Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Mario’s knutsel topic
- Dit onderwerp bevat 764 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 22 januari 2024om 00:20 door trashmetal.
-
AuteurBerichten
-
29 augustus 2013 om 21:50 #18107356
kleppendeksel pakking kosten gelukkig ook niet heel veel ;)
je schijnt ook de nokkenas te kunnen vervangen zonder de kop los te hoeven trekken, alleen daar kan ik niet heel veel info over vinden :???:29 augustus 2013 om 22:06 #18107357ik ga eerst maar eens mn nokkenas goed controleren
als ik die moet gaan vervangen dan blijf ik er nog even mee rondhobbelen
voorlopig geen geld voor ;)30 augustus 2013 om 09:55 #18107358haha, hier het zelfde probleem ;)
31 augustus 2013 om 08:37 #18107359Ben je ook met de kinderkamer bezig dan? ;) :jerry
vandaag gaan we een pretecho laten doen
krijgen we een filmpje en foto’s mee op dvd :D31 augustus 2013 om 14:50 #18107360nee, moet ik nog ff nie an denken king: :jerry
heb het meer over de geld problemen :vertag ;)26 september 2013 om 21:19 #18107361kinderkamer is de puntjes nog even op de i zetten
en dan is die er klaar voor
papa heeft morgen weer tijd voor de andere kindjes :Dde corsa krijgt nieuwe achterwiellagers links en rechts
en de astra krijgt een achterklepplaat, harjan bedankt daarvoor :thumb
vandaag heb ik die glanzend zwart gespoten
klaar voor montage
een aantal weken geleden heb ik ronde bosch verstralers gemonteerd
die ik morgen ga aansluiten
en nog wat kleine dingetjesfoto’s volgen :thumbup
26 september 2013 om 21:28 #18107362altijd goed ;)
hoop dat het wat word met die clipjes trouwens.
maar wel ff een foto he… en ook van je spiegels :P
heb zo vermoeden dat jij echt unieke spiegels hebt nu haha28 september 2013 om 07:19 #18107363van alles wat ik wilde doen is niet veel terecht gekomen
wel de deur van de kinderkamer voor de 2e keer geschilderd
en de achterklepplaat gemonteerttadaaaa!
en de spiegelkapjes zijn vetjuhss!! :wors
de rest komt morgen, hoop ik :hmmz
28 september 2013 om 12:00 #18107364Toch heb je nuttig en mooi werk verricht :)
Rik :D
28 september 2013 om 21:40 #18107365@soepkiepe wrote:
altijd goed ;)
hoop dat het wat word met die clipjes trouwens.
maar wel ff een foto he… en ook van je spiegels :P
heb zo vermoeden dat jij echt unieke spiegels hebt nu hahadie klipjes heb ik trouwens weggegooid
ben met mn grote vriend bison polymax bezig geweest
doe ik liever dan schroeven in mn mooie plaatwerk :D29 september 2013 om 15:28 #18107366@trashmetal wrote:
@soepkiepe wrote:
altijd goed ;)
hoop dat het wat word met die clipjes trouwens.
maar wel ff een foto he… en ook van je spiegels :P
heb zo vermoeden dat jij echt unieke spiegels hebt nu hahadie klipjes heb ik trouwens weggegooid
ben met mn grote vriend bison polymax bezig geweest
doe ik liever dan schroeven in mn mooie plaatwerk :DJe hebt m vastgekit ??
Rik :D
29 september 2013 om 16:19 #18107367pff, geef ik je wat gooi je het weg? :fy1
:jerryis het een beetje gelukt met de knop om de klep open te doen?
29 september 2013 om 19:13 #18107368@rik, yep zit gekit
maar de 2 belangrijkste bevestigingen zijn de schroeven door het kenteken
dus er af vallen zal ie niet, mn skirts zitten er al 2 jaar op ;)
@harjan, :angel heb ook 2 stukjes bumperlip weggegooid
wilde hem rood spuiten maar kon binnen niet terrecht :(
heb alleen nog geen foto gemaakt
de knop was op zich zo gebeurd
alleen zijn zo veel schroefjes om er bij te komenedit: toen ik de kap van de binnenkant af had
zag ik aan de binnenzijde allemaal kleverige troep zitten
ook wel tectyl genoemd king:
denk dat ik de eerste eigenaar op moet gaan zoeken om een zoentje te geven hahahaha29 september 2013 om 19:23 #18107369netjes..
heb je de lip er al onder dan? ben wel nieuwsgierig haha.
