Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 januari 2010 om 11:55 #17506976
zit da blokkie er nog niet in dan ??
11 januari 2010 om 13:10 #17506977Nee joh, ik heb een zolder geisoleerd en een babykamer ingericht, geklusd om het geld daarvoor bij elkaar te krijgen. Zoals ik al zei, een kleine op komst….andere prioriteiten.
Heb wel in mijn 1.4i nog nieuwe wiellagers geplaatst aan de voorkant vorige week. Man wat rijdt dat ding eigenlijk lekker. Is nu bijna klaar voor de verkoop, nog even een en ander oppoetsen en dan heeft iemand er een heerlijk karretje aan met nieuwe APK tot maart 2011…
15 januari 2010 om 19:21 #17506978origineel gepost door mayhem
kat maakt niet uit, er zijn enkel ecu’s met en zonder lamba.Dat zijn dezelfde.
Om een auto om te bouwen van met naar zonder lambdasonde hoef je alleen in de kabelboom het draadje van pen 20 aan een massadraad te verbinden.
Als je de kabelboom een stukje loshaalt vanaf de stekker van de ecu kom je al heel snel een massa’knooppunt’ tegen.
Uiteraard daarna de stekker van de lambdasonde lostrekken.Als je kenteken het toelaat ALTIJD DOEN !
De motor wordt veel levendiger aan het gas. :D15 januari 2010 om 19:35 #17506979Hey interessant!
Ik wou trouwens nog effe kwijt dat als ik een garage aan mijn huis had zou het blokkie er al twintig keer in gelegen hebben. Ik ben afhankelijk van een loods hier ver vandaan waar ik niets kan laten liggen, ik MOET dus steeds alles opgeruimd en gepoetst achterlaten en de wagen kan daar alleen hooguit buiten staan als ik weg ben. Er komt dus nogal wat planwerk en logistiek bij kijken ook….
21 april 2010 om 11:06 #17506980Ja, het gaat EINDELIJK gebeuren, in de tussentijd een zoon gekregen die nu bijna 8 weken oud is en ik heb van iemand hulp aangeboden gekregen, ik heb een motor-takel geregeld en een plek om het te doen….:afro
Voor mij is dit een heel avontuur hoor, de eerste keer dat ik me aan zo iets waag!:o
Alleen, heb ik ECHT alles compleet en zijn er dingen (zoals goede motor steunen) nodig om nog aan te schaffen?:vertag Verstevigde bouten?
Het is dus nog even samenvattend:
Kadett ’87 met 1.8S motor naar C20XE origineel Kadett blok.
Ik heb:
-het blok
-F20 bak
-luchtfilterhuis en luchtfilter
-twee kabelbomen, één is origineel, één is in geknipt.
-twee ECU’s één is origineel, één is gechipt.
-een uitlaatspruitstuk met lambda sonde (drie draads)
-een kat vervanger
-een paar tellerbakken, digi en analoog en de originele analoge.
-een struurbekrachtigingspomp en reservoir (maar geen slangen en geschikt stuurhuis)
-GSI veren rondom en Bilstein luchtdempers.Over twee weken gaat het dus beginnen, hopelijk is het half mei allemaal koek en ei want dan wil ik er een tochtje mee gaan maken.king:
Ook nog een vraagje, is de uitlaat vanaf de katvervanger nog bruikbaar, of moet ik hem toch helemaal van voor tot achter vernieuwen?
En, de brandstofpomp voor de 1.8, is die nou wel of niet geschikt voor op een C20XE?
21 april 2010 om 16:19 #17506981Voor de meeste mensen hier op t forum is t een avontuur..
ook al doen ze of t vanzelf gaat..
21 april 2010 om 16:29 #17506982Ik vind het spannend!:cry
Ok, motorsteunen dus, waar koop ik goede en wat kosten ze? Iemand advies? Ook wel eens gelezen dat de ophang rubbers er in verschillende kwaliteiten zijn en dat dat veel uitmaakt voor de prestaties, waar koop ik fatsoenlijke ophang rubbers?
