Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Mario’s knutsel topic
- Dit onderwerp bevat 764 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 22 januari 2024om 00:20 door trashmetal.
-
AuteurBerichten
-
16 april 2013 om 05:15 #18107206
Het blokje hangt nu op zn plek
helaas geen :kewlpics genomen
Want het zat de hele dag al tegen
kreeg de motor niet op de bak geschoven in het motorruim
Dus na meer dan een halve dag verziekt te hebben
Besloten we de bak er toch maar uit te halen
Uurtje later schoof hij er zo in
Heb wel de lange steekas door moeten slijpen want had mn velgsleutel niet bij :swear
Maar gelukkig heb ik een steekas op reserveVandaag nog een paar bouten en dan hangt de motor goed
en kan het afbouwen beginnen
hopelijk zit het nu wel mee en kan de astra weer op eigen kracht de aanhanger op16 april 2013 om 15:30 #18107207Zozo, toch een nuttige dag zo te lezen :thumbup
Goed werk alweer :DRik ;)
16 april 2013 om 22:44 #18107208Ik zelf vond gisteren anders vrij :thumbdown :swear
Maar vandaag ging het als een speer
Tussendoor nog af en toe de helpende hand geboden aan wat T3’s
En geworsteld met 16 inch terreinbanden voor een LT
Bandenapparaat kreeg ze er met geen fantsoen op, met 2 dikke pijpen de velg moeten draaienMet de astra ging hij lekker, om een uur of negen begonnen
En om een uur of zes kon de sleutel om, tikken en lopen :wub
Geen storing geen lekkages alles ok
Zelfs de startblokkering kwam niet in
Waarschijnlijk is deze al weggeschreven van de ecuToen wilde ik hem natuurlijk laten rollen
Koppeling tot de grond, naar de R
En hoppa tandjes poetsen :???:
Kabel versteld, Weer zelfde ge-emmer
Waarschijnlijk hebben we gisteren de drukgroep beschadigd
Waardoor hij niet meer ontkoppeld :swearMaar gelukkig heb ik bij moeders in de schuur nog een goede gebruikte drukgroep en plaat liggen
Waardoor me de ellende gelukkig niks gaat kosten
Wel weer een :swear karweitjeWat moet er nu nog gebeuren?
Koppeling vervangen
Motorkap, grille, bumper en angel eyes terug plaatsen
Simota air box oil catch can en verstelbare bdr plaatsen
Uitlaatpakking tussen voorpijp een kat vernieuwen
Klepdekselpakking bougies en oliefilter vernieuwen
Linker deel vd motorruimte spuitenHEEL veel poetsen king:
Even wat :kewlpics
Zo trof ik mn astra aan vanmorgen…
Iemand zin in spaghetti?? :jerry
Een van de 2 delen overbodige verknipte KL :swear ZOOI
Hier al een eind op dreef
En toen was hij klaar
Om naar huis te gaan
Sorrie voor de slechte kwaliteit foto’s
mn foon is niet zo slim :jerry16 april 2013 om 22:53 #18107209kapje onder de koppeling ff los maken kan je hem zo zien zitten…
17 april 2013 om 04:16 #18107210Maar met kijken komt hij er niet uit hoor haha ;)
Om de koppeling onderlangs te kunnen verwijderen heb ik een setje klemmetjes en een bout nodig
en goed prakkedenke hoe dat ook al weer ging :hmmz17 april 2013 om 10:13 #18107211dus… binnenkort heeft hij een ritje drenthe voor de boeg?
(al is dat maar een klein ritje vergeleken met waar ie eerst nog heen moet:P)17 april 2013 om 13:30 #18107212Eerst maar eens zien dat hij klaar komt voor zn vuurdoop
baal er enorm van dat de drukgroep naar de gvd is :swear17 april 2013 om 14:41 #18107213dacht dat koppelingsplaten incl drukgroep wel te doen was, je hebt een service luikje he.
k weet zelf ook niet precies hoe of wat, ik lul ook maar wat raak, heb het namelijk alleen maar van horen zeggen haha.
