(Lukko`s Opel`s)kadett e +kadett e caravan update 01-09-13

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling (Lukko`s Opel`s)kadett e +kadett e caravan update 01-09-13

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 57)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224342
    Lukko
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 January 2005

      ik heb nu eindelijk een sleutel ruimte gevonden na 2 jaar. er was wel wat alleen niet in de buurt. dit is op loop afstand te doen.

      ik zal me even voorstellen ik ben patrick 24 jaar kom uit rijen.
      ik zit vaak op het opel forum alleen ik lees vaak ik post niet zovaak.

      maar ik zal nu de werkzaamheden hier neer zetten.

      ik heb 5 auto`s mijn vriendin heeft er 2.

      ik zal ze eerst even allemaal hier showen:

      1 kadett e gsi kocht ik toen ik 18 was.

      zag er zo uit toen ik hem kocht:

      ]

      hij zag er heel mooi uit , zat goed in de lak. maarja dat was de buitenkant . de elende begon bij de apk. maar dat is inmiddels allemaal gerepareerd.

      hij zag er in 2008 zo uit:

      .

      en nu staat ie bij de spuiter voor een ander kleurtje en breede wielkasten en uiteraard andere velgen

      auto 2:

      rode kadett e uit 1986 een 1.3 8v lekker zuinig. had ik toen gekocht voor dadelijks gebruik.:

      zo kocht ik hem:

      prima wagentje aan de buitekant geen roest te zien.

      toen had ik nog wat onderdelen over van me andere kadett:
      toen ging ik hem maar wat sportiever maken

      en de bedoeling dan een keertje in kleur spuiten.

      toen wou ik een keertje wedstrijdje doen met een kadett gsi van een maat van mijn.
      dat was het resultaat .


      motor overleden. .
      toen heb ik bij nick(nl-tuning) zijn 1.3 opgehaald van die witte kadett.

      rijd nu weer prima.

      uiteindelijk word deze kadett nu een circuit kadett en deze motor komt erin

      ik ga niet te extreem doen. gewoon beetje toeren op zandvoort op of assen.

      auto 3:

      die heb ik zo gekocht : zonder die 1 armige ruitenwisser dan. ik heb geen foto van toen er 2 op zaten.
      ik wou deze auto als daily gebruiken. omdat die andere kadett weer allerlei kleuren had .
      mijn vriendin zei toen ik die sedan zag van ja kan je die mooi gebruiken om overal te komen en die gewoon orgineel laten

      een opel kadett sedan 1.6 automaat .

      maarja uiteindelijk is dat niet gelukt om hem orgineel te houden

      irmscher achterlichten erin en irmscher achterbumper, irmscher spoiler voor op de kofferklep heb ik ook nog ik weet alleen nog niet of ik die erop zet. vind het zonder ook wel mooi.

      en gelijk andere wielen opgezet:

      borbet t 14inch.hoeveel j geen idee?

      gsi voorbumper:

      moet alleen die mistlampen een keer er recht in doen. zo zitten de gaten nu eenmaal bij deze bumper ik vind het wel gek want mijn andere bumper zitten ze recht in?

      maar uiteindelijk moet ie nog een keer heel ver verlaagd worden en spiegels mee spuiten en dan vind ik het wel goed geweest voor deze auto.

      heel misschien motorkap doorlassen maar vind het zo ook wel mooi.

      auto 4:: een opel manta b uit 1978 een opknappertje.

      standaard een 1.9 op kenteken .
      ligt nu een 2.0 in zei de oude eigenaar?
      hij rijd voor de rest prima alleen wat werk aan de buitenkant roest enz, maar dat is nu geen probleem.

      deze komt nog wel een keer aan de beur eerst doen we die kadett cabrio.

      auto 5:

      opel omega b 1995 geloof ik. 3.0 v6.
      heb ik gekocht om een aanhanger te trekken( autoambulance) voor naar het circuit te gaan .
      voor de rest zit alles op en aan stoel verwarming stoelen elektrisch climat control , leer interieur
      rijd prima alleen zuipt een beetje maarja jammer dan.

