Mario’s knutsel topic

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Mario’s knutsel topic

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 765)
  • Auteur
    Berichten
  • #18107031
    nova….
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Mooi topic!

      Maar onderdelen spuiten deed ik ook wel is binnen wel op zolder….en met goed weer buiten.

      #18107032
      RicoW
        Lid sinds:
        14 August 2011

        ik zit ook vaak binnen te beunen… pas geleden heel mn turbo in elkaar gezet op de keukentafel…
        alleen toen ik met een slijptol aan kwam lopen om een leiding in te korten vond m’n vriendin het een beetje te gek worden :angel

        #18107033
        trashmetal
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 February 2007

          De dames hebben hebben wat te verduren met hun sleutelende mannen :jerry
          mn meis knutselt zelf ook graag, dus ze begrijpt me :D :wub

          de projectjes kunnen langzaam aan weer in gang worden gezet
          want mijn financiele crisis is een eind voorbij!
          sinds afgelopen maandag heb ik een nieuwe baan
          ik werk nu als operator bij Delicia
          waar ik over een half jaar bij gebleken geschiktheid een VAPRO opleiding krijg
          Delicia is een van de grootste fabrikanten van chokolade producten
          zo maken ze bijna alle huismerk hagelslag van alle verschillende supermarkten
          en choko crispies voor in de cornflakes, en nog vele andere producten gecoat in chokolade

          ironisch genoeg sta ik hier op de coating afdeling, net als bij Fuji
          alleen bij fuji coate ik met chemie, en hier met chokolade :wub

          #18107034
          soepkiepe
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 August 2010

            gefeliciteerd kerel!!
            netjes dat je toch wat anders gevonden hebt, valt momenteel niet echt meer mee.
            maar ja, als je echt wil, dan is er werk.

            dus nu gaat project 1.4 turbo ook weer van start?
            dan ga ik het topic weer ff in de gaten houden haha

            #18107035
            trashmetal
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 February 2007

              yep, heb gister een bod gedaan op een c14se
              wideband lambda, A/F meter, drukmeter, c16se inlaat, monopoint uitlaatspruitstuk, c14se kabelboom en ecu heb ik al liggen :D

              nog in huis zien te krijgen..
              intercooler
              sard instelbare actieve brandstofdrukregelaar
              instelbare blow off valve
              manuele boost controller
              peugeot/citroen 1.9 hdi turbo (incl elleboogstuk)
              wat pijpmateriaal en manchetten

              dan ben ik klaar voor de basis setup
              later komt er misschien nog een dastek unichip piggyback ecu aan te hangen :D
              het (goed) afstellen wordt een studie op zich
              denk dat ik hierbij de bank van Unlimited Tuning wil gaan gebruiken
              en hun deskundige hulp :D

              #18107036
              trashmetal
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 February 2007

                denk trouwens dat ik de lambda van de ecu
                ook beter wideband kan maken :hmmz

                narrowband geeft pas goed waardes als ie opgestookt is
                en samen met de turbodruk zal hij dit niet zo leuk vinden denk ik
                met een koude motor :hmmz

                #18107037
                soepkiepe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 August 2010

                  haha ik hoop op heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel foto’s :P
                  die dingen die je nu noemt is voor mij nog abrakadabra :jerry :jerry
                  maar denk dat er wel foto’s bij komen ;)

                  #18107038
                  trashmetal
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 February 2007

                    foto’s komen vanzelf ;)
                    eerst zorgen dat er een c14se onder mn kap komt
                    welke gelijk een nieuwe wpomp, dbriem, thermostaat, klepdekselpakking, carterpakking, olie en filter krijgt
                    aan de cilindercompressie ga ik niets veranderen :vertag
                    pas als hij in een plantenspuit veranderd en de kop er toch af moet :jerry
                    de rest kost al genoeg :D

                    #18107039
                    JohnSmith
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 August 2007

                      @trashmetal wrote:

                      denk trouwens dat ik de lambda van de ecu
                      ook beter wideband kan maken :hmmz

                      narrowband geeft pas goed waardes als ie opgestookt is
                      en samen met de turbodruk zal hij dit niet zo leuk vinden denk ik
                      met een koude motor :hmmz

                      er zijn wideband A/F meters met een uitgang naar narrowband voor je ecu.
                      dus gebruik je je wideband sonde om via de meter een signaal naar je ecu te sturen.
                      en dan zou je dus ook het originele plekje van de originele lambda sonde kunnen gebruiken om de wideband sonde te monteren.

