Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord!

Forumindex Forums Modellen Kadett Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord!

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 359)
  • Auteur
    Berichten
  • #17507226
    kadett4x4
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 July 2004

      mooi, mooi, zoiets moet ik ook hebben.
      maar, gaat wel lukken.

      groeten.

      #17507227
      Vinci
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 August 2009

        Ik kan best een beetje lassen, maar zoals Andre het heeft gedaan kan ik het zelf niet zo een twee drie. Dat zou mij de nodige jaartjes extra ervaring kosten. En hij draait je geen poot uit, dus bij twijfel aan jezelf een zeer goed adres!:thumbup

        #17507228
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          Even een updateje….

          Heb een SFI vervanger er op gezet en de stappenmotor verhangen. De buis tussen de stappenmotor en inlaat is grotendeels een J-vormig stuk aluminium pijp die met twee kleine stukjes rubber slang aan de inlaat en aan de stappenmotor zit. Dus vacuum trekken is er niet bij…

          Hier wat fotoos:





          Binnenkort even de GSI 16V chassisbalk er in lassen, twee gaatjes in mijn binnenschermen lassen en dan kan hij daarna gespoten worden.

          #17507229
          Vinci
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 August 2009

            Heb gisteren een flesje FinGear en Fin25 olie additieven gekocht om eens te proberen.


            Jammer dat er niet eens één reactie is gekomen op mijn groepsaankoop topic :mad: Heb het nu echt voor de hoofdprijs moeten kopen, scheelt ongeveer 40%!! Zowieso wel raar dat er zelfs voor die prijs niemand eens kennis wil maken met deze producten.

            http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=145483#pid1902956

            Aan de andere kant begrijp ik het heel goed, werkelijk 99% van dit soort producten die gewoon in de winkel liggen is rommel, niet nodig, te duur, werkt helemaal niet… enz. enz. En dat maakt mensen er niet enthusiaster op om het te kopen. Bovendien zit er een verpakking omheen die in Rusland tijdens de koude oorlog niet had misstaan, in plaats van een flitsende doorsnee tekening van een V8 motor, en er zit ook al geen dikke marketing achter, en al helemaal geen schaars geklede dame die het aanprijst…. ok, ik geef jullie allemaal geen ongelijk….:P

            Ik KENDE dit merk al en ben al zeeeer te spreken over hun teflon spray. Minder te spreken over hun schoonmaak middelen dan wel weer….

            Maar goed, mijn F20 versnellingsbak was een heel klein beetje lawaaierig, niet zorgwekkend, maar wel net een beetje suizend geluid, wat bakken wel vaker doen…terwijl er toch vrij nieuwe olie in zit van Kroon Oil en het staat goed op peil. Maar ja, bak is natuurlijk ook de nieuwste niet meer….kan ook een andere kopen voor een paar tientjes, maar wat tref je dan weer aan….

            Ben dus eerst eens met de FinGear begonnen, de motor loopt verder namelijk heel mooi… Ik kan nu al zeggen dat de bak zeker veel stiller is geworden en veel smoother schakelt!! Is zeker wel aan te bevelen dus!!

            Nou nog eens kijken of het wat met het verbuik doet….Hou dat al enige maanden strikt bij en vind het verbruik vrij hoog met 1:10-1:12. Nou is het natuurlijk winter geweest, dus het verbruik zal de komende tijd toch wel al wat beter worden, maar goed, als er spectaculaire verschillen zijn zal dat toch wel op gaan vallen….

