Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord!

Forumindex Forums Modellen Kadett Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord!

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 359)
  • Auteur
    Berichten
  • #17507076
    jblfreak
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      die andere volgens mij naar t inlaat spruitstuk

      #17507077
      Vinci
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 August 2009

        Hey bedankt! Maar waar dan precies op het inlaatspruitstuk? Is dat op de voorkant somes vlakbij de kleine klep, een punt waar drie slangtjes uitkomen?

        #17507078
        GlennGSI
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 August 2007

          zitten idd 3 pijpjes aan.. tussen inlaatbuis cil nummer 2 en 3.. Dan moet ie op de meest linkse . de middelste gaat naar je kleppendeksel en de meest rechtse gaat naar de rechterkant van in je inlaat spruitstuk

          ( links en rechts als je in de auto zit dus )

          #17507079
          Vinci
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 August 2009

            origineel gepost door GlennGSI
            zitten idd 3 pijpjes aan.. tussen inlaatbuis cil nummer 2 en 3.. Dan moet ie op de meest linkse . de middelste gaat naar je kleppendeksel en de meest rechtse gaat naar de rechterkant van in je inlaat spruitstuk

            ( links en rechts als je in de auto zit dus )

            Kijk! Daar kan ik wat mee! :wors Ok, dit gaat wel lukken zo, morgen maar effe ermee klooien, vandaag te moe van de griep…:puke

            #17507080
            wes155
              Lid sinds:
              27 April 2009

              lopen laten vinni!!!

              #17507081
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                Cker!!! Moet nu toch gaan lukken! Ga er zo naar toe en dan ff een filmpje schieten van de eerste start!:o:agent:P:D:wub:wors:thumbup:angel

                #17507082
                jblfreak
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  die 2 slangetje hoeven niet perce aangesloten te worden

                  kunnen worden afgedopt evt

                  maar laat maar eens lopen da ding :P

                  #17507083
                  Vinci
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2009

                    Is nog niet gelukt, zal nu even drie weken in de ijskast gezet worden. Even een rustperiode inlassen.:sleeping

                    De kabelboom roept toch nog wel vragen op…. Zoals ter hoogte van de bobine zit er een wit/geel en zwart/geel draadje in een zwart stekkertje met groene balg, denk dat die voor de ventialtor schakelaar is in mijn radiateur, maar daar zit er een in nog met van die platte faston stekkertjes…

                    Dan de brandstofpomp die nog niet draait, wel als ik hem direkt op 12V zet. Toen ging er op de uitgang van de pomp bij een slangklem verbinding gelijk wat bezine lekken, toch dus maar drukleidingen met draad van maken straks. Hoewel het goedkope klemmetjes waren, kan eerst nog even van die goeie RVS klemmen proberen… Die zitten er verder overal op, alleen ik had er niet genoeg.

                    Dan zitten er ter hoogte van de bobine nog twee enkelpolig stekkertjes aan de boom, een met groene draad en een met zwarte iets dikkere draad. Lijkt op wat er onderin de oliepomp gaat. Zit wel zo’n vergrendelingetje op van plastic.

                    Erg verwarrend dat de kleuren afwijken van mijn oude boom, deze was ook van een Calibra. Ook verwarrend dat er voor meerdere doelen dezelfde kleuren worden gebruikt, zoals zwart/geel op de bobine en ook op de temp. schakelaar…:hmmz

                    Over drie weekjes weer verder, dan een checken of die vonkt en waarom er geen + op het brandstof pomp relais staat, waarschijnlijk staat er op wel meer dingen geen +….. Moet toch de boel wat verbouwen ben ik bang… Maar da’s mijn werk, electronica, dus daar ga ik uit komen!:vertag

                    #17507084
                    Oly
                      Lid sinds:
                      30 August 2006

                      Je hebt een U2U :D

                      Ik heb ook een electronica achtergrond, zo’n kabelbossie is toch een piece of cake voor ons? king:

                      #17507085
                      CommoCruiser
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 March 2007

                        Heb je al een schema voor die motor ?

                        #17507086
                        Vinci
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 August 2009

                          origineel gepost door CommoCruiser
                          Heb je al een schema voor die motor ?

                          Ja ik heb een vraagbaak, daar staat een specifiek deel in voor een C20XE. Dat is op zich volstrekt helder, alleen staat er natuurlijk niet bij wat voor stekkertje er aan zit. Dat is meestal geen probleem als er meerdere draden zijn is het aan de kleuren wel te herkennen, maar met die enkel bedraade stekkertjes met een groene of zwarte draad is het nog best zoeken… Er blijven toch wel onduidelijkheden.

                          Het lastigste is het om het een goed huwelijk te maken met de huidige installatie….:vertag

                          #17507087
                          CommoCruiser
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 March 2007

                            Ja, die losse, kleine stekkertjes is nog wel eens zoeken.
                            Maar, zo uit m’n hoofd, die zwarte-gele moet aan de geschakelde plus, dan gaan je injectoren ook open.
                            Volgens mij is dat de zwarte-gele die aan pen 27 van de ecu zit.

