Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta 400R turbo project
- Dit onderwerp bevat 825 reacties, 96 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 19 april 2020om 08:51 door gwriemersma.
-
AuteurBerichten
-
2 maart 2012 om 12:19 #17676651
knap werk man
2 maart 2012 om 20:24 #17676652Danku :)
Vandaag hele dag bezig geweest met de Manta.
Jammer genoeg lijkt ‘t weer alsof er maar weinig gebeurt is zoals altijd :jerry
Heb alle rotte zooi aan de linkerkant eruit geslepen. Vervelend genoeg was het rot waar alles bij elkaar komt.
Dus binnenspatbord, voetenbak, ruitensproeierbak en het gedeelte waar de rembekrachtiger zit repareren…
Eerst het binnenspatbord weer gerepareerd, daarna het gedeelte van de rembekrachtiger.
Alvast de ruitensproeierbak weer goed gemaakt, en een plaat gezet voor bij de a-stijl.Volgende keer de voetenbak in orde maken, en daarna kan al het plaatwerk wat ik vandaag gemaakt heb erin gezet worden.
5 maart 2012 om 23:06 #17676654Zo, vanavond maar eens even flink doorgewerkt, en het zit weer helemaal dicht :D althans het bovenste gedeelte. Enige wat nog mist is het verbindingsplaatje tussen voetenbak en binnenspatbord. Maar dat komt nog wel.
5 maart 2012 om 23:26 #17676655Gaat goed daaro
7 maart 2012 om 17:26 #17676492zo, vandaag maar eens even de bestuurdersvloer flink onder handen genomen :thumb
8 maart 2012 om 08:16 #17676291goed bezig hoor :thumbup
had persoonlijk wat minder puntlassen gebruikt en gewoon koud tegen elkaar aan en dan aflassen, maar dit is natuurlijk wel zoals het ooit gezeten heeft.zo voor een 2e carrosorie is ie nog wel best rot :shock:
8 maart 2012 om 11:36 #17676653achja, wat is rot… vind het nog wel meevallen.
En dat je nog een manta of een carrosserie zonder rot kunt kopen is toch een illusie ben ik inmiddels wel achter.Koud aflassen is natuurlijk wel wat beter kwa roestpreventie dat klopt. Maar ik heb hier bewust voor gekozen zodat alles nog apart van elkaar los kan. Mocht er ooit nog iets vervangen moeten worden hoef je niet meteen flink met de slijptol eraan. Verder zorg ik dat op alle plaatwerkdelen die over elkaar heen gaan, van tevoren primer zit.
8 maart 2012 om 12:11 #17676627Ik doe het ook zo alles puntlassen zoals orgineel. Je pak daarna gewoon de ml spuit op de kompressor en je blaas het overal tussen ik ben niet bang dat het eerder zal gaan roesten.
Ik denk dat dit puntlassen wel sterk genoeg is.
Mooi restauratie.
Mijn c coupe is rotter dan verwacht ik maak hem ook gewoon af zou zonde zijn om hem weg te gooien.
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
11 maart 2012 om 20:33 #17676589zo, vanmiddag nog maar even aan de wagen gewerkt.
heb de andere balk eraf gehaald, en zoals ik al vermoedde was de binnenbalk hier ook doorgerot.
Dus maar even de binnenbalk vast gerepareerd en in de roeststop gezet. Volgende keer mooi de nieuwe buitenbalk erop zetten :D
12 maart 2012 om 10:58 #17676558jij gaat heel nauwkeurig te werk!
Zijn er ook manieren om die binnenbalken te controleren zonder alles los te slijpen? :hmmz
12 maart 2012 om 17:42 #17676530Niet echt eigenlijk. Je kan er nergens inkijken, en aan de binnenkant zien ze er vaak nog wel redelijk uit.
Het is echt tussen de binnen en buitenbalk waar het gaat rotten. Bij bijna iedereen zijn ze wel flink verroest daar.Enige controle die je hebt is aan de buitenbalken voelen of dat ze niet dik geworden zijn door de roestopzwelling van de binnenbalken. ;)
En ja, met al dat vermogen straks vind ik het wel belangrijk dat alle dragende delen in orde zijn.
15 maart 2012 om 20:00 #17676656@Ben_M wrote:
zo, vanmiddag nog maar even aan de wagen gewerkt.
heb de andere balk eraf gehaald, en zoals ik al vermoedde was de binnenbalk hier ook doorgerot.
