Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › Klopsensor probleem 3l,v6 andere boom+ECU
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 juni 2011 om 18:09 #1785807711 juni 2011 om 18:37 #17858078
Ik laat toch echt de kop vlakken als ie er af is, ivm koplekkage..
gaat ie eraf om een andere reden gaat ie er zo weer op….
of opel het nou afraad of niet..
heb ook een al 3x gevlakte kop op de Combo met 16V motor zitten, gaat prima
Willem
11 juni 2011 om 19:17 #17858079@wim-v6 wrote:
Ik laat toch echt de kop vlakken als ie er af is, ivm koplekkage..
gaat ie eraf om een andere reden gaat ie er zo weer op….
of opel het nou afraad of niet..
heb ook een al 3x gevlakte kop op de Combo met 16V motor zitten, gaat prima
Willem
net uitgelezen, code 17 klopsignaal cicuit 2
dus volgende week maar weer compressie testen.11 juni 2011 om 19:30 #17858080tja, hoop t niet dat ie weer zo hoog zit..
kan ook andere redenen hebben…
Als de olieschraapveren problemen geven kan de compressie ook omhoog schieten…
Dit geeft het zelfde effect als iets olie op de zuiger leggen en dan compressie meten.Willem
11 juni 2011 om 22:33 #17858081@wim-v6 wrote:
tja, hoop t niet dat ie weer zo hoog zit..
kan ook andere redenen hebben…
Als de olieschraapveren problemen geven kan de compressie ook omhoog schieten…
Dit geeft het zelfde effect als iets olie op de zuiger leggen en dan compressie meten.Willem
ene kant hoop ik het wel, dan weet ik teminste dat probleem nog steeds daar in zit.
11 juni 2011 om 22:46 #17858082@wim-v6 wrote:
Ik laat toch echt de kop vlakken als ie er af is, ivm koplekkage..
gaat ie eraf om een andere reden gaat ie er zo weer op….
of opel het nou afraad of niet..
heb ook een al 3x gevlakte kop op de Combo met 16V motor zitten, gaat prima
Willem
heb het hier over de v6 koppen en niet die van een c20xe wim
11 juni 2011 om 22:50 #17858083@Erwin_dude wrote:
@syl-astra wrote:
en is die nu ook gevlakt dan
of zo er weer op gezetgevlakt.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
haal hem er maar weer af en meet de dikte van de kop maar eens
gegevens over de maat van de kop heeft hij wel denk ikje weet toch nooit wat er mee gebeurd is voor dat jij hem had
wie weet is hij ooit al eens gevlakt
je meet de kop toch eerst op voordat je hem laat vlakken
:agent :agento,ja m-m dronten heeft nieuwe motoren op voorraad staan
was je denk ik sneller en goed koper klaar dan 3 keer de kop er af laten halen12 juni 2011 om 09:06 #17858084Als je het zelf doet zijn het de Kosten niet…
maar als je het moet laten doen had het voordeliger kunnen zijn.
willem
13 juni 2011 om 18:10 #17858085@wim-v6 wrote:
Als je het zelf doet zijn het de Kosten niet…
maar als je het moet laten doen had het voordeliger kunnen zijn.
willem
doe veel zelf maar dit valt gewoon onder garantie, gaat ook niet om de kosten, als je alles van te voren weet had ik nu een auto van een ton gereden
14 juni 2011 om 18:35 #17858086@Rellie opt werk wrote:
Net de compressie gemeten, compresie allemaal rond de 13 bar. Vorige kop was dus tever gevlakt, oude kop laten reviseren en weer laten vlakken 0,02 mm er af om net het oppervlakte schoon te krijgen. Aan het vlakken heeft het dus niet gelegen want de compressie is oke..
vanmiddag even bij niels bezig geweest, kan er nu zelf niet meer bij wat het is:
Compressie gemeten ( rond 13 bar alles )
Klopsensor nogmaals vervangen ( Geen effect )
Stukje pakking/rubber tussen de klopsensor gedaan ( geen effect )
losse sensor aan gehangen en in een doek gewikkeld en vastgehangen ( geen effect en storing kwam al gouw weer )
losse sensor + massa draad eraan los in een doek gewikkeld ( geen effect )bij alle keren de computer gereset!
hoe kan een sensor wat meten als deze los hangt en dus geen enkele conecctie heeft met het motorblok?
14 juni 2011 om 18:41 #17858087Wellicht slechte ingang op de ECU? Misschien dat hier een pin een losse soldeerverbinding heeft.
Zou het anders ook niet weten, is zeker niet ff op te lossen lijkt me zo.
14 juni 2011 om 19:02 #17858088@Gupy wrote:
Wellicht slechte ingang op de ECU? Misschien dat hier een pin een losse soldeerverbinding heeft.
Zou het anders ook niet weten, is zeker niet ff op te lossen lijkt me zo.
klopt hebben we zelf ook aan zitten denken maar begrijp dan niet waarom deze na ongeveer 40km pas dit doet..
en een los contact zou haast niet kunnen ivm het standaard op hetzelfde moment terug keren van de storing.15 juni 2011 om 22:27 #17858089en de ecu en draadboom zijn al gecontroleerd? gewisseld?
16 juni 2011 om 17:20 #17858090@CarloAstra wrote:
en de ecu en draadboom zijn al gecontroleerd? gewisseld?
dat is dus de volgende stap, als het goed is maandag de andere ecu..
18 juni 2011 om 17:03 #17858091andere ECU + Kabelboom vanmiddag bij de post..
gemonteerd met vol goede moed…
wat denk je.. na 400 meter gewoon weer storing..
nou zegt maar.. ik weet het niet meer wat het nu kan zijn..
