Klopsensor probleem 3l,v6 andere boom+ECU

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz Klopsensor probleem 3l,v6 andere boom+ECU

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 80)
  • Auteur
    Berichten
  • #17858077
    Erwin_dude
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 September 2009

      @syl-astra wrote:

      en is die nu ook gevlakt dan
      of zo er weer op gezet

      gevlakt.

      #17858078
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Ik laat toch echt de kop vlakken als ie er af is, ivm koplekkage..

        gaat ie eraf om een andere reden gaat ie er zo weer op….

        of opel het nou afraad of niet..

        heb ook een al 3x gevlakte kop op de Combo met 16V motor zitten, gaat prima

        Willem

        #17858079
        Erwin_dude
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 September 2009

          @wim-v6 wrote:

          Ik laat toch echt de kop vlakken als ie er af is, ivm koplekkage..

          gaat ie eraf om een andere reden gaat ie er zo weer op….

          of opel het nou afraad of niet..

          heb ook een al 3x gevlakte kop op de Combo met 16V motor zitten, gaat prima

          Willem

          net uitgelezen, code 17 klopsignaal cicuit 2
          dus volgende week maar weer compressie testen.

          #17858080
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            tja, hoop t niet dat ie weer zo hoog zit..

            kan ook andere redenen hebben…

            Als de olieschraapveren problemen geven kan de compressie ook omhoog schieten…
            Dit geeft het zelfde effect als iets olie op de zuiger leggen en dan compressie meten.

            Willem

            #17858081
            Erwin_dude
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 September 2009

              @wim-v6 wrote:

              tja, hoop t niet dat ie weer zo hoog zit..

              kan ook andere redenen hebben…

              Als de olieschraapveren problemen geven kan de compressie ook omhoog schieten…
              Dit geeft het zelfde effect als iets olie op de zuiger leggen en dan compressie meten.

              Willem

              ene kant hoop ik het wel, dan weet ik teminste dat probleem nog steeds daar in zit.

              #17858082
              syl-astra
                Lid sinds:
                3 October 2007

                @wim-v6 wrote:

                Ik laat toch echt de kop vlakken als ie er af is, ivm koplekkage..

                gaat ie eraf om een andere reden gaat ie er zo weer op….

                of opel het nou afraad of niet..

                heb ook een al 3x gevlakte kop op de Combo met 16V motor zitten, gaat prima

                Willem

                heb het hier over de v6 koppen en niet die van een c20xe wim

                #17858083
                syl-astra
                  Lid sinds:
                  3 October 2007

                  @Erwin_dude wrote:

                  @syl-astra wrote:

                  en is die nu ook gevlakt dan
                  of zo er weer op gezet

                  gevlakt.

                  :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

                  haal hem er maar weer af en meet de dikte van de kop maar eens
                  gegevens over de maat van de kop heeft hij wel denk ik

                  je weet toch nooit wat er mee gebeurd is voor dat jij hem had
                  wie weet is hij ooit al eens gevlakt
                  je meet de kop toch eerst op voordat je hem laat vlakken
                  :agent :agent

                  o,ja m-m dronten heeft nieuwe motoren op voorraad staan
                  was je denk ik sneller en goed koper klaar dan 3 keer de kop er af laten halen

                  #17858084
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Als je het zelf doet zijn het de Kosten niet…

                    maar als je het moet laten doen had het voordeliger kunnen zijn.

                    willem

                    #17858085
                    Erwin_dude
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 September 2009

                      @wim-v6 wrote:

                      Als je het zelf doet zijn het de Kosten niet…

                      maar als je het moet laten doen had het voordeliger kunnen zijn.

                      willem

                      doe veel zelf maar dit valt gewoon onder garantie, gaat ook niet om de kosten, als je alles van te voren weet had ik nu een auto van een ton gereden

                      #17858086
                      Erwin_dude
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 September 2009

                        @Rellie opt werk wrote:

                        Net de compressie gemeten, compresie allemaal rond de 13 bar. Vorige kop was dus tever gevlakt, oude kop laten reviseren en weer laten vlakken 0,02 mm er af om net het oppervlakte schoon te krijgen. Aan het vlakken heeft het dus niet gelegen want de compressie is oke..

