Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Mario’s knutsel topic
- Dit onderwerp bevat 764 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 22 januari 2024om 00:20 door trashmetal.
-
AuteurBerichten
-
27 juli 2013 om 23:56 #18107331
En wassen :jerry
28 juli 2013 om 07:20 #18107332Haha, project “AstraG”is begonnen :jerry
Rik ;)
28 juli 2013 om 07:37 #18107333we hebben hem gisteraaf ook nog even gewassen, jemmaergenoeg geen voor en na foto’s
de oude eigenaar was niet zo van het poetsen
en er leek voor 6 jaar aan remstof op de voorvelgen te zitten :puke
de rechterkant zat ook vol spinnenpoep vanwege dat hij met die kant in een heg geparkeerd stondmn maatje begon al te twijfelen om zn f station maar weg te doen en deze te gaan rijden
vind ik niet zo’n best plan gezien hij niet al te netjes omgaat met zn auto’s
en op de g valt een leuke winst te halen, de f niet
mja ik heb hem niet betaald :D28 juli 2013 om 20:46 #18107334Fje diesel is betrouwbaarder als die muk zooi van de G.. Gaat die spijt van krijgen.
Waarom niet metertje in rooster ingebouwd in middenconsole?
28 juli 2013 om 20:55 #18107335Isuzu uit de g en de f zijn even betrouwbaar. Maar eeh ziet er veelbelovend uit mario. Gefeliciteerd met je andere aanwinst.
28 juli 2013 om 21:00 #18107336-7pk en zwaarder in wegenbelasting.. is het mij niet waard om g te rijden.
En f isuzu lekker handmatig opfokken..
29 juli 2013 om 07:02 #18107337@astraTD wrote:
Fje diesel is betrouwbaarder als die muk zooi van de G.. Gaat die spijt van krijgen.
Waarom niet metertje in rooster ingebouwd in middenconsole?
heb er wel aan gedacht maar vind het zo beter
omdat er nog een paar metertjes bij komen ;)mn maatje was er al wel snel acher dat sleutelen aan een f fijner is
hij kon niet bij het knipperlicht komen met zn kolenschoppen
heb ik maar vervangen :D29 juli 2013 om 07:11 #18107338@Haasje17 wrote:
Isuzu uit de g en de f zijn even betrouwbaar. Maar eeh ziet er veelbelovend uit mario. Gefeliciteerd met je andere aanwinst.
de g heeft alleen geen diesel, maar een x16xel
en daar ben ik niet zo’n fan van
ook heeft de g station al aardig wat roestprobleempjes aan de achterzijde
wat ook wat aandacht verdient
ik zou de g station uiteindelijk verkopen en de f station houden
mja dat heb ik niet voor het zeggen
help alleen bij het opknappen er vande andere nieuwe aanwinst ontwikkelt zich goed
alleen heeft mama in spe af en toe wat hormonen issues :???:1 augustus 2013 om 18:03 #18107339vandaag weer wat gestoeid met de turbo
spruitstuk en elleboog losgehaald, licht geweld was nodig :swear
toen een deel van het spruitstuk geslepen wat adaptorplaat moet worden
tussenstand:
hier komt nog een pijpje in met staalvlecht pakking
en 2 boutgaten om het monopoint injectie spruitstuk op te monterenvoor de turbo zelf wil ik nog een revisie setje kopen
heb speling aan de kant van het slakkenhuis en lekkage :(
goede nieuws is dat de schoepjes allemaal nog heel zijn
langzaamaan kom ik er wel :D
1 augustus 2013 om 18:19 #18107340AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zo’n projectje met een Astra G station dacht ik ook eens aan te beginnen, maar die is toch op de sloop beland
1 augustus 2013 om 19:04 #18107341is gelukkig niet mn eigen ;)
de roestduivel heeft ook al aardig zn intrek genomen :puke
maar gelukkig loopt de motor nog als een zonnetje1 augustus 2013 om 19:08 #18107342AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat is mooi, die was bij mij overleden namelijk