            #17507230
            wes155
              Lid sinds:
              27 April 2009

              nou,1:11 of nog minder vind ik toch een hele prestatie voor een 20 16v hoor
              als je normaal rijdt moet dit zeker haalbaar zijn.
              in de winter pakt mijne ook wat meer benzine omdat de auto snel afkoelt en je daarmee dus ook meer koude starten maakt!
              ben er deze week weer eens op gewezen hoe zuinig een xe kan zijn op autosnel weg hoor
              14 liter benzine op 220 km..14 inch bandjes,100/120 km per uur waarvan denk ik 30 km binnen door zijn geweest
              dus 1:14 ongeveer moet mogelijk zijn!
              binnendoor met redelijke vlotte rijstijl moet ik helaas zeggen dat ik wel eens een verbruik meet van 1:8 1:9
              maar dit mag naar mijn mening gerust aangezien ik over een klein poosje de 600.000 nader ha ha

              #17507231
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                Ja, afgelopen winter heb ik toch vaak wel met heel veel korte ritten amper 1:8 gereden, maar dat is inderdaad wel logisch. Met opwarmen wordt er natuurlijk een stuk meer benzine in zo’n groot blok gespoten…

                Maar laatst naar Groningen constant 120 gereden en nog amper 1:12 gehaald, en dat valt me dan wel wat tegen….

                #17507232
                Vinci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2009

                  Vanmorgen even de auto warm gereden en de Fin25 erin gemikt….:afro

                  Daarna naar mijn werk gereden en aan het eind van de dag weer naar huis en ik moet zeggen, ik ben erg enthousiast! :o

                  Even voor de duidelijkheid, heb van beide verpakkingen voor de test eerst eens de helft er in gegooid, maar gezien het resultaat ga ik de rest er ook nog wel in gooien….

                  Het zal allemaal zeker zo zijn dat het niet strikt nodig is om teflon aan je motor olie toe te voegen, en mijn blok liep al prima, maar door de goede ervaring met hun teflon spray was ik er redelijk van overtuigd dat dit een goed spulletje is. En met de gedachte dat het zeker geen kwaad kon mezelf maar eens proefkonijn gemaakt.

                  Het is nog te vroeg om te zeggen of het verbruik er beter op is geworden, of de levensduur van de olie of de motor…. maar ik ben er eigenlijk wel van overtuigd.

                  Simpelweg heb ik met mijn mountainbike voor ik hun teflon spray kende altijd slechts 1500 kilometer gereden op een ketting en tandwielen. Maakte eigenlijk weinig uit welk smeermiddel ik er op spoot. En ik deed het echt netjes heh, laten intrekken, doekje er langs, geen smeer op de tandwielen, maar puur op de ketting…. en dan nog… Met die Fin Lube TF reed ik ineens 6000-8000km op een ketting en tandwielen!! En dan nog, bijna alle smeermiddelen lieten het na 50 kilometer afweten en moest ik een busje er van meenemen in de tas… Helemaal die WD40 rommel, dat smeert ook helemaal niet, als kruipolie is het redelijk, maar verder moet je het gewoon niet gebruiken….

                  Maar goed, mijn Kadettje…

                  Het op toeren komen gaat DUIDELIJK veel soepeler, de motor klinkt minder ‘blikkerig’ maar eerder ‘zwaar’. Mijn versnellingsbak is enorm veel stiller geworden. Dus kortom, ik kan het spul nu al aanbevelen..

                  #17507233
                  wes155
                    Lid sinds:
                    27 April 2009

                    ah fijn om te horen…
                    helaas moet ik zeggen dat mijn xe tje het waarschijnlijk niet gaat halen naar de 6 ton
                    iig niet met deze koppakking
                    ja je raad t goed…gisteren lektest gedaan omdat er vloeistof wegwas!!
                    verlies druk maar geen lekkage s
                    vandaag uitsluiten dat t de kachelradiator is hoop t wel natuurlijk.
                    anders een nieuw kopsetje bestellen en nieuwe zuigerveertjes
                    ben ervan overtuigd dat ie dan weer een tijd meegaat ha ha
                    we zullen zien

                    #17507234
                    Vinci
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 August 2009

                      Oh, er zijn er wel over de miljoen gegaan….

                      Heb trouwens vanmorgen de andere helft van de flesjes er bij gemikt en dat maakt dus nóg veel meer uit!! Hij zzzzzzzoooeeeffft nu echt naar de 6000 toeren!! Heerlijk gewoon!!

