Leaseauto kiezen, EINDELIJK BESTELD!, Toch moeten wijzigen..

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Leaseauto kiezen, EINDELIJK BESTELD!, Toch moeten wijzigen..

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270487
    Family man
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 August 2012

      Ik weet het het is een Opel site maar hier een keuzelijstje.. wat vinden jullie

      Insignia tourer 140pk leder, 17 trekhaak, xenon etc
      passat variant highline 120 pk leder trekhaak schuif/panorama led etc
      c klasse business 115 pk, leder, led
      octavia variant, meest luxe met alle opties uit boekje, 18 inch, leder etc 105 pk dsg automaat
      nieuwe superb hatchback..nog geen info bekend
      huidige superb variant, leder 105pk handbak, leder, trekhaak 17 of 18 inch
      Ook een v60 vind ik mooi, echter niet zo ruim en een stuk kaler uitgevoerd

      Het zijn allen 20% bijtelling auto’s, want helaas zijn 14% auto’s niet meer verkrijgbaar (waar 3 kinderzitjes inkunnen) anders zou ik
      daar mijn voorkeur aangeven.

      #18272700
      SimpleFace
        Lid sinds:
        14 July 2014

        Insignia met 140PK natuurlijk. Rest is maar magertjes voor het gewicht wat ze moeten meezeulen.

        #18272701
        Andre_Ede
          Lid sinds:
          16 June 2006

          Een objectief antwoordt zul je hier denk ik niet snel krijgen:

          Insignia tourer 140pk leder, 17 trekhaak, xenon.

          Op Autoweek zullen ze je die compleet afraden, waarom ach is een Opel :-)

          #18272702
          SimpleFace
            Lid sinds:
            14 July 2014

            Ach leasbak, wat maakt het uit, nieuwe auto en als er wat is naar de dealer ermee. Een 2e optie zou de Passat zijn, maar man-o-man wat ziet die er saai uit zeg.
            Skoda 2e rangs VW, beetje pauper voor een leasebak en de c klasse is wel erg krap vind ik persoonlijk.

            #18272703
            joop1970
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 September 2010

              C klasse, vind ik persoonlijk ook een mooie bak. Heb zelf in de c180 gereden en dat reed erg lekker.

              #18272704
              RISL
              Moderator
                Lid sinds:
                24 January 2011

                M’n pa rijdt (privé) een luxe V60 D4 met achttrapsautomaat, rijdt heerlijk, dat zou mijn eerste keuze zijn. Maar dat zal wel geen 20% zijn. :P

                Verder zou ik voor de Insignia gaan, de rest heeft helemaal geen vermogen. Al is de Insignia wel weer erg zwaar.
                Heb laatst overigens gereden in een Seat Leon ST, 1.6 diesel met 20% bijtelling, rijdt ook prima. Is ook een stukje lichter dan alle bovenstaande en niet eens zo heel erg veel kleiner.

                Ik zou zelf liever voor wat meer vermogen gaan dan voor grote wielen ofzo. Uiteindelijk moet je zelf kiezen voor de opties die je zelf belangrijk vindt. Wij kunnen bijvoorbeeld ook niet voor je bepalen welke auto lekker zit ;)

                #18272705
                Family man
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 August 2012

                  @risl, trekkracht en vermogen is heel mooi, maar overdag tuf ik lekker op de cruise om zo veel mogelijk boetes te vermijden.
                  Helaas heb ik sinds lange tijd toch 2x ENORME pech gehad ’s avonds om t maar zo te zeggen..
                  heb voorheen ook in een 2.0 tdi dsg gereden.. wel erg fijn, een D4 (kaal t.o.v. andere) is niet zo ruim als anderen.
                  Het zijn luxe keuzes zeg maar gerust, maar een Benz heeft toch een ander voorkomen als een even duur uitgeruste octavia, uit oogpunt van de klant kan een goedkoper merk wellicht beter zijn, al denken ze in andere landen daar juist anders over.
                  Ook weegt de bijtelling (hoe kan t anders..) en dus cataloguswaarde mee want 14%diesel met ruimte vind je niet meer sinds dit jaar en dat scheelt een boel per jaar..