1 augustus 2013 om 19:36 #18107343Ziet er al goed uit de updates :thumb
3 augustus 2013 om 11:57 #18107344gisteraaf een gasklep schoongemaakt die ik nog van een c14se had liggen
en kwam er achter dat bij de se motoren ook al zo’n half maantje op de gasklep zit
aardige restrictie dacht ik zo :hmmzen weer klaar voor montage
inmiddels geplaatst en getest
resultaat, veel betere gasreactie en misschien wel iets meer vermogen :wors4 augustus 2013 om 10:43 #18107345Zo te zien moet ik ook maar ff m’n gasklephuis goed gaan bekijken, want een halve maan hoef ik daar niet te hebben ;) :thumb
4 augustus 2013 om 10:45 #18107346@corsa14slow wrote:
Zo te zien moet ik ook maar ff m’n gasklephuis goed gaan bekijken, want een halve maan hoef ik daar niet te hebben ;) :thumb
je gaat echt een GROOT verschil merken suc6 ;)
edit: dit is de boosdoener trouwens:
4 augustus 2013 om 10:48 #18107347Vandaag weer onder mn kappie aan het rommelen geweest
Voor:
Na:
Tot dus ver…
4 augustus 2013 om 16:24 #18107348bij aanschaf van onze corsa zoop hij naast benzine nogal wat olie en koelwater
koelwaterprobleem was met een momentsleutel en gradenboog snel opgelost
kopbouten waren niet goed geplaatst
het olieprobleem heeft zichzelf nu opgelost :wors
al 2 maanden niets bij hoeven gieten :agentbij deze is de motorswap van de baan
en kan ik me gaan richten op de roestduiivel :twisted:16 augustus 2013 om 13:21 #18107349om nog ff terug te komen op de halve maan, die van mij heeft er dus geen… Dus niet alle SE motorens hebben een halve maan ;)
16 augustus 2013 om 21:46 #18107350@corsa14slow wrote:
om nog ff terug te komen op de halve maan, die van mij heeft er dus geen… Dus niet alle SE motorens hebben een halve maan ;)
raar :hmmz het gasklephuis wat ik had liggen kwam toch echt van een c14se
foto gemaakt?16 augustus 2013 om 22:07 #18107351sinds een aantal dagen is er een klepstoter flink aan het tikken (distrikant)
nu heb ik her en der gelezen dat de motor flushen DE oplossing moet zijn
dat gaan we morgen dus maar eens proberen king:
flesje valvoline engine flush, MPM 5w40 vol synthetische olie en een oliefiltertje gehaald17 augustus 2013 om 11:40 #18107352@trashmetal wrote:
@corsa14slow wrote:
om nog ff terug te komen op de halve maan, die van mij heeft er dus geen… Dus niet alle SE motorens hebben een halve maan ;)
raar :hmmz het gasklephuis wat ik had liggen kwam toch echt van een c14se
foto gemaakt?helaas geen foto, maar vond het gasklep van mij behoorlijk vies dus deze gaat binnenkort ff uit elkaar, maak dan wel ff een foto ;) :thumbup
(had laatste te weinig tijd)26 augustus 2013 om 21:05 #18107353met het flushen kwam er een hoop troep los :puke
maar helaas is het tikken nog steeds niet weg :cry
kan haast niet anders als een klepstoter wezen
als de dbriem versprongen was zou ik van meer plekken getik moeten horen, toch? :hmmz27 augustus 2013 om 22:13 #18107354Ik heb zelf ook last van tikken en heb hier en der gelezen dat het de Nokkenas kan zijn…
29 augustus 2013 om 21:39 #18107355mn nokkenas ziet er op het eerste gezicht goed uit
het is gelukkig wel al een stuk minder
maar het is gekomen toen ik een paar dagen met een zware aanhanger heb rondgereden
voorlopig geen tijd/geld/zin om mn kop open te maken
maar de nokkenas (goed) controleren kan ik wel doen :thumbup -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.