Men Astra GSI 16V C20XE (60000km)

Forumindex Forums Modellen Astra Men Astra GSI 16V C20XE (60000km)

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212741
    Speedy007
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 September 2005

      Hey,

      Bij deze ff een paar plaatjes van men Astra F 2.0 16v(C20XE) die ik een paar maand geleden gekocht heb.Ongelofelijk hoe deze bewaard is gebleven en niet afgetrapt is.
      Kmstand bij aankoop:59000
      opties:
      Lederen Bertone interieur
      Verwarmde Zetels
      Alarm
      Airco
      ABS
      Elektrisch verwarmde buitenspiegels
      Schuifdak
      CV
      Kopsteunen,armsteun achteraan



      Carpas(Kmstandhistorie)

      Deurpanelen

      Interieur


      Kmteller(Vorig jaar is de distributie nog vernieuwt:wub

      middenconsole(zat zelf nog een originele philips cassettespeler in vanbij de opeldealer)

      Onderhoudsserviceboekje(Is altijd bij dezelfde opeldealer geweest waar die aangekocht is)

      Minpuntje is wel dat die geen elektrische ramen heeft en CV op afstandbediening.Groot pluspunt aan deze astra is dan ook dat die nergens last heeft van roest en kheb intussen de drempels,chassiebalken achterraan en wielkassen vanbinnen volledig ingespoten.

      Iemand al is manuele ruitjes aangepast naar elektrische?

      Omdat er CV met alarm opzit zou het mogelijk zijn om een afstandsbediening in de opelgarage ervoor te bestellen of moet er 1tje opgezeten hebben? (Kheb 2sleutels bij de auto gekregen,mss was de 3de er 1tje met een afstandsbediening)

      Er staat niet teveel op de planning gewoon lichtjes restylen,cleaner maken.(grilletje zonder logo,armsteun voorraan,mss licht getinte ramen achterraan,paar propere velgjes,verlichting van de teller,middenconsole wat aanpassen naar combinatie wit en rood)

      #17531724
      Mr.F
        Lid sinds:
        3 November 2008

        Das een nette wagen! volgens mij krijg je maar 2 sleutels bij je auto.
        wordt je alarm niet ingeschakeld als je hem via de deur opslot doet?

        Nogmaals, echt een super gave opel!:wors

        #17531725
        IMpY
          Lid sinds:
          18 July 2005

          denk dat je alarm wordt in geschakeld als je de auto op safelock afsluit dus helemaal door draaien naar rechts. Dit kun je op ab maken door module ertussen te zetten meen ik.
          Elektrische ramen zijn ook mogelijk om te maken alleen zorg er dan voor dat je de scharnieren hebt die voor een 5 deurs zijn inderdaad. Anders gaat het niet werken. En kijk eventjes in je zekeringen kast of je auto voorbereid is voor elek. ramen. Dus door middel van te kijken of er op die plek pinnetjes voor zekering in te houden zitten.
          Verder mooie gsi en zeer zeker met het bertone interieur die zie je niet zo vaak, zou zelf wel een bertone 3deurs interieur willlen maar die zijn heel erg schaars als ze al uit te halen zijn:P

          groeten Twan

          #17531726
          Speedy007
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 September 2005

            Het alarm wordt idd aangezet wnr je de sleutel verder doordraait naar rechts en dan gaat het lampje in het midden eerst branden en dan pinken(controle),maar aangezien er al CV opzit moet het toch zeker te doen zijn om er een afstandbediening op te zetten.

            Kzal is kijken voor de elektrische ruiten of het voorzien is. Dan zou ook de elektro al naar de 4 of 2 deuren lopen voor de motor en de knopjes aan te sluiten?

            Kdenk ook dat je dit interieur nog moeielijk vind, heb al is een setje op marktplaats gezien voor 750€:o

            #17531727
            Jerremy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 October 2004

              Boh, fraaie wagen zeg.. ! :thumbup :wub Heel mooi exemplaar. C20XE toch ?

