Manta 400R turbo project

Forumindex Forums Modellen Manta Manta 400R turbo project

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 826)
  • Auteur
    Berichten
  • #17676493
    Emiel-Manta
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 January 2007

      Die kap komt er toch niet over!

      Maar dan weet ik voor nu even genoeg,
      Bedankt voor de info, jij ook Henk!

      #17676494
      Ben_M
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 January 2010

        Zo, vandaag bijna de hele vooras zelf zover afgekregen. Alleen nog de veertorens inkorten, en de as op de buitenste naden aflassen:)
        was wel even lastig met de gaten van de onderste draagarmen goed positioneren, maar uiteindelijk allemaal goedgekomen.

        Stralen van de vooras met zilverzand (keteltje werkt perfect!!)

        klaar

        oude uitgelodderde troep met gatzaag eruit geboord, en nieuwe stukken plaat van 3mm ingelast

        ringen opgelast ter versteviging, en weer goede geometrie van de langsdragers

        en hier de vooras zover klaar op de veertorens na

        #17676495
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          even een tip

          nu je de vooras zo sterk hebt gemaakt
          meest voor de verlaging

          dan is het verstandig om de carresorie ook te verstevigen
          en dan met name daar waar je schokbrekers van de vooras
          vast zitten

          heb wel meer gezien die flink verlaagd waren
          waar die bovenkant helemaal ging scheuren;)

          #17676496
          McLambo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 September 2004

            @louwe bedoel je die extra stips vertikaal aan de binnenkant van de schokbrekertoren?


            @ben_m
            gebruik je nog speciaal gehard staal voor die oplasringen?

            #17676497
            Ben_M
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 January 2010

              Ja die verticale strippen inderdaad, die de veertorens verbinden met de balken:)


              @mc
              lambo

              Nee ik heb normale stalen carrosserieringen van 3mm gebruikt.

              #17676498
              Tiedo
                Lid sinds:
                7 December 2008

                [rquote=1918515&tid=126822&author=McLambo]@louwe bedoel je die extra stips vertikaal aan de binnenkant van de schokbrekertoren?


                @ben_m
                gebruik je nog speciaal gehard staal voor die oplasringen?[/rquote]

                gehard stalen ringen ergens oplassen heeft geen zin, door de temperatuur van het lassen worden ze weer zacht:o

                #17676499
                McLambo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 September 2004

                  [rquote=1918526&tid=126822&author=Ben_M]Ja die verticale strippen inderdaad, die de veertorens verbinden met de balken:)


                  @mc
                  lambo

                  Nee ik heb normale stalen carrosserieringen van 3mm gebruikt.[/rquote]

                  Ben wel benieuwd of iemand hier dat al eerder heeft gedaan, en daar foto’s van heeft :-)

                  #17676500
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    [rquote=1918515&tid=126822&author=McLambo]@louwe bedoel je die extra stips vertikaal aan de binnenkant van de schokbrekertoren?


                    @ben_m
                    gebruik je nog speciaal gehard staal voor die oplasringen?[/rquote]

                    Nee die bedoel ik niet
                    Meer echt de bovenkant van die punt in je binnen scherm
                    Waar het bovenste rubber van de schokbreker tegen aan drukt
                    Ikheb ze wel gezien die daar rondom gescheurd waren
                    In de rally werd dat zelfs wel dubbel uitgevoerd

                    En bij de manta 400 werd dat deel zelfs helemaal gewijzigd
                    Bekijk maar eens foto’s van een manta rally 400 onder de kap

                    #17676501
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      [rquote=1918515&tid=126822&author=McLambo]@louwe bedoel je die extra stips vertikaal aan de binnenkant van de schokbrekertoren?


                      @ben_m
                      gebruik je nog speciaal gehard staal voor die oplasringen?[/rquote]

                      Nee die bedoel ik niet
                      Meer echt de bovenkant van die punt in je binnen scherm
                      Waar het bovenste rubber van de schokbreker tegen aan drukt
                      Ikheb ze wel gezien die daar rondom gescheurd waren
                      In de rally werd dat zelfs wel dubbel uitgevoerd

                      En bij de manta 400 werd dat deel zelfs helemaal gewijzigd
                      Bekijk maar eens foto’s van een manta rally 400 onder de kap

                      #17676502
                      manta_sport
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        [rquote=1919137&tid=126822&author=louwe 16 klepper][rquote=1918515&tid=126822&author=McLambo]@louwe bedoel je die extra stips vertikaal aan de binnenkant van de schokbrekertoren?