      ik moet alleen nog een keer 2 koplamp sproeiertjes hebben dus als er iemand 2 over heeft? ik heb verders nog niet gezocht op de sloop ofzo .

      auto 6:

      opel astra f 1.4 uit 1994.
      daar rijd mijn vriendin dagelijks mee.
      gewoon standaard astra. alleen andere uitlaat opgezet.
      en 3 performance metertjes aan de a style. en wat audio erin gezet mtx 6:9 speakers en 2 mtx 10inch subwoofers( nog geen foto van)

      auto 7: opel kadett gsi cabrio 2.0. (c20ne) uit 1989 geloof ik.
      hebben we gekocht in groningen hij is geweest van opc noord ofzo dat sstaat op de zonneband misschien kent iemand die auto nog

      hier heb ik een onduidelijke foto van toen we hem kochten:

      motorkap en voorbumper is er direct afgegaan ! dat is niet echt onze smaak.

      hebben we gelijk een gsi voorbumper opgezet met zenderlip en door gelaste kap

      stuk beter gezicht.

      maar nu ligt ie uit elkaar vertel ik straks meer over.

      ik heb nu dus een loods gehuurd samen met me pa.

      200m2


      gelijk al wat auto`s erin gezet.

      achterste deel gebruiken we voor auto`s die er wel eent tijdje blijven staan.

      me pa heeft een opel monza uit 1978 2.8

      heeft ie zo gekocht:
      zonder kenteken gekocht stond al 10 jaar bij iemand in de schuur

      uiteindelijk ook helemaal uit elkaar geweest en helemaal opnieuw opgebouwd en zelf gespoten , laten keuren bij de rdw in 1 x goed gekeurd nieuw kenteken erop en gelijk laten taxeren taxatie zit op 8200 euro.
      pullman bekleding erin

      nu zijn we bezig aan die cabrio van me zusje apk was ook verlopen stond al 2 jaar stil.

      helemaal strippen en roest vrij maken en opnieuw spuiten

      en zijn ook aan deze cabrio bezig.:
      die we van iemand van opc noord hebben gekocht, je kon al zien dat er werk aan zat aan debuitenkant al veel roest dat is geen probleem. alleen er lag ook een alarm in en centrale deurvergrendeling en deur poppers om de deuren open te laten springen omdat er strakke deuren in zaten, ik heb alles eruit gehaald was niet zo netjes aangesloten en weggewerkt vond ik. om het zo maar te zeggen.

      leer interieur zat erin


      zo snel mogelijk weer een update !

      :thumbup

      #17707994
      sebastiaankadettcabriogsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 November 2005

        kerel wat heb je een gedrocht van een E kadett cabrio :cry

        ik snap dat je hem zelf niet zo dusdanig verneukt hebt maar damn… :vertag

        ik hoop dat je hem wer OEM+ style gaat maken.

        wat ik wel heel tricky/ jammer vind is dat er speaker (gaten) in de achterste plank zitten waar de kap in komt te vallen als de kap naar achter is..

        deze plaat zit er niets voor niets en dr in zagen maakt de auto minder sterk..

        Hoe denk je hier zelf over?

        succes ik zal het proberen te volgen :)

        groeten sebas
        verder vind ik het altijd leuk om cabriotjes van de sloop gered zien worden :D

        #17707995
        nl-tuning
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 July 2006

          Moguh kerel, wat een wagens heb je staan zeg:jerry:jerry:jerry zit zkers gaaf spul tussen:thumbup:thumbup

          En een mooie sleutel ruimte zeg:wors:wors daar ken je heerlijk rommelen.

          Groeten en tot snel.

          Nick

          #17707996
          Basgsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 June 2004

            de eerste auto de kadett 16v zag er mooi origineel uit zonder stickers… de auto komt me wel bekent voor ;)

            Vind het nog steeds raar dat de kadett zo rot was, onlangs de auto 2 jaar ervoor, voordat ik um kocht deze helemaal was klaar gemaakt.
            Had de foto’s nog naar je gestuurd als bewijs. Loopt de motor nog steeds zo snel? Is hij al een keer op een vermogensbank geweest?