                      #18107040
                      trashmetal
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 February 2007

                        zoiets moet het worden ja
                        of misschien het signaal aftakken
                        want mijn meter heeft geen output naar ecu
                        vraag me alleen af of het signaal er niet door wordt verstoord :hmmz

                        Binnenkort eens een beginnetje maken aan de bedrading :D

                        #18107041
                        JohnSmith
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 August 2007

                          voor zover ik weet meet een wideband sonde in een bereik van 1 tot 5 volt.
                          en de narrowband een bereik van 0 tot 1 volt.
                          dus ik weet niet of je ecu een signaal van een wideband sensor goed kan meten

                          #18107042
                          KadAstra-EF
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            24 July 2010

                            @trashmetal wrote:

                            het droogt wel mooi op in de woonkamer kan ik je zeggen
                            en een goede reden de vloer een grote beurt te geven :vertag
                            douche trouwens ook :jerry

                            booskijkers wil ik niet
                            een doorgelaste gsi kap zit in de planning ;)

                            Haha, geen booskijkers ?
                            Wil je voorbeelden zien van hoe MOOI ze zijn voor onze F1 ???

                            Leuk topic zo, de mijne staat in het “historie” gedeelte.
                            ga je hier nu ook je werkzaamheden vermelden ?

                            En ja, ik moet en zal je F eens een keer zien :wub
                            E266 is een prachtige kleur namelijk :wub

                            leuk, ga vooral zo door :thumb

                            Rik ;)

                            #18107043
                            KadAstra-EF
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              24 July 2010

                              Oke dan, hier een foto van de mooie, hele mooie booskijkers.
                              Veel mooier dan je motorkap verne…..eh…..verlengen:

                              Rik ;)

                              #18107044
                              trashmetal
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 February 2007

                                @JohnSmith wrote:

                                voor zover ik weet meet een wideband sonde in een bereik van 1 tot 5 volt.
                                en de narrowband een bereik van 0 tot 1 volt.
                                dus ik weet niet of je ecu een signaal van een wideband sensor goed kan meten

                                daar moet ik nog even wat extra data over opsnorren ;)
                                zou wel beter zijn voor de motor als de ecu wideband leest
                                ik wil soms wel eens iets te vroeg gaan trappen :jerry

                                #18107045
                                FnF_racer
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 October 2004

                                  ik ga dit project maar even goed volgen, aangezien er bij mij en Coupegek een X18XET project begonnen is. (plannende fase pas…. :P)
                                  dus alles wat jij doet, kunnen wij enigzins weer afkijken…. :P

                                  #18107046
                                  trashmetal
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    1 February 2007

                                    @KadAstra-EF wrote:

                                    Oke dan, hier een foto van de mooie, hele mooie booskijkers.
                                    Veel mooier dan je motorkap verne…..eh…..verlengen:

                                    Rik ;)

                                    misschien als ik een setje voor een prikkie kan overnemen
                                    dat ik het wel doe
                                    maar uiteindelijk komt er toch een verlengde gsi kap op :vertag :D
                                    vind ik toch net iets mooier ;)

                                    #18107047
                                    trashmetal
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 February 2007

                                      @FnF_racer wrote:

                                      ik ga dit project maar even goed volgen, aangezien er bij mij en Coupegek een X18XET project begonnen is. (plannende fase pas…. :P)
                                      dus alles wat jij doet, kunnen wij enigzins weer afkijken…. :P

                                      :thumb Oke cool
                                      met een beetje geluk is je lambda al wideband, mn c16xe was dat iigv wel
                                      dan kun je het signaal daar van pakken lijkt me voor de af meter
                                      als de kop er af ligt zou ik overwegen om andere zuigers te nemen
                                      of een decompressieplaat te gebruiken, wil je hoge druk kunnen draaien :vertag

                                      misschien dat je zuigers uit een ander 1.8 blok zou kunnen nemen
                                      en een beetje laten afdraaien goedkoper dan Wossner zuigers :jerry

                                      #18107048
                                      trashmetal
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        1 February 2007

                                        Leuke goodie gescoord op ebay

                                        van een vauxhall nova SR, vrij zeldzaam aan het worden
                                        die uit onze corsa begint een beetje lam te raken
                                        dus is zeer welkom :wors

                                        #18107049
                                        astraTD
                                          Lid sinds:
                                          9 March 2009

                                          Die vauxhall logo’s vind ik zo nice :wub Alleen loont het zich niet meer om ze op de deukenbak te monteren :jerry

                                          #18107050
                                          trashmetal
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            1 February 2007

                                            @astraTD wrote:

                                            Die vauxhall logo’s vind ik zo nice :wub Alleen loont het zich niet meer om ze op de deukenbak te monteren :jerry

                                            heb er 20 pond incl verzenden voor betaald
                                            is minder dat een compleet ander stuur :D

                                            heb jij al zo veel schade gereden dan?

