Mario’s knutsel topic

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Mario’s knutsel topic

25 berichten aan het bekijken - 701 tot 725 (van in totaal 765)
  • Auteur
    Berichten
  • #18107703
    trashmetal
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 February 2007

      Mn maatje heeft hem vd week een keer gestart
      en met koude motor loopt hij nog niet vlekkenloos
      hopelijk dat ik vh weekend er weer mee aan de gang kan
      een dezer dagen verwachten we ook ons 2e kindje
      dus die kan de planning nog overhoop halen :jerry
      maar ze is meer dan welkom :wub

      #18107705
      trashmetal
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 February 2007

        ….En later op de dag van mn vorige post is ze geboren
        Onze dochter Abbey
        Om 22:21 In het Jeroen Bosch ziekenhuis te ’s Hertogenbosch
        3600 gram en 50 cm helemaal gezond :wub

        Ik voel me natuurlijk de Koning te Rijk:

        En nee, de station heeft niet meegereden in een carnavals optocht :jerry

        #18107706
        KRSA2000
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 February 2009

          Proficiat!

          Sent from my SM-P900 using Tapatalk

          #18107707
          Corsaliefhebber
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 February 2012

            Proficiat Mario met de geboorte van de wonderschone spruit king: king: king:

            #18107708
            -BlendjuH-
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 April 2008

              Beide gefeliciteerd met de kleine …

              #18107704
              nova….
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Gefeliciteerd beide….

                Nice name :thumb

                #18107709
                trashmetal
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 February 2007

                  Dank jullie wel! :D

                  #18107710
                  midnight black
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 December 2011

                    Gefeliciteerd!

                    #18107711
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      Al dat “geknutsel” leverde alvast een wondermooie resultaat op. Wij wensen de jonge spruit en natuurlijk de ouders ervan(ook)…..een pracht toekomst :thumb .

                      #18107712
                      trashmetal
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 February 2007

                        Super Bedankt! :D

                        #18107713
                        trashmetal
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 February 2007

                          Al met al loopt wel mn hele sleutelplanning in de soep :D
                          en het weer werkt ook al niet mee :puke
                          niet alleen de nieuwe corsa maar ook de astra station moet naar de apk
                          waar ik een nieuwe kat voor heb liggen
                          ook wil ik alles wat met de verbouwing los is geweest een keer natrekken

                          bij de corsa moet de tellerkast los, motorlampje licht niet op
                          en aan de opcom hangen kijken of er een fout code naar voren komt
                          ik verdenk de bdp sensor
                          gezien het lijkt of hij met koude motor op 3 poten loopt :hmmz
                          warme motor draait hij goed, dat was eerst wel anders :D
                          de uitlaat lekt ook halverwege ergens
                          als het een beetje meezit zo opgelost
                          maar moet ik er wel de tijd voor hebben :hmmz

                          #18107714
                          trashmetal
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 February 2007

                            Zondag de tijd kunnen vinden wat te klussen aan de corsa’s
                            achterbank en passagierstoel overgezet
                            achterklep klaar gemaakt om los te tikken
                            hoedenplank kinderstoel subblaffer riemhoesjes ook al oververhuisd

                            En de motor…
                            BDP en nokassensor gewisseld, helaas craptop & opcom vergeten
                            maar hij start en loopt al weer ietsjes beter
                            grote witte rookwalmen zijn ook weg :D
                            alleen ben er nog niet :hmmz
                            soms als hij stationair moet gaan lopen begint hij te pendelen tussen de ongeveer 1750 en 2500rpm
                            geef je dan een spuit gas dan gaat hij 9 van de 10 keer netjes 950rpm draaien
                            dus de nullastregelklep en de gaskleppositiesensor ook maar gelijk wisselen van mn oude blok
                            en de opcom niet meer vergeten :D

                            #18107715
                            KadAstra-EF
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              24 July 2010

                              Gefeliciteerd Mario met de geboorte van Abbey king:

                              Rik

                              #18107716
                              trashmetal
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 February 2007

