Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord!

Forumindex Forums Modellen Kadett Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord!

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 359)
  • Auteur
    Berichten
  • #17507251
    wes155
      Lid sinds:
      27 April 2009

      ah klopt ja ,je zei idd dat leder je niet bevalt!
      maar doelde ook een een beetje op t stoffen setje van de champion kadett!
      als je toch andere remspullen wilt monteren,waarom dan van astra g?
      neem gewoon die van vectra of calibra v6/turbo icm de voorste remmen vd calibra/vectra.
      zijn kwa vorm en aansluiting gelijk.
      hoeft daarvoor niet perse naar 5 gaats te gaan of je schijven om te boren!
      je kunt gewoon de schijven gebruiken vd opel meriva die hebben dezelfde afmeting als de turbo v6 schijven maar dan alleen voor 4×100 ideaal toch?
      ook je gordel probleem herken ik….bij mij was dit met silconenspray opgelost.even royaal inspuiten en testen komt dat welgoed hoor.
      mijne rollen nu weer supermakkelijk terug!

      #17507252
      Vinci
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 August 2009

        Ja, maar die gordels zijn ook echt versleten, er zat een enorme plak stof in de deurstijl ook…

        Ik heb die rembekrachtiger gratis, en is helemaal gaaf nog. Wil ik wel even voor kijken of ik dat passend kan maken…. Op zich is dat niet mega ingewikkeld…

        #17507253
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          Zo, heb een compleet schakelmechaniek van een Astra G er nu in zitten, en de voorstoelen van de Astra G zitten er in. Het zit echt SUPER en dit ziet er ook ERNSTIG mooi uit, als ik alles weer een beetje fatsoenlijk heb zal ik nog wat foto’s maken en posten.

          Nu nog de achterbank en moet nog een hele berg panelen en de vloerbedekking terug plaatsen.

          Het hemeltje ga ik met stof bekleden, even wat spuitlijm er op en plakken maar. Nog even een stofje uitzoeken.

          #17507254
          Vinci
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 August 2009

            Zo, de deurpanelen zitten er helemaal op en zijn klaar nu. Heb de veertjes van de raamzwengels voorzien van een glasfiber draadje (lacing cord) waardoor ik het nu heel makkelijk nog eens los kan maken. Ben verder wel erg blij met het resultaat van het spuiten van de stof en kunststof delen! Alleen op de knop van de raamzwengels pakte het slecht, maar daar heb ik krimpkous met lijm overheen gedaan. Dat zit als een huis en houdt eigenlijk wel veel lekkerder vast ook.

            En de stoelen zijn heerlijk! Nog met de hartelijke dank aan E+B Kadett!

            #17507255
            wes155
              Lid sinds:
              27 April 2009

              hey vincent,goed bezig zo te zien!
              alleen sta ik ervan te kijken dat je deze stoelen monteerd .
              meen mij te herinneren dat je alles zo origineel mogelijk wou houden?
              nu vind ik de combinatie vd stoelen en de panelen niet overeenkomen!
              mijns inzien een behoorlijke afbreuk aan de originaliteit!
              maar goed smaken verschillen anders zou iedereen in dezelfde auto rijden he haha
              en wat betreft het schakelmechanisme van astra g en kadett,zijn t zelfde volgens mij daar ik altijd de korte pook monteer van een astra g inmijn kadett en astra gsi?
              o voor ik het vergeet….zou je mij je emailadres even kunnen u2u en?
              gr wesley

              #17507256
              Blackbull
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 July 2004

                Ziet er erg netjes uit! Misschien niet origineel maar alles geen afbreuk op de auto. Past er goed bij met de rode print

                #17507257
                thomas-opel83
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 December 2008

                  ff een tip,als je de veertjes los wilt krijgen van de raamslingers,ga je er gewoon met een lap stof of een oude theedoek er achter langs (tussen deurpanel en de raamslinger)
                  dan blijft hij meestal hangen aan de uiteindes en dan springt hij er van zelf achteruit!

                  #17507258
                  wes155
                    Lid sinds:
                    27 April 2009

                    ziet zeker netjes uit!
                    zoals ik vincent ken neemt ie de tijd voor dingen en t resultaat is te zien!!!
                    alleen als je goed leest ,heeft hij ooit gezegd tegen mij dat ie de kadett origineel wil houden!!
                    heeft zelfs bij mij originele stoelen gehaald voor in zijn kadett!
                    nu vind ik dit echt niet lelijk maar mijn smaak is t niet!
                    heb ook niet gezegd dat het een afbreuk op de auto is want heb de auto live gezien en kan niet meer zeggen dat alles er zeer netjes inzit hoor.
                    dus een afbreuk op originaliteit is het dus wel!
                    verders een zeer strakke kadett waar je er weinig van vind!
                    gr wesley

                    #17507259
                    Vinci
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 August 2009

                      Hey bedankt voor de reacties!