                  #18272706
                  RISL
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    24 January 2011

                    @Family man, tja, het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat hè. Kies daarom waar jouw voorkeuren naar uit gaan.

                    Maar met de gewichten van bovenstaande wagens in het achterhoofd, zou ik toch verder kijken dan die 1.2-litertjes van VAG. En ik denk dat de V60 zeker niet kleiner is dat de Mercedes C- klasse, zit wel redelijk in elkaars vaarwater.

                    Ik weet niet wat de limieten zijn van je lease-budget, maar kun je niet naar een hybride kijken ofzo? Van die V60 weet ik dat die PHEV een lage bijtelling heeft met veel vermogen en luxe uitrusting. Zal toch wel bij meer merken zijn?

                    #18272707
                    Family man
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 August 2012

                      helaas die phev valt dik buiten budget, onze directeur heeft een hele mooie :thumb
                      Vanwege de kms blijf ik diesel rijden, d2 v60 redelijk kaal kan, maar andere auto’s hebben dan meer voor zelfde leasebedrag, daarnaast vind ik dat allemaal al hoog genoeg, dus wil zeker geen eigen bijdrage gaan doen om nog luxer te rijden.
                      voorraadauto 508 hybrid sedan is nog een optie, wel automaat en 163pk maar sommige eerder genoemden vind ik wel wat fraaier..

                      met ingang van 2015 is de gehele bijtellingsregeling veranderd, nauwelijks 14% diesels meer (klein), de phev,s zijn dusdanig duur (v60 tesla etc) daar hoef ik niet eens heel even naar te kijken.. maar mijn shortlist vind ik al niet verkeerd toch?

                      #18272708
                      TedMechanic
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 January 2007

                        Ik zou gewoon in alles een lange proefrit maken en kijken welke je het lekkerst vindt rijden/ruiken/zitten.

                        Je kunt alle info wel uit de boekjes halen, maar de real life experience is toch wat het meeste telt. Je kunt wel de rijkst uitgeruste pakken of de snelste, maar als je hele dagen in die auto moet zitten en je krijgt jeuk van het materiaal van de armleuning, dan ben je uiteindelijk toch niet blij met je keuze ;)

                        #18272709
                        pascal1109
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 November 2007

                          Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren en daar zijn of haar redenen voor.
                          Wij kunnen wel vanalles roepen, maar wat je eigenlijk moet doen, is al die dealers eens opbellen en regel een proefrit met de betreffende auto’s.
                          Doe al die proefritten op 1 dag, allemaal achter elkaar. Dan merk je wel wat je bevalt aan de ene of je heel erg tegenvalt aan de ander.
                          Zo doe ik het ook altijd. Eerst vooronderzoek en dan een zaterdagje rondjes rijden met verschillende auto’s. Helemaal niet uren bij een dealer zitten voor al die propaganda, want je bent immers nog aan het oriënteren en een diepgaander gesprek kan altijd later nog.

                          6 auto’s op een dag gaat makkelijk. Uurtje per auto en begin gewoon zodra de eerste dealer open is.

                          #18272710
                          Family man
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 August 2012

                            De keuze is gevallen, de offerte is in aanvraag!

                            #18272711
                            Family man
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 August 2012

                              De keuze was gevallen op een VW, heb de Insignia overwogen maar de navi en geluidsperikelen hebben ‘m af laten vallen.

                              150 pk handbak of 120 pk met DSG? de keuze viel vanwege de vele km’s en hopelijk wat minder contact met het OM en CJIB op het laatste..

                              VW Passat variant 120 pk tdi DSG Highline
                              Met electrisch inklapbare spiegels, donkere achter en zijruiten en electrisch panoramadak
                              Navi, alarm, dsg flippers aan het stuur, metallic, luxe platen en volledig orgineel nappa leer.