                        @ben_m
                        gebruik je nog speciaal gehard staal voor die oplasringen?[/rquote]

                        Nee die bedoel ik niet
                        Meer echt de bovenkant van die punt in je binnen scherm
                        Waar het bovenste rubber van de schokbreker tegen aan drukt
                        Ikheb ze wel gezien die daar rondom gescheurd waren
                        In de rally werd dat zelfs wel dubbel uitgevoerd

                        En bij de manta 400 werd dat deel zelfs helemaal gewijzigd
                        Bekijk maar eens foto’s van een manta rally 400 onder de kap

                        [/rquote]

                        Bedoel je dit.

                        #17676503
                        Ben_M
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          25 January 2010

                          bedankt voor de tip:) ik zal eens gaan kijken wat ik ermee ga doen:)

                          #17676504
                          henk 400rr
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 June 2004

                            Alleen de stripjes naar het gat toe missen nog op die foto.

                            Eigenlijk die “dome” dubbel uitvoeren werd alleen bij de c-kadett gedaan, de “dome bij de ascona 400 was wel dubbel, maar dan werd er een conisch stuk opgezet.
                            Bij de Manta 400, was dit weer totaal anders.

                            #17676505
                            McLambo
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              24 September 2004

                              Henk, heb net ff zitten zoeken naar een manta 400 onder de kap, maar dat ziet er op het eerste gezicht niet anders uit….

                              op die foto hierboven, zitten er 2 of 3 strips per toren bij op?
                              Op zich een makkelijke modificatie..

                              #17676506
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                kijk dan hier maar eens naar
                                ;)

                                #17676507
                                Anoniem
                                  Lid sinds:
                                  1 January 1970

                                  [rquote=1919156&tid=126822&author=henk 400rr]Alleen de stripjes naar het gat toe missen nog op die foto.

                                  die ring op deze foto met die opstaande kant
                                  is hiero rondom al volgelast
                                  die ring bedoel ik die wil wel uitscheuren rondom

                                  dan die strips erbij op geeft nog meer stevigheid;):thumbup

                                  Eigenlijk die “dome” dubbel uitvoeren werd alleen bij de c-kadett gedaan, de “dome bij de ascona 400 was wel dubbel, maar dan werd er een conisch stuk opgezet.
                                  Bij de Manta 400, was dit weer totaal anders.[/rquote]

                                  #17676508
                                  Anoniem
                                    Lid sinds:
                                    1 January 1970

                                    [rquote=1919139&tid=126822&author=manta_sport][rquote=1919137&tid=126822&author=louwe 16 klepper][rquote=1918515&tid=126822&author=McLambo]@louwe bedoel je die extra stips vertikaal aan de binnenkant van de schokbrekertoren?


                                    @ben_m
                                    gebruik je nog speciaal gehard staal voor die oplasringen?[/rquote]

                                    Nee die bedoel ik niet
                                    Meer echt de bovenkant van die punt in je binnen scherm
                                    Waar het bovenste rubber van de schokbreker tegen aan drukt
                                    Ikheb ze wel gezien die daar rondom gescheurd waren
                                    In de rally werd dat zelfs wel dubbel uitgevoerd

                                    En bij de manta 400 werd dat deel zelfs helemaal gewijzigd
                                    Bekijk maar eens foto’s van een manta rally 400 onder de kap

                                    [/rquote]

                                    Bedoel je dit.

                                    [/rquote]

                                    inderdaad
                                    en dan vooral die bovenste ring;)

                                    #17676509
                                    McLambo
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      24 September 2004

                                      [rquote=1916928&tid=126822&author=henk 400rr]Zekers is dat wel te doen, je kan voor de achteras PU rubbers gaan die zijn al stugger dan het origineel, mt Nylon (of iets dergelijks van deze hardheid) breng je toch weer wat meer spanning op de delen en vergeet dan niet de trekstangen wat te verstevigen.

