Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Manta A 2.3 T5R
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 februari 2011 om 19:11 #17712649
Deze Manta staat al een tijd hier te koop, lijkt op jou idee..
http://www.blocket.se/vasterbotten/Opel_Manta_Raceprojekt_31427623.htm?ca=13&w=3of heb ik het mis..?
4 februari 2011 om 14:54 #17712650Liet je me toch even schrikken, dacht even dat iemand me voor was geweest :P
Het is in ieder geval wel een manta met een Volvo blok maar het blok is het zelfde als de hilmerson manta; Een gietijzeren 4-cilinder Volvo 2.3 turbo.
Ik vind het trouwens wel prachtig mooi hoe ze dat met de voorkant hebben gedaan; lijkt 100% origineel maar je hebt een wereld aan ruimte. Alleen dat gat voor de turbo in de motorkap is jammer, zoveel werk en konden ze de turbo niet even wat lager zetten. Maar zo wordt de mijne niet hoor!
Vandaag trouwens een manta gekocht waar het hele spul in zal komen.
Foto’s volgen…..
4 februari 2011 om 15:41 #17712651ben benieuwd!!! naar wat voor manta het is!!!
4 februari 2011 om 16:11 #17712652voor mij ook de eerste keer dat ik een flip front manta zie, bij minis hebben ze dit wel vaker
4 februari 2011 om 18:39 #17712653Hij heeft een aantal dagen op marktplaats gestaan. In september ook maar toen zat ik dus in het buitenland helaas.
Heeft een paar deuken en wat rotterij onder de voorbumper, in de watergoot van de kofferbak, onder de motorkap onder het chassisnummer, en de reservewielbak. Verder is de lak niet overal even netjes of bijgewerkt met andere kleur.Maar… Voor de rest was het een harde auto ook dorpels, wielranden en kriksteunen voor zover ik kon zien. En hij is op LPG en dat waren voor mij de twee belangrijkste eisen.
Hij is geel met een zwart dak zoals ik wilde, geen vinyl maar gespoten, dus wel de lusten, niet de lasten :)
5 februari 2011 om 00:03 #17712654ben wel nieuwsgierig idd naar je manta :kewlpics:kewlpics
5 februari 2011 om 22:13 #17712655Nou hierbij dan,
Vandaag de auto opgehaald. Dat was nog een hele rit, met de trein heen en met de manta weer terug. Merkte nu echt wel dat ik al aardig gewend was aan het rijcomfort van een 2.4 met 5-bak in een manta. Nu veel meer toeren en blok liep wel redelijk maar niet zoals ik dat van een 2.0s gewend was.
Eenmaal thuis direct maar even nagekeken, nieuwe olie en oliefilter, inlaattraject op grotere opening gezet en CO2 afgesteld; rijdt direct een stuk beter zoals een 2-liter hoort te rijden. Deze week nog even kijken waar de benzine blijft en als dat ook goed loopt ga ik het blok er pas uithalen.
Iemand interesse?Ik vind het zelf wel een mooie kleur en zeker in combinatie met het zwart. (Hier thuis vinden het op “kealle stront” lijken) Zoals altijd lijkt het op de foto’s stuk mooier dan in het echt, het zwart is lang niet overal zwart meer maar dat gaat later nog wel eens veranderen. Inmiddels staat de manta mooi droog bij ons in het kippenhok en daar kan ie eerst wel eventjes blijven staan.
5 februari 2011 om 23:17 #17712656mooi hoor het manta begin is er :D hee komt ie uit hardenberg :hmmz
6 februari 2011 om 01:04 #17712657[rquote=1861169&tid=131499&author=Kermitkiller]mooi hoor het manta begin is er :D hee komt ie uit hardenberg :hmmz[/rquote]
Ja hij komt uit hardenberg:P10 februari 2011 om 21:27 #17712658Afgelopen week druk aan het solliciteren geweest met als resultaat dat ik nog maar een dikke week vrij ben voordat ook mijn werkzame leven (eindelijk) begint. Heeft wel als consequentie dat ik straks waarschijnlijk een chronisch gebrek aan vrije tijd ga krijgen. Dus voor deze en komende week zoveel mogelijk werk aan de Manta ingepland.
De eerste twee dagen van de planning zijn echter al flink uitgelopen, ben anderhalve dag bezig geweest met deze twee rotdingen :argue
Uiteindelijk de kop er maar afgeslepen en met een stalen pen en moker de bout eruit geslagen. Makkelijker gezegd dan gedaan overigens. Het ding zat zo vast dat de nog goede rubber bus volledig is afgescheurd.
Nog een laatste blik op het huidige motorblokje:
Zo staat ie nu, morgenochtend direct verder en dit blok eruit halen en het andere blok voor het eerst gaan passen!
Weet iemand trouwens hoe ik de chromen doppen netjes van de velgen kan halen?
