Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 augustus 2010 om 22:14 #17507176
origineel gepost door larsjeG40
waar heb je die pomp besteld? moet er ook zo 1 hebben.http://www.vauxhall-car-parts.co.uk/acatalog/VAUXHALL_OIL_PUMP_-_24406585N.html
Ik had hem op de deurmat liggen voor 120 euro…:vertag
3 augustus 2010 om 22:17 #17507177dat scheelt nogal dan met duparts
4 augustus 2010 om 05:44 #17507178Ja, maar hou er wel rekening mee dat het géén originele is heh!:vertag
4 augustus 2010 om 21:46 #17507179ohww wat is het voor merk dan?
5 augustus 2010 om 05:26 #17507180Het is geen merk dus…:vertag
16 augustus 2010 om 18:41 #17507181Ik wordt nu echt erg verdrietig…:cry:cry:cry
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=131635
Wat moet ik nou doen?!!
Heb nu ook gezien dat de oliepomp niet lekte op de pakking of krukaskeerring, er zat ook een metalen pakking onder de vloeibare pakking :
Er zat gewoon GEEN sealant tussen de carterpakking… was gewoon zo er tussen geschroefd!!:cry
Dan de timing van de distributieriem?
Als ik beneden zo sta:
Dan sta ik boven toch nét een beetje ernaast… en zo stond hij en heeft het goed gelopen! Klopt het dat de poelie groeven nét iets naar de achterkant van de auto staan ten opzichte van de groeven op het blok?
Zo dus:
16 augustus 2010 om 18:56 #17507182merkje op v snaar pouly hoeft niet persee te kloppen.
kan zijn dat er een andere pouly gebruikt is.
ik heb het ook met me LET.
als je het zeker wilt weten moet je de pouly er afhalen en naar het merk teken van de krukas pouly kijken.16 augustus 2010 om 19:40 #17507183origineel gepost door jason
merkje op v snaar pouly hoeft niet persee te kloppen.
kan zijn dat er een andere pouly gebruikt is.
ik heb het ook met me LET.
als je het zeker wilt weten moet je de pouly er afhalen en naar het merk teken van de krukas pouly kijken.idd die v-snaar pouli kun je niet vanuit gaan.. daar zit ook een trillingsrubber in waardoor hij verkeerd kan gaan aangeven. Gewoon van de getande krukaspoulie uitgaan
16 augustus 2010 om 21:54 #17507184Ah ok, maar de naald op het blok is wel dan nog steeds het eikpunt toch?
16 augustus 2010 om 22:47 #17507185origineel gepost door Vinci
Ah ok, maar de naald op het blok is wel dan nog steeds het eikpunt toch?nope, op je getande krukaspoulie zit een merkteken deze moet naar beneden staan. daar zit ook een merkteken op je oliepomp ( dacht ik :hmmz of carterpan.. ) daar in de buurt in iedergeval.. je merkt het wel op :P
Als je de V-snaar poulie eraf haalt dan zie je het vanzelf :)
17 augustus 2010 om 05:52 #17507186Ok Thanks!:)
Zie net wel dat ik een lichte oude versie krukas erin heb liggen! Dat wekt drang tot opvoeren!!king:
Te herkennen aan de ‘9’ die erop staat….
17 augustus 2010 om 06:29 #17507187Damn interesant topic, zeker omdat ik he zelf ook nog van plan ben.
Als ik het goed begrijp het je het meeste werk inje eentje gedaan, met hulp en advies hier op het forum, maar niet fysiek? knap hoor.ik begin binnenkort met het demonteren van mijn 1300 en dan eerst de carrosserie goed aanpakken, veel roest zit er niet maar wel meteen 100% doen. Bij een 1300 komt er natuurlijk meer bij kijken, ik wil dan oo proberen een gsi 16v ter sloop te vinden
17 augustus 2010 om 09:31 #17507188Dank je!:) En ik dank nogmaals iedereen hier op het forum die zo geweldig geholpen heeft!!:wors Heb een hoop hulp gehad van twee Limburgers, die wisten me veel te vertellen over de kleurtjes van de bedrading en wat voor onderdelen ik het beste kon nemen…:wors
Ik had twee dagen hulp met sjouwen, maar heb zelf al het denkwerk moeten doen… Uiteindelijk zelfs in mijn eentje het blok erin geplaatst. Dat was een lange en zware dag moet ik zeggen. De hulp was toen even niet beschikbaar.
Ik moet zeggen dat het ook erg zwaar was zonder brug en luchtgereedschap, maar best wel te doen. Ik zou het nu in een fractie van de tijd kunnen.
Zowieso is het vervangen van een blok voor een zelfde blok niet heel veel werk, maar een compleet ander blok vergt wel een stuk meer aanpassingen…
Ik kan zeker aanraden een donor auto er naast te houden, dat had ik dus niet, sterker nog, het shoppen voor onderdelen van allerlei verschillende auto’s heeft een hoop extra tijd gekost…
Een 1300 hoeft niet veel ingewikkelder te zijn, is afhankelijk ook van het bouwjaar. Mijn 1990 1.4i had een hoop dingen die het makkelijker zouden maken dan mijn 1987 1.8s. Namelijk een benzinepomp in de tank vanaf de bovenkant (onder de achterbank) Die kun je dan zo van een Astra gebruiken… En wat de bedrading betreft, daar zaten al overal van die stekkertjes op met vocht dichtingen. Aan de andere kant moet je wel weer meer aan de wiel ophanging doen, zoals stabi stangen, schokbrekers, aandrijfassen, veerpoten, tellerbak…enz…
Ouder bouwjaar garandeerd ook dat je geen Kat nodig hebt, zelfs geen lambda sensor….