                      Blok is er echt een stuk feller op geworden!! :wors

                      #17507235
                      wes155
                        Lid sinds:
                        27 April 2009

                        8000 toeren,?man dat draait een v tec nog niet
                        hoe ben je daaraan gekomen?
                        normaal lopen ze 6800 max en met een chip kun je dit eruit halen ik weet!
                        maar 8000 toeren zouden je onmiddellijk de klepstoters en alle bij behoren om je oren vliegen!!!!!
                        lijkt me dan toch WONDERSPUL of niet

                        #17507236
                        Vinci
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 August 2009

                          Ik bedoel ook 6000!! :o Tiepfoutje….

                          #17507237
                          Vinci
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 August 2009

                            Nou, het spul zit er nu een tijdje in en ik merk wel degelijk een verbetering in mijn verbruik!!

                            En ook in het stationair loopt hij strak 950 toeren, waar het eerder nog wel eens lichtjes wat hoger en lager wou schommelen…

                            Het voelt ook allemaal heerlijk soepel aan het gaspedaal nog steeds!:thumbup

                            Ben nu trouwens een hoop delen van het interieur aan het spuiten met MHW kunststof verf en textiel verf foor de deurpanelen en wat dashboard delen. Alles gewoon in het zwart hoor, hoeft van mij niet een hoerig kleurtje op…http://www.autostyle-mhw.de/index.php/cat/c286_Kunstoff-Spray.html

                            #17507238
                            Vinci
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 August 2009

                              Vandaag maar weer eens de kleppendeksel eraf gehad om te proberen wat aan die olie lekkage te doen. Het leek wel alsof de lekkage steeds minder werd, eigenlijk nauwelijks last van gehad meer. Ik stak gewoon een klein propje papier tussen de thermostaat en het distributie huis en dan bleef alles verder droog…. Was dus wel 100% duidelijk waar het vandaan kwam…

                              Ook een originele luchtfilterbak op de kop getikt. Was een klein beetje lelijk, een keer door iemand blanke lak op gespoten, maar erg slecht gedaan. Dus wat MHW cleaner gebruikt en die laklaag eraf gepoetst, toen werd hij flink dof, dus MHW kunststof color-it spray erop en nu is hij weer helemaal mooi… Nou nog de GSI radiateur balk en radiateur en dan is de inlaat ook weer vrij en kan ik hem tot vlak achter de grille verlengen zodat er lekker koele lucht het blok in gaat…

                              Ben dus ook druk met het interieur. Die MHW Color-it spray werkt super makkelijk. Is van Auto-Style, kun je onder andere bij Eurami bestellen. De kunststof spray behoeft geen primer, en kan ook op zachtere kunstleer achtige delen zoals armsteunen en zo. En ik heb de bekledings kleur spray gekocht. Doe alles in het zwart. Zal binnenkort nog wat meer foto’s maken als ik meer delen geheel af heb.

                              Hier nog maar met één laagje textiel color:

                              Alles moet dus in twee lagen en die velours stof vreet verf, heb met één bus maar twee deurpanelen één laag kunnen doen. Is dus zeker geen goedkope oplossing…. De kunststof spray is wel erg economisch, heb er al een hele hoop delen in drie lagen mee gespoten en het is nog lang niet op!

                              Maandag komen er nog meer bussen binnen die ik had besteld…

                              Hier de stof zoals het was, moet zeggen het lijkt mooier dan het is in werkelijkheid. Zwart is toch echt beter!

