Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord!

Forumindex Forums Modellen Kadett Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord!

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 359)
  • Auteur
    Berichten
  • #17507176
    Vinci
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 August 2009

      origineel gepost door larsjeG40
      waar heb je die pomp besteld? moet er ook zo 1 hebben.

      http://www.vauxhall-car-parts.co.uk/acatalog/VAUXHALL_OIL_PUMP_-_24406585N.html

      Ik had hem op de deurmat liggen voor 120 euro…:vertag

      #17507177
      larsjeG40
        Lid sinds:
        23 January 2008

        dat scheelt nogal dan met duparts

        #17507178
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          Ja, maar hou er wel rekening mee dat het géén originele is heh!:vertag

          #17507179
          larsjeG40
            Lid sinds:
            23 January 2008

            ohww wat is het voor merk dan?

            #17507180
            Vinci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2009

              Het is geen merk dus…:vertag

              #17507181
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                Ik wordt nu echt erg verdrietig…:cry:cry:cry

                http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=131635

                Wat moet ik nou doen?!!

                Heb nu ook gezien dat de oliepomp niet lekte op de pakking of krukaskeerring, er zat ook een metalen pakking onder de vloeibare pakking :

                Er zat gewoon GEEN sealant tussen de carterpakking… was gewoon zo er tussen geschroefd!!:cry

                Dan de timing van de distributieriem?

                Als ik beneden zo sta:

                Dan sta ik boven toch nét een beetje ernaast… en zo stond hij en heeft het goed gelopen! Klopt het dat de poelie groeven nét iets naar de achterkant van de auto staan ten opzichte van de groeven op het blok?

                Zo dus:

                #17507182
                jason
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  merkje op v snaar pouly hoeft niet persee te kloppen.
                  kan zijn dat er een andere pouly gebruikt is.
                  ik heb het ook met me LET.
                  als je het zeker wilt weten moet je de pouly er afhalen en naar het merk teken van de krukas pouly kijken.

                  #17507183
                  GlennGSI
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    28 August 2007

                    origineel gepost door jason
                    merkje op v snaar pouly hoeft niet persee te kloppen.
                    kan zijn dat er een andere pouly gebruikt is.
                    ik heb het ook met me LET.
                    als je het zeker wilt weten moet je de pouly er afhalen en naar het merk teken van de krukas pouly kijken.

                    idd die v-snaar pouli kun je niet vanuit gaan.. daar zit ook een trillingsrubber in waardoor hij verkeerd kan gaan aangeven. Gewoon van de getande krukaspoulie uitgaan

                    #17507184
                    Vinci
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 August 2009

                      Ah ok, maar de naald op het blok is wel dan nog steeds het eikpunt toch?

                      #17507185
                      GlennGSI
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        28 August 2007

                        origineel gepost door Vinci
                        Ah ok, maar de naald op het blok is wel dan nog steeds het eikpunt toch?

                        nope, op je getande krukaspoulie zit een merkteken deze moet naar beneden staan. daar zit ook een merkteken op je oliepomp ( dacht ik :hmmz of carterpan.. ) daar in de buurt in iedergeval.. je merkt het wel op :P

                        Als je de V-snaar poulie eraf haalt dan zie je het vanzelf :)

                        #17507186
                        Vinci
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 August 2009

                          Ok Thanks!:)

                          Zie net wel dat ik een lichte oude versie krukas erin heb liggen! Dat wekt drang tot opvoeren!!king:

                          Te herkennen aan de ‘9’ die erop staat….

                          #17507187
                          king corsa
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            14 January 2005

                            Damn interesant topic, zeker omdat ik he zelf ook nog van plan ben.
                            Als ik het goed begrijp het je het meeste werk inje eentje gedaan, met hulp en advies hier op het forum, maar niet fysiek? knap hoor.

