Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 april 2010 om 20:23 #17507001
Inderdaad voor onder de 100 euro al nieuw te koop, maar is dan die 50 euro voor de pomp een goede deal?
Edit, lees net de nieuwe posts, een nieuwe pomp dus toch beter… Bedankt!
Zie alleen net dat deze kadett geen luikje onder de achterbank heeft (de vorm is er wel al, maar het gat nog niet…) Dus de tank heeft ook neit het gat bovenop voor de inwendige pomp…
Dat wordt dus toch beunen, hoe dan ook….
23 april 2010 om 21:54 #17507002een externe pomp hang je toch gewoon aan de chassisbalk rechtsachter onder. De plek waar hij hoort zegmaar… ik snap het probleem niet echt :P
23 april 2010 om 22:18 #17507003Ok, ja zat ik dus net te bedenken dat de modelletjes pomp die ik in de verkoop heb gezien er niet uit zagen alsof ze in de tank gemonteerd hoefden te worden. Dus jij zegt, gewoon de zelfde tank gebruiken en een externe pomp die de juiste druk levert plaatsen?
Ik werd ook al helemaal op een dwaalspoor gebracht door al die verschillende modellen tank, op Artaparts zie je zomaar tien verschillende tanks voor een E kadett waarvan ik nog zou twijfelen uit vier modellen….
:wtfMijn eigen tank is in uitstekende staat, dus als hij kan blijven dan graag!
23 april 2010 om 22:36 #17507004origineel gepost door Vinci
Ok, ja zat ik dus net te bedenken dat de modelltjes pomp die ik in de verkoop heb gezien er niet uit zagen alsof ze in de tank gemonteerd hoefden te worden. Dus jij zegt, gewoon de zelfde tank gebruiken en een externe pomp die de juiste druk levert plaatsen?Ik werd ook al helemaal op een dwaalspoor gebracht door al die verschillende modellen tank, op Artaparts zie je zomaar tien verschillende tanks voor een E kadett waarvan ik nog zou twijfelen uit vier modellen….
:wtfMijn eigen tank is in uitstekende staat, dus als hij kan blijven dan graag!
Als jij een 8mm retour erop hebt en een 11/12mm aanvoer dan kan ie gewoon blijven zitten. En anders een GSi tank opsnorren, is vast nog wel hier en daar voor weinig te krijgen.
Pomp kun je gewoon van een C20XE, 20SEH of C20NE pakken wie weet van nog wel meer motoren types. De pomp hangt in een steun waarbij ook gelijk het filter zit en een apparaatje wat de pomppulsen schijnt op te vangen ( kan volgens mij ook weggelaten worden )
Je kunt em aan de chassisbalk hangen doormiddel van kroonmoeren te plaatsen in de balk. Deze zijn gewoon bij de dealer te krijgen.
24 april 2010 om 06:36 #17507005volgens mij heeft de 1.8 wel een retuorleiding dus hoeft de tank niet vervangen te worden..de reden waarom ik de tank van een astra aankaart is dat de pompjes voor een kadeet bijna niet te vinden zijn op de sloop en nieuw vrij prijzig zijn!!heb zoal eens een keer weken gezocht voor een pomp en de goeie vriend had geen geld voor een nieuwe.heb toen de uitsparing onder de bank open gemaakt en een tank erondergehangen van een astra gsi!!!zal s ff nakijken of jou kadett een retourleiding heeft,zoniet heb ik wel de goeie tank liggen met retour .voor 35 euro mag ie weg…haal ze maar s uit die tankjes heb ik me toen ook rot naar gezocht gr wes
24 april 2010 om 07:51 #17507006Hier wat plaatjes van mijn Kadett… Zegt denk ik wat meer over wel of geen (goede) retourleiding en de motorsteunen…
Ja en wat betreft geld, normaal gesproken beknibbel ik er niet op, maar nu ben ik een beetje voor de vakantie aan het sparen, dus als het voor wat minder kan is dat mooi meegenomen. Ik denk dat ik nog genoeg dingen zal tegen komen die ik toch nodig blijk te hebben en dat zal allemaal weer extra kosten ook….
24 april 2010 om 09:23 #17507007Dit is dus die tank voor 50 euro met pomp:
Zit de pomp daar nou boven in dan? Ik vind het er niet super goed uit zien, kan inderdaad misschien beter wat meer uitgeven niet?