                              #17507239
                              wes155
                                Lid sinds:
                                27 April 2009

                                klopt idd!vreet enorm veel lak.
                                heb hier vorige week een demonstratie gehad met een speciaal soort lak om dak hemels en stof te spuiten.
                                die man zegt ook dat er normaal veel lak intrekt en pakte het busje van hem en spoot dat op een stukje stof die gelijk in een keer bij kleurde daarna pakte ie een ander stukje stof die ie met een andere speciale lak demonstreerde,nou hij moest daar wel 4 keer overheen gaan om resultaat te bereiken!
                                je gelooft het of niet maar hij heeft mijn dakhemel gespoten met nog minder als een half busje
                                de busjes zijn niet groter als 1/3 van een normale spuitbus!
                                wonderspul als je t mij vraagt!
                                o ja vincent had ik je al verteld dat ik pas eigenaar ben geworden van een volledig verzonken en net gespoten kadett gsi champion? helaas zijn de stoelen slecht en die staan nu bij dezelfde stoffeerder als mijn hemel gedaan heeft …gr wesley

                                #17507240
                                Vinci
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 August 2009

                                  VET!! Eindelijk weer een Kadettje! Gaat nu je oude blok er weer in of pak je gelijk een LET?

                                  Wat voor spul was dat trouwens? Kostte da?:hmmz

                                  #17507241
                                  wes155
                                    Lid sinds:
                                    27 April 2009

                                    blok wordt waarschijn lijk die van mn astra weer idd dus gaat ie alweer een plaatsje vooruit
                                    let vind ik een kadett te zwak voor merk je in rijgedrag!
                                    mn astra moet ik maken omdat met demonteren vd draagarm de schroefdraad in de vloer kapot is gegaan.
                                    in ergste geval moet de vloer opengemaakt worden!
                                    maar word wel opgelost heb ik alle vertrouwen in..
                                    nee let wil mee wachten omdat dit verwennerij is voor t laatste
                                    ga na reparatie vd vloer testen met v6
                                    als dat alles goed werkt en ik tevreden ben word de astra geslacht en alles in een 97 astra gebouwd!
                                    gr.

                                    #17507242
                                    wes155
                                      Lid sinds:
                                      27 April 2009

                                      Zal als er een telefoontje komt gelijk f vragen wat dat kost..

                                      #17507243
                                      Vinci
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 August 2009

                                        Nog wat plaatjes van de gespoten delen…

                                        Het spul:

                                        Hopen dat het een beetje goed blijft zitten op al die verschillende materialen…:hmmz Maar het is er eventueel wel weer af te poetsen met die cleaner spray.

                                        Heb over de rubber/kunstleer armleuningen het meeste twijfel, want heb even met mijn nagel gekrast over de achterkant waar ik voor de test ook wat had gespoten en het was er wel af te krabben. Op de hardere kunststof delen zit het wel als een huis.

                                        In het ergste geval plak ik echt leer over die handgrepen en leuningen.

                                        Het enige wat ik niet echt op kan lossen zijn de rubber knoppen op de raamhendeltjes. Maar goed, die zijn eventueel ook origineel in zwart te krijgen tweedehands ofzo… Of er moet een universeel setje hendeltjes op…

                                        #17507244
                                        Vinci
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          3 August 2009

                                          Nou, gisteren een ritje gemaakt voor het eerst na het vervangen van het luchtfilter, maar qua geluid maakt het redelijk weinig uit moet ik zeggen met die originele luchtfilter bak. Het is hooguit ietsjes doffer. Andre gaat een klep in mijn uitlaat plaatsen die ik open en dicht kan zetten met een hendeltje vanuit binnen in de auto. Zo kan ik het geluid van de uitlaat dempen door hem wat te smoren voor de ritjes met het gezin en als ik in mijn eentje es effe wil vlammen dan kan ik hem vol open zetten… Mag aannemen dat dat het geluid wel meer zal dempen als ik die klep dan wat dichter zet…

                                          Die Loctite 5926 voor de kleppendeksel pakking moest voor maximale belastbaarheid zeven dagen drogen, en ik wou dit keer geen risico meer nemen. Tot nu toe geen lekkage in elk geval, hoop dat het zo blijft…

                                          Binnenkort naar de spuiter en voor die tijd nog even wat laswerk doen. Ben eigenlijk van plan om de antenne op het dak er vanaf te laten en het gat dicht te maken. Komt toch altijd wel wat wind gesuis vanaf. Liefst zou ik een onzichtbare antenne willen, draadje langs de raam stijl ofzo. Weet niet of hier iets voor bestaat? Nieuwe auto’s hebben vaak een draadje in het glas van de voorruit verwerkt zitten bijv.