Dus maar even de binnenbalk vast gerepareerd en in de roeststop gezet. Volgende keer mooi de nieuwe buitenbalk erop zetten :D
mooi werk Ben ! :thumbup
21 maart 2012 om 19:13 #17676657danku :)
Vandaag de hele middag aan de manta gewerkt.
Helaas was de pasvorm van de buitenbalk aan de bestuurderskant nogal om te huilen. Dus heb wat meer werk gehad om hem netjes aan te passen, maar is uiteindelijk nog goed gelukt. Wat nu nog rest aan de voorzijde is de kriksteun maken. Daarna kan ik langzaamaan verder naar achteren gaan werken met lassen :thumb
21 maart 2012 om 21:23 #17676658Je pakt het goed aan!. dit projekt doet me denken aan mijn eigen a manta die hier in het spit hangt,daar lijkt ook geen einde aan te komen. succes!
26 maart 2012 om 16:35 #17676659Zo’n spit is verdomd makkelijk. Ik zet hem welleens op zijn zijkant op banden. Werkt ook wel, alleen je zit zelf laag bij de grond te klooien. :thumbdown :wors
26 maart 2012 om 16:42 #17676660en dan te bedenken dat je zo’n spit in een middagje in elkaar last :thumb
27 maart 2012 om 06:43 #17676661Alleen moet je op passen als je dorpels last aan een spit i.v.m. spanning achteraf,dan kun je beter hoeppels hebben zoals ik heb gedaan.
27 maart 2012 om 09:47 #17676662Goed bezig weer Ben!
Komde nog een x onze kant op of hoe zit da? :P
27 maart 2012 om 14:28 #17676663Zo mooi om te zien dat zo’n auto zo veel liefde krijgt!
Keep up the good work!27 maart 2012 om 15:34 #17676664@billathome wrote:
Alleen moet je op passen als je dorpels last aan een spit i.v.m. spanning achteraf,dan kun je beter hoeppels hebben zoals ik heb gedaan.
zelf gemaakt ? of gekocht ?
en tevens :thumb voor al het werk dat hier word ingestoken
27 maart 2012 om 16:11 #17676665leuke reacties weer hier, bedankt iedereen king:
@emiel, heb mega weinig tijd, maar ik wil graag weer een keer langskome, kan ik meteen even een voorbrug lenen om de extra beugels op de balken mooi pas te maken.@ billy the handyman, zijn inderdaad een aantal zaken die je beter van t spit af kunt lassen (of de carrosserie dusdanig ondersteunen dat de spanning eruit is, zoals ik met de balken heb gedaan). Gelukkig zijn bij mij de dorpeltjes nog perfect van binnen en van buiten dus hoeft lekker niks aan te gebeuren behalve was erin spuiten :thumb
27 maart 2012 om 18:19 #17676666ziet er goed uit
ga zo door
gr bas28 maart 2012 om 05:58 #17676667@Twanni wrote:
@billathome wrote:
Alleen moet je op passen als je dorpels last aan een spit i.v.m. spanning achteraf,dan kun je beter hoeppels hebben zoals ik heb gedaan.
zelf gemaakt ? of gekocht ?
en tevens :thumb voor al het werk dat hier word ingestoken
Die heb ik zelf gemaakt :thumb
1 april 2012 om 18:02 #17676668Zo, vandaag weer lekker dagje aan de manta gewerkt.
Toch de hele dag bezig geweest, maar echt gigantisch veel is er niet gebeurd.
Tijdens het drogen van de primer van de kriksteun, heb ik alvast de linker achterwielkuip helemaal schoon gekrabd.
Is nog behoorlijk goed, alleen bij het gordelpunt voor de achterbank zit wat rot (zoals bij iedere manta) en nog een klein gaatje in het midden, maar die kan ik denk ik zo wel dichtlassen.Daarna heb ik de kriksteun erop gelast, en vervolgens de a-stijl weer dichtgemaakt. Ook afwateringsgaten onderin de a-stijlen teruggeboord.
4 april 2012 om 09:04 #17676669Komt goed, kom maar een x halen.
Ik kan zelf ook weer verder met m’n manta..
T golfje van m’n zusje is eindelijk klaar :thumb -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.