                      Vind de deurpanelen er super mooi bij passen hoor, en wat origineel betreft hecht ik daar emer waarde aan als het een zeer zeldzame auto is, zoals een B Kadett ofzo. Deze auto is nog betrekkelijk ‘modern’ en kan moderniseren naar mijn idee goed hebben. Alles wat er in gaat is origineel GM en dat is wat ik zo veel mogelijk wil met deze auto. Uit welk model het komt maakt me daarbij in dit geval geen flaus aus…:angel

                      Dit is ook mijn ‘daily’ en daarom moet het lekker comfortabel zijn en netjes, en deze stoelen zitten beter dan welke originele Kadett stoelen dan ook. Die lende steun afstelling, de zijwaardse steun, hoogte verstelling en zetel verlengers moet je qua comfort niet onderschatten! Ook het afstellen van voor naar achter gaat met een veel groter bereik en veel soepeler dan Kadett stoelen.

                      Heb jouw stoelen nog staan, moet nog even kijken wat ik er mee doe. Voorlopig staan ze mooi opgeslagen.

                      Morgen ga ik de achterbank erin bouwen. Kan niet wachten!

                      #17507260
                      kermitc
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 January 2007

                        zijn de deurpanelen ook astra?

                        ziet er mooi uit

                        #17507261
                        Vinci
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 August 2009

                          Nee, die zijn origineel van een Kadett GSI 8v…. Met dank aan Kaneelschep.

                          Ze waren origineel zilver grijs velours, maar ik heb ze zwart gespoten. (zie vorige foto’s)

                          #17507262
                          Vinci
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 August 2009

                            Afgelopen vier dagen bijna non stop aan het sleutelen geweest om de laatste dingetjes te doen voor de Kadett naar de spuiter gaat….

                            Heb er nu dus een 16V radiateur in en voor het eerst werkt de thermostaat ook echt. Voorheen zal hij vanaf een bepaalde temperatuur wel altijd open gestaan hebben want de temperatuur zat altijd wel boven het midden en bij lang file parkeren ging de fan op een gegeven moment ook echt aan…

                            Was nog een heel gekloot want ik nam vrijdag vrij om die radiateurbalk te monteren en toen de bumper er af was bleek het precies dezelfde balk te zijn als die er al in zat. Dus na wat overwegen en gevloek en getier maar besloten om deze balk toch te gebruiken aangezien de tijd dringt. Er zaten wel drie gaten in om de radiateur in te prikken, dus een 8V en een 16V radiateur konden wel beide gemonteerd worden qua breedte zonder aanpassingen. Alleen de hoogte dus niet…

                            Heb dus met mijn plaatknipper, zetbank en lasapparaat eerst twee op maat gebogen delen aan de balk gelast om de tussenbalk lager op te kunnen monteren. Na die er in gelast te hebben ook nog twee stukjes 25mm vierkante koker in verstek er schuin in gelast om de torsiestijfheid van de neus wat te verbeteren ook. Na vele uren werk dus toch een goed resultaat….zucht….

                            Zal binnenkort nog wat fotootjes maken, want jullie zullen begrijpen dat daar vrijdag weinig extra tijd voor was. Heb vanaf 9 uur ‘s ochtends tot 2:30 gewerkt aan de auto die dag…

                            Nu met de nieuwe wiellagers (zie ander onderwerpje) en deze radiateur, Astra G gordels en alle laswerkzaamheden klaar een last van mijn schouders gevallen, en het rijdt nu zo ongelooflijk lekker. Ree gisteren na de laatste werkzaamheden met een grote grijns op mijn gezicht terug naar huis! king:

                            #17507263
                            Vinci
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 August 2009

                              Even wat plaatjes, vandaag nog even wat veranderd aan de achterbank bevestiging. Heb dus nauwelijks dingen aan het carros veranderd, zodat er met minimale moeite ooit nog wel een Kadett interieur in kan. Heb bijv. het scharnierpunt voor de rugleuning op een plaat gemaakt die op de gordel bouten onder op de bodem vast komt. Daar heb ik dus de Astra G platen op gelast, één kant op een losse strip die met drie M8 bouten vast zit, anders kun je nooit meer bij de torx komen waarmee het scharnierpunt vast zit…

                              Ook mijn luchtinlaatje verlengd tot aan de grille met wat alu pijp, kan het blok fijn koele lucht aanzuigen…

                              En dan een GSI rembekrachtiger erop geschroefd, met dank aan NL-tuning :thumb . Eerst nog even gespoten natuurlijk, en wat was die oude er aan toe zeg! Merk ook wel ietsjes lichter gevoel aan het pedaal, maar hij remde al uitstekend moet ik zeggen…

                              En nog wat plaatjes van de radiateurbalk….




