                                          Dan de spoiler er af, gaatjes dichtlassen, radiateur balk erin lassen en dan kan hij gespoten worden. Ben benieuwd naar het eind resultaat!

                                          #17507245
                                          Sebbe GSI
                                            Lid sinds:
                                            26 July 2008

                                            Over de antene zeg je het zelf al draadje in de a style legen hebben we ook gedaan van de zwarte corsa voor het circuit werkt goed.

                                            Groeten bas

                                            #17507246
                                            Vinci
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              3 August 2009

                                              Ok, top dank je!:cool: Lekker simpele en goedkope oplossing dan!

                                              #17507247
                                              frenkie
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                30 January 2006

                                                om even terug te komen op dat vacuum trekken van die slang naar de stappenmotor.

                                                ik heb gehoord dat dat hellemaal niet zo hoort te zijn:hmmz

                                                een vriend van mij heeft er ook een langere slang op zitten en bij hem trekt die slang niet vacuum? bij mij wel ???

                                                #17507248
                                                Vinci
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  3 August 2009

                                                  Ik heb de gok er niet op gewaagd, dus ik zou het je niet kunnen vertellen…. Heb gewoon voor de zekerheid zo veel mogelijk aluminium pijp gebruikt voor het stuk tussen inlaat en stappenmotor.

                                                  #17507249
                                                  wes155
                                                    Lid sinds:
                                                    27 April 2009

                                                    hey vincent…waarom geen stof of leder champion setje in je kadett?
                                                    zag op mp een setje leder staan voor de 5 deurs
                                                    die zijn iig wel zeldzaam en als je een beetje sportief rijd heb je wel wat zijdelingse steun nodig lijkt mij zo!
                                                    merk t zelf met de stoelen van mijn astra,als ik in de bocht ga schuif je er toch wel een beetje uit.
                                                    kan dit absoluut niet zeggen vd champions in mijn kadett,daar zit ik muurvast in hoor!
                                                    ben gisteren mijn stoelen wezen ophalen en ze zijn onzichtbaarbaar hersteld en niet voor een al te dure prijs.
                                                    helaas stap ik daarna in mn astra en jawel hoor!kon natuurlijk niet anders…..
                                                    bestuurders stoel ingescheurd langs de naat dus die maar gelijk daar gelaten.
                                                    helaas door mn ergernis ben ik vergeten te vragen wat de lak kost en of ie er van op voorraad heeft
                                                    ikmoet natuurlijk toch weer terug en dan zal ik proberen er aan te denken voor je
                                                    gr wesley

                                                    #17507250
                                                    Vinci
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      3 August 2009

                                                      Hey Wesley, ik heb al een interieurtje van een Astra G en die ga ik er vandaag in zetten. Speciall vrij voor genomen. Gaat wel lukken hoor…

                                                      En die hebben ook vrij goede zijdelingse steun. Zowiezo wil ik geen leer. Dat geknars en plakkerige van leer vind ik niet zo fijn. Die stoelen die ik nu heb gekocht hebben ook hoogteverstelling en zetel verlenging, lendesteun. En het stofje past er heel goed bij!

                                                      Heb nog wat dingen in petto, zoals nieuwe gordels voorin, die waren flink versleten en veren ook nog maar moeizaam in. En heb een nieuwe schakelstang liggen, twee zelfs, één van Astra G en één van een Kadett. Heb ze nu gecombineerd. En heb een Astra G rembekrachtiger en hoofdremcylinder liggen, maar dat wordt nog wel wat geknutsel om er in te krijgen, is een beetje andere constructie.

                                                      Zal wat foto’s maken…

                                                    25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 359)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.