Ik ben wel enorm blij met de rij eigenschappen nu van de wagen, want ik heb zowat alles nieuw…
-C20XE blok met F20 bak
-Bilstein B6 schokbrekers en Spidan (originele) veren
-Nieuwe toplagers
-Achter as met schijven en torsiestang
-Geventileerde schijven voor
-Nieuwe hoofdremcylinder in 22mm, zoals het hoort op een GSI 16V
-Stuurbekrachtiging
-Nieuwe wiellagers rondom
-GSI schakel mechanisme
-Motor ophang rubbers met ruitenkit er in
-Nieuwe Dunlop SP Sport Fastresponse bandenEr komt nog een nieuwe uitlaat op, maar ik moet eerst mijn olie lekkage verhelpen, ben gister bezig geweest met het openen van het blok en wat dingen al gedemonteer…. Hoop gauw te kunnen rijden en eindelijk Andre Botter er een RVS uitlaatsysteem onder te kunnen laten zetten…:agent
Die hoofremcylinder wordt niet altijd gedaan, maar schijnt wel echt 22mm horen te zijn. Met een 20mm remt het ook wel, maar er wordt minder vloeistof verplaatst en geeft te veel druk. De grotere klauwen zit namelijk veel meer inhoud in, grotere diameter zuigers….
Succes man!:afro
7 september 2010 om 20:55 #17507189Afgelopen weekend de oliepomp vervangen. Gelijk nieuwe distri riem erop, allerlei pakkingen….
Nou kan ik even zo gauw nergens vinden of je de looprol op een oude C20XE met randje naar binnen of naar buiten monteert. Hij zat met randje naar buiten en dat werkte prima, maar ik heb ook verhalen gelezen en foto’s gezien waar het randje naar binnen zit….
Hoe moet het nou zitten??:wtf
7 september 2010 om 21:06 #17507190randje naar binnen dacht ik zo.. spanrol randje naar buiten
8 september 2010 om 05:50 #17507191origineel gepost door GlennGSI
randje naar binnen dacht ik zo.. spanrol randje naar buitenThanx, inderdaad, lees net hetzelfde in het Haynes manual…:vertag
Ik twijfelde alleen omdat ik de eerste omwenteling met de hand hem er een beetje vanaf zag lopen… Maar na wat gemorrel en beter spannen bleef hij er wel op liggen….:thumbup
Dan heeft hij er wel al die tijd verkeerd om op gezeten dus!:o
8 september 2010 om 06:23 #17507192fijne revisie motor he ha ha
8 september 2010 om 08:48 #17507193origineel gepost door wes155
fijne revisie motor he ha haJa heerlijk…:fy1
Maar heb net dus een klein stukje gereden en NOG STEEDS *&%!^#$^$!#^&%!# olie lekkage!!!:swear:swear
:wtf
Baal dus als een stekker nu!!!!:fy1
Zou het niet toch uit de koppakking komen? Zag weer wat op de motorsteun aan de bijrijders kant liggen…
Heeft iemand een overzichtje toevallig van waar de olie en koelvloeistof kanalen zitten in een XE?:wors
8 september 2010 om 11:31 #17507194nokkenas keerring ook vervangen met klepdeksel pakking?
8 september 2010 om 12:46 #17507195origineel gepost door wes155
nokkenas keerring ook vervangen met klepdeksel pakking?Nokkenas keerringen wel, kleppendeksel heb ik niet los gehad…
8 september 2010 om 14:42 #17507196Wel verdraaid het lekt dus in ieder geval op de kleppendekselpakking!! Een heel gemeen hoekje wat je bijna niet ziet, loopt aan de achterkant van de distributie kap net boven de thermostaat er uit!!:o
Had ik dus echt niet gezien heh!!
Nou dat valt dus mee, als dat de enige plek nog is waar hij lekt dan hebben we dat zo gefixt en niet al te duur….:wors
25 september 2010 om 17:08 #17507197Even bij Bottertuning langs geweest vandaag om een uitlaatje op mat te laten maken van ECHTE RVS! (dus geen goedkope zooi waar een magneet aan blijft kleven!!)
Man wat kan die André lassen! Echt super platte smalle lasjes, alsof de buizen zo aan mekaar geplakt zijn!:wors
Blij da’k zelf niet heb lopen knoeien wat dat betreft…:angel
Hier wat pics:
De heenweg begon al goed, de regenboog eindigde bij Lekkerkerk op de opperduit!:P
En zijn super snelle Dett ook in het echt kunnen zien!:D
En ik moet zeggen, de uitlaat is precies zoals ik wou! Stil (ondanks groep A) precies zoals André had beloofd met de dempers die hij heeft besteld. En ik heb zowaar een stukje meer power! Nou was de oude uitlaat ook werkelijk iets te dun voor een C20XE, amper 50mm…. dus vooruitgang is dan wel snel geboekt… Maar waar ik met doortrekken eerst nog wat terughoudendheid merkte trekt het nu erg soepeltjes door tot in de hoge toeren!
Een tevreden klant!:wors
25 september 2010 om 17:16 #17507198wat kost dat nou bij botter?
25 september 2010 om 17:21 #17507199origineel gepost door mayhem
wat kost dat nou bij botter?dat zat ik me ook af te vragen.. en dit is ook gewoon vanaf het spruitstuk ? of vanaf de kat ?
25 september 2010 om 17:26 #17507200ik meen me iets te herrinderen van een 100 of 6, nu ik er ff over denk.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.