              Bijna full options. Appart zeg, geen electr. ramen.. Is echt niet te geloven eigenlijk dat iemand dat ooit zo besteld heeft.
              OF was een foutje.. Bedoel dat kan hoor. Maat van mij had tijd terug bij de dealer een Vivaro besteld met 2 losse stoelen, kreeg ‘ie er toch een met een bankje aan bijrijders kant.. :thumbdown

              Maar ben je van Belgie of NL ? onder je avatar staat NL, maar volgens mij zit er een Belgische kenteken op je wagen toch.. Waar komt deze auto oorspronkelijk vandaan (nieuwe geleverd) NL auto ? of is het een Duitse invoer..

              Nogmaals, zeer fraaie wagen.. Als je mijn mening wilt weten, NIKS meer aan doen !! Gewoon zo mooi orgineel / standaard laten.
              Deze auto’s worden schaars.. Hoewel je idee van ruiten lichtjes tinten niet verkeer is.. Ga ik ook nog is doen bij me Astra. Dan rondom.

              Veel plezier ermee. Wees er zuinig op !! king:
              Veilige kilometer ermee !

              Trouwens, wat had jij hiervoor voor een wagen ?
              Was dat nou een Corsa B ?

              grtz. Jeroen.

              #17531728
              Flpke
                Lid sinds:
                27 August 2008

                :wors Zeer mooie auto, wees er zuinig op!

                #17531729
                pascal1109
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 November 2007

                  Zo, dat is echt een supernet ding!

                  #17531730
                  Speedy007
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    15 September 2005

                    Ben van België eigelijk(staat nog verkeerd in men profiel:p)
                    De auto is ook belgisch kenteken en de 2de eigenaar(man van in de 40) heeft hem overgekocht van een oudere buurman die naast zen ouders woonde. De auto is altijd tijdig op onderhoud geweest en heeft denk ek veel binnen gestaan en weinig gereden bij de 1ste eigenaar.

                    Ik reed hiervoor met een Tigra C20XE die ik nog heb staan.
                    Ik zou de ruiten niet het donkerste nemen omdat dat meer op een “johnybak” gaat lijken zo en volgens mij ook de auto in waarde afneemt.
                    Kvind het ook dom dat die ouwe geen elektrische ruiten erop heeft genomen:( De airco is dan wel weer een voordeel.

                    Weet iemand toevalig welke knop er links naast het stuur onder de knopjes van de mistlampen zit? Bij mij zit er nu een plasticplakje over,maar als je het er afneemt zie je dat er wel elektro voorzien is daar om er een knop te steken.(mss de hoogteregeling voor de lichten,kzal straks nog is kijken)

                    #17531731
                    Oenatje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      jep dat is voor de knop om de koplampen in hoogte te stellen

                      #17531732
                      misaborg
                        Lid sinds:
                        8 December 2004

                        :wub Mooie astra F zeg! en wat een mooi interieurtje damn dat wil ik mijn F-je ook wel

                        Ben er zuinig op en veel veilige km’s

                        Gr. Willem

                        #17531733
                        Silver
                          Lid sinds:
                          7 July 2006

                          hele mooie Astra zeg!!:wub:wub
                          idd niet te veel aan gaan ”tunen”.

                          #17531734
                          Speedy007
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            15 September 2005

                            origineel gepost door Oenatje
                            jep dat is voor de knop om de koplampen in hoogte te stellen

                            vroeg me het al af,maar vandaag dacht ik eraan dat het die knop wel is kon zijn(was me nog niet opgevallen of die er wel of niet stond aangezien je je lampen toch bijna nooit verzet)

                            #17531735
                            IMpY
                              Lid sinds:
                              18 July 2005

                              is die met c20xe? of met x20xev?
                              Enige minpuntje aan elektrische ramen achteraf inbouwen is dat je dan een gat of een afdekblind dop op je slingergat hebt zitten in je deurpanelen. Tenzij je een setje bertone weet te vinden die wel elektrische ramen had. Maar dat gaat dan wel heel erg ver qua kosten lijkt mij inderdaad.

