Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Mario’s knutsel topic
- Dit onderwerp bevat 764 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 22 januari 2024om 00:20 door trashmetal.
-
AuteurBerichten
-
15 februari 2013 om 22:26 #18107031
Mooi topic!
Maar onderdelen spuiten deed ik ook wel is binnen wel op zolder….en met goed weer buiten.
16 februari 2013 om 06:57 #18107032ik zit ook vaak binnen te beunen… pas geleden heel mn turbo in elkaar gezet op de keukentafel…
alleen toen ik met een slijptol aan kwam lopen om een leiding in te korten vond m’n vriendin het een beetje te gek worden :angel16 februari 2013 om 08:13 #18107033De dames hebben hebben wat te verduren met hun sleutelende mannen :jerry
mn meis knutselt zelf ook graag, dus ze begrijpt me :D :wubde projectjes kunnen langzaam aan weer in gang worden gezet
want mijn financiele crisis is een eind voorbij!
sinds afgelopen maandag heb ik een nieuwe baan
ik werk nu als operator bij Delicia
waar ik over een half jaar bij gebleken geschiktheid een VAPRO opleiding krijg
Delicia is een van de grootste fabrikanten van chokolade producten
zo maken ze bijna alle huismerk hagelslag van alle verschillende supermarkten
en choko crispies voor in de cornflakes, en nog vele andere producten gecoat in chokoladeironisch genoeg sta ik hier op de coating afdeling, net als bij Fuji
alleen bij fuji coate ik met chemie, en hier met chokolade :wub16 februari 2013 om 08:39 #18107034gefeliciteerd kerel!!
netjes dat je toch wat anders gevonden hebt, valt momenteel niet echt meer mee.
maar ja, als je echt wil, dan is er werk.dus nu gaat project 1.4 turbo ook weer van start?
dan ga ik het topic weer ff in de gaten houden haha16 februari 2013 om 08:55 #18107035yep, heb gister een bod gedaan op een c14se
wideband lambda, A/F meter, drukmeter, c16se inlaat, monopoint uitlaatspruitstuk, c14se kabelboom en ecu heb ik al liggen :Dnog in huis zien te krijgen..
intercooler
sard instelbare actieve brandstofdrukregelaar
instelbare blow off valve
manuele boost controller
peugeot/citroen 1.9 hdi turbo (incl elleboogstuk)
wat pijpmateriaal en manchettendan ben ik klaar voor de basis setup
later komt er misschien nog een dastek unichip piggyback ecu aan te hangen :D
het (goed) afstellen wordt een studie op zich
denk dat ik hierbij de bank van Unlimited Tuning wil gaan gebruiken
en hun deskundige hulp :D16 februari 2013 om 09:08 #18107036denk trouwens dat ik de lambda van de ecu
ook beter wideband kan maken :hmmznarrowband geeft pas goed waardes als ie opgestookt is
en samen met de turbodruk zal hij dit niet zo leuk vinden denk ik
met een koude motor :hmmz16 februari 2013 om 10:13 #18107037haha ik hoop op heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel foto’s :P
die dingen die je nu noemt is voor mij nog abrakadabra :jerry :jerry
maar denk dat er wel foto’s bij komen ;)16 februari 2013 om 10:22 #18107038foto’s komen vanzelf ;)
eerst zorgen dat er een c14se onder mn kap komt
welke gelijk een nieuwe wpomp, dbriem, thermostaat, klepdekselpakking, carterpakking, olie en filter krijgt
aan de cilindercompressie ga ik niets veranderen :vertag
pas als hij in een plantenspuit veranderd en de kop er toch af moet :jerry
de rest kost al genoeg :D16 februari 2013 om 15:43 #18107039@trashmetal wrote:
denk trouwens dat ik de lambda van de ecu
ook beter wideband kan maken :hmmznarrowband geeft pas goed waardes als ie opgestookt is
en samen met de turbodruk zal hij dit niet zo leuk vinden denk ik
met een koude motor :hmmzer zijn wideband A/F meters met een uitgang naar narrowband voor je ecu.