                            ik begin binnenkort met het demonteren van mijn 1300 en dan eerst de carrosserie goed aanpakken, veel roest zit er niet maar wel meteen 100% doen. Bij een 1300 komt er natuurlijk meer bij kijken, ik wil dan oo proberen een gsi 16v ter sloop te vinden

                            #17507188
                            Vinci
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 August 2009

                              Dank je!:) En ik dank nogmaals iedereen hier op het forum die zo geweldig geholpen heeft!!:wors Heb een hoop hulp gehad van twee Limburgers, die wisten me veel te vertellen over de kleurtjes van de bedrading en wat voor onderdelen ik het beste kon nemen…:wors

                              Ik had twee dagen hulp met sjouwen, maar heb zelf al het denkwerk moeten doen… Uiteindelijk zelfs in mijn eentje het blok erin geplaatst. Dat was een lange en zware dag moet ik zeggen. De hulp was toen even niet beschikbaar.

                              Ik moet zeggen dat het ook erg zwaar was zonder brug en luchtgereedschap, maar best wel te doen. Ik zou het nu in een fractie van de tijd kunnen.

                              Zowieso is het vervangen van een blok voor een zelfde blok niet heel veel werk, maar een compleet ander blok vergt wel een stuk meer aanpassingen…

                              Ik kan zeker aanraden een donor auto er naast te houden, dat had ik dus niet, sterker nog, het shoppen voor onderdelen van allerlei verschillende auto’s heeft een hoop extra tijd gekost…

                              Een 1300 hoeft niet veel ingewikkelder te zijn, is afhankelijk ook van het bouwjaar. Mijn 1990 1.4i had een hoop dingen die het makkelijker zouden maken dan mijn 1987 1.8s. Namelijk een benzinepomp in de tank vanaf de bovenkant (onder de achterbank) Die kun je dan zo van een Astra gebruiken… En wat de bedrading betreft, daar zaten al overal van die stekkertjes op met vocht dichtingen. Aan de andere kant moet je wel weer meer aan de wiel ophanging doen, zoals stabi stangen, schokbrekers, aandrijfassen, veerpoten, tellerbak…enz…

                              Ouder bouwjaar garandeerd ook dat je geen Kat nodig hebt, zelfs geen lambda sensor….

                              Ik ben wel enorm blij met de rij eigenschappen nu van de wagen, want ik heb zowat alles nieuw…

                              -C20XE blok met F20 bak
                              -Bilstein B6 schokbrekers en Spidan (originele) veren
                              -Nieuwe toplagers
                              -Achter as met schijven en torsiestang
                              -Geventileerde schijven voor
                              -Nieuwe hoofdremcylinder in 22mm, zoals het hoort op een GSI 16V
                              -Stuurbekrachtiging
                              -Nieuwe wiellagers rondom
                              -GSI schakel mechanisme
                              -Motor ophang rubbers met ruitenkit er in
                              -Nieuwe Dunlop SP Sport Fastresponse banden

                              Er komt nog een nieuwe uitlaat op, maar ik moet eerst mijn olie lekkage verhelpen, ben gister bezig geweest met het openen van het blok en wat dingen al gedemonteer…. Hoop gauw te kunnen rijden en eindelijk Andre Botter er een RVS uitlaatsysteem onder te kunnen laten zetten…:agent

                              Die hoofremcylinder wordt niet altijd gedaan, maar schijnt wel echt 22mm horen te zijn. Met een 20mm remt het ook wel, maar er wordt minder vloeistof verplaatst en geeft te veel druk. De grotere klauwen zit namelijk veel meer inhoud in, grotere diameter zuigers….

                              Succes man!:afro

                              #17507189
                              Vinci
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 August 2009

                                Afgelopen weekend de oliepomp vervangen. Gelijk nieuwe distri riem erop, allerlei pakkingen….

                                Nou kan ik even zo gauw nergens vinden of je de looprol op een oude C20XE met randje naar binnen of naar buiten monteert. Hij zat met randje naar buiten en dat werkte prima, maar ik heb ook verhalen gelezen en foto’s gezien waar het randje naar binnen zit….

