Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 april 2010 om 18:36 #17507026
Hoi daar!
Dit is altijd interesant omdat ik het zeker ook ooit wil gaan doen met een corsa A.
Dus als je wil gaan sleutelen wil ik ook wel meekijken en helpen!
Ik heb aardig wat sleutel ervaring en ik heb een 2ton motortakel die heel makkelijk te verrijden is en mee te nemen is als dat nodig is.
Motorkarretje met wieltjes heb ik ook nog wel overigens.
Maar je zei september geloof ik. Tegen die tijd moet je maar nog even roepen!EDIT
Hahaha! Ik had helemaal niet gezien dat er 4 paginas waren en dat het topic al heel oud was.
Toch wil ik nog wel een keer komen kijken eigenlijk :P26 april 2010 om 21:20 #17507027origineel gepost door wes155
wat betreft de slangen zou ik gewoon benzineslang nemen is lekker flexibel en ik zie dat je de slangen komt aan t verleggen naar achter,zitten nu links maar moeten van achter komen anders krijg je de lucht filterbak niet geplaatst gr wesSlang ben ik niet zo kapot van.. gaat veel te makkelijk lek en zet uit.
26 april 2010 om 21:28 #17507028Hah, ja als ik faciliteiten had was dit topic nooit zo oud geworden! :D
Degene die mij zou gaan helpen woont in Weesp, dus da’s er mooi tussen in. Misschien moeten wij een keer afspreken voor een meet&greet en kunnen we lekker samen knutselen, help jij mij, help ik jou?:thumbup
27 april 2010 om 16:39 #17507029Is dit wat:
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=740008&hid=&lhid=&lvid=???
En welke van de lijst tanken bij Artaparts is geschikt? Ik zit namelijk toch een nieuwe tank te overwegen, volgens mij die voor Kadett GSI >’86? Is de een na onderste in de lijst voor E kadett….
(kan alleen nu even niet de site op bij Artaparts, server plat?)
29 april 2010 om 05:41 #17507030Niemand een idee? Vooral welke tank?:hmmz (neem aan dat die pomp prima is?)
Ik dacht dus deze:
6 mei 2010 om 21:03 #17507031Overmorgen gaan we dus van start, spannend!!
Heb nog wat extra dingetjes aangeschaft:
-Achteras met schijven.
-260mm geventileerde voorschijven en remklauwen
-Oliekoeler
-Bijna vergeten, een luchtmassameter!:o
-Kadett benzinetank
-Externe benzinepomp
-Kadett GSI 16V schakelmechanisme en onderste delen van het dashboard en de middenconsoleNou alleen nog de benzine leidingen, wil toch kijken of ik koperen leidingen kan regelen. Misschien voor de eerste maandjes even met benzineslang.
Vraagje, heb voor de banjo aansluitingen van de oliekoeler ledingen nog holle bouten nodig, iemand die nog liggen een setje? Of weet iemand waar ik ze het beste kan halen in de buurt van Hilversum?
6 mei 2010 om 21:49 #17507032koperen leidingen kun je bij een LPG inbouwer halen :P ene ga je toch het andere schakelmechanisme gebruiken jah :) Doe je de oude pook weg dan toevallig ? zoja dan heb ik daar wel belang bij :)
Succes in ieder geval en veel sleutelplezier :P
6 mei 2010 om 22:05 #17507033Hey, ja als het goed is hou ik over:
-Het schakelmechanisme, misschien heb ik het laatste stukje naar de bak wel nodig trouwens, maar de pook en alles tot wat door het schutbord naar buiten gaat hou ik over.
-Een E18NV blok die prima loopt, compleet met uitlaatspruitstuk, inlaat, carb. , luchtfilterbak, kabelboom, ECU.
-Een versnellingsbak, geen idee welk type, zou ik moeten checken.
-Een benzinetank.
-Een achteras met trommels.
-De originele schokdempers die nog prima functioneren, inclusief veren.
-Voorschijven met klauwen.
-Een standaard stuurhuis zonder bekrachtiging.