24 april 2010 om 09:39 #17507008waar heb jij de pomp zitten in de auto ?of buiten
welke bak zet je aan de xe de oude (f16)dan moet je de oude steun aan de bestuurderskant gebruiken van een f20 is die steun anders
het demperblok aan de bijrijderskant kan je benutten maar t mooiste is nieuw natuurlijk
de onderste steun kan je bij beide bakken gebruiken alleen moet je wel je schakel mechanisme aanpassen zie ik aangezien je t oude systeem hebt
de aansluiting van je uitlaat ziet er hetzelfde uit als van een xe misschien dat t past
die onderste tank zit de pomp in de tank zo te zien
24 april 2010 om 09:47 #17507009Hey dank je JBLfreak! De pomp zit er nu ergens buiten denk ik, zal eens kijken!
De oude bak is geen F16, is volgens mij een F18? Kan dat? Schakel mechanisme ziet er op het eerste gezicht wel het zelfde uit, of zit het in de details?
De uitlaat heb ik een spruitstuk voor, de aansluiting verder lijkt inderdaad wel te passen, alleen de kat-vervanger moet er nog tussen dacht ik, dus die moet weer op de midden pijp passen enzo…. Maar volgens mij is dit allemaal niet te moeilijk…
24 april 2010 om 12:57 #17507010bij het nieuwe type zit de schakelstang door het gat er boven
jou auto heeft orgineel geen kat volgens mij
als je pomp aan de buiten zijde zit (bij gsi bijrijderskant achter t wiel op de balk ) dan kan je die van een GSI er gewoon op zetten
maar als je uitlaat zo past heb je geen kat vv nodig
25 april 2010 om 07:14 #17507011pomp zit nu zo te zien op zijn cilinderkop, mechanische pomp dus.
25 april 2010 om 10:12 #17507012origineel gepost door c-dett16v
pomp zit nu zo te zien op zijn cilinderkop, mechanische pomp dus.Okay, ja dat ziet er inderdaad wel zo uit, heb me wezeloos gezocht naar de pomp! Maar er zit dus wel een retour leiding op…
25 april 2010 om 10:17 #17507013je moet volgens mij toch een andere tank hebben ondanks je retouaansluiting je mist een andere aansluiting nog zal ff vragen welke dit was mvg wes
25 april 2010 om 10:21 #17507014kan misschien ontluchting zijn.
mijn tank heeft 4 aansluitingen.
maar met een retour aansluiting denk ik toch wel dat het voldoende is.
je neemt een elektrische pomp die zet je ergens in het aanvoercircuit ertussen en klaar is kees.
25 april 2010 om 10:22 #17507015goed ok zou t niet goed komen heb ik een originele kadeet gsi tank liggen die zeker goed is gr wes
25 april 2010 om 10:45 #17507016Ok, ja ik heb nog even met diegene van die Astra F tank gebabbeld. Ik koop namelijk van hem ook een stuurbekrachtigings set (stuurhuis of kolom(?) en pomp met poelie en slangen) Hij was bereid om de tank voor een leuk prijsje te verkopen, maar het blijft een roestige tank, als ik een nettere kan overnemen van iemand dan heb ik dat wel liever. Zou het liever in één keer goed aanpakken dan met een tijdelijke oplossing…. En als ik dan een luikje moet maken onder mijn achterbank is dat prima, er zit al een voorbereiding in de carrosserie gestampt, is gewoon een kwestie van de lijntjes volgen om uit te slijpen (na verwijderen van de oude tank) en afwerken…
Ik had nog even naar het schakel mechanisme zitten kijken, maar kon er zo gauw niets afwijkends aan ontdekken om het op die F20 bak aan te sluiten. Waarin zit hem dan precies het verschil en hoe pas ik dat aan?
Het geval is dat ik er hulp bij krijg met ombouwen van twee man, waarvan een zelfs C20XE blokken in Corsa’s heeft ingebouwd. Ik wil gewoon zo veel mogelijk alles passend en compleet hebben voor de dag dat we gaan beginnen, dat scheelt ons allemaal een hoop gezeur.