                            Uploaded with ImageShack.us

                            #17507088
                            Vinci
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 August 2009

                              Hmm, de zwart gele meet niet door met pen 27 van de ecu. Ben er nu toch niet zo zeker van dat die daar aan moet…

                              In elk geval de bobine krijgt 12V en massa, maar toch vonkt de boel nog niet…

                              Ook startrelais zegt klik met op contakt zetten, maar de benzinepomp gaat dan nog niet aan. Dus de dikke rood zwarte heeft wel spanning, maar de dunne samen met de zwart/witte krijgt niet geen spanning. Dus het relais schakelt nog niet volledig….

                              #17507089
                              Vinci
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 August 2009

                                Ok, weer wat huiswerk gedaan, het is ook allemaal niet makkelijk heh… :vertag Of nou ja, als ik wist welk draadje waar moest was ik met een half uurtje klaar.:swear

                                Het vervelende is natuurlijk ook dat mijn vorige blok E18NV (met carburateur dus) in de stroomkringschema’s van P.H. Olvings vraagbaak van de E Kadett niet voorkomt. Verreweg de meeste schema’s hebben betrekking op multi of single point injectie blokken en slechts twee gaan over carburateur modellen (de E14LV en 16SV en een ander deeltje de E13GV…) waarvan ik betwijfel of ze vergelijkbaar zijn.

                                Ik ga mijn oude draadboom maar eens opsnorkelen om te vergelijken…

                                Maar goed, er zit dus zo’n dikke ronde connector tussen de motor boom en de boom in het dashboard. Van de draadjes daarin heb ik een overzichtje gemaakt.


                                De groene balken zijn dus verbonden draden, de rode balken zijn draden die niet verbonden zijn omdat ze maar aan één kant voorkomen, de witte balk is dus aan geen van beide kanten bedraad…
                                De stekker naar het dashboard:

                                De stekker aan de Vectra kabelboom:

                                Nu zitten er aan die Vectra kabelboom ook nog drie stekkertjes vlak boven de ECU. Eén ervan is de Rood/Blauwe draad voor de benzinepomp. Die heb ik al buitenlangs aangesloten.

                                Dan is er een groen en een zwarte stekkertje waar ieder vijf draadjes in zitten.

                                De groene:
                                -Bruin/Geel (naar gsi boordcomputer)
                                -Bruin
                                -Bruin/Blauw (motorstoringslampje?)
                                -Groen
                                -Zwart/Groen

                                De zwarte:
                                -Blauw (dik)
                                -Blauw/Rood
                                -Zwart/Blauw
                                -Rood/Wit
                                -Zwart/Bruin

                                Nu had ik zelf dus wel al een en ander uitgevogeld, zoals dat de groene draad in de ronde stekker naar het dashboard moet denk ik aan de groene draad die op de Vectra kabelboom een los stekkertje is, die is volgens mij voor de toerenteller.

                                Het zou fijn zijn als iemand wat meer kon vertellen over die stekkertjes vlak boven de ECU, maar vooral welke draden er op de grote ronde stekker aan elkaar moeten komen…:wors

                                #17507090
                                jblfreak
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  om m te laten lopen heb je er maar een paar nodig

                                  rood vaste + (dikke draad aan de starter )
                                  zwart geschakelde +(ronde stekker zo te zien
                                  zwart rood is van de startmotor (ronde stekker )
                                  blauw rood brandstof pomp (losse draadje met stekker )
                                  blauw wit dynamo lampje
                                  blauwe op de t zwarte stekkertje is temp volgends mij
                                  die groene zal denk k ook wel toeren zijn

                                  dat blauw groene stekkertje is volgens mij voor t uitlezen

                                  mijn v6 komt ook uit een v6 en zaten de stekkertjes ook ongeveer zo :P

                                  je kan proberen de oude stekker van je oude motor af te halen en die op de vectra boom maken

                                  (heb k met me v6 ook gedaan vandaar )

                                  #17507091
                                  CommoCruiser
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    23 March 2007

                                    Die rood-blauwe in het zwarte stekkertje is voor de brandstofpomp

                                    #17507092
                                    Vinci
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 August 2009

                                      Super bedankt jongens!:) Ik weet weer wat me te doen staat, ben erg benieuwd of ik vanavond naar het gegrom kan luisteren van mijn 16V!!:agent

                                      Die blauw witte voor de dynamo trouwens kom ik nergens tegen voor zover ik heb gecheckt op de Vectra motor boom… Zal het nog eens extra checken…

                                      Wat in elk geval de grootste manco zal zijn waarom hij niet vonkt en de brandstofpomp nog niet pompt met op contakt zetten is het ontbreken van de geschakelde + verbinding… Wie gebruikt er ook zwart voor de +?!:wtf Nou ja, huis installaties dan om een schakelende draad aan te geven, ok…:sleeping

                                      Ik denk dat ik genoeg stof heb om het ding aan de gang te helpen eindelijk!!

                                      #17507093
                                      mayhem
                                        Lid sinds:
                                        13 June 2006

                                        opel is simpel.