18 juni 2011 om 20:51 #17858092LA de waarden die de klopsensor geeft gecontroleerd..
Ik vermoed toch een kantlende zuiger (wat jij nog niet kan horen constateerd zo’n sensor al.
Ook niks wat rammelt aan de motor, in de buurt van de sensor…
heb ook wel eens lopen zoeken naar een klopsensor probleem, bleek een ophangsteun van de uitlaat te zijn (VW 1.8T motor).
Willem
19 juni 2011 om 09:38 #17858047@wim-v6 wrote:
LA de waarden die de klopsensor geeft gecontroleerd..
Ik vermoed toch een kantlende zuiger (wat jij nog niet kan horen constateerd zo’n sensor al.
Ook niks wat rammelt aan de motor, in de buurt van de sensor…
heb ook wel eens lopen zoeken naar een klopsensor probleem, bleek een ophangsteun van de uitlaat te zijn (VW 1.8T motor).
Willem
niet dat ik weer dat er wat los zit…
en met de sensor eraf en in een doek gewikkelt met massa draad eraan.. geeft die de storing nog. dus zit het wel in de sensor..?
nouja niet dus van kabelboom en ecu zijn ook goed…
zit het in het blok..? kan toch niet omdat die het ook doet met sensor eraf…19 juni 2011 om 10:06 #17858033kun je niet de sensor van bank 1 op de bank 2 aansluiting zetten
en om gekeerd ?
zo ja en geeft hij de storing weer naar dan volgens het uitlezen in bank 1 (die dus op 2 zit)
dan zit het probleem zeker in het blok
zo niet,heb je toch een probleem in de motor kabelboom
hopelijk kan je er wat meegrtz
19 juni 2011 om 10:35 #17858093Als de sensor totaal GEEN klop meet kan ze ook in storing schieten.
de motor gebruikt de klop sensoren om de onsteking af te stellen, GEEN klop klopt dan ook niet..
ik heb hier wel klop sensoren liggen voor de V6, maar daar heb jij DAAR geen boodschap aan denk ik.
kan je ze onderling uitwisselen???
de stekkers omzetten zal niet gaan ivm draad lengtes op de motorkabelboom, de ene sensor zit aan de radiateurzijde op de motor (bank-2) en de andere zit op de schutbordzijde van de motor (Bank- 1)
Willem
19 juni 2011 om 11:37 #17858094ja wim die kabel lengte daar is toch wel iets op te maken?
als ik het hele verhaal door lees denk ik aan de motor zuigers oid
maar dat kun je op deze manier wel uitsluiten lijkt me
ik heb geen v6 ervaring maar dit zou ik proberen19 juni 2011 om 13:59 #17858095@mrp-tech2 wrote:
ja wim die kabel lengte daar is toch wel iets op te maken?
als ik het hele verhaal door lees denk ik aan de motor zuigers oid
maar dat kun je op deze manier wel uitsluiten lijkt me
ik heb geen v6 ervaring maar dit zou ik proberenhebben inderdaad daar aan gedacht maar dan zit je idd met draadlengtes te kloten,
en om wat te knippen en solderen lijkt me ook storing gevoelig..het kan niet in de boom of ecu zitten omdat ik dat al vervangen heb,
en het is heel goed mogelijk dat het dus gewoon wel in het blok zit, wist niet dat zo’n ding wat moet meten om te werken …
dus dan had het loskoppelen van de sensor en vervolgens los te hangen dus geen zin….
maar als het in de zuigers zit hoe kan het dan de eerste 20km wel goed gaan? of heeft dit met warmte te maken?
zal het dan gewoon wezen dat de auto altijd te arm heeft gelopen en de zuigers ergens beschadigt heeft?
dus iedereen die met een 3l motor rijdt en 2,5 computer loopt dus dit risico..had met 2,5 motor ectact hetzelfde probleem.
en ja toen zat gewoon 2,5 comuter eraan maar wellicht dat dat onderblok so en so niet goed was.. weet het ook niet
voor de rest loopt het blok super als de storing er niet in zit..21 juni 2011 om 19:01 #17858096Een warme motor pingelt makkelijker..
Als de kleppen de zuigers geraakt hebben, of je hebt Lichte waterslag gehad in de motor kan er al schade zijn die pingelen kan veroorzaken…
Willem
22 juni 2011 om 18:53 #17858097@wim-v6 wrote:
Een warme motor pingelt makkelijker..
Als de kleppen de zuigers geraakt hebben, of je hebt Lichte waterslag gehad in de motor kan er al schade zijn die pingelen kan veroorzaken…
Willem
andere blok staat voor zekerheid al klaar… zucht 5 de ombouw.
22 juni 2011 om 19:45 #17858098@Erwin_dude wrote:
@wim-v6 wrote:
Een warme motor pingelt makkelijker..
Als de kleppen de zuigers geraakt hebben, of je hebt Lichte waterslag gehad in de motor kan er al schade zijn die pingelen kan veroorzaken…
Willem
andere blok staat voor zekerheid al klaar… zucht 5 de ombouw.
dan wordt je in ieder geval handig in !
succes
23 juni 2011 om 05:49 #17858099Hmmm, leuk karwei..
1-Swap alle onderdelen een voor een met goede (klopsensor, kabelboom, ECU, bobine, bougiekabels)
2-Meet alle onderdelen (compressie einddruk warm en koud, hoe hoog komt de zuiger, is de drijfstang krom? Wat is de cilinder diameter? staan de nokkenassen binnen spec?)geen oplossing ga door naar 3,
3-Pleur de hele meuk weg, en hang er een lopend blok in..groetjes rene
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.