            Cabrio is idd :puke, maarja ik houd van origineel met mooie velgen en verlaagd.

            Maak er wat moois van!

            #17707997
            Lukko
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 January 2005

              @sebastiaankadettcabriogsi : ja ik vond die voorkant ook erg lelijk die voorbumper en motorkap zijn er direct de volgende dag afgegaan.
              de achterkant is wel redelijk , strakke achterklep 1 of andere spoiler op de klep gemonteerd die niet zo goed past volgens mijn eeen orginele die op een hatchback zit ( zal binnenkort foto van maken)

              maar komt helemaal goed met die cabrio heb al een elektrisch dak gekocht , elektrische ramen erin, voor de rest word ie gewoon een nette cabrio.

              en even over die andere cabrio met die speakers daar achterin, ja ik snap ook niet waarom ze dat hebben gedaan zo kochten we die cabrio al. we kijken wel hoe of wat. zal die daar door veel minder sterk van dan ?


              @nl-tuning
              :
              ja heb inderdaad wel wat wagens haha thx.
              ja en eindelijk een sleutel ruimte ik ben denk wel 2 jaar bezig geweest met zoeken, eerst deed ik altijd alles voor de deur, snel naar binnen als het ging regenen enz. ben er echt blij mee.

              als die cabrio`s klaar zijn dan ga ik aan die circuit wagen beginnen.


              @basgsi
              : hij is nu ook weer zonder stickers bas. alleen dan hirschcar lampen erin en rieger vectra a lip. en borbet t wielen eronder.

              ja hij was echt rot ze hadden hem toen waarschijnlijk ook met kit gemaakt:) kwam overal kit tegen haha. maar dat maakt niet uit hij is nu in ieder geval weer helemaal roest vrij. ik heb inderdaad die foto`s gezien, maar er zijn alweer nieuwe dorpels ingegaan. als je de krik eronder zette kwam die binnen uit :jerry]

              maar over die motor die loopt als een zonnetje hij is echt snel ja, ik ga hem nu over gooien in me andere auto en dan het circuit op, en dan zal ik hem weleens op de vermogensbank zetten ben ook wel benieuwd hoeveel power die heeft.

              morgen weer een update.. zal vanavond even foto`s maken

              #17707998
              jblfreak
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                mooie plek zeg

                leuke cabrio s ook succes er mee

                maar die spiekers ja heb niet veel nut met t dak open

                #17707999
                Lukko
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 January 2005

                  @jbl freak : dank je wel ben er ook erg blij mee met die sleutel ruimte.
                  ja die speakers die gaan daar ook weg.

                  weer een update ! van het weekend weer heel lang door gegaan:

                  hier wat foto`s.:

                  zo ziet de achterkant van die ene cabrio eruit. wel beetje veranderd met 2 tegelijk bezig maarja:

                  voorkant al ver leeg.
                  ik vind het qua roest allemaal wel mee vallen.
                  ik heb veel erger gezien.

                  dit is die andere cabrio met die speakers achterin

                  wel wat roest maar word allemaal gerepareerd. weet iemand toevallig of dorpels van een kadett e hatchback het zelfde zijn als van een cabrio? want ik moet nieuwe bestellen voor erin te lassen complete dorpels.

                  overbodige bedrading alarm wat nietwerkt en nog meer zooi. gelijk eruit .

                  toen de motor eruit getakeld: tenminste laten zakken en auto opgetild

                  toen was eigenlijk bijna alles wel eruit.

                  toen op ze zijkant gelegd , we hebben nog geen brug dus dan maar zo. ik weet niet of de andere kant ingedeukt is maar dat zien we wel weer als ie terug staat.

                  inmiddels is de tank er ook onder uit . paar rotte stukken er al uit geslepen en schoongemaakt.

                  binnenkort weer een update , we moeten even spullen bestellen plaat werk om te lassen.

                  waar kan ik dorpels halen voor een cabrio? ik kan ze alleen voor een hatchback vinden of zijn die precies hetzelfde? ik heb het nog niet opgemeten maar hier weet iemand dat vast wel