                              Als je de zekering houder controleerd of deze pinnetjes erzitten heeft deze inderdaad de bekabeling tot aan de deuren liggen. De 2 voorste deuren zowieso dan. Enkel achter weet ik niet of dat ook voorbereid zit via dezelfde zekering of dat dit dan weer een aparte zekering is of dat dat nooit geleverd is geweest. Je hebt dan de motortjes met de scharnieren eraan vast benodigd en de complete deurkabelboom. Kan zijn dat je dan van 2 kabelbomen 1 moet maken ivm de resterende opties. Let er wel op dat je er ook een van het goede type neemt dus F1 of F2.

                              Groeten Twan

                              #17531736
                              noc
                                Lid sinds:
                                20 February 2005

                                mooie astra:thumbup

                                #17531737
                                Speedy007
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  15 September 2005

                                  Het is 100% een C20XE:D geen ecotech Met alleen voorraan elektrische ramen zou ik ook al heel blij zijn. Je kan mss wel plastieken dopjes zoeken die in het gat van de raamslinger passen.

                                  Hoe haal je de raamslinger er eigelijk netjes af zonder je deurpaneel kapot te trekken?

                                  #17531738
                                  Jerremy
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    29 October 2004

                                    van ’96 is ‘ie he ? En dan nog met C20XE :wub
                                    Dan heb je echt een van de laatste.. :thumbup

                                    Ach, de ecotech is ook geen straf hoor, maar ja toch is zo’n C20XE echt een heel andere motor, zeker ook met rijden.
                                    En stuk vuriger en bijteriger.. Rijd echt leuk hoor. Zuinig ook (relatief natuurlijk, is maar net hoe je zelf rijd :D)

                                    Ja, die raamslingers moet je voorzichtig demonteren. Bij Opel zelf hebben ze er geloof zelfs een stukje speciaal gereedschap voor (!).
                                    Hoet het precies werkt weet ik niet, maar het schijnt dat je ook met een platte schroevedraaier voorzichtig een klipje oid moet verwijderen of iets verbuigen waardoor je de slinger er moeiteloos af kan halen.

                                    Maar wacht anders ff op reactie van iemand hier die wel precies van de hoed de rand weet. :thumbup

                                    Ach ja, met een dopje het gat afdekken kan natuurlijk ook.. Wat je zelf wil !
                                    Die panelen die jij hebt zijn denk zowiezo hard to find & get ! Dus als je echt graag electrische ramen wil, zal je toch concessies moeten ergens, en dus idd evt. met dopjes moeten werken.

                                    Grtz.

                                    #17531739
                                    TonSR
                                      Lid sinds:
                                      29 October 2007

                                      mooie auto niet verkloten,origineel houden.

                                      vgr tonsr.

                                      #17531740
                                      astraTD
                                        Lid sinds:
                                        9 March 2009

                                        De slingerkruk zit met een veertje vast, je moet de slingerkruk een beetje naar je toetrekken en dan met een plattenshroefen draaier het veertje verwijderen, let wel op het is effe piemelen:jerry

                                        #17531741
                                        Speedy007
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          15 September 2005

                                          zal er is voor zoeken,khad het achteraan al is geprobeert maar niets gevonden om het hendeltje los te maken. Veel zicht heb je er ook niet achter.