25 april 2010 om 11:04 #17507017als je kijkt naar je foto zie je waar je pookstang loopt bij de nieuwere typen loopt deze in het gat er boven (tussen je kachel slangen is bij jou dicht zo te zien )
bij jou loopt de pook stang onder de auto bij de nieuwere in de auto
met de stuur bekr moet je even goed opletten of je het kruisstuk er bij hebt
die van met en zonder bekr zijn verschillend :vertag
heb je ook de goede koelwaterbuis op de motor zitten aangezien je geen abs hebt
25 april 2010 om 16:16 #17507018Wat is een kruisstuk?
ABS, ga ik ook niet erop bouwen… Had toch ook niet elke Kadett GSI?
25 april 2010 om 17:39 #17507019schakelsysteem hoef je niet aan te passen !! dit past rechtstreeks op een F16/F20 bak !
Dat systeem wat bij een E kadett GSi ertussen zit is niet nodig. Bij men D kadett zit ook het systeem wat jij op je E kadett hebt. Dit past gewoon rechtstreeks op de bak !
De tank is als ik het zo bekijk wel 1 met een retour. Maar de aanvoer is zo te zien 8mm.. beter is 11/12mm zoals bij een GSi. Ik zou proberen aan een E kadet GSi tank te komen en de bijbehorende pomp. Lukt dat niet en een Astra F tank past er ook zo onder dan zou ik dat doen.
Mooiste is natuurlijk gewoon een E kadett GSi tank met pomp.
Kruistuk daarmee bedoeld hij denk ik mee het koppelstuk tussen je stuurkolom en je stuurhuis. Zit zo’n rubberblok tussen.
25 april 2010 om 17:49 #17507020klopt idd glenn het beste is een kadett tank!!wist dat er iets was met die tank maar is al langgeleden dat ik een 1.8 naar 2.0 omgebouwd heb!!was je me dus ff voor ha ha. vind t zelf t mooiste as je de originele tank hebt en is ook makkelijker monteren.aanvoer zal dan wel een nieuwe slang getrokken moeten worden maar dat was bij mij ook zo gedaan.of een nieuwe leiding ik heb toen gewoon goede brandstofslang gepakt en die netjes naar achter getrokken!!nou goed ik heb m liggen de tank is ook pas inwendig gereinigd dus geen rotzooi erin is wel t makkelijkste anders moet je weer gaan snijden in de vloer he gr wes
25 april 2010 om 17:54 #17507021Voor de leiding pak ik altijd koperen LPG leiding. werkt perfect. Je kunt ook de kunstofleiding van een Astra F pakken ( van de sloop halen ) dat kun je wat makkelijker onder de auto leggen. ( omdat koper nogal moeilijk te buigen is )
25 april 2010 om 19:00 #17507022Hey bedankt mannen! Ok, Wes, als ik die tank van je kan overnemen graag, liefst met pomp, of heb je die niet? Denk dat ik gewoon kunsstof leiding ga nemen, koper leiding buigen lijkt me een beetje lastig inderaad….
Dus wat die stuurbekr betreft, als het kruisstuk er niet bij zit die maar op de sloop halen?
25 april 2010 om 21:37 #17507023origineel gepost door Vinci
Hey bedankt mannen! Ok, Wes, als ik die tank van je kan overnemen graag, liefst met pomp, of heb je die niet? Denk dat ik gewoon kunsstof leiding ga nemen, koper leiding buigen lijkt me een beetje lastig inderaad….Dus wat die stuurbekr betreft, als het kruisstuk er niet bij zit die maar op de sloop halen?
Ik weet niet of die echt nodig is, maar als Dennis dat zegt zal dat wel zo zijn :D. Als je er 1 op de sloop kan vind kun je die idd daar vandaan halen.
26 april 2010 om 06:56 #17507024wat betreft de slangen zou ik gewoon benzineslang nemen is lekker flexibel en ik zie dat je de slangen komt aan t verleggen naar achter,zitten nu links maar moeten van achter komen anders krijg je de lucht filterbak niet geplaatst gr wes
26 april 2010 om 18:22 #17507025kan niet echt zien, of die motorsteunrubber past.
volgens mij staan de twee tapeindjes bij jou verder uit elkaar.
meet de afstand tussen de tapeindje eens op, dan kan ik hier eens zien of het dezelfde is.groeten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.