Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Mario’s knutsel topic
- Dit onderwerp bevat 764 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 22 januari 2024om 00:20 door trashmetal.
-
AuteurBerichten
-
15 februari 2013 om 16:47 #17255406
Hierbij mn nieuwe topic in SG
omdat hier niets moet en alles mag ;)even voor degene die nieuw zijn….
De hoofrol, mijn roestvrije opel astra f1 sportive uit 1994
welke ik zo 2 jaar geleden heb gekocht
inmiddels is hij zo…
kleine opsomming van dingen die ik zoal heb gedaan
angel eyes
gaas in grille gemaakt
led dagrijverlichting geplaatst
GSI sideskirts en achterklepspoiler
Pfeba kleprandspoiler
astra f2 achterlichten
zgan bestuurderstoel gescoord
custom made pookhoesje :Dvoorpoten opgeknapt en voorzien van oranje koni’s
nieuwe lagers bumpstops en voeringen
weitec -30mm veren rondom
gsi 16v remklauwen voorzijde met brembo max schijven en ferrodo blokken
nieuwe draagarmen en stabi stang verbindingstukken
sportex groep n 54mm midden en einddemper
x20xev kat astra gsi
veerpootbrugbodem wielbakken en achter de bumpers in tectyl en wat plekjes bijgewerkt
alleen de veerschotels verdienen tzt wat aandacht
maar een achteras met schijven zit nog in de planning15 februari 2013 om 16:48 #18107007de motor….
origineel was het een x16sz
toen heb ik er een x16xe met mantzel ingehangen
welke misschien een paar weken als een raket heeft gelopen
en veranderde toen in een plantenspuit, daag koppakking :swear
ik heb dus geen zin meer in een 1.6 16v
en wil dus terug naar een 8 klepper, maar wil meer vermogen
dus ben ik al langere tijd aan het prakkedenke info in te winnen
en onderdelen te vergelijken
om een 1.4 turbo te bouwen
vandaag heb ik een bod gedaan op een c14se welke de basis wordt
een kabelboom en ecu heb ik al liggen voor c14se
en een c16se spruitstuk, kanalen schijnen groter te zijn
heb er niet al te veel voor betaald dus het passen waard ;)de turbo die ik wil gaan gebruiken komt van een peugeot of citroen 1.9 hdi motor
omdat ik verder het blok niet meer ga aanpassen is deze perfect voor lage druk
bovendien moet een 1.4 8v het toch niet van zn hoge toeren hebben
intercooler (als het goed is ;)) van een astra coupe turbo
SARD brandstofdrukregelaar, instelbare blow off valve
wideband lambda en Air/Fuel ratio meter
manuele boostcontroller
en de benodigde pijpjes en slangen natuurlijkwordt vervolgd….
15 februari 2013 om 17:00 #18107008Daar is ie weer :thumb
15 februari 2013 om 17:15 #18107009blijft nostalgie zo’n Astra,in 1998 exact dezelfde gekocht,een zwarte e266 sportive van 94,ik had de HN-DL-90,alleen dan met een C16SE motor,heerlijke kar aan gehad,in 2 jaar toch zo’n 60000 km mee gereden,maar toen wilde Patje een Calibra dus moest de Astra het veld ruimen.
leuke anekdote,in ons clubje kreeg je de bijnaam die ze van je kenteken konden maken,ik baalde al van mn eerste auto,was een Ascona uit 88 met kenteken SX-07-PJ,dus dat was al gauw Sex 7 keer per jaar,daarna de YY-86-JD ,hebben ze nooit wat op kunnen verzinnen,helaas,helaas,op dag 1 dat de Astra in bezit was,was de toon al gezet,HN-DL werd Hondelul,fijn hoor! :mrgreen:15 februari 2013 om 17:28 #18107010@asconahobbyist wrote:
blijft nostalgie zo’n Astra,in 1998 exact dezelfde gekocht,een zwarte e266 sportive van 94,ik had de HN-DL-90,alleen dan met een C16SE motor,heerlijke kar aan gehad,in 2 jaar toch zo’n 60000 km mee gereden,maar toen wilde Patje een Calibra dus moest de Astra het veld ruimen.