                                          #17531742
                                          Speedy007
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            15 September 2005

                                            Hij is trouwens van 6de maand/1995 C20XE met DIS onsteking

                                            #17531743
                                            IMpY
                                              Lid sinds:
                                              18 July 2005

                                              netjes zo ja:D

                                              de slinger haal je er door middel van een schroevendraaier af inderdaad. Het is een soort veertje zoals het omega teken (OHM weerstand).
                                              Hiervan moet je 1 van de 2 voetjes omhoog wippen. Slinger recht naar onder plaatsen en dan omhoog wippen. Let op dat je dat veertje niet kwijt raakt. Wat ik zelf altijd doe en wat veel makelijker werkt is een stuk doek tussen je deurpaneel en je slinger arm als deze omlaag staat doen e deze van van links naar rechts omhoog trekken zo neemt die doek dat pootje ook mee omhoog. Hierdoor komt je slingerarm los en kun je hem er zo afpakken. Terug erop duwen is het veertje er een stukje op doen de slingerarm op zijn plaats drukken en met een schroeven draaier het veertje een tikje geven zodat het erin schiet.
                                              Hoop dat je hier iets aan hebt.

                                              Wel stom inderdaad dat hij zo een luxe uitvoering besteld heeft gehad maar dan geen elektrische ramen erin:P
                                              Maargoed dat maakt je astra er niet minder mooi op:P
                                              Zou zelf enkel nog de gsi bumpers, motorkap, spoiler en sideskirts erop monteren.

                                              Groeten Twan

                                              #17531744
                                              Speedy007
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                15 September 2005

                                                Ok bedankt,laat hier wel iets weten wnr ik er aan begin(wss als ik de motorts heb en de knopjes voor in de deuren kan ook mss ineens setje nieuwe boxen erin stoppen;))

                                                Grilletje ga ik 1tje nemen zonder logo,maar niet die van rieger omdat die aan de koplampen niet echt aansluit. Als je dan een boze look neemt best een doorgelaste.

                                                Verschillen de GSIbumpers dan zoveel met deze “gsi” bumpers?

                                                #17531745
                                                Jerremy
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  29 October 2004

                                                  Ja, zit wel verschil in de ‘echte’ GSI bumpers t.o.v. het F2 models GSI bumpers. Nou ja, eigenlijk had je bij het F2 model (dus >’95) geen GSI bumpers meer !

                                                  Maar.. IK zou het niet doen. Mooi deze bumpers erop houden ! mooi zat.. Zo is ’t geleverd af fabriek, dus dit hoort zo.
                                                  Maar ja, das mijn mening/smaak natuurlijk.

                                                  Je moet doen wat je zelf mooi en leuk vind toch ! ;)

                                                  grtz.

                                                  #17531746
                                                  wim-v6
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    12 August 2005

                                                    Verschil in de Astra-F1 GSi Bumpers en Astra-F2 GSi Bumpers:

                                                    Astra-F1 GSi; ( Ken je m nog jeroen)

                                                    Deze heeft dikke GSi bumpers, maar ook de Originele Side skirts, die er tevens voor zorgen dat de bumpers niet lager zijn dan de dorpels van de auto:

                                                    De astra-F2 GSi: (ken je m nog jeroen)

                                                    Deze heeft Dezelfde Bumpers als de normale astra-F2, en ook geen side skirts.

                                                    het mooiste vind ik m zo als deze is, en dan flink verlaagd.

                                                    willem

                                                    #17531747
                                                    mattemaker
                                                      Lid sinds:
                                                      28 September 2007

                                                      origineel gepost door Speedy007
                                                      Ok bedankt,laat hier wel iets weten wnr ik er aan begin(wss als ik de motorts heb en de knopjes voor in de deuren kan ook mss ineens setje nieuwe boxen erin stoppen;))

                                                      Grilletje ga ik 1tje nemen zonder logo,maar niet die van rieger omdat die aan de koplampen niet echt aansluit. Als je dan een boze look neemt best een doorgelaste.

                                                      Verschillen de GSIbumpers dan zoveel met deze “gsi” bumpers?

                                                      zuinig zijn op die astra…:thumbup:wors

                                                      als je dan toch nieuwe speakers gaat plaatsen. neem een set met losse tweeter die kan mooi in het gat waar de raamslinger zat… gelijk netjes opgelost

                                                      ps ja (echte) Gsi bumpers is een heel ander gezicht..:jerry
                                                      en orgineel opel dus past gewoon netjes:vertag

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.