                              alles binnen leasebedrag (mag 100 euro hoger mits je zelf bijlegd, ik vond dit aan bijtelling genoeg want 20% over dik 46K.)
                              Wat duurt dat wachten toch allemaal lang na het indienen..

                              VETTE Pech… er stopt iemand en moet (voorlopig?) die auto gaan rijden.. een RRRR krijg het niet uit mijn vingers…
                              Het enige wat ik kan doen is voorleggen wanneer iemand anders begint bij ons bedrijf (indien functie met auto), die persoon de RRR
                              (het lukt nog steeds niet) gaat overnemen en ik alsnog mijn bestelling mag doen…(dit moeten we dan maar even vastleggen!)

                              Zitten er dan helemaal geen voordelen aan?? een lagere bijtelling (-100pm), trekhaak (en gelukkig passen alle kids erin)..
                              Van de bekende fabrikant met de slogen créateur du malheur…. een Renault Scenic dci 110 pk.. 2,5 jaar jong met pas 40K…
                              dus dat betekent nog 2,5 jr of 140.000km voor het contract ten einde is..

                              Ik heb wel een hele fijne job en pas een contract gekregen! en dat is het belangrijkste!, snap wel dat het zo gaat (zou het zelf niet anders doen, eerst oprijden wat er staat), en het blijft natuurlijk een bedrijfsmiddel.. maar wel jammer als de bestelling bijna akkoord is.
                              (De berijder wilde auto meenemen naar nieuw baan maar dat kon schijnbaar niet)..
                              Over een paar weken mag/moet ik de skennik overnemen…het waren een paar moeilijke dagen voor me :swear :vertag :shock: :puke :cry

                              #18272712
                              Juffer1
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                26 July 2006

                                Zelf heb ik ook een half jaar met een Scenic gereden en zo’n straf is dat helemaal niet.
                                Het is een hele fijne auto met een hoge zit en de zakelijke tech line uitvoering is best luxe.

                                Goed, het is enorm zacht afgesteld en niet vergelijkbaar met een harde Duitser maar het rijdt erg lekker en ondanks dat het zo’n grote auto is best zuinig.
                                Wat wel een manko is zijn die hele zachte stoelen, die hebben na een half jaar toch wel hun beste tijd gehad.

                                #18272713
                                pascal1109
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  29 November 2007

                                  Ik snap de familieman wel, wekenlang uitzoeken, testen, erin verdiepen en erop verheugen en dan krijg je ongevraagd zo’n frans ding in je maag :(

                                  #18272714
                                  Family man
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    21 August 2012

                                    jullie hebben beide gelijk!, er zit een verschil tussen niks mis mee en je eigen keuze.. maar alles is relatief toch?

                                    VB vriend van me is jaren goede it-er geweest, nu callcenter medewerker en kan nauwelijks kop boven water houden en moet op zijn fiets naar het werk, gaat werkgever verhuizen dus straks 15km heen en terug elke dag die zou een moord doen voor zo’n (eigenlijk elke auto)..

                                    Uiteindelijk zal het allemaal best goed komen, ben ik niet bang voor! ga ik er straks nog meer van genieten (misschien dan wel weer een andere keuze!)

                                    #18272715
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      Voor een paar honderd euro heeft ie een prima auto hoor.

                                      verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                                      #18272716
                                      Family man
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        21 August 2012

                                        Mijn direct leidinggevende is erg tervreden en heeft aan onze CEO voorgelegd of ik niet toch in een nieuwe lease auto mag gaan rijden!
                                        Dat zou mogelijk zijn, eerst zien hoe het bedrijf op de beste manier van de RRR afscheid kan nemen (bij huidige leasemaatschappij)

                                        Ondertussen moest ik maar vast iets gaan uitzoeken!,,, zodat indien alles akkoord direct besteld kan worden!
                                        De Passat met DSG is in de lease wel een stukkie duurder geworden, namelijk 32 euro pm (eigenlijk 25, maar was destijds 1 optie vergeten), Maar heb iets nieuws op het oog, groter, veel completer en dikker uitgevoerd en 57 euro pm goedkoper als de passat nu!
                                        Alleen een 6 bak (overigens, als ik de Passat met 6 bak zou bestellen zou die ook 50 euro goedkoper zijn, echter zonder heel heel veel zaken die ik nu wel heb gekozen). (bij de Passat zou ik hier nog eens 7500 euro voor moeten betalen (wat natuurlijk ook een hele andere/hogere leaseprijs met zich meebrengt).