maar schijnt dat het dan maar een kleinigheidje is van de hele ombouw.17 april 2013 om 20:04 #18107214er zit idd een ‘service klepje’ zelf vind ik het voor mijn lompigheid in de vingers te klein, dus ik haal toch liever de bak er achter weg…
en ook brug werkt ook wel makkelijker, als je die hebt… king: king:17 april 2013 om 20:15 #18107215Dan heb je flinke handen :D
wat ik er zo’n beetje van herinner is dat iemand de koppeling moet intrappen
met drie ijzere beugeltjes drukgroep blokkeren en losdraaien
zijkapje los van de bak naast het wiel
daarachter zit de prise as en die moet er uit
dan moet het hele zooitje zo op de grond vallenmaar details ben ik helaas kwijt :swear :hmmz
18 april 2013 om 06:56 #18107216Ben er uit :D
binnenkort even her en der tussen de troepjes snuffelen voor wat stukjes u profiel
met rond de 15mm binnendiameter
en dan maak ik die klemmetjes zelf wel :DMaar eerst ga ik de rest afmaken want wil even geen bakolie meer zien haha :jerry
18 april 2013 om 07:14 #18107217Flinke handen valt wel mee, ik moet ook nog kunnen zien waar mijn handen aan zitten :jerry :jerry
18 april 2013 om 07:18 #18107218dat zie je wel hoor
je moet steeds de koppeling/vliegwiel een stuk draaien
dus waar je moet wezen zit steeds onderaan ;)19 april 2013 om 06:14 #18107219Gisteren niet veel gedaan verrek van de pijn in mn rug nek en schouders
nog van het blok in hangen wat lekker mee zat :swear
maar heb gisteren de veerpootbrug op zn plek gehangen
en de oil catch can en bdr er op gemonteerd
toen ik klaar was had ik weinig licht meer om fantsoenlijke :kewlpics te maken :(19 april 2013 om 20:05 #18107220Zo ben je effen ofline paar dagen, is er een hoop gebeurd op het forum.
Ziet er goed uit.
Maar dat blok wat er nu in gaat of al in ligt, word dat die turbo blok?
20 april 2013 om 05:48 #18107221@astraTD wrote:
Zo ben je effen ofline paar dagen, is er een hoop gebeurd op het forum.
Ziet er goed uit.
Maar dat blok wat er nu in gaat of al in ligt, word dat die turbo blok?
Haha ja met het mooie weer gaan de handjes kriebelen he ;)
op dit blok komt indd de k14 turbo
maar dat zal pas eind vh jaar zijn
eerst kijken of dit blokje betrouwbaar is ;)22 april 2013 om 15:46 #18107222In de tussentijd nog niets meer gedaan
nog flink last van mn nek en zeurende hoofdpijn
vandaag even een paar foto’s gemaakt van de laatste updates
en toen ik naast me keek zag ik iets verdachts aan de rand van mn motorkap, shit ROEST!!!!na wat peuteren kwam dit tevoorschijn:
zo ligt de motorruimte er nu bij:
hopelijk dat ik eind vd week hem helemaal klaar kan maken
mn hoofd heeft er nu geen zin in :swear
anders wordt het volgende week met de corsa op vakantie :???:22 april 2013 om 15:50 #18107223Kitrandje zit daar toch ?
ik heb ook dezelfde plekjes maar dan op de deuren van mn F.
Daarom is ie nu ook weg, om dat weg te laten werken :)beterschap trouwens, lijkt niet zo naar wens te verlopen zeker je herstel ?
Rik ;)
22 april 2013 om 16:05 #18107224Klopt, onder die kitrand
ga de hele rand weghalen en schoonschuren
opnieuw gronden en spuiten
ben er gelukkig op tijd bij :Dvolgens mij begin ik vroeg oud te worden, mn nek kraakt aan alle kanten :???:
24 april 2013 om 05:07 #18107225Ik zit met een probleem :hmmz
nu is mn astra bijna uit de lappenmand
maar de corsa moet deze zomer goed aangepakt worden
zit ik nog zonder auto :(het probleem dacht ik eerst te gaan oplossen door er een opel oldie bij te kopen
maar met dit weertje zit ik net zo lief af en toe op de brommert
en dan geen pisbak op wielen :puke
maar bv honda mt, mb, nsr suzuki tsx yamaha dt
op die fiets dus
binnenkort dus misschien een klein 2 wielig projectje er bij :jerry24 april 2013 om 05:41 #18107226en wat is nu dat probleem waar je mee zit dan?
:jerry :jerry24 april 2013 om 05:51 #18107227Te veel leuke brommers op MP :jerry
24 april 2013 om 06:09 #18107228ik weet nog wel wat anders voor je, moet je wel ff een aanhanger mee nemen.
ik weet iemand die een bakfiets te koop heeft, ding moet alleen nog ff in elkaar gezet worden.
schijnt een oude batavus te zijn met een zundap of kreidler blokje. originele was kapot.het schijn dat op een paar dingen zoals zadel en uitlaat en zulke kleine dingen na hij verder best compleet is.
en de houten bak moet je er zelf bij maken.
kun je dus ook nog zat in vervoeren haha24 april 2013 om 06:55 #18107229neh bakfiets gaat em niet worden :jerry
als ik echt iets moet vervoeren kan ik het ook doen als mn vriendin niet de auto nodig heefthttp://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-brommers/brommers-crossbrommers/m669805428-suzuki-50x-crossbrommer.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false; :wub
24 april 2013 om 08:51 #18107230Zo’n koppelings demontage setje scoren is nog lastig
Rotil, Broekhuizen, Besbo en zelfs de opel dealer zeiden nee :???:
Brezan is nu voor me aan het zoeken en zou me terugbellendenk dat het toch zelf klemmetjes fabrieken wordt :hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.