Leaseauto kiezen, EINDELIJK BESTELD!, Toch moeten wijzigen..

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Leaseauto kiezen, EINDELIJK BESTELD!, Toch moeten wijzigen..

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 26 tot 28 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #18272724
    Family man
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 August 2012

      @Dolby, ik had de reclame nog niet gezien, nu wel..best grappig.

      Even een update, al blij dat ik dit jaar nog geleverd krijg, ivm bijtelling nr 21% in 2016…dat dacht ik..
      Dit geld alleen bij 17 inch wielen, bestel je 18 of 19 inch dan word het 25% bijtelling!, sheelt bijna 75 euro per maand,,

      Hier hebben meerdere merken/modellen in 2016 mee te maken ben ik achter gekomen..

      #18272725
      Family man
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 August 2012

        Order toch moeten wijzigen :swear bestelling door importeur on hold gezet!!

        Auto kon wel geproduceerd en geleverd worden dit jaar, echter productielijn voor schuif/kantel/panoramadak vol voor dit jaar…
        Dus zonder kan wel dit jaar, of 3mnd langer wachten..

        ivm af fabriek 19″ wielen, gaat de bijtelling in 2016 van 20 naar 25%… oftewel 75 euro per maand netto extra, maal looptijd (=max 200000 km, in mijn geval ongeveer 44 maanden) betekend 3300 euro extra :thumbdown dat is 3x de prijs van het schuifdak…

        Wat nu, wil dat dak, het was de 1e optie die ik aanvinkte…
        op standaard wielen leveren in 2016 en dan inruilen op orgineel skoda lichtmetaal was een optie, alleen met 19 inch betekend dit 30 euro per maand extra..(vooral door ROB), in ieder geval beter als 75.. maar ik dacht dat is ook dik 1100 euro, en daar kan ik in de komende 3 (4) jaren heel wat onderhoud door de VOD aan de zafira laten doen.

        Andere optie, na levering op orgineel LMV inruil met bijbetaling op orgineel skoda 18 inch, (ook 235 breed net als bij 19, alleen 45 hoog ipv 40), gekozen voor de mooiste die ik kon vinden (niet turbinemodel maar 10spaaks/dubbel 5 spaaks), daarmee hield ik nog zo veel leasebedrag over dat ik ook achteraf een wegklapbare trekhaak kon monteren.
        hiermee bleef ik net een paar euro (evenveel als voorheen) onder het leasebedrag… dus hiervoor gekozen.

        Geen 19 inch, 3 maanden later..18 inch met wegklapbare trekhaak en toch het Glazen dak, 1% meer bijtelling..

        Vandaag de RRNNLT ingeleverd/doorgeschoven, en een splinternieuwe Hyundai i40 combi diesel ontvangen voor de komende 5 maanden.
        Mooie bak, veel opties zoals stuurverwarming, lane assist, elektrische stoelen, lmv, sportknop,nog veel meer.
        Hiermee bespaar ik de komende maanden op bpm, en komt mijn omgerekend maanbedrag
        over de gehele looptijd slechts 4 euro hoger uit als voorheen!

        Maar nu toch weer blij!, Franse meuk weg, order nu definitief, en voor de komende 5 maanden ook iets nieuws/leuks! :D

        #18272726
        Family man
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 August 2012

          Morgen is het zover! (dus toch nog 5 wkn sneller als verwacht) eindelijk staat mijn nieuwe leaseauto klaar!
          In de tussentijd toch nog 1 maand iets Frans moeten rijden.. een c5 tourer eco diesel met automaat (gerobotiseerde handbak), tjemig dat is niet te vergelijken met een dsg.. het lijkt wel een 3 traps automaat, de stoelen echter waren wel top!

          In Korea waren ze vergeten voldoende olie in de bak te stoppen, en die gaf de geest (5e) later kwam er een recall want er stonden er nog 3 stil zo..bak/internals moesten uit Korea komen dus duurde even..ik zag in nov/dec 2015 8 stuks verkocht..sinds de facelift van juli/aug 2015 zullen er dus niet echt heel veel rijden dus dat is een behoorlijk percentage..
          Afgezien daarvan had ik in 12 wkn en 14K kilometers geen klachten..het gevoel was zelfs behoorlijk “Duits” om het maar zo te zeggen. nu rijd ik er alweer een paar wkn in.

          Ze zeggen van Skoda “value for money” maar dan is de i40 “bang for buck” hopelijk gaat de Superb ook zo goed bevallen.
          En de Zafira..die blijft natuurlijk gewoon, over 3 wkn is deze weer aan de jaarlijkse beurt toe, ik verwacht geen verassingen maar dat noteer ik welweer in het “wat heb je gedaan aan je Zafira topic”

        3 berichten aan het bekijken - 26 tot 28 (van in totaal 28)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.