dus gebruik je je wideband sonde om via de meter een signaal naar je ecu te sturen.
en dan zou je dus ook het originele plekje van de originele lambda sonde kunnen gebruiken om de wideband sonde te monteren.17 februari 2013 om 07:31 #18107040zoiets moet het worden ja
of misschien het signaal aftakken
want mijn meter heeft geen output naar ecu
vraag me alleen af of het signaal er niet door wordt verstoord :hmmzBinnenkort eens een beginnetje maken aan de bedrading :D
17 februari 2013 om 10:33 #18107041voor zover ik weet meet een wideband sonde in een bereik van 1 tot 5 volt.
en de narrowband een bereik van 0 tot 1 volt.
dus ik weet niet of je ecu een signaal van een wideband sensor goed kan meten17 februari 2013 om 11:13 #18107042@trashmetal wrote:
het droogt wel mooi op in de woonkamer kan ik je zeggen
en een goede reden de vloer een grote beurt te geven :vertag
douche trouwens ook :jerrybooskijkers wil ik niet
een doorgelaste gsi kap zit in de planning ;)Haha, geen booskijkers ?
Wil je voorbeelden zien van hoe MOOI ze zijn voor onze F1 ???Leuk topic zo, de mijne staat in het “historie” gedeelte.
ga je hier nu ook je werkzaamheden vermelden ?En ja, ik moet en zal je F eens een keer zien :wub
E266 is een prachtige kleur namelijk :wubleuk, ga vooral zo door :thumb
Rik ;)
17 februari 2013 om 11:16 #18107043Oke dan, hier een foto van de mooie, hele mooie booskijkers.
Veel mooier dan je motorkap verne…..eh…..verlengen:Rik ;)
17 februari 2013 om 14:21 #18107044@JohnSmith wrote:
voor zover ik weet meet een wideband sonde in een bereik van 1 tot 5 volt.
en de narrowband een bereik van 0 tot 1 volt.
dus ik weet niet of je ecu een signaal van een wideband sensor goed kan metendaar moet ik nog even wat extra data over opsnorren ;)
zou wel beter zijn voor de motor als de ecu wideband leest
ik wil soms wel eens iets te vroeg gaan trappen :jerry17 februari 2013 om 20:15 #18107045ik ga dit project maar even goed volgen, aangezien er bij mij en Coupegek een X18XET project begonnen is. (plannende fase pas…. :P)
dus alles wat jij doet, kunnen wij enigzins weer afkijken…. :P18 februari 2013 om 06:49 #18107046@KadAstra-EF wrote:
Oke dan, hier een foto van de mooie, hele mooie booskijkers.
Veel mooier dan je motorkap verne…..eh…..verlengen:Rik ;)
misschien als ik een setje voor een prikkie kan overnemen
dat ik het wel doe
maar uiteindelijk komt er toch een verlengde gsi kap op :vertag :D
vind ik toch net iets mooier ;)18 februari 2013 om 07:02 #18107047@FnF_racer wrote:
ik ga dit project maar even goed volgen, aangezien er bij mij en Coupegek een X18XET project begonnen is. (plannende fase pas…. :P)
dus alles wat jij doet, kunnen wij enigzins weer afkijken…. :P:thumb Oke cool
met een beetje geluk is je lambda al wideband, mn c16xe was dat iigv wel
dan kun je het signaal daar van pakken lijkt me voor de af meter
als de kop er af ligt zou ik overwegen om andere zuigers te nemen
of een decompressieplaat te gebruiken, wil je hoge druk kunnen draaien :vertagmisschien dat je zuigers uit een ander 1.8 blok zou kunnen nemen
en een beetje laten afdraaien goedkoper dan Wossner zuigers :jerry18 februari 2013 om 07:13 #18107048Leuke goodie gescoord op ebay
van een vauxhall nova SR, vrij zeldzaam aan het worden
die uit onze corsa begint een beetje lam te raken
dus is zeer welkom :wors18 februari 2013 om 07:45 #18107049Die vauxhall logo’s vind ik zo nice :wub Alleen loont het zich niet meer om ze op de deukenbak te monteren :jerry
18 februari 2013 om 09:06 #18107050@astraTD wrote:
Die vauxhall logo’s vind ik zo nice :wub Alleen loont het zich niet meer om ze op de deukenbak te monteren :jerry
heb er 20 pond incl verzenden voor betaald
is minder dat een compleet ander stuur :Dheb jij al zo veel schade gereden dan?