                  #17708000
                  Sebbe GSI
                    Lid sinds:
                    26 July 2008

                    Stel leuke auto’s heb je daar en al lekker bezig met de cabrio gaat helemaal goed komen zo te zien want mooie werk plek heb je al veel succes. :thumbup:thumbup

                    #17708001
                    Lukko
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 January 2005

                      @sebbe-gsi.

                      ja komt helemaal goed hoor, heb alleen zo weinig tijd om eraan te sleutelen. 3 x per week een paar uurtjes.

                      maarja tijd zat , sta nu lekker droog en warm.
                      daarna aan de circuit kadett beginnen !

                      #17708002
                      anoniem
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        dorpels van een hatchback zijn het zelfde!!
                        maar let er op dat je de binnenste platen niet wegslijpt want dan ben je uren aan t repareren om het weer stevig te krijgen!
                        zie foto, hier was iets te fanatiek de slijptol er in gezet!

                        succes!

                        #17708003
                        Lukko
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 January 2005

                          oei , ik zie het ja, bedankt voor de tip ! komt nu helemaal goed. ga ze gelijk bestellen.

                          van het weekend weer een update. :thumbup

                          #17708004
                          Lukko
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 January 2005

                            zo na een lange tijd weer een update, helaas nie zoveel foto`s genomen

                            we hebben nieuwe dorpels gezet in die cabrio. ziet er stukken beter uit.
                            allebei de kanten vernieuwd.
                            voor:

                            na

                            binnenkant onder de gas pendalen bekende plek.
                            en aan de bijrijders kant was het ook niet al te best.
                            hebben we gelijk een nieuw stuk ingezet.

                            deze cabrio is nu roest vrij. ik zal binnenkort meer foto`s posten .

                            nu de andere cabrio

                            die is er ook nie zo best aan toe

                            weet iemand waar ik wielkasten kan bestellen?
                            ik heb bij artaparts gekeken kan er eigenlijk weinig wijs uit. er is vast wel iemand die ene wielkast heeft besteld om erin te lassen?

                            #17708005
                            sebastiaankadettcabriogsi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              27 November 2005

                              ik heb ze besteld bij de AVA hier in Groningen..

                              maar uhm dingen mogen toch niet zeldzaam zijn, zijn vast wel te vinden, als je slim bent neem je die met het lekbakje er bij in :)

                              #17708006
                              jblfreak
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                k heb ze bij de automaterealen zaak besteld

                                arta heeft ze ook en arta heeft zelfs nog complete cabrio schermen liggen

                                k heb wielranden liggen en complete schermen aangezien mijn cabrio er nu ook aan moet gaan geloven :P

                                #17708007
                                Lukko
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  23 January 2005

                                  @sebastiaankadettcabriogsi: groningen dat is wel een eindje hier vandaan.


                                  @jblfreak
                                  : ja artaparts heb ik ze gezien.
                                  ik heb ze uiteindelijk bij carpartsdirect besteld, zal binnenkort wel even foto tje maken en even meten of ze passen hopen dat ze gelijk goed passen schilt weer wat werk.

                                  voor de rest is de astra f afgekeurd voor apk

                                  remleidingen waren niet goed
                                  co 2 was niet goed.
                                  zit een gat links voor bij de veerpoot.

                                  dus zijn weer even bezig.zal binnenkort even foto`s posten. morgen weer verder

                                  #17708008
                                  EVD
                                    Lid sinds:
                                    24 September 2009

                                    M&M dronten kan je alles halenking:

                                    #17708009
                                    Lukko
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      23 January 2005

                                      zo even een kleine update heb nieuwe velgen onder de astra f gezet ! banden waren aan vervangen toe. dus ik dacht dan maar gelijk andere wielen eronder met nieuwe banden.

                                      voor de rest hebben we er een alarm ingezet een rieger grill en angel eye koplampen. binnenkort foto`s.
                                      en er zat een gat achter de veerpoot voor die hebben we ook dicht gemaakt.

                                      binnenkort misschien nog een keer verlagen is wel netter.