                                        Even afwachten op de definitieve berekening van de lease maatschappij, maar zoals ik het berekend heb geen eigen bijdrage
                                        en een netto bedrag dat net iets onder 300 euro pm ligt.

                                        Wellicht hebben jullie al een idee??!!, ik houd jullie op de hoogte als het definitief is!, ook over de specs natuurlijk!

                                        Groeten family man! en een fijne vakantie!
                                        (het duurt natuurlijk dan tot +/-november voordat de (eventuele/verwachte) nieuwe auto komt, maar dan
                                        kunnen we nog mooi met de Skennik naar de Zon, geeft ook niets of ie vies word, en je weet maar nooit met dat verkeer in Italie of ie ongeschonden uit de strijd komt…

                                        #18272717
                                        Family man
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          21 August 2012

                                          dan krijg je ook wat! :D

                                          Het heeft een hele tijd geduurd, maar eindelijk vandaag besteld, en nog geleverd in December van dit jaar!
                                          Dus geen hoger bpm percentage, hogere prijs voor nieuw modeljaar, nieuw leasebedrag etc. scheelt elke maand toch mooi een bedrag wat je niet aan bijtelling betaald (schat een kleine 25 euro).

                                          Maar goed wat is het geworden? eerst het goede nieuws.. niets Frans!!!!!
                                          Het slechte nieuws, geen Opel… zelfs niet Duits… maar wel bijna.. Tjechisch
                                          of zoals ik in een autotest las, mit das scharfstes hinten Tjechien..

                                          Het is geworden een Skoda Superb Combi (nieuw model, vanaf medio oktober leverbaar),
                                          geen 7 zitter net als onze Zafira Cosmo (eigen bezit, deze wordt door mijn vrouw gebruikt en blijft gewoon)
                                          maar een heeeele ruime 5 zitter combi. (ivm 3 kinderen, met 3 grote kinderzitjes op de achterbank)

                                          een 120 pk diesel met 6 bak, in een hele mooie uitvoering namelijk Style (vergelijkbaar met cosmo/highline),
                                          met een business pakket en nog div extra gekozen opties:

                                          onder andere:

                                          Black Magic metallic lak, bandenspanningscontrolesysteem, front assist radar, cruise control
                                          coming/leaving home verlichting, electronisch sperdifferentieel
                                          automatisch inklapbare en zelfdimmende buitenspiegels met geheugenfunctie
                                          en boardingspots (binnenspiegel ook zelfdimmend), lane assist, passagierstoel neerklapbaar
                                          zij airbags achter, knie airbag, mistlampen met corner functie,
                                          bi xenon met afl met dynamic angle control en grootlichtassistent
                                          crew protect, DAB radio, LED dagrijverlichting, koplampsproeiers, 230v aansluiting
                                          comfortstoelen, electrisch verstelbaar met geheugen, met lendesteun, LED achterlichten,
                                          verlichte voetenruimte voor en achter, led sfeerverlichting in dashboard, portieren (instelbaar in 3 kleuren)
                                          Verwarmbare voorstoelen, achteruitrijcamera, dode hoek detectie in buitenspiegels
                                          bluetooth telefoonvoorbereiding met phonebox en rsap
                                          Canton soundsysteem,12 speakers, digitale equalizer (610W),
                                          climatronic, instelbaar met 3 klimaatzones (links, rechts, achter), paraplu’s in voorportieren
                                          Keyless entry, navigatie 8 inch, (europa) kleuren/touchscreen, smartlink, WLAN, park assistant met pdc voor en achter
                                          electrisch te openen/sluiten achterklep, (of met je voet onder de bumper bewegen), max te openen hoogte instelbaar,
                                          hill hold control, privacy glass, electrisch shuif/kantel panoramadak, nappa lederen bekleding zwart,
                                          19 inch LMV, (235/40R19) reservewiel, bagagescheidingsnet, kofferbakmat omkeerbaar (1 kant rubber),
                                          velgsloten, nettenset kofferbak, lakstiften, luxe matten, uitneembare kofferbakverlichting/magnetische zaklamp
                                          electrisch verwarmbare voorruit, geen type aanduidingen, luxe platen en nog veel meer want dit doe ik uit mijn hoofd..