                              #17507264
                              gsipiloot
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 January 2009

                                heel netjes gemaakt allemaal!!! :thumbup :wors

                                #17507265
                                GlennGSI
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  28 August 2007

                                  En wanneer staat ie bij Marcel ?? Ken ik der mee aan de gang :P

                                  #17507266
                                  Vinci
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 August 2009

                                    Morgen avond kom ik langs, helaas kon Marcel niet overdags, dus kan denk ik niet zo veel zelf demonteren…

                                    #17507267
                                    Vinci
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 August 2009

                                      Had Marcel vandaag nog aan de lijn en het plan toch maar veranderd, breng hem pas over een anderhalve maand ongeveer omdat het anders erg krap wordt voor de zomervakantie…. Effe maar geen risico lopen en het is wel even lekker om zonder al te veel stress te kunnen werken… :sleeping

                                      #17507268
                                      GlennGSI
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        28 August 2007

                                        @Vinci wrote:

                                        Had Marcel vandaag nog aan de lijn en het plan toch maar veranderd, breng hem pas over een anderhalve maand ongeveer omdat het anders erg krap wordt voor de zomervakantie…. Effe maar geen risico lopen en het is wel even lekker om zonder al te veel stress te kunnen werken… :sleeping

                                        Hoorde het idd. Beetje soepel in de tijd is altijd fijner werken. en voor jou ook minder stress of ie wel optijd klaar is :P

                                        #17507269
                                        Vinci
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          3 August 2009

                                          Als’t maar wel van de zomer nog gebeurt, wel zo fijn om er niet gelijk regen sneeuw pekel en ijs mee door te hoeven… ;)

                                          #17507270
                                          Vinci
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 August 2009

                                            Zo, even het hemeltje er in geplaatst….






                                            En de astra G pook en mechanisme:

                                            #17507271
                                            Vinci
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              3 August 2009

                                              Zo, hij staat op kenteken met C20XE motor…. king:

                                              Half uurtje, drie man wilden er wel even in test rijden. Vonden het allemaal een zeer geslaagde ombouw! :angel

                                              #17507272
                                              Vinci
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 August 2009

                                                Heb trouwens vanmorgen getankt en zowaar 375 kilometer gereden met 27 liter benzine!! dat is verdorie 1:13,8!! De luchtinlaat met verlengpijp lijkt dus inderdaad veel uit te maken. Of zou het toch de teflon zijn?? Ik weet het niet, heb in elk geval al een tijdje het verbruik nauwlettend in de gaten gehouden en voor deze ingrepen haalde ik met een ritje naar Groningen op oude mannetjes snelheid (max 130) nog geen 1:12…. :vertag

                                                En dan te bedenken dat ik met een vaartje van zo’n 150-160 naar Zwolle heen en weer ben gescheurd naar de RDW en met overal lekker stevig optrekken (zeg maar gerust maximaal hard)… Mooie verbruik cijfers! :wors

                                                #17507273
                                                Vinci
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  3 August 2009

                                                  Zo net terug uit Frankrijk, drie weekjes lekker rondgeknort in stokbroodland! king:

                                                  En natuurlijk de nodige avonturen beleeft met het wagentje. Nummer 1 is toch wel dat ik op de heenweg vlak na aankomst op de caming in de Dordogne een achter veer krom heb gereden. Het zal de combinatie van het bovennatuurlijke gewicht van de lading (vol+dakkoffer) geweest zijn, de snelheid en de Franse hobbelige binnenwegen, maar ineens nadat het allemaal heel lekker ging had ik toch regelmatig een geluid van de band die de wielkast raakte.
                                                  :wtf

                                                  Na het uitladen van de Kadett zag ik dat één kant zeker 2cm lager lag dan de andere, als het nou aan beide kanten tegelijk was gebeurt had ik nog een leuk verlagingssetje gehad!
                                                  :afro