leuke anekdote,in ons clubje kreeg je de bijnaam die ze van je kenteken konden maken,ik baalde al van mn eerste auto,was een Ascona uit 88 met kenteken SX-07-PJ,dus dat was al gauw Sex 7 keer per jaar,daarna de YY-86-JD ,hebben ze nooit wat op kunnen verzinnen,helaas,helaas,op dag 1 dat de Astra in bezit was,was de toon al gezet,HN-DL werd Hondelul,fijn hoor! :mrgreen:Dat vind ik wel goede :jerry
15 februari 2013 om 17:29 #18107011@astraTD wrote:
Daar is ie weer :thumb
yess i’m back :twisted: :jerry
Vermoeiend 7x per jaar :hmmz :jerry
15 februari 2013 om 17:32 #18107012En ik heb updates…
nog even voor het verhaal…
Dan de corsa van mn meis
is een corsa a 1.2s, eigenlijk LS uitvoering
voorzien van SR interieur stuur en klepspoiler
enige wat mist is de SR voorbumper, welke ik dus nog zoek
en dan is de SR/replica kompleetik was eigenlijk een c14nz aan het ombouwen voor mijn astra
maar omdat het inlaatspruitstuk niet past
bouw ik de c14nz weer origineel op voor in de corsade komplete kop is inmiddels gereed voor montage
en heb ik helemaal gereviseerd en voorzien van wat spuitverf :Dwat plaatjes bij de praatjes…..
dat wordt mooi spul onder het kappie van de corsa
15 februari 2013 om 17:41 #18107013ze ziet me al aankomen.. ff mn blok spuiten in de woonkamer :hmmz …
arjan
15 februari 2013 om 17:45 #18107014We wonen nog niet samen, dus kan nu nog ongestoord mn gang gaan ;)
zo heb ik de kop schoongespoeld onder de douche :jerry15 februari 2013 om 17:46 #18107015Ik doe het wel eens buiten, zou je zeggen dat het beter is. Helaas vergeet ik in mijn enthousiasme wel eens wat kranten eronder te leggen…..
15 februari 2013 om 17:50 #18107016haha wat een man joh!!
boom als motortakel
blok spuiten in de kamer.
kop schoon maken in de douche.wat volgt er?
:jerry :jerry :jerryik mis trouwens nog wel een setje booskijkers :P
denk wel dat dat het geheel mooi maakt.15 februari 2013 om 17:55 #18107017het droogt wel mooi op in de woonkamer kan ik je zeggen
en een goede reden de vloer een grote beurt te geven :vertag
douche trouwens ook :jerrybooskijkers wil ik niet
een doorgelaste gsi kap zit in de planning ;)15 februari 2013 om 17:58 #18107018ja komt een beetje op het zelfde neer ;)
nu heb jij alles donker, dus dat gaat nog wel een beetje, maar ormaal vind ik de angel eyes met originele grill een beetje kaal staan, met een rieger grill lijkt het al veel anders vind ik.
met alleen booskijkers of een doorgelaste motorkap lijkt het dus ook al beter dan alles origineel behalve de lampen :P
maar das mijn mening.ik weet niet als ik er bij mij weer angel eyes in wil hebben, het is me opgevallen dat het licht aardig minder is.
maar ja, met setje xenon ;)15 februari 2013 om 18:02 #18107019hahaha en waarom woont ze nog niet bij je???? (en nu eerlijk he ;) ) :jerry
15 februari 2013 om 18:02 #18107020ey, je vergeed mn led lampjes in de bumper en mn gaas in de grille ;)
maar misschien tzt ook een ander grilletje is geen slecht idee :thumb15 februari 2013 om 18:04 #18107021@joop1970 wrote:
Ik doe het wel eens buiten, zou je zeggen dat het beter is. Helaas vergeet ik in mijn enthousiasme wel eens wat kranten eronder te leggen…..
Haha, bij mij komt het iigv niet in de grond terrecht :jerry
15 februari 2013 om 18:09 #1810702215 februari 2013 om 18:09 #18107023liever in de grond dan op me tafel of zo joh haha
betaal belastingen genoeg, en ook huur genoeg, dus beetje zooi in de grond boeit me ook geen reet haha15 februari 2013 om 18:17 #18107024alle olie is door het putje gegaan
niets op de vloer en tafel gekomen :D15 februari 2013 om 18:26 #18107025haha me vriendin schopt me het huis uit, en als ik niet snel genoeg aan de kant spring heb ik een stuk motorblok tegen me kop aan hangen denk ik whahah
15 februari 2013 om 18:47 #18107026zou fijn zijn als ik een fantsoenlijke hobbyruimte vond
die ook nog te betalen is :vertag15 februari 2013 om 19:00 #18107027NO! Budget tuning toch? dan maken die paar centjes toch ook niet uit? :afro
15 februari 2013 om 19:03 #18107028NO! budget, in de zin van geen geld :jerry
heb een standaard garage waar ik mn kont niet in gekeerd krijg
helaas weten ze hier de prijzen wel voor hobbyruimtes :vertag15 februari 2013 om 19:21 #18107029hmpf… heb gisteren nog zo’n SR met goede voorbumper gesloopt…. :shock:
bumper is inmiddels wel in een container geperst.
volgende stap is kvs reservoir ruitensproeier reservoir in de vaatwasser :D
worden ze prachtig mooi schoon ;)15 februari 2013 om 20:31 #18107030:shock: sonde
heb helaas geen vaatwasser anders was ie al de sjaak :jerry -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.