                                            #18107051
                                            astraTD
                                              Lid sinds:
                                              9 March 2009

                                              Ja vorige week hele voorkant in elkaar geduwd :jerry
                                              Alleen spatborden zijn nog misvormd en deuken erin, rest heb ik al vernieuwd, zoals motorkap,grill koplampen,knippers.
                                              Bumper had het overleefd :wtf :jerry Beestje heeft zijn geld op gebracht, nu maar lekker door rijden dat de fatale klap komt.

                                              #18107052
                                              FnF_racer
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 October 2004

                                                @trashmetal wrote:

                                                @FnF_racer wrote:

                                                ik ga dit project maar even goed volgen, aangezien er bij mij en Coupegek een X18XET project begonnen is. (plannende fase pas…. :P)
                                                dus alles wat jij doet, kunnen wij enigzins weer afkijken…. :P

                                                :thumb Oke cool
                                                met een beetje geluk is je lambda al wideband, mn c16xe was dat iigv wel
                                                dan kun je het signaal daar van pakken lijkt me voor de af meter
                                                als de kop er af ligt zou ik overwegen om andere zuigers te nemen
                                                of een decompressieplaat te gebruiken, wil je hoge druk kunnen draaien :vertag

                                                misschien dat je zuigers uit een ander 1.8 blok zou kunnen nemen
                                                en een beetje laten afdraaien goedkoper dan Wossner zuigers :jerry

                                                het eerste plan is om het (Reserve)blok idd wel te reviseren, en daar de Turbo ombouw desnoods om te bouwen.
                                                maar ben dan wel van plan om me in te lezen in welke dingen ik het beste al kan vervangen voor versterkte delen, puur om te zorgen dat het door de turbo druk niet kapot gaat.

                                                want begreep al, dat de drijfstangen en de zuigers wat sneller slijten/breken, bij teveel vermogen?
                                                dat soort dingen wil ik op een rijtje hebben.

                                                zodra ik turbo rijdt, hoeft er echt niet gelijk 1 bar op. als alle delen 1 bar aankunnen, ga ik in eerste instantie toch tussen de 0.1 en 0.5 bar rijden.
                                                om te wennen, en in te rijden.
                                                en dan kijken wat het kost en nodig is, om op hogere druk te rijden.

                                                eerst maar even een X20XET maken in Coupegek zijn Zafira, en onze/ zijn Z20LET Coupe goed rijdend krijgen/ showwaardig maken..
                                                daarna hopelijk de rest van de projecten af, en dan gaan we rustig met de X18XET bezig.

                                                wordt net als jou dan wel een budget project, maar wel met de hoogst mogelijk zorg, en goede inbouw. :thumb

                                                #18107053
                                                trashmetal
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  1 February 2007

                                                  ik denk dat je vrij ongestraft naar de 200pk kan als je de drijfstangbouten vervangt voor arp’s

                                                  tijd om het “nieuwe” blok te reviseren heb ik niet meer, geld (genoeg) ook niet
                                                  riemen wpomp thermostaat olie en filter neem ik natuurlijk wel mee
                                                  carterpan gaat er ook van onder voor wat spoelwerk :D

                                                  de c14nz moet ik weer opbouwen voor in de corsa
                                                  het 1.2s motortje is nu een bi fuel, olie en benzine gestookt :vertag
                                                  en zodra de corsa uit de vaart kan, zal de astra weer moeten rijden :D
                                                  misschien dat ik er van de zomer nog een opel bij koop :jerry

                                                  #18107054
                                                  trashmetal
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    1 February 2007

                                                    @astraTD wrote:

                                                    Ja vorige week hele voorkant in elkaar geduwd :jerry
                                                    Alleen spatborden zijn nog misvormd en deuken erin, rest heb ik al vernieuwd, zoals motorkap,grill koplampen,knippers.
                                                    Bumper had het overleefd :wtf :jerry Beestje heeft zijn geld op gebracht, nu maar lekker door rijden dat de fatale klap komt.

                                                    :hmmz en er zit pas een andere bak op
                                                    best sonde

                                                    #18107055
                                                    trashmetal
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      1 February 2007

                                                      En voor in mn astra ook een corsa a gsi stuur gevonden
                                                      nu nog een claxon met rode rand :wub

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 765)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.