neem aan dat het rood de zelfde kleur rood word ongeveer als de sticker en de streep in je stootstrippen??30 september 2013 om 09:37 #18107370hierbij een paar foto’s van het lipje
hij moet indd de zelfde kleur rood worden ;)3 januari 2014 om 21:43 #18107371Ik ga me ook maar even met je turbo ombouw bemoeien
Ik ben bang dat als je de turbo er zo opzet en je compressie niet naar beneden brengt dat je motor leterlijk uitelkaar spat, want turbo motoren hebben niet voor niets minder compressie dan atmosferische motoren
Wat de halvemaan betreft die zit alleen in de e16se de c16se heeft hem niet, terminste ik heb hier 4 motoren liggen en niet 1 heeft hem
naar mijn weten zijn de c14 en c16 op de inhoud na hetzelfde dan heb je ook nog een C16SEi en dat is een door irmscher aangepaste E16SE4 januari 2014 om 08:22 #18107372wat de halve maan betreft, die zat er bij mij toch echt wel in:
en ik heb toch zeker te weten een c16se
ik had ook nog een gasklephuis van een c14se, en die had hem ook
vind het wel vreemd dat er bij sommige ze wel in zitten en andere weer niet :hmmzover de turbodruk
ik denk dat het uit elkaar knallen wel mee zal vallen als ik qua druk niet hoger zou gaan als 0,5 bar
ben niet de eerste die dit doet
bovendien wordt op de z22se ook vaak een supercharger gemonteerd zonder aanpassingen qua cilinderdruk
en die knallen ook niet uit elkaarMaar…..
ik rijd inmiddels al weer een maand of 4 met een versleten nokkenas
en wil van de nood een deugd maken
ben op zoek naar een 2e hands c16se kopje en nokashuis om te revizeren
welke ik wil gaan monteren met een dikke cometic koppakking om de cr waarde te verlagen
en nieuwe nokkenas nokasvolgers en klepstoters
na montage ga ik hem eerst turboloos inrijden
de k-14 turbo gaat er denk ik niet meer op komen
maar een t2 oidhet kan allemaal nog lang duren eer dat het zo ver is
heb een kleine op komst dus daar gaan de centen eerst aan op :vertag4 januari 2014 om 08:26 #18107373p.s. Mijn astra is vandaag jarig
en is 20 jaar geworden king:
zonder een spatje roest aan het chassis
alleen de veerschotels zullen binnen een paar jaar vervangen moeten worden
dat is best iets om trots op te zijn vind ik :wors4 januari 2014 om 08:31 #18107374Das inderdaad een feestje waard :thumb
Gefeliciteerd.Rik :)
4 januari 2014 om 09:52 #18107375heb hem net een badje gegeven en een tank bp ultimate
dalijk nog ff olie peilen en ruitenvloeistof bijvullen
en een andere bobine monteren
want hij wil nog al eens bokken bij lage toeren/snelheid
hopelijk dat het hiermee is opgelost4 januari 2014 om 10:21 #18107376is ultimate beter dan?
4 januari 2014 om 12:02 #18107377ultimate is octaan 98 ipv 95 dus geeft (iets) meer vermogen
en schonere/betere verbranding :Dhet bokken bij lage toeren/snelheid is nog steeds :(
bijna alles heb ik al gewisseld op de bougiekabels na
onder andere, stappenmotor gasklepsensor bobine motortemp sensor en zelfs de ecu
dit alles had ik gelukkig nog in mn voorraadje liggen4 januari 2014 om 18:04 #18107378Hmm das inderdaad heel vreemd, ik heb hier 4 complete inlaten liggen met EGR (c16SE) maar geen halvemaan
0.5 bar houd ie denk ik ook wel vol, maar wil je meer zou ik toch de compressie wat verlagen.
een Z22SE vergelijken met een C16SE zou ik ook niet doen is een hele andere motor waar een eaton M62 supercharger zo opgemonteerd kan worden.
De Z22SE is een naar zo ver ik weet een Amerikaanse motor met ketting ipv riemweet je zeker dat die rammel de nokkenas is en niet een gare klepstoter?
4 januari 2014 om 19:30 #18107379mijne heeft geen egr
blokje heb ik uit een ’93 astra gt gehaald
denk dat er 2 versies zijn van de c14se c16sez22se vergelijken met c16se is indd appels met peren
maar ze hebben allebei ongeveer de zelfde cr waardeklepstoter zit ik ook aan te denken
als ik zowel de klepstoters als de nokkenas vervang
weet ik zeker dat het goed is ;)heb je toevallig geen cilinderkop en nokashuis voor me in de aanbieding?
ik wil nl een kopje reviseren en alle benodigde onderdelen verzamelen
dat ik de wisseltruc in een weekendje kan doen
kan mn auto niet missen ivm werk17 januari 2014 om 14:12 #18107380de corsa is vandaag naar de apk gegaan
en waar ik al bang voor was is ie op afgekeurd
de voorbalk is te ver verrot
heb op marktplaats al een nieuw front gespot voor een prikkie
gelijk goed aanpakken die handel :D
voor de rest vonden ze hem er goed uitzien voor zn leeftijd king: -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.