                                      #17708010
                                      Lukko
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        23 January 2005

                                        vandaag weer veel gedaan, ook wat dingen aan me vrachtwagen.

                                        alles eerst spoiler gemonteerd op me sedan. die had ik al heel lang liggen alleen elke keer kwam er iets anders tussen.
                                        nu zit ie er eindelijk op de achterkant is nu eigenlijk helemaal irmscher. achterbumper achterlichten en spoiler.

                                        1 cabrio is al helemaal klaar qua lassen . nu zijn we hem aan het strak maken en spuit klaar aan het maken.

                                        dat waren ze voor vandaag. morgen weer een update. sorry voor de slechte kwaliteit foto`s had me camera niet bij.

                                        #17708011
                                        nl-tuning
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          17 July 2006

                                          man man wat een werk weer:thumbup:thumbup gaat goed zo he’, zo komen er nog eens auto’s af, niet dat getreuzelking::thumbup

                                          Die sedan ziet er goed uit.

                                          Groeten nick

                                          #17708012
                                          Lukko
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            23 January 2005

                                            @nl tuning.
                                            ja had 3 weken vakantie dus hebben we veel gedaan, alleen dat is nu weer voorbij helaas.
                                            dus moet het nu van de weekenden hebben en de avonden.

                                            heb weer een update van de sedan ! ik vind het wel geslaagd!

                                            #17708013
                                            monzaruba
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              13 October 2009

                                              mooie hobby zo…:thumbup

                                              grote ruimte, mooie auto’s en leuk samen met je Pa bezig zijn…:thumbup

                                              succes…!

                                              #17708014
                                              Lukko
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                23 January 2005

                                                ja dank je wel. ja wel een dure hobby maarja je moet er iets voor over hebben,

                                                binnenkort denk ik maar beginnen aan de ombouw 1.3 naar c20xe.

                                                #17708015
                                                vectra208v
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  17 January 2006

                                                  die kadett cabrio van opc noord ken ik wel Die jongen waar jij hem van gekocht hebt(Kareltje) was niet echt lid maar kwam soms naar een meeting.

                                                  Die jonge is niet helemaal snugger en idd een prutser.

                                                  stonk de auto niet verschrikkerlijk van binnen?
                                                  ik heb er een keer ingekeken toen het dak open was mar pffffffffffffffffff wat een lucht:puke

                                                  er zat toen nog stoffen bekleding in.

                                                  de auto was wel 5 of 6 kleuren maar had hem al een tijdje niet gezien maar ben wel blij dat hij nu bij iemand is die er goed mee bezig is en er weer wat moois van maakt.

                                                  succes en mooei lijst auto’s trouwens en zeker mooie werkplaats/sleutel ruimte.

                                                  gr.Paul

                                                  #17708016
                                                  Looney
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    6 June 2010

                                                    Ik vind het wel heel vet wat je allemaal doet met die kadettjes!
                                                    Zeker leuk om te volgend king:

                                                    #17708017
                                                    Lukko
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      23 January 2005

                                                      @vectra208v : ja hij heeft er wel een puinhoop van gemaakt, heeft hij ook dat alarm erin gelegd? en die neon?
                                                      was niet zo netjes maarja maakt me allemaal niet uit de orginele kabelboom is helemaal goed. heb de rest er gewoon van af geknipt.

                                                      ja de auto stonk zeker van binnen reed helemaal vanuit stadskanaal naar rijen ( vlakbij breda) met raam open haha. hij had er ook 2 lucht verfrissers inzitten in de ventilatie roosters zitten.

                                                      hij word helemaal weer goed zoals een kadett cabrio hoort te zijn. niet teveel gekken dingen erop. gewoon gsi voorbumper zender lip eronder. de strakke deuren haal ik er denk ik uit anders krijg ik problemen met de apk?

                                                      :@Looney “: dank je wel, ja zo blijf je bezig he. het is alleen jammer dat ik zo weinig tijd heb.

                                                      volgende stap word trouwens wat ice in de sedan bouwen.
                                                      binnenkort weer een update met foto`s.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 57)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.