                                Dank je wel! :thumb

                                #18107717
                                trashmetal
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 February 2007

                                  Gisteren had papa’s fkes tijd om aan de corsa’s te werken
                                  Heb de stationair regelaar gewisseld en ook bij de nieuwe corsa de gkh bypass gemaakt
                                  Bij koude start loopt hij even niet 100%, keer een beetje gas geven lost dit al op :D
                                  Daarna als een zonnetje, trekt zonder haperingen door zn toeren heen :wub

                                  Daarna de opcom er ff aangehangen, normaal iemand zou dit van te voren doen :jerry
                                  En er kwam nog een foutcode naar boven
                                  Check light open circuit, wist al dat het lampje niets deed
                                  Maar dat hij er gewoonweg uitgetrokken was had ik niet verwacht

                                  Vandaag ff wat lampjes uit mn slopert halen :D
                                  En nog wat andere kleine dingetjes afwerken
                                  Voor de apk hoef ik eigenlijk alleen nog maar de uitlaat te fixen

                                  #18107718
                                  trashmetal
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    1 February 2007

                                    En weer een probleem opgelost
                                    Motorlampje licht mooi op bij contact aan
                                    Om vervolgens tijdens het starten weer uit te gaan, zoals het hoort
                                    Missie motor geslaagd :wors
                                    Voor de uitlaat te repareren heb ik wrap besteld
                                    De verbinding tussen voorpijp en middendemper is al eens gerepareerd
                                    Wat nu weer begint te rotten :(
                                    Hopelijk later dit jaar wat kleingeld over voor een sportex groep n catback :wub

                                    Kofferklep ook gewisseld, moet hem alleen nog aansluiten
                                    Bestuurderstoel staat ook inmiddels op zn plek
                                    De portieren, wielen en gsi remmen moeten nog gedaan worden
                                    Hopelijk kan hij volgende week naar de keuring

                                    Deze week eerst de astra op apk examen :D

                                    #18107719
                                    trashmetal
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 February 2007

                                      Helaas astra afgekeurd op te hoog co 1,4%
                                      en een paar kleine dingen
                                      ashoesje, kentekenverlichting, borging fusee en linker koplamp
                                      ik wist van te voren dat de co te hoog zou zijn ivm olieverbruik
                                      had vorig jaar naast de (halve) koprevisie ook het onderblok moeten aanpakken
                                      helaas dit om financiele redenen niet gedaan
                                      ook de nokkenas en de slepers hadden vervangen moeten worden
                                      het blok maar ook de bak is dus eigenlijk gaar

                                      Op onze scrapheap ligt gelukkig nog een f-15 van een corsa 1.4 16v met geen 180dkm erop
                                      nu nog opzoek naar een x16sz(r) motor of donor :D

                                      #18107720
                                      arjontje
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        31 March 2006

                                        Borgingvan de fuseekogel is geen apk eis. Dit is alleen bij de stuurkogel.
                                        Deugdelijk gemonteerd is genoeg.

                                        #18107721
                                        trashmetal
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 February 2007

                                          Zodra hij van de operatietafel kan gaat hij niet weer terug daar voor nieuwe apk
                                          dan gaat hij naar een neutraal apk station
                                          maar nu hebben we dus eigenlijk geen auto meer :hmmz
                                          dus gaan we eerst maar eens kijken of we de corsa door de apk krijgen
                                          morgen even de uitlaat dichtbeunen dat hij mooi kan drogen tot vrijdag
                                          dan ff lekker stukje trappen naar het apk station :D

                                          #18107722
                                          trashmetal
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            1 February 2007

                                            Heb de corsa vd week naar een garagebedrijfje om de hoek gebracht
                                            is op loopafstand en heb er goede dingen over gehoord
                                            Gisteren was het dus zover, afkeur op 3 puntjes
                                            1. Koplamp afstelling niet goed
                                            2. Niveau regeling werkt niet
                                            3. Handremkabel rechts achter begint te rafelen

