Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › Klopsensor probleem 3l,v6 andere boom+ECU
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 mei 2011 om 16:55 #17858054
ik geloof er ook niet echt is.
Ik hoorde wel van mijn Compagnon dat je makkelijk de kabels van de achterste klopsensor beschadigd bij terug monteren van de kop.
slechte kabels kun je niet altijd meten, dan moet ie ook echt een moment GEEN CONTACT maken, als ie dat iedere keer WEL doet als je meet, kom je er niet achter.
een 3.0blok kan prima storingsloos draaien op een 2.5 Computer.
Mooiste is wel om 3,0 koppen te gebruiken.
Willem
18 mei 2011 om 17:41 #17858055@wim-v6 wrote:
ik geloof er ook niet echt is.
Ik hoorde wel van mijn Compagnon dat je makkelijk de kabels van de achterste klopsensor beschadigd bij terug monteren van de kop.
slechte kabels kun je niet altijd meten, dan moet ie ook echt een moment GEEN CONTACT maken, als ie dat iedere keer WEL doet als je meet, kom je er niet achter.
een 3.0blok kan prima storingsloos draaien op een 2.5 Computer.
Mooiste is wel om 3,0 koppen te gebruiken.
Willem
koppen zijn gewoon van 3liter, en dat met kabelbreuk lijkt me weer sterk wat hoe verklaar je dat het de eerste 30/40 kilometer wel goed en zo ineens uit het niets die storing erin komt.. of je nou hard of zacht rijdt..
19 mei 2011 om 20:45 #17858056mogenlijkheid.
warmte > uitzettings coefficient > kabels liggen evt niet juist.anders toch een Defecte sensor of Computer.
willem
20 mei 2011 om 17:52 #17858057Koppen van een 2.5 kun je sowieso niet op en 3.0 gebruiken! Ik ga volgende week nog eens ff verder zoeken!
20 mei 2011 om 20:19 #17858058Waarom is de koppakking vervangen als ik vragen mag??
Willem
20 mei 2011 om 21:32 #17858059@wim-v6 wrote:
Waarom is de koppakking vervangen als ik vragen mag??
Willem
deze was lek op paar cilinders.
toen die lek was had ik geen storing en nergens last van.22 mei 2011 om 10:34 #17858060koelwater naar cilinder????
willem
22 mei 2011 om 19:19 #17858061geval van koppen te ver gevlakt en daar door te hoge compressie
daar door gaat hij pingelen
en dat kan hij naar verloop van tijd niet meer bij regelen en gaat je MM lampje aan
oplossing gewoon je oude koppen er weer op zetten :sleeping22 mei 2011 om 19:45 #17858062@wim-v6 wrote:
koelwater naar cilinder????
willem
ja , koelwater kwam er op gegeven moment naar buiten uit zetten..
en tja niels blijft erbij dat het niet aan de koppen kan liggen dat ze te ver gevlakt zijn…
rijden meer v6e rond met gevlakte koppen…22 mei 2011 om 21:05 #17858063Misschien een stomme opmerking maar als je een dubbele koppakking gebruikt en het is dan over dan weet je misschien of je kop wel te ver gevlakt zijn.
23 mei 2011 om 15:22 #17858032@Dennis_dB wrote:
Misschien een stomme opmerking maar als je een dubbele koppakking gebruikt en het is dan over dan weet je misschien of je kop wel te ver gevlakt zijn.
als ik alles loshaal zet ik er wel andere koppen op. 2 pakkings vind ik wat riskant
23 mei 2011 om 20:30 #17858064mag niet nodig zijn, de vlakmarge is zo klein ook weer niet dat het gelijk fout gaat, en als ie dan nu al problemen geeft is er ook nog het een en ander anders wat niet goed is.
willem
23 mei 2011 om 21:16 #17858065@wim-v6 wrote:
mag niet nodig zijn, de vlakmarge is zo klein ook weer niet dat het gelijk fout gaat, en als ie dan nu al problemen geeft is er ook nog het een en ander anders wat niet goed is.
willem
maar wat… das ut probleem, heb ook sterk het gevoel dat het in de koppen zit omdat dat het enigste is wat er anders op gekomen is… magoed om nou ff de koppen te vervangen…
23 mei 2011 om 21:33 #17858066tja inderdaad.
ik geloof het eigenlijk niet zo.
al met een laptop erop gereden om de waarden te bekijken???