21 april 2010 om 18:01 #17506983ik heb nog een nieuwe motorsteun rubber van de distributiezijde liggen.
is er een van een 16v, en is gevuld met ruitenkit(worden ze lekker stug van)
voor €60,-euro is hij van jou.
heb je interesse, meet dan even die twee tapeindjes van die steun op, dan weet ik of dat je de juiste hebt.
u2u me maar bij interesse.groeten.
21 april 2010 om 20:05 #17506984u2u
21 april 2010 om 20:13 #17506985origineel gepost door gsi-maffia
Voor de meeste mensen hier op t forum is t een avontuur..ook al doen ze of t vanzelf gaat..
Het gaat allemaal nie vanzelf, je moet er nog behoorlijk wat voor doen :P
Mooi werk is het zeker…als t voor je zelf is:P21 april 2010 om 23:13 #17506986Ik zit een beetje te twijfelen of ik de motorsteunen zelf ga lassen, heb genoeg gereedschap (hydrolische zetbank,TIG las apparaat en zo) om dit tot een goed resultaat te brengen. En vind het wel een leuk projectje. Heeft er toevallig iemand de maten of een tekening van?
22 april 2010 om 06:31 #17506987waarom zou je steunen zelf gaan lassen als je die hebt vd c20 xe ben je geholpen hoor!!
22 april 2010 om 06:32 #17506988eric maak die mensen niet zo bang man ha ha ha
22 april 2010 om 06:34 #17506989wat betreft de brandstofpomp ,wat is de motorcode vd 1.8?
22 april 2010 om 07:35 #17506990De motorcode is E18NV, een 84PK blokkie…
http://www.ultimatespecs.com/index.php?brand=14&model=549&model=73&car=3394&option=4En als je me dan toch gaat vertellen dat ik een andere pomp nodig heb, dan graag ook waar ik er een het beste vandaan kan halen…;)
Wat de motor steunen betreft, als die van de 1.8 identiek zijn aan die voor een C20XE ben ik misschien al klaar.:agent
22 april 2010 om 10:17 #17506991de pomp moet vervangen worden omdat de 1.8 nv een lage druk pomp heeft en jij moet een hogedruk hebben!!!je kunt de pomp nemen van een 2.0 liter kadett of een 20 16 v.ook kun je de pompen van de astra calibra of vectra nemen maar deze heeft de pomp in de tank zitten en zul je ook de tank moeten hebben van een astra ofzo.weet wel dat de omega 2.0 deze ook heeft het gaat dan om een externe pomp voor info kun je me bellen mvg wes
22 april 2010 om 10:18 #17506992wat betreft de steunen past in ieder geval de achterste wel voor de andere kan ik even voor je bellen mvg wes
22 april 2010 om 18:44 #17506993Dank je Wes155, U2U…
23 april 2010 om 14:58 #17506994Past een benzinetank van een Astra F GSI onder mijn kadett?:hmmz
23 april 2010 om 17:03 #17506995jazeker zeg ik toch!!zult miss alleen een gatin de vloer moeten maken en een afsluiting maar die pak je natuurlijk ook van astra f kijk maars op de sloop hoe t eruit ziet of bij een bekende natuurlijk…mvg wes
23 april 2010 om 17:04 #17506996onder de achterbank ff de mat optillen en je ziet genoeg gr wes
23 april 2010 om 17:08 #17506997koop gewoon ff een hogedrukpompje op de sloop of koop een nieuwe kosten meen ik 120 ex dat heb ik er vorig jaar voor betaald!!
23 april 2010 om 17:45 #17506998Ik heb een Astra F tank gezien met pomp voor 50 euro, maar is wel wat roestig… Doen of niet?
23 april 2010 om 18:34 #17506999als t buitenkant is maakt het niet uit
de binnekant moet natuurlijk goed schoon zijn
anders bij arta een nieuwe bestellen kosten daar geen roggel
23 april 2010 om 19:34 #17507000een nieuwe pomp lijkt me verstandiger!!!!de tank is nu goed laten zo!ff nieuwe filterop enz..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.