                                          Een zeer ruime auto (660/1950 liter laadruimte), en zeer veel zit/beenruimte, ook voor de achterpassagier!
                                          Waarom Deze? en geen Opel, VW, BMW Mercedes..ruimte, afmetingen, opties.. en aan de kwaliteit twijfel ik niet (heb al eerder een octavia 140 pk tdi met dsg automaat gehad)..mijn klanten zullen een Skoda ook eerder accepteren als een Benz, BMW denk ik..qua ruimte heb ik net zoveel als een E klasse combi, qua opties ook een zeer luxe auto en dat is ook erg fijn want als je heel veel onderweg bent is je auto toch ook je kantoor!, als ik al deze opties bij een passat Highline (die al niet karig is) komt er zomaar 7000 euro bovenop…en dat merk je in je maandelijkse lasten (en is ook kleiner).

                                          Dus ik ben helemaal een happy camper vandaag..(kan ook..achterbank plat, slaapzakken erin, panoramadak open).
                                          Vanaf eind volgende week geen RRRnlt meer, maar een voorloopauto..(ik hoop op een 14% bijtelling voor 2,5/3 mnd .., merk maakt even niets uit).

                                          Overigens, we hadden de Zafira op 10 augustus alweer 3 jaar!! tijd gaat snel… 30 september is de Cosmo 9 jaar
                                          Tijd voor een mooie poetsbeurt.. de km stand is iets meer dan 90000
                                          Volgend jaar wil ik op 30 sept de auto is dan exact 10 jaar de distributieset laten vervangen door de VOD,
                                          een verjaardagskadootje zeg maar.., De teller zou dan op 100K moeten staan.

                                          Ook over de Opel Zafira ben ik zeer over te spreken, in deze 3 jaar, alleen regulier onderhoud bij VOD, accessoires bijgekocht, geen storingen.
                                          Alleen zelf de condensor vervangen door 1 van AVA cooling en laten controleren, reinigen en vullen
                                          (niet gemerkt/goed opgelet/onder de indruk van de auto bij aankoop).
                                          Al met al zeer tevreden, tot nu net zo betrouwbaar als ik gewend was van onze Nismo’s!
                                          Ik hoop dat jullie mijn keuze voor mijn nieuwe lease auto ook kunnen waarderen, groeten uit Brabant! :thumb

                                          Linkje..: https://www.youtube.com/watch?v=epNZsoHquD0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                                          weetje: getekend door de ontwerper van o.a. de Veyron..

                                          #18272718
                                          Dolby
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            1 May 2008

                                            Veel plezier met je nieuwe leasebak dit jaar. :thumb

                                            #18272719
                                            arjontje
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              31 March 2006

                                              Veel plezier met de Superb
                                              Heb gister op de iaa even in de nieuwe superb combi gezeten. Moet wel zeggen dat de afwerking en materialen erg tegen viel.
                                              Maar de ruimte op de achterbank is riant.

                                              #18272720
                                              wagnas
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                10 May 2007

                                                D- segmenters met 120- pk’s griezelt je toch aan. Hoe komt dat ooit vooruit.