                        vanmiddag even bij niels bezig geweest, kan er nu zelf niet meer bij wat het is:

                        Compressie gemeten ( rond 13 bar alles )
                        Klopsensor nogmaals vervangen ( Geen effect )
                        Stukje pakking/rubber tussen de klopsensor gedaan ( geen effect )
                        losse sensor aan gehangen en in een doek gewikkeld en vastgehangen ( geen effect en storing kwam al gouw weer )
                        losse sensor + massa draad eraan los in een doek gewikkeld ( geen effect )

                        bij alle keren de computer gereset!

                        hoe kan een sensor wat meten als deze los hangt en dus geen enkele conecctie heeft met het motorblok?

                        #17858087
                        Gupy
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          8 June 2006

                          Wellicht slechte ingang op de ECU? Misschien dat hier een pin een losse soldeerverbinding heeft.

                          Zou het anders ook niet weten, is zeker niet ff op te lossen lijkt me zo.

                          #17858088
                          Erwin_dude
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            17 September 2009

                            @Gupy wrote:

                            Wellicht slechte ingang op de ECU? Misschien dat hier een pin een losse soldeerverbinding heeft.

                            Zou het anders ook niet weten, is zeker niet ff op te lossen lijkt me zo.

                            klopt hebben we zelf ook aan zitten denken maar begrijp dan niet waarom deze na ongeveer 40km pas dit doet..
                            en een los contact zou haast niet kunnen ivm het standaard op hetzelfde moment terug keren van de storing.

                            #17858089
                            CarloAstra
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              18 December 2006

                              en de ecu en draadboom zijn al gecontroleerd? gewisseld?

                              #17858090
                              Erwin_dude
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                17 September 2009

                                @CarloAstra wrote:

                                en de ecu en draadboom zijn al gecontroleerd? gewisseld?

                                dat is dus de volgende stap, als het goed is maandag de andere ecu..

                                #17858091
                                Erwin_dude
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  17 September 2009

                                  andere ECU + Kabelboom vanmiddag bij de post..

                                  gemonteerd met vol goede moed…

                                  wat denk je.. na 400 meter gewoon weer storing..

                                  nou zegt maar.. ik weet het niet meer wat het nu kan zijn..

                                  #17858092
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    LA de waarden die de klopsensor geeft gecontroleerd..

                                    Ik vermoed toch een kantlende zuiger (wat jij nog niet kan horen constateerd zo’n sensor al.

                                    Ook niks wat rammelt aan de motor, in de buurt van de sensor…

                                    heb ook wel eens lopen zoeken naar een klopsensor probleem, bleek een ophangsteun van de uitlaat te zijn (VW 1.8T motor).

                                    Willem

                                    #17858047
                                    Erwin_dude
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      17 September 2009

                                      @wim-v6 wrote:

                                      LA de waarden die de klopsensor geeft gecontroleerd..

                                      Ik vermoed toch een kantlende zuiger (wat jij nog niet kan horen constateerd zo’n sensor al.

                                      Ook niks wat rammelt aan de motor, in de buurt van de sensor…

                                      heb ook wel eens lopen zoeken naar een klopsensor probleem, bleek een ophangsteun van de uitlaat te zijn (VW 1.8T motor).

                                      Willem

                                      niet dat ik weer dat er wat los zit…
                                      en met de sensor eraf en in een doek gewikkelt met massa draad eraan.. geeft die de storing nog. dus zit het wel in de sensor..?
                                      nouja niet dus van kabelboom en ecu zijn ook goed…
                                      zit het in het blok..? kan toch niet omdat die het ook doet met sensor eraf…

                                      #17858033
                                      mrp-tech2
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        6 September 2009

                                        kun je niet de sensor van bank 1 op de bank 2 aansluiting zetten
                                        en om gekeerd ?
                                        zo ja en geeft hij de storing weer naar dan volgens het uitlezen in bank 1 (die dus op 2 zit)
                                        dan zit het probleem zeker in het blok
                                        zo niet,heb je toch een probleem in de motor kabelboom
                                        hopelijk kan je er wat mee

                                        grtz

                                        #17858093
                                        wim-v6
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 August 2005

                                          Als de sensor totaal GEEN klop meet kan ze ook in storing schieten.

                                          de motor gebruikt de klop sensoren om de onsteking af te stellen, GEEN klop klopt dan ook niet..