Wat ook wel zal overblijven wegens overcompleet:
-Een stuk kabelboom.
-Een stuurbekrachtigingspomp met reservoir.
-Een ECU voor C20XE motronic 2.5
-Mogelijk een katvervanger.
Zal nog wel wat vergeten….:sleeping
7 mei 2010 om 06:50 #17507034Nog even wat vraagjes, wat voor olie moet er in de stuurbekrachtiging gedaan worden? En wat voor olie voor in de F20 bak? ATF?:hmmz
8 mei 2010 om 06:51 #17507035in de stuurbekrachtiging de rode atf!
en in de versnellingsbak als ik me niet vergis: 80w-90
en gooi goede olie in de motor. 10w-40 half syntheet is goed. maar niet die van de lidl of aldi ;)
8 mei 2010 om 07:32 #17507036heb je ook remdruk begrenzers voor je achteras ?
8 mei 2010 om 09:53 #17507037hey hoe is t met de tank?inmiddels binnen?
gr wesley!!8 mei 2010 om 22:01 #17507038Hey Wesley, nee de tank is nog niet binnen, geeft ook niks want het is vandaag alleen gelukt om het oude blok eruit te halen en de schokbrekers te vernieuwen en veerpoten voor van nieuwe wiellagers voorzien.
Had van de week de F20 bak gereinigd onder de douche, wel even de gaten voor de aandrijfassen afgedopt eerst. Het druklager voor de koppeling ook even gedemonteerd, gereinigd en nieuw vet in gedaan.
Remdruk begrenzers voor mijn achter as?!:wtf Wat zijn dat dan?king: Achter as moet er in elk geval wel nog op, dus er kan nog wat aan gedaan worden, sterker nog, ik wil hem eerst nog helemaal netjes maken…
De benzinepomp van M-tech wel vrijdag nog binnen gekregen, erg mooi ding!:o
Dan wil ik zonder Lambda sonde gaan rijden en een ‘vuile’ C20XE gaan rijden, schijnt voordelen te hebben qua vermogen en verbruik. En ik sla ook de kat over…
Wel blijk ik nog een bobine nodig te hebben en een of andere regelaar voor bij de bobine. Ook een brandstof relais heb ik nog niet…
De bak van de E18NV is trouwens toch gewoon een F16, was onder de vuil lagen gewoon niet meer te zien!
Dan denk ik dat ik zelf maar met de ruitenkit aan de gang ga voor mijn motorsteun rubbers, want die mogen alle drie wel even stugger gemaakt worden. De motor steun aan de distributie zijde is trouwens ook nog een te lichte steun, daar moet ik dus ook nog wat op bedenken. Eigenlijk vind ik het wel gewoon leuk om daar een zelf voor te fabrieken uit staal. Heb een plasma snijder, slijpbanden, tig en mig las apperatuur, noem-maar-op! Maar goed, als dat afkeur betekent dan natuurlijk niet!:o
Heb dus inderdaad de auto over de motor met bak en aandrijfassen heen getild met de motor takel en ben zeker van plan om de C20XE er ook zo in te plaatsen weer.
Donderdag of vrijdag gaan we er mee verder, LEUK!:wub
9 mei 2010 om 14:54 #17507039die begrenzers heb je echt nodig want als je eens een noodstop zou moeten maken haalt de achterkant de voorkant in
alleen die dingen zijn zo slecht te vinden
of evt bij m-pech
maar zonder lambda heb je een C20xe of een 20xe ??? als je een ecu hebt met lambda kan ie gaan lopen vervelen
geen nieuw druklager er in ?
c20xe bobine heb ik als t goed is nog wel ergens
9 mei 2010 om 19:17 #17507040Ok, zal eens M-pech contacten, dank je!