                                                #18272721
                                                Family man
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  21 August 2012

                                                  Thanx all!! :thumbup en @ Arjontje, mij viel de kwaliteit en afwerking zeker niet tegen.. misschien omdat ik nu een RRnlt rijdt.., nee zonder gekheid, zelfs de Zafira van 9 jr is echt veel beter en mooier van materialen en afwerking als de RRnlt van 2 jr….

                                                  Maar ik heb heel veel VAG gereden, zowel VW, Audi en ook Skoda, en dat ligt gewoon op een heel mooi niveau (alleen Seat vind ik daarin achterblijven met veel harde materialen).

                                                  Wel komt het uit de lengte of breedte, bv isolatie, bij de passat ligt het interieurgeluid op een iets hoger niveau (geen last van met 610W), ook de afwerking portieren (de greep, bekleed met leer met dubbel stiksel en stukje (kunst)leder bekleding in de portieren verwerkt). tov Superb van dat dash materiaal, ook dashklepje van Superb is harder kunststof, wel weer met soft touch bekleed.
                                                  Maar echt niet iets waar ik me aan ga storen, prijs ligt 2000 lager met 7000 aan opties extra, (vind ik veel voor isolatie, mooier afgewerkte portierbekleding, slot op dashboardkastje en standaard alarm).

                                                  Maar dat was de keuze, mooi aangeklede passat (highline), redelijk standaard audi a4 (wel navi en LMV) of een super uitgeruste superb… tja allemaal VAG.. status of statement.. ik koos voor het laatste…
                                                  Bovendien vind ik het design van de superb/vooral achterkant mooier als van de passat.
                                                  en ik ben blij met de grote wielen, nooit groter gehad als 17 inch..

                                                  Alles wel overwogen, value for money..simply clever.. en ik denk m onderweg ook een stuk minder tegen te komen
                                                  als de passat, zeker in deze uitvoering.

                                                  Bovendien wil ik graag iets rijden wat net nieuw is, daardoor vielen er ook al weer een paar merken/types af.
                                                  De C klasse combi sprak ook erg aan, echter weinig achterbank voor 3 kids, c180 en c200 Diesel hebben een RRRnlt motor!!
                                                  c220 diesel echte benz, alleen dan weinig tot geen opties.. en ik moet a of b energy label.. dus 3 touring niet, alleen de sedan mogelijk..

                                                  Als ik de ruimte niet nodig had, wellicht de XE Jag, 163 pk, 17 inch, navi en leder!
                                                  Nee ik ben helemaal blij, strax lekker muziek aan, dak open, cruise control en auto suck! :thumb

                                                  #18272722
                                                  Family man
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    21 August 2012

                                                    @Wagnas LOL, :D :D :D meer als zat voor dit slagschip,
                                                    is ook niet om mee te hoeken of te stoeien… van a naar b meestal op de snelweg..
                                                    Daarbij, cruisecontrol op 108, 128, of 136 en de flitsmeister aan… ik heb al een oproep van de hulpofficier gehad en wacht nog steeds op
                                                    de uitslag van het openbaar ministerie…
                                                    Nee, zit niet te wachten op boetes, of rijbewijs kwijt, of nog erger baan kwijt…
                                                    En plezier zit niet alleen in de pk’s, vooral in de wegligging/cornering en ook NM’s!, en ook in het gewicht..
                                                    Voor het plezier sturen doe ik weer met de B GT als die eindelijk klaar is. :thumb

                                                    Maar toch.. voor de zekerheid, zonder type aanduidingen besteld! (en trouwens deze superb is lichter met meer pks als het vorige model..)
                                                    (Oude Octavia combi had dat ook, 2.0 TDI, DSG, chipmeister.. sportstand…kleur beige metallic..dikke lol!)

                                                    #18272723
                                                    Dolby
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      1 May 2008

                                                      Je zult zeker lol hebben met deze ruimtespaceship (zie reclame van TV) :thumb Met dat jongetje op de achterbank met space helm op. :wors

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.