                                Hoe moet het nou zitten??:wtf

                                #17507190
                                GlennGSI
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  28 August 2007

                                  randje naar binnen dacht ik zo.. spanrol randje naar buiten

                                  #17507191
                                  Vinci
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 August 2009

                                    origineel gepost door GlennGSI
                                    randje naar binnen dacht ik zo.. spanrol randje naar buiten

                                    Thanx, inderdaad, lees net hetzelfde in het Haynes manual…:vertag

                                    Ik twijfelde alleen omdat ik de eerste omwenteling met de hand hem er een beetje vanaf zag lopen… Maar na wat gemorrel en beter spannen bleef hij er wel op liggen….:thumbup

                                    Dan heeft hij er wel al die tijd verkeerd om op gezeten dus!:o

                                    #17507192
                                    wes155
                                      Lid sinds:
                                      27 April 2009

                                      fijne revisie motor he ha ha

                                      #17507193
                                      Vinci
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 August 2009

                                        origineel gepost door wes155
                                        fijne revisie motor he ha ha

                                        Ja heerlijk…:fy1

                                        Maar heb net dus een klein stukje gereden en NOG STEEDS *&%!^#$^$!#^&%!# olie lekkage!!!:swear:swear

                                        :wtf

                                        Baal dus als een stekker nu!!!!:fy1

                                        Zou het niet toch uit de koppakking komen? Zag weer wat op de motorsteun aan de bijrijders kant liggen…

                                        Heeft iemand een overzichtje toevallig van waar de olie en koelvloeistof kanalen zitten in een XE?:wors

                                        #17507194
                                        wes155
                                          Lid sinds:
                                          27 April 2009

                                          nokkenas keerring ook vervangen met klepdeksel pakking?

                                          #17507195
                                          Vinci
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 August 2009

                                            origineel gepost door wes155
                                            nokkenas keerring ook vervangen met klepdeksel pakking?

                                            Nokkenas keerringen wel, kleppendeksel heb ik niet los gehad…

                                            #17507196
                                            Vinci
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              3 August 2009

                                              Wel verdraaid het lekt dus in ieder geval op de kleppendekselpakking!! Een heel gemeen hoekje wat je bijna niet ziet, loopt aan de achterkant van de distributie kap net boven de thermostaat er uit!!:o

                                              Had ik dus echt niet gezien heh!!

                                              Nou dat valt dus mee, als dat de enige plek nog is waar hij lekt dan hebben we dat zo gefixt en niet al te duur….:wors

                                              #17507197
                                              Vinci
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 August 2009

                                                Even bij Bottertuning langs geweest vandaag om een uitlaatje op mat te laten maken van ECHTE RVS! (dus geen goedkope zooi waar een magneet aan blijft kleven!!)

                                                Man wat kan die André lassen! Echt super platte smalle lasjes, alsof de buizen zo aan mekaar geplakt zijn!:wors

                                                Blij da’k zelf niet heb lopen knoeien wat dat betreft…:angel

                                                Hier wat pics:
                                                De heenweg begon al goed, de regenboog eindigde bij Lekkerkerk op de opperduit!:P







                                                En zijn super snelle Dett ook in het echt kunnen zien!:D

                                                En ik moet zeggen, de uitlaat is precies zoals ik wou! Stil (ondanks groep A) precies zoals André had beloofd met de dempers die hij heeft besteld. En ik heb zowaar een stukje meer power! Nou was de oude uitlaat ook werkelijk iets te dun voor een C20XE, amper 50mm…. dus vooruitgang is dan wel snel geboekt… Maar waar ik met doortrekken eerst nog wat terughoudendheid merkte trekt het nu erg soepeltjes door tot in de hoge toeren!

                                                Een tevreden klant!:wors

                                                #17507198
                                                mayhem
                                                  Lid sinds:
                                                  13 June 2006

                                                  wat kost dat nou bij botter?

                                                  #17507199
                                                  GlennGSI
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    28 August 2007

                                                    origineel gepost door mayhem
                                                    wat kost dat nou bij botter?

                                                    dat zat ik me ook af te vragen.. en dit is ook gewoon vanaf het spruitstuk ? of vanaf de kat ?

                                                    #17507200
                                                    mayhem
                                                      Lid sinds:
                                                      13 June 2006

                                                      ik meen me iets te herrinderen van een 100 of 6, nu ik er ff over denk.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 359)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.