^& DOP!!! :swear Pakking ietwat verdroogd, geen nieuwe in de buurt, moest ook nog naar huis…:swear dus de flotter dop vergrendeling pallen ietsjes naar binnen gebogen om wat meer druk op de pakking te krijgen dan maar… Eindelijk droog!

                                      Eenmaal thuis zegt m’n meissie dat ik enorm stink….:puke Gek heh!!

                                      Maar goed, ik heb nu een prachtige beugel voor de pomp en het werkt ook nog verrekte goed!! Ding is nagenoeg muisstil nu! Althans, het komt niet boven de herrie van de 16 klepper uit! :jerry

                                      Ook eerder op de dag de bekabeling wat gefatsoeneerd, erg opgeknapt… Maar het zelfde liedje. Eerst hangen alle draden los door de motorruimte te bungelen, brandstofrelais aan een tiewrapje , kabels bijn mekaar gebonden zodat ze de V-snaar niet raken en alles werkte super. Na het ‘fatsoeneren startte hij ineens niet meer!! Geen foutcode… lekker dan!! Geen brandstofdruk…. Zat er dus gewoon een rotte soldering op het start relais!!:mad:

                                      Daarvoor de remmen…. dagen lang steeds opnieuw een rondje ontluchten, maar kon steeds nog zo het pedaal tot op de vloer intrappen. En ineens twee dagen geleden lukte het! Ik had écht goede remdruk! Betere volgorde aangehouden ook, langste leiding eerst… En bij rem 3, de voorrem dacht ik nog zat vloeistof in het tankje te zien, maar schijn bedriegt, er zit een randje in dat tankje en de vloeistof gaat onder druk er uit via het achterste gat… Ineens hoor ik een slurpend geluid… hele %^$&*(*(:swear systeem weer vol met lucht!! Nu inmiddels na drie keer ontluchten weer een beetje remdruk, maar nog steeds niet super…

                                      Het is zo lekker als alles goed gaat, erg leuke hobby, maar als het tegen zit kan ik er goed zat van zijn ook!!:fy1

                                      Morgen die remmen maar eens bij de garage laten ontluchten, en meteen uit laten lijnen…:agent

                                      Dan is het echt de hoogste tijd voor wat foto’s…:kewlpics

                                      #17507118
                                      CommoCruiser
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        23 March 2007

                                        origineel gepost door Vinci

                                        origineel gepost door Willem (in een ander onderwerp)
                                        LHM:checken:

                                        Willem

                                        De gasklepschakelaar moet of afgesteld of vervangen worden… Volgend het schema wat ik heb namelijk hoort pen 53 van de ECU permanent massa te zijn als je geen gas geeft en dan hoort als je gas geeft pen 52 massa te worden.

                                        Nu is geen van beide pennen massa en als ik gas geef wordt pen 53 massa…:hmmz

                                        Dat komt me ergens bekend van voor…….. :hmmz

                                        http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=122239&page=2

                                        Houd ‘m in de gaten, die gasklepschakelaar !

                                        #17507119
                                        Vinci
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          3 August 2009

                                          origineel gepost door CommoCruiser

                                          origineel gepost door Vinci

                                          origineel gepost door Willem (in een ander onderwerp)
                                          LHM:checken:

                                          Willem

                                          De gasklepschakelaar moet of afgesteld of vervangen worden… Volgend het schema wat ik heb namelijk hoort pen 53 van de ECU permanent massa te zijn als je geen gas geeft en dan hoort als je gas geeft pen 52 massa te worden.

                                          Nu is geen van beide pennen massa en als ik gas geef wordt pen 53 massa…:hmmz

                                          Dat komt me ergens bekend van voor…….. :hmmz

                                          http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=122239&page=2

                                          Houd ‘m in de gaten, die gasklepschakelaar !

                                          Hee, das toevallig!

                                          Hij was trouwens bij mij niet stuk. Heb hem open gemaakt en kwam er toen achter dat het klikje voor de schakelaar die stationair maakt wat meer kracht nodig heeft. Maar hij kon zelfs in de uiterste stand geen klik maken… Heb via een kennis binnenkort een ander compleet gasklephuis, kan ik eens vergelijken en hopelijk er achter komen wat er nou aan de hand is…:hmmz

                                          Het ietsjes te hoge stationair toerental wat hij nu heeft is trouwens te wijten aan het luchtfilter. Er zit een semi open luchtfilter op nu, had hem er eens af gehaald en mijn hand op de slang gelegd en dan krijg ik met gemak een normaal toerental… Er is dus sprake van te veel ‘flow’….

                                          Iemand een idee of dit te modificeren is door de stappenmotor aansturing te wijzigen?:wors

                                          #17507120
                                          Vinci
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 August 2009

                                            Ok, wat plaatjes!!:kewlpics

                                            De ophanging van de benzinepomp:

                                            Mooi in rubber:

                                            En hele dikke tiewraps:



                                            Dit zal allemaal vast veel mooier en beter nog kunnen, maar laat mij er nou trots op zijn…:jerry

                                            Dan onder de motorkap:


                                            En nog wat foto’s van de remmen:




                                            De ontluchtingsset::P

                                            De hoofremcylinder:


                                            22mm:

                                            #17507121
                                            Vinci
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              3 August 2009

                                              Ok, het nèt iets te hoge stationair toerental is nu ook gefixt. Een of andere debiel had dus ooit aan de stelschroef van de gashevel gedraaid waardoor hij niet in z’n nul positie kon komen, verklaart ook gelijk waarom de gasklepschakelaar niet klikte in de stationair stand…

                                              #17507122
                                              wes155
                                                Lid sinds:
                                                27 April 2009

                                                hey vinny,ziet er goed uit….maar wat zie ik daar aan je olie filter hangen?is toch geen olie he !!!

                                                #17507123
                                                Vinci
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  3 August 2009

                                                  origineel gepost door wes155
                                                  hey vinny,ziet er goed uit….maar wat zie ik daar aan je olie filter hangen?is toch geen olie he !!!

                                                  Ja zeker wel…:( Daar moet ik dus even naar op zoek, maar als ik voel dan is het blok boven de carterpan helemaal droog, de oliedruk is ok, lijkt er op dat de carterpan op de pakking een beetje lekt. Er waren ook wat boutjes op de pan die er niet verder in wilden.:cry

                                                  Lijkt me het handigst als ik hem een keer op de brug heb om die boutjes er even uit te halen en een M6 tapje er effe doorheen te halen….:agent

                                                  Er zijn toch een hoop dingen wel slecht afgewerkt aan dit blok hoor, maar hij loopt echt super mooi, geen getik of wat dan ook…Niet eens als hij nog koud is…:wub

                                                  #17507124
                                                  wes155
                                                    Lid sinds:
                                                    27 April 2009

                                                    kan ook de ring zijn in de pomp voor de oliekoelerleidingen
                                                    maar een advies …neem altijd originele filters voor de olie.deze is van spidan?

                                                    #17507125
                                                    jblfreak
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      30 June 2004

                                                      kan ook de keerring zijn of oliepomp pakking

                                                      hebben deze motoren wel eens meer last van

                                                      ik hoop voor je van harte dat dat niet het geval is

                                                    25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 359)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.