18 februari 2013 om 16:28 #18107051Ja vorige week hele voorkant in elkaar geduwd :jerry
Alleen spatborden zijn nog misvormd en deuken erin, rest heb ik al vernieuwd, zoals motorkap,grill koplampen,knippers.
Bumper had het overleefd :wtf :jerry Beestje heeft zijn geld op gebracht, nu maar lekker door rijden dat de fatale klap komt.18 februari 2013 om 16:51 #18107052@trashmetal wrote:
@FnF_racer wrote:
ik ga dit project maar even goed volgen, aangezien er bij mij en Coupegek een X18XET project begonnen is. (plannende fase pas…. :P)
dus alles wat jij doet, kunnen wij enigzins weer afkijken…. :P:thumb Oke cool
met een beetje geluk is je lambda al wideband, mn c16xe was dat iigv wel
dan kun je het signaal daar van pakken lijkt me voor de af meter
als de kop er af ligt zou ik overwegen om andere zuigers te nemen
of een decompressieplaat te gebruiken, wil je hoge druk kunnen draaien :vertagmisschien dat je zuigers uit een ander 1.8 blok zou kunnen nemen
en een beetje laten afdraaien goedkoper dan Wossner zuigers :jerryhet eerste plan is om het (Reserve)blok idd wel te reviseren, en daar de Turbo ombouw desnoods om te bouwen.
maar ben dan wel van plan om me in te lezen in welke dingen ik het beste al kan vervangen voor versterkte delen, puur om te zorgen dat het door de turbo druk niet kapot gaat.want begreep al, dat de drijfstangen en de zuigers wat sneller slijten/breken, bij teveel vermogen?
dat soort dingen wil ik op een rijtje hebben.zodra ik turbo rijdt, hoeft er echt niet gelijk 1 bar op. als alle delen 1 bar aankunnen, ga ik in eerste instantie toch tussen de 0.1 en 0.5 bar rijden.
om te wennen, en in te rijden.
en dan kijken wat het kost en nodig is, om op hogere druk te rijden.eerst maar even een X20XET maken in Coupegek zijn Zafira, en onze/ zijn Z20LET Coupe goed rijdend krijgen/ showwaardig maken..
daarna hopelijk de rest van de projecten af, en dan gaan we rustig met de X18XET bezig.wordt net als jou dan wel een budget project, maar wel met de hoogst mogelijk zorg, en goede inbouw. :thumb
18 februari 2013 om 17:16 #18107053ik denk dat je vrij ongestraft naar de 200pk kan als je de drijfstangbouten vervangt voor arp’s
tijd om het “nieuwe” blok te reviseren heb ik niet meer, geld (genoeg) ook niet
riemen wpomp thermostaat olie en filter neem ik natuurlijk wel mee
carterpan gaat er ook van onder voor wat spoelwerk :Dde c14nz moet ik weer opbouwen voor in de corsa
het 1.2s motortje is nu een bi fuel, olie en benzine gestookt :vertag
en zodra de corsa uit de vaart kan, zal de astra weer moeten rijden :D
misschien dat ik er van de zomer nog een opel bij koop :jerry19 februari 2013 om 16:21 #18107054@astraTD wrote:
Ja vorige week hele voorkant in elkaar geduwd :jerry
Alleen spatborden zijn nog misvormd en deuken erin, rest heb ik al vernieuwd, zoals motorkap,grill koplampen,knippers.
Bumper had het overleefd :wtf :jerry Beestje heeft zijn geld op gebracht, nu maar lekker door rijden dat de fatale klap komt.:hmmz en er zit pas een andere bak op
best sonde19 februari 2013 om 16:35 #18107055En voor in mn astra ook een corsa a gsi stuur gevonden
nu nog een claxon met rode rand :wub -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.