                                        zwart – geschakelde plus
                                        rood- constante plus
                                        bruin – massa
                                        blauw/wit – dynamo
                                        dikke rood/blauw- brandstof pomp

                                        #17507094
                                        jblfreak
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          pomp gaat pas pompen als je start

                                          denk dat die van de dynamo in de ronde stekker zit (vermoed ik dus ffies doormeten of evt vanaf de dynamo kijken )

                                          #17507095
                                          Vinci
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 August 2009

                                            AAAAAAAAHHHHH!!!!! EINDELIJK!!!! HIJ LOOOOOPPPPTTTT!!!!!!:o:o:o:o:o

                                            :P

                                            Tja, zo’n geschiedenis van een zoon krijgen ondertussen, vakanties, werk, enz. enz.. En dan ook nog geen eigen garage of brug, geen luchtgereedschap, een gereviseerd blok zonder ook maar iets uit een onbekende auto, alle onderdelen verzameld van allerlei verschillende type auto’s en bouwjaren…. En dat voor een eerste keer een C20XE inbouwen, ik ben HEEL BLIJ NU!!!

                                            Allen hier SUPER bedankt voor het mij bijstaan in dit project.:wors

                                            Het was dus uiteindelijk niet alleen een kwestie van wat draadjes, vond het al beschamend, ik een electrotechnicus die uiteindelijk hulp nodig heeft met de bedrading…:P

                                            Het was dus aan het eind van het verhaal, toen hij vonkte, de pomp liep en alles goed leek dat hij toch geen benzine kreeg. De ‘toevoer leiding spoot benzine uit als ik hem even los draaide, maar als ik het drukmeter ventiel indrukte kwam er niets, de bougies bleven droog, snapte er geen snars van. Slangen dus toch verkeerd om! Ja WEET IK VEEL!:sleeping Logisch dat een drukregelaar aan het einde van de brandstofgallerij zit, maar ja, dat is achteraf praat…

                                            Nu nog een hoop dingen afwerken voor ik er echt mee ga rijden.

                                            Ik moet nog een andere uitlaat, de remmen beter ontluchten, hij moet nog uitgelijnd worden, draadboom mooi aftapen, het luchtinlaat filter goed vastzetten…. Dan nog grondig schoonmaken! En een keer de lak mooi polijsten en misschien blanke lak erover heen laten spuiten om hem ook langduriger mooi te houden…

                                            #17507096
                                            mattemaker
                                              Lid sinds:
                                              28 September 2007

                                              gefeliciteerd.. :wors:kewlpics:kewlpics:D:P :kewlpics:kewlpics:kewlpics

                                              #17507097
                                              jblfreak
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                mooi dat is loopt he

                                                toch nog t een en ander aan de info gehad

                                                (wilde bijna zaterdag nog langskomen om m ff te starten als t niet lukte :P

                                                #17507098
                                                Vinci
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  3 August 2009

                                                  origineel gepost door jblfreak
                                                  mooi dat is loopt he

                                                  toch nog t een en ander aan de info gehad

                                                  (wilde bijna zaterdag nog langskomen om m ff te starten als t niet lukte :P

                                                  Heel erg bedankt inderdaad!! En wat betreft langskomen, dat mag altijd hoor! De koffie staat klaar!:P

                                                  Foto’s, tja, schaam me nog een beetje voor het rommeltje wat het nu is, die komen er zeker als het een beetje opgeruimd is allemaal…

                                                  #17507099
                                                  Vinci
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    3 August 2009
                                                    #17507100
                                                    Vinci
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      3 August 2009

                                                      Ok, effe een heel klein stukkie de straat uit gereden en terug.

                                                      Ik had ‘m eerst al even een paar minuten laten lopen, wat loszittende delen van het koelsysteem nog vastgezet. :hmmz Oeps…. Toen moest ik even en bakkie leut hebben, daarna weer gestart en hem omgekeerd in de straat.

                                                      Maar toen ik weer een paar minuten later ging ‘rijden’ merkte ik dat hij wel redelijk snel warm liep…. Compressie maar eens gemeten en die is prima, dus zal wel mijn verbeelding zijn dan? Omdat hij natuurlijk al een beetje warm was…. Het zal misschien wel angst zijn waardoor het allemaal sneller warm lijkt te worden, normaal ga je gewoon rijden en nu sta ik er natuurlijk met mijn dikke neus bovenop…:P

                                                      Wat me ook opviel is dat hij niet echt lager dan 2000 toeren wil lopen, ook niet als hij warm is. :hmmz Wel stabiliseert de temperatuur op de meter keurig in het midden, ook de thermostaat doet het, want de radiateur bleef eerst nog koud en ineens werd hij toch warm/heet…

                                                      De koelvloeistoftemperatuursensor (wat een woord eigenlijk!:o) zit ook keurig op pen 45 van de ecu, en krijgt massa, dus die zou dan toch het stationair toerental omlaag moeten gooien als hij merkt dat de motor warm loopt? Of hangt er nog meer aan wat het toerental beïnvloed?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 359)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.