Willem
25 mei 2011 om 13:08 #17858067Toch heb ik ook gezine dat de kabel klem zat bij de achterste bank. Vraag me ff niet meer precies waardoor hij plat gedrukt was, maar had wel af en toe storing op achterse bank.
Bij demontage blok viel de kabel mij op en viel het kwartje… :D
26 mei 2011 om 21:20 #17858068@Gupy wrote:
Toch heb ik ook gezine dat de kabel klem zat bij de achterste bank. Vraag me ff niet meer precies waardoor hij plat gedrukt was, maar had wel af en toe storing op achterse bank.
Bij demontage blok viel de kabel mij op en viel het kwartje… :D
Je bent niet de Enige Frank, heb Carlo er ook al over gehoord (die deed geloof iedere week zijn V6 eruit en weer erin :jerry haha…)
Willem
5 juni 2011 om 10:13 #17858035niels heb de compressie gemeten in de cilinders.
voorste cilinder bank: 14 bar tot 14,5
achterste 16 , 17 , 16,8
dus is nu wel duidelijk wat het is…
5 juni 2011 om 10:13 #17858069niels heb de compressie gemeten in de cilinders.
voorste cilinder bank: 14 bar tot 14,5
achterste 16 , 17 , 16,8
dus is nu wel duidelijk wat het is…
5 juni 2011 om 10:13 #17858070niels heb de compressie gemeten in de cilinders.
voorste cilinder bank: 14 bar tot 14,5
achterste 16 , 17 , 16,8
dus is nu wel duidelijk wat het is…
5 juni 2011 om 17:31 #17858071@syl-astra wrote:
geval van koppen te ver gevlakt en daar door te hoge compressie
daar door gaat hij pingelen
en dat kan hij naar verloop van tijd niet meer bij regelen en gaat je MM lampje aan
oplossing gewoon je oude koppen er weer op zetten :sleepingdus krijg ik toch gelijk
11 juni 2011 om 17:02 #17858072net de astra weer opgehaalt uit vriezeveen..
is een andere kop opgekomen op de achterste bank.. ivm hoge compressie.
maar net bij de afslag coevorden blinkt weer de mm storing en weer inhouden..
snap er nu helemaal niks meer van11 juni 2011 om 17:35 #17858073kabeltje…
willem
11 juni 2011 om 17:57 #17858074@Erwin_dude wrote:
net de astra weer opgehaalt uit vriezeveen..
is een andere kop opgekomen op de achterste bank.. ivm hoge compressie.
maar net bij de afslag coevorden blinkt weer de mm storing en weer inhouden..
snap er nu helemaal niks meer vaneen echt nieuwe kop….of een nieuwe gemaakte kop die ook al eens gevlakt is
dan heb je het zelfde weer he :angelopel zeg zelf dat je die koppen niet mag vlakken
dus meet die kop eens op
en waar zijn je oude koppen dan
want daar had je het niet mee :agentps je betaald wel veel leer geld zo he
stukje tekst van opel zelf
Aanwijzing: Vlakslijpen voor cilinderkoppen met meerdere kleppen (4 kleppen per cilinder) is niet toegestaan. Deze cilinderkoppen mogen in geen enkel geval worden vlakgeslepen.
11 juni 2011 om 18:01 #17858075@syl-astra wrote:
@Erwin_dude wrote:
net de astra weer opgehaalt uit vriezeveen..
is een andere kop opgekomen op de achterste bank.. ivm hoge compressie.
maar net bij de afslag coevorden blinkt weer de mm storing en weer inhouden..
snap er nu helemaal niks meer vaneen echt nieuwe kop….of een nieuwe gemaakte kop die ook al eens gevlakt is
dan heb je het zelfde weer he :angelopel zeg zelf dat je die koppen niet mag vlakken
dus meet die kop eens op
en waar zijn je oude koppen dan
want daar had je het niet mee :agentps je betaald wel veel leer geld zo he
deze die er nu op zit is 1 van mij oude koppen..
11 juni 2011 om 18:07 #17858076en is die nu ook gevlakt dan
of zo er weer op gezet -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.