                                                  Dus gelijk een setje originele GSI veren laten komen die een paar dagen later arriveerden en heerlijk mee rondgereden tot de terugreis aanbrak en we na een paar honderd meter weer het geluid hoorden van rubber tegen de wielkast. De Kadett lag ook al verdacht laag nu, lager dan met de kromme veren set het geval was. De kromgereden set was een heel nieuw setje Spidan wat er nog geen jaar op lag en de originele GSI set was duidelijk meer op leeftijd. En dus enorm veel slapper!!?! :hmmz

                                                  De terugreis dus nog maar een dagje uitgesteld, nog even een nachtje in een chaletje gezeten en even de kromme veren er maar weer onder, dit keer met de nog niet kromme veer aan de bijrijders kant, want daar zitten de meeste hobbels. Ook heb ik een rubberen plak kunnen snijden daar van zo’n soort surfplankje voor in het zwembad wat ze hadden liggen en die voor de zekerheid tussen de veer gepropt om nog wat extra beveiliging tegen pletten aan te brengen. Dit heeft zeer goed gewerkt, de hele terugreis geen geluiden meer gehoord en de auto lag super strak op de weg!

                                                  We zijn in twee dagen terug gereden, nog even relaxed een hotelletje gepakt boven Parijs en vandaag terug gekomen. De eerste etappe liep 200 km onder Parijs ineens de temperatuur van de motor wat op en bij de volgende stop bij een pomp de motorkap open bleek mijn koelvloeistof tankje leeg, dus bijgevuld en weer goede temperatuur, maar toch na 100 km liep het weer op…weer leeg! :cry Zag ook wat vloeistof op de versnellingsbak liggen, bleek de lange slang die aan de bakzijde uit de kop komt een piepklein scheurtje te hebben. Dus even ingekort en geen problemen meer…. zucht… dacht echt even aan een koppakking ofzo, dus was wel een opluchting! :angel

                                                  Ik ga toch nu maar heel snel bij Roose motorsport zo’n complete set laten maken van silicone slangen!! :agent

                                                  Maar wat is het toch fijn om in een 16 klepper met volle lading en dakkoffer die 7% hellingen op de knallen zeg! Geen centje pijn, ik heb slechts één keer naar de 4e versnelling moeten schakelen, maar dan trok hij weer moeiteloos naar de 150km/u! Denk als er een CR bak met korte eindoverbrenging op zou zitten dat dit minder snel zou gebeuren, maar de F20 WR rijdt natuurlijk wel lekker zuinig… Heb toch een gemiddelde van 1:12,7 gehaald en dan heen ook nog met dikke tegenwind! En met een snelheid van altijd op de linker baan! ;)

                                                  Heb er enorm van genoten, wat een heerlijke auto zo’n GSItje!!

                                                  Zal kijken of ik nog een fotootje heb binnenkort… :angel

                                                  #17507274
                                                  mark
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    30 June 2004

                                                    nou ik wil ook met me gsi cabrio op pad met de sleurhut erachter maar hoop dat ik niet hoef te sleutelen hoor. Als jij zo’n siliconensetje vind voor de 16v wil je me het dan ff laten want ik kan ze nergens vinden.

                                                    Mvg

                                                    #17507275
                                                    Vinci
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      3 August 2009

                                                      Zijn enorm lastig te vinden inderdaad of heel duur en nog incompleet. Ik wil een set laten maken inclusief alle luchtslangen.

                                                      Hier in Nederland kost een setje van een paar slangen al 380 euro, dan mis je nog bijna de helft van de nodige slangen. In Engeland weet ik een adresje en heb ik zelf een keer naar ze gebeld en alles is mogelijk daar voor een veel scherpere prijs. Ze maken desnoods slangen helemaal op maat voor je en daar betaal je gewoon de zelfde prijs voor als een standaard slang van de plank.

                                                      Mij is een prijs genoemd van ongeveer 220 pond voor een complete set koelwater slangen. Hiervoor moest ik mijn oude set opsturen of duidelijke tekeningen maken van lengtes en diameters en bochten (overtrekken bijv) zodat het zeker weten goed zou passen op mijn auto aangezien er wel eens kleine verschillen in zaten.

                                                      Ook diverse kleuren zijn leverbaar….

                                                      Ik wil best twee setjes laten komen of bij meer animo nog meer, kunnen we misschien een nog wat scherpere prijs krijgen ook. Misschien even een onderwerpje openenen met een poll ofzo?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 359)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.