                                            Afstelling mag de garage doen
                                            Koplampen hebben geen motortje, dus schakelaar eruit gewipt
                                            Waarschijnlijk angel eyes in gezeten want is in de bedrading gerommeld aan de stekkers
                                            Handremkabel hoop ik dat er op de sloper nog een goede zit
                                            Nieuwe kost me de kop ook niet

                                            Het valt dus reuze mee :D king:

                                            #18107723
                                            trashmetal
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              1 February 2007

                                              De corsa is goedgekeurd!!! :D :D Blij blij

                                              Corsatje rijd super, bij koude start loopt hij nog wel een paar seconden rauw
                                              maar dat is verder geen probleem :D
                                              ik heb meerdere vacuum lekkages opgelost, bijna alle sensoren gewisseld
                                              ook de bobine en bougies, handremkabel vervangen, uitlaat gasdicht gemaakt
                                              die moet er voorlopig weer tegen kunnen :thumbup
                                              wel wil ik vd zomer de bodem gaan opknappen
                                              her en der begint de roestduivel zijn intrek te nemen :puke

                                              Mijn broertje heeft inmiddels zijn rijbewijs gehaald
                                              en kwam met dit hok aanzetten :wtf

                                              moet zeggen dat het blokje wel lekker loopt, Maar..
                                              wielranden achter beginnen zwaar te rotten
                                              uitlaat dis rondom elke verbinding zwaar dichtgebeund met gun gum
                                              en lekt nog steeds (drie maal raden wie die troep mag opknappen) :puke
                                              had helaas geen tijd mee te gaan kijken bij aankoop
                                              maar goed, hij is er blij mee :D

                                              Zo staat mn oude corsa er nu bij:

                                              And Abbey says hi,

                                              #18107724
                                              trashmetal
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                1 February 2007

                                                Afgelopen week de deuren overgehangen
                                                bestuurderszijde begon onderaan al een beetje te rotten :???:
                                                helaas de rechterdeur uit mn sloper op de hoek laten vallen :cry
                                                is nog wel makkelijk te herstellen
                                                wat minder makkelijk gaat worden is de bedrading
                                                want natuurlijk is mn nieuwe corsa niet voorbereid op full option deuren :swear
                                                helaas heb/had ik niet de tijd netjes de volledige kabelboom te demonteren
                                                heb de deurstekker met de eerste ruime halve meter aan kabel losgeknipt
                                                als ik de electrieke vensters en de CV werkend krijg ben ik al tevreden
                                                denk dat ik de handmatige spiegels van de andere deuren overzet :hmmz

                                                #18107725
                                                corsa14slow
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  3 December 2011

                                                  zo, lekker bezig hoor :thumb (was ff een tijdje Offline ;) )
                                                  zo lees ik nu te laat dat je nog zocht naar een corsa, de mijne gaat de deur uit ;) heb nieuw speelgoed :agent
                                                  blokkie loopt top, alleen ’t chassis is minder…

                                                  anyway, ik ga weer wat vaker actief zijn hier op ’t forum zodat ik dit soort interessante topic kan bijhouden :D

                                                  #18107726
                                                  trashmetal
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    1 February 2007

                                                    M’n “nieuwe” corsa gaat waarschijnlijk ook de deur uit
                                                    zodra de station klaar is wil ik gaan rondneuzen voor een combo b op benzine met imperiaal
                                                    heb steeds meer werk van mezelf als glazenwasser, en vaak zooi te vervoeren
                                                    dus dat wordt weer een ombouw want de meest geleverde benzinemotor in een combo b is een c14nz :(
                                                    dat moet dus een c14se of c16se worden, x16szr is ook nog een optie :hmmz

                                                    #18107727
                                                    trashmetal
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      1 February 2007

                                                      Nu ga ik dus jaloers worden op mn meissie
                                                      heb een complete c14se gevonden die goed onderhouden is :wub
                                                      as zondag ophalen en in de loop van volgende week kan de ombouw beginnen

                                                    25 berichten aan het bekijken - 701 tot 725 (van in totaal 765)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.