11 februari 2011 om 07:36 #17712659[rquote=1865479&tid=131499&author=Asko]
Weet iemand trouwens hoe ik de chromen doppen netjes van de velgen kan halen?[/rquote]De ring van een steeksleutel 19 erachter zetten, als je de velg niet zou willen beschadigen nog even een doekje erachter.
11 februari 2011 om 09:50 #17712660Met de achterkant van de originele wielmoersleutel als die er nog bij is. Is er voor gemaakt om de dop er af te wippen
11 februari 2011 om 18:09 #17712661:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Het past!!!!!
Vanochtend eerst het oude blok eruit gehaald;
Daarna onderste motorsteunen op de vooras gemaakt (voorlopig) en het nieuwe blok erop gezet;
Daarna wat passen en meten en de carrosserie weer laten zakken;
Voorin past het prima, achterin moet ik nog een paar centimeter ruimte maken voor kachelslangen en krukas positiesensor e.d. maar daar zie je straks verder weinig van hoop ik.
Sta ook versteld van het goede passen van de versnellingsbak, heb de tunnel nog niet aangepast en kan straks de originele bevestigingspunten van de auto gebruiken om de bak aan vast te zetten. Moet het blok en de bak nog wel even exact positioneren dus het zou kunnen dat de tunnel alsnog aangepast moet worden. Maar vooralsnog zeer tevreden.:wub
11 februari 2011 om 18:17 #17712662:wub
netjes dat het allemaal mooi past! en gewichts verdeling is ook prima zo:cool:
11 februari 2011 om 18:25 #17712663MOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOI werk.
En een manta met mooie potentiele schoonheid :p haha.
Blok past wel echt heel mooi en staat hem nu al goed. (mooi blok) :o
11 februari 2011 om 22:33 #17712664volvo turbo op lpg:P
strak project met straks een super sound:thumbup
12 februari 2011 om 16:28 #17712665Vandaag even wat rond de motor opgeschoond. Ook erachter gekomen dat er toch nog een en ander aangepast moet worden. Had de auto achter op een paar steunen staan zodat ik er makkelijker onder kon komen en dus stond het chassis gister iets voorover. het blok lag gister wel horizontaal.
Bak in tunnel aan beide kanten wel redelijk wat ruimte nog;
Bovenin echter niet;
Blok moet nog een cm naar achteren, staat nu met het carter tegen de vooras. Maar het blok moet ook nog wat voorover kantelen dus de ruimte tussen bovenkant blok en schutbord zal wel hetzelfde blijven, maar dat is nog steeds niet genoeg.
Ook zit de aansluiting voor de kachel achterop het blok. Komende week maar es aan het slijpen.12 februari 2011 om 16:39 #17712666schiet al op zo! past ook mooi
hou je m ook op LPG?
12 februari 2011 om 19:04 #17712667Die Manta is van een Mantarijdster geweest één straat bij mij vandaan :D
Is een mooi project :thumbup dat wil straks wel van de plekke :P
12 februari 2011 om 21:39 #17712668Is wel de bedoeling de auto op LPG te houden. Als ik alles naar mijn zin kan doen dan injectie direct gestuurd door Kdfi systeem oid. Maar dat zien we dan wel weer.
@Mantallica Dat ie van een mantarijdster bij jou uit de buurt was wist ik,
die heeft em verkocht aan de persoon waarvan ik hem heb gekocht.12 februari 2011 om 21:49 #17712669@Mantallica Dat ie van een mantarijdster bij jou uit de buurt was wist ik,
die heeft em verkocht aan de persoon waarvan ik hem heb gekocht. [/rquote]Ik had daar voor zo’n 3 maand terug nog wat reparaties aan verricht, zij heeft nu een kadett c sedan met 2.0E motor weer gekocht.
12 februari 2011 om 21:57 #17712670een kadett met een gereedschap kistje zeker :D
ziet er goed uit zo’n volvo motor, kan je daar veel vermogen uit halen op gas?
13 februari 2011 om 14:56 #17712671Het is inderdaad een erg mooi blok om te zien, in Zweden gaan ze met het standaard blok tot 320-350 pk, daarboven moeten er andere drijfstangen in. Heb nog geen b5234 blok op LPG gezien met dit soort vermogens, maar daar komen we misschien later wel achter.
Zodra je de drijfstangen vervangt ligt het bereik van deze blokken nog een stuk hoger mits je er een passende turbo op zet maar dat is iets voor de hele verre toekomst.
@Mantallica, wat heb je er zoal aan gedaan?13 februari 2011 om 16:30 #17712672lpg voor zo’n motor = VIALLE LPI
Ook met hogere vermogens…
Super project!!!!:D
13 februari 2011 om 19:19 #17712673ziet er allemaal al super uit hoop voor je dat alles reen beetje goed op z,n plek komt :thumbup:thumbup:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.