                                          ik heb hier wel klop sensoren liggen voor de V6, maar daar heb jij DAAR geen boodschap aan denk ik.

                                          kan je ze onderling uitwisselen???

                                          de stekkers omzetten zal niet gaan ivm draad lengtes op de motorkabelboom, de ene sensor zit aan de radiateurzijde op de motor (bank-2) en de andere zit op de schutbordzijde van de motor (Bank- 1)

                                          Willem

                                          #17858094
                                          mrp-tech2
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            6 September 2009

                                            ja wim die kabel lengte daar is toch wel iets op te maken?
                                            als ik het hele verhaal door lees denk ik aan de motor zuigers oid
                                            maar dat kun je op deze manier wel uitsluiten lijkt me
                                            ik heb geen v6 ervaring maar dit zou ik proberen

                                            #17858095
                                            Erwin_dude
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              17 September 2009

                                              @mrp-tech2 wrote:

                                              ja wim die kabel lengte daar is toch wel iets op te maken?
                                              als ik het hele verhaal door lees denk ik aan de motor zuigers oid
                                              maar dat kun je op deze manier wel uitsluiten lijkt me
                                              ik heb geen v6 ervaring maar dit zou ik proberen

                                              hebben inderdaad daar aan gedacht maar dan zit je idd met draadlengtes te kloten,
                                              en om wat te knippen en solderen lijkt me ook storing gevoelig..

                                              het kan niet in de boom of ecu zitten omdat ik dat al vervangen heb,
                                              en het is heel goed mogelijk dat het dus gewoon wel in het blok zit, wist niet dat zo’n ding wat moet meten om te werken …
                                              dus dan had het loskoppelen van de sensor en vervolgens los te hangen dus geen zin….
                                              maar als het in de zuigers zit hoe kan het dan de eerste 20km wel goed gaan? of heeft dit met warmte te maken?
                                              zal het dan gewoon wezen dat de auto altijd te arm heeft gelopen en de zuigers ergens beschadigt heeft?
                                              dus iedereen die met een 3l motor rijdt en 2,5 computer loopt dus dit risico..

                                              had met 2,5 motor ectact hetzelfde probleem.
                                              en ja toen zat gewoon 2,5 comuter eraan maar wellicht dat dat onderblok so en so niet goed was.. weet het ook niet
                                              voor de rest loopt het blok super als de storing er niet in zit..

                                              #17858096
                                              wim-v6
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                12 August 2005

                                                Een warme motor pingelt makkelijker..

                                                Als de kleppen de zuigers geraakt hebben, of je hebt Lichte waterslag gehad in de motor kan er al schade zijn die pingelen kan veroorzaken…

                                                Willem

                                                #17858097
                                                Erwin_dude
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  17 September 2009

                                                  @wim-v6 wrote:

                                                  Een warme motor pingelt makkelijker..

                                                  Als de kleppen de zuigers geraakt hebben, of je hebt Lichte waterslag gehad in de motor kan er al schade zijn die pingelen kan veroorzaken…

                                                  Willem

                                                  andere blok staat voor zekerheid al klaar… zucht 5 de ombouw.

                                                  #17858098
                                                  mrp-tech2
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    6 September 2009

                                                    @Erwin_dude wrote:

                                                    @wim-v6 wrote:

                                                    Een warme motor pingelt makkelijker..

                                                    Als de kleppen de zuigers geraakt hebben, of je hebt Lichte waterslag gehad in de motor kan er al schade zijn die pingelen kan veroorzaken…

                                                    Willem

                                                    andere blok staat voor zekerheid al klaar… zucht 5 de ombouw.

                                                    dan wordt je in ieder geval handig in !

                                                    succes

                                                    #17858099
                                                    rpjverhoev
                                                      Lid sinds:
                                                      13 March 2006

                                                      Hmmm, leuk karwei..

                                                      1-Swap alle onderdelen een voor een met goede (klopsensor, kabelboom, ECU, bobine, bougiekabels)
                                                      2-Meet alle onderdelen (compressie einddruk warm en koud, hoe hoog komt de zuiger, is de drijfstang krom? Wat is de cilinder diameter? staan de nokkenassen binnen spec?)

                                                      geen oplossing ga door naar 3,
                                                      3-Pleur de hele meuk weg, en hang er een lopend blok in.. ;-)

                                                      groetjes rene

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 80)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.