Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Mario’s knutsel topic
- Dit onderwerp bevat 764 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 22 januari 2024om 00:20 door trashmetal.
-
AuteurBerichten
-
31 januari 2016 om 10:52 #18107679
Combotje wordt hem niet
heb vanmorgen een mailtje gedaan naar het autobedrijf waar de corsa joy c14se staat
wat of de gebreken zijn en of er iets van de prijs nog afkan31 januari 2016 om 10:58 #18107680Die GSI kan wel een perfecte match zijn haha! Die schreeuwt er om om het achterklepje van je x12xe te krijgen :P
31 januari 2016 om 11:00 #18107681bij de meeste gsi-tjes op internet hebben ze zo`n stijgerpijp van remus eronder hangen… daalt de waarden meteen mee :P
31 januari 2016 om 11:07 #18107682@bart-gsi wrote:
bij de meeste gsi-tjes op internet hebben ze zo`n stijgerpijp van remus eronder hangen… daalt de waarden meteen mee :P
Haha mijne heeft weer een origineel uiterlijk. Geen schroefset meer, originele uitlaat en Astra Njoy velgjes. Wel powerbox en spaghetti :jerry Jammer dat ik veel te weinig bij stoplichtjes sta te wachten haha.
Maar Mario, kan je niet beter gewoon iets meer geld uitgegeven en niet een bak met roest kopen, want achteraf kun je daar een hoop geld instoppen en je krijgt het er nooit meer uit.
Ik zou op z’n minst kijken naar een harde koets en een blok wat goed loopt. Het liefst in de blauwe x12xe kleur, kan je het meeste zo overbouwej.
31 januari 2016 om 11:09 #18107683kunnen ook mensen meehelpen een blokje over te hangen (dan pak er een stoel bij en dan toekijken en mensen rond commanderen hoe je het liefste wil hihi).. ik woon in de buurt als er geen andere optie is… dus alles is mogelijk.. daar is een forum ook voor :)
31 januari 2016 om 11:16 #18107684Ik ben absoluut geen ervaren sleutelaar, maar ik help met alle plezier mee!
31 januari 2016 om 11:16 #18107685@basss27 wrote:
@bart-gsi wrote:
bij de meeste gsi-tjes op internet hebben ze zo`n stijgerpijp van remus eronder hangen… daalt de waarden meteen mee :P
Haha mijne heeft weer een origineel uiterlijk. Geen schroefset meer, originele uitlaat en Astra Njoy velgjes. Wel powerbox en spaghetti :jerry Jammer dat ik veel te weinig bij stoplichtjes sta te wachten haha.
Maar Mario, kan je niet beter gewoon iets meer geld uitgegeven en niet een bak met roest kopen, want achteraf kun je daar een hoop geld instoppen en je krijgt het er nooit meer uit.
Ik zou op z’n minst kijken naar een harde koets en een blok wat goed loopt. Het liefst in de blauwe x12xe kleur, kan je het meeste zo overbouwej.
is dat niet altijd zo met autohobbies, dat je er geen zak voor terug krijgt :jerry
plaatwerk kost me niets, lassen kan ik zelf
dus voor een appel en een ei kan ik hem door de apk krijgen
is niks mis mee lijkt me
mn oude corsa dacht ik ook een roestvrije te hebben gevonden
heb toch de voorbalk op 3 plaatsen moeten lassen :swear31 januari 2016 om 11:18 #18107686Bedankt voor het aanbod jongens, zal het onthouden ;)
1 februari 2016 om 22:08 #18107687Elke corsa roest bijna wel, ook de na de facelift modellen. Soms bizar hoe erg het is. De oude coating is ondertussen gewoon gaar geworden. Die van mn zusje komt uit 2000 en had praktisch geen roest maar als je na 2 jaar kijkt hoe hard dat gegaan is. Dingen worden oud…..
2 februari 2016 om 05:16 #18107688@joop1970 wrote:
Elke corsa roest bijna wel, ook de na de facelift modellen. Soms bizar hoe erg het is. De oude coating is ondertussen gewoon gaar geworden. Die van mn zusje komt uit 2000 en had praktisch geen roest maar als je na 2 jaar kijkt hoe hard dat gegaan is. Dingen worden oud…..