Heb een C20Xe met motronic 2.5 Is een ECU voor met lambda en kat, MAAR ik weet iemand die een modificatie kent om de ECU wensen te omzeilen!:vertag Dan kun je zelfs CO gehalte afstellen op de LMM… Ben zelf electronicus, dus daar ga ik wel uit komen denk ik…:agent
Nieuw druklager zat er in, maar was met reinigen van de bak vuil geworden, daarvandaan even gereinigd en opnieuw gevet…
Hou die bobine nog even vast zou ik zeggen! Een vriend van mij heeft er ook nog ergens een, maar die ligt in z’n kelderbox en als je daar de deur opent moet je klaar staan om dingen op te vangen als je begrijpt wat ik bedoel…:P Ik heb er tóch een nodig binnenkort…:cry Geld is hier inmiddels alleen wel meer dan op, dus weet niet wat je er voor wilt hebben? Heb je er ook de ontstekingsmodule bij?
9 mei 2010 om 21:41 #17507041module heb ik er helaas niet bij
k heb er zelf nog een nodig voor me cabrio als de webers niet door gaan bibines heb k er nog wel
mijn hokken zijn ook zo erg
en natuurlijk niet eens een keer opruimen he
10 mei 2010 om 06:02 #17507042Laat het deze week nog weten of ik een bobine van je overneem. Tenks:cool:
Ehm, als die hokken zo vol liggen, heb jij (of iemand anders) nog een paar benzine leidingen liggen voor op het blok? Die voor op de brandstofgalerij bedoel ik dan, dus met schroefdraad…. Heb ik nooit bij het blok gehad…
Anders toch maar bij Opel halen denk ik? Of op de sloop….:hmmz
10 mei 2010 om 12:09 #17507043kun je ook anders doen met die benzine aansluiting op de gallerij …. wes
10 mei 2010 om 12:11 #17507044maar hoe is t met de tank?en heb je al een lmm?gr wes!!
10 mei 2010 om 12:17 #17507045Hey Wesley, nee de tank is er nog steeds niet, zal nu eens kijken of ik wat met dat tracking nummer kan!
LMM, ja ik schaam me diep, had ik al!! Ik opende het tasje wat ik bij het blok had gekregen destijds en ontdekte daarin een hoop dingen die ik dacht nog nodig te hebben!:o
Hoe anders kan ik dat doen, dat aansluiten op de gallerij? Gewoon slang erom met een klemmetje?
P.S. Jij komt zo wel aan je post quotum hier op het forum heh!;)
10 mei 2010 om 12:23 #17507046wat vreemd miss met feestdagen te maken?ja je kunt er een klem om doen maar dan wel een goeie beter is origineel! maar ik had t ook zo op die manier ,nooit problemen gehad ermee.ps probeer een foto van mn astra te plaatsen werkt niet jij een idee?
10 mei 2010 om 12:27 #17507047Geen idee, maar het tracking nummer wordt ook nog steeds niet herkend op de site van TNT…:swear
Foto’s plaatsen, ik zet ze op een file hosting site en dan link ik er naartoe. Bijv. Picasa of Photobucket of Snapdrive… Dan zet je de link hier neer tussen (img)……..link………(/img) maar dan de haakjes ( en ) vervangen voor [ en ]….
10 mei 2010 om 15:53 #17507048geen klemmen om die slang doen
ffies hennie boomkamp contacten (project op t forum )
anders kan ik misschien wel iets regelen voor je
10 mei 2010 om 21:48 #1750704911 mei 2010 om 14:27 #17507050Ok, wat doen we…
Deze voor 59 euro:
http://bkautosport.nl/webshop/index.php?main_page=product_info&cPath=6_30&products_id=304Maar dan moet de boel dus afgesteld worden… lijkt me niet makkelijk..
Voor deze idemdito:
http://www.eurom-sport.com/motorsport-equipment/brake-components/adjustable-brake-bias-valve/prod_112.htmlMaar ziet er goed uit voor minder dan 50 euro… Maar ik heb er twee nodig natuurlijk…:(
M-tech heeft een setje voor 139 euro:
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=320008&hid=&lhid=&lvid=Die hoeven niet afgesteld te worden. Maar moet wel leidingen aan gaan passen volgens meneer M-tech….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.