                                      .[/rquote]

                                      Sorry voor vervuilen van je topic, maar ik vind hier een hoop bruikbare info; hopelijk heb jij d’r ook wat aan!

                                      Kijk, die plaatjes erbij maakt het helemaal duidelijk.
                                      Wat wordt met het bovenstaande dikgedrukte bedoelt?

                                      #17676510
                                      henk 400rr
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        29 June 2004

                                        de stangen aan weerszijden tussen achteras en bodem

                                        #17676511
                                        Ben_M
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          25 January 2010

                                          topic vervuiling vind ik wel meevallen, ben erg blij dat er zo goed meegedacht wordt, en nuttige informatie gegeven wordt:):)

                                          Sommigen gebruiken bij de trekstangen ook wel uniballs, in plaats van de rubbers of PU bussen. Heb gehoord dat deze naar verloop van tijd ook wel eens uit willen scheuren. Ikzelf was in eerste instantie nog niet van plan om uniballs te monteren daar, alleen in de panhardstang wel, en deze meteen verstelbaar maken ivm verlaging:)

                                          #17676512
                                          McLambo
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            24 September 2004

                                            [rquote=1919225&tid=126822&author=henk 400rr]de stangen aan weerszijden tussen achteras en bodem[/rquote]

                                            Ja, die had ik al in het verzier :D

                                            Ik vroeg me alleen af op welke manier deze verstevigd kunnen worden.

                                            Die dingen zijn er redelijk makkelijk vanaf te halen, dus ook dat lijkt me een koud kunstje (samen met gelijk PU bussen plaatsen)

                                            #17676513
                                            henk 400rr
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              29 June 2004

                                              gewoon een stripje eromheen lassen, hoeft niet eens gruwelijk dik te zijn.

                                              Je moet weten dat die dingen ook wel eens van binnenuit rotten en de pijpjes dus ook wat dunner worden in dikte en zo erg vastgelast zit dat ook weer niet.

                                              #17676514
                                              McLambo
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                24 September 2004

                                                [rquote=1919156&tid=126822&author=henk 400rr]Alleen de stripjes naar het gat toe missen nog op die foto.

                                                Eigenlijk die “dome” dubbel uitvoeren werd alleen bij de c-kadett gedaan, de “dome bij de ascona 400 was wel dubbel, maar dan werd er een conisch stuk opgezet.
                                                Bij de Manta 400, was dit weer totaal anders.[/rquote]

                                                Zijn er nog meer foto’s van deze manta, en hoe deze onder de kap is doorgelast?

                                                #17676515
                                                henk 400rr
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  29 June 2004

                                                  2 dingen:

                                                  Het is een ascona :wink:

                                                  en er staat op de foto een site adres :wink:

                                                  Om het verder niet ingewikkelder te maken, kan je hier even op klikken: http://www.renotuning.nl/asconarestauratie2/

                                                  #17676516
                                                  McLambo
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    24 September 2004

                                                    Ik had het al gevonden! maar toen was het forum off-line dus kon ik dat niet posten :-)

                                                    Zit me af te vragen of ik al die moeite zal doen.. aan de ene kant heb ik nu de motor-ruimte kaal. aan de andere kant vraag ik me af of ik het ooit voor elkaar ga krijgen dat de puntlasjes los gaan laten…

                                                    #17676517
                                                    manta_sport
                                                      Lid sinds:
                                                      30 June 2004

                                                      @McLambo wrote:

                                                      Ik had het al gevonden! maar toen was het forum off-line dus kon ik dat niet posten :-)

                                                      Zit me af te vragen of ik al die moeite zal doen.. aan de ene kant heb ik nu de motor-ruimte kaal. aan de andere kant vraag ik me af of ik het ooit voor elkaar ga krijgen dat de puntlasjes los gaan laten…

                                                      Dat kan je gewoon voor elkaar krijgen met “normaal” straat gebruik, met gele koni’s en een verlagings set.
                                                      Ik heb het ooit al wel voor elkaar gekregen, is wel lang geleden en was tijdens een toerrit, gelukkig was er een bezoek bij een restauratie bedrijf en die hebben het toen even vast gezet.

                                                      Als je de motorruimte toch kaal hebt zou ik het voor alle zekerheid wel doen.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 826)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.