Indd, bij mijne begon hij achteraan binnezijde vd kokerbalken ook al te roesten
dit wilde ik deze zomer aanpakken2 februari 2016 om 05:22 #18107689Als het goed is wordt vandaag eindelijk mn corsa bezorgd
en kan ik eens goed kijken naar de schade
wie weet kan ik er toch wat mee
de voorbalk en dwarsbalken heb ik immers niet geraakt
als die nog recht zijn en de wielen staan ook nog goed in spoor
ga ik hem misschien oplappen :D5 februari 2016 om 05:44 #18107690Gisteravond heb ik de corsa wat beter bekeken
En er is officieel niets meer mee te beginnen
Zelfs mn dak zit een vouw in :(
Helaas beetje slechte foto’s
Maar gelukkig heb ik gisteren ook een andere corsa aangeschaft king:
Koetswerk is vrij hard, kokerbalken van mn oude corsa waren slechter
Pas 1,5 ton gelopen en de ketting ratelt niet
Alleen de motor wel loopt ruk, en apk pas verlopen
Heb er ook maar 350 eurrie voor afgetikt :D
De bedoeling is om alles wat beter of mooier is van mn oude corsa over te bouwen
Misschien dat ik zelfs de motor wissel5 februari 2016 om 06:15 #18107691En de achterlichten vervangt met oem lichten… Grrr hihi
Bij hulp voor de motorwissel weet je ons te vinden… Help is on its way…
5 februari 2016 om 10:40 #18107006Goed bezig Mario dat gaat helemaal goed komen :thumb
5 februari 2016 om 11:06 #18107692@bart-gsi wrote:
En de achterlichten vervangt met oem lichten… Grrr hihi
Mn vriendin vind ze wel mooi
Ikzelf vind ze ook mwah
Misschien met een laagje lichtdoorlatende verf
Dat ik ze mooier vind :hmmz5 februari 2016 om 11:07 #181076935 februari 2016 om 11:27 #18107694@trashmetal wrote:
@bart-gsi wrote:
En de achterlichten vervangt met oem lichten… Grrr hihi
Mn vriendin vind ze wel mooi
Ikzelf vind ze ook mwah
Misschien met een laagje lichtdoorlatende verf
Dat ik ze mooier vind :hmmzIk had van die lampen op een knal rode en op een zwarte corsa.. Bij de zwarte toch maar irmscher style smoke lampen erop gezet.. Maarja smaak is zo verschillend
6 februari 2016 om 03:37 #18107695Denk dat we wat dat betreft redelijk op een lijn zitten :D
Wil deze gaan smoken met een spuitbusje, kijken of het wat wordt
Anders gaan de originele van mn oude corsa in de “nieuwe” :D
Deze vind ik ook heel mooi:
6 februari 2016 om 03:46 #18107696Ik ga deze morgen de nieuwe corsa ophalen
en neem mee:
Bougies Bobine Luchtinlaat incl LMM
Kannetje koelvloeistof Olie en een potje Bar’s leaks
Mooiste zou zijn als hij gelijk 100% loopt
Scheelt een hoop werk :D6 februari 2016 om 15:48 #18107697Autotje opgehaald, na alles gewisseld te hebben
sloeg hij een stuk sneller aan als toen ik voor de eerste keer ging kijken
wat me opviel is dat alle vier de bougies zwart waren en nat van de benzine
op constante lage snelheden bokt hij een beetje
schommelt soms in toeren als hij stationair moet gaan draaien
en houd soms een beetje in met optrekkenBinnenkort gasklephuis en egr eens wat aandacht geven :hmmz
8 februari 2016 om 04:40 #18107698Dat binnenkort was gisteren al :D
Bij demontage viel me een flinke scheur van 2 cm op
Die zat in de dikke vacuumslang van inlaat naar kleppendeksel
Gasklephuis was niet super ranzig, maar kon wel een schoonmaakbeurtje hebben :D
Onderzijde gkh mooi schoongeschuurd en een dun laagje polymax er op gesmeerd
En aan de kant gelegd om een beetje in te drogen voor betere afdichting
Toen met de egr aan de gang geweest
Deze was al eens er af gehaald en terug geplaatst met gebruikte pakking
En was daardoor koelwater in de klep gaan lekken
Egr ook mooi schoongemaakt en ingesmeerd met polymax
Ook aan de kant gelegd
Toen eerst het gasklephuis weer terug geplaatst, vervolgens de egr
Even een half uurtje binnen genieten van een pretsigaret
Hierna koelwater bijgevuld, en starten maar :DKlein filmpje gemaakt, tijd te kort
Linkje naar de video, omdat invoegen me niet lukt :swear
https://www.youtube.com/watch?v=dcQY78SfPIs&feature=youtu.be” onclick=”window.open(this.href);return false;Als hij het zo blijft doen ben ik tevreden king:
8 februari 2016 om 09:44 #18107699Dat lijkt er al meer op goedzo! Ga je alle goede delen van je vorige Corsa nog swappen met deze?
8 februari 2016 om 12:50 #18107700@basss27 wrote:
Dat lijkt er al meer op goedzo! Ga je alle goede delen van je vorige Corsa nog swappen met deze?
Indd ga alles wat mooier en beter is nog overzetten
Maar eerst zorgen dat hij door de apk komt8 februari 2016 om 13:08 #18107701:thumb wellicht krijg je het verbruik nu ook onder controle!
Komt ie zo de apk door denk je?
8 februari 2016 om 13:44 #18107702Moet nog ff uitlaat fixen verder moet ik hem nog ff nakijken
Verwacht verder niks geks -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.