Kleine vorstellung!!! update 22-02-2013: megaproject!!!

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik Kleine vorstellung!!! update 22-02-2013: megaproject!!!

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 42)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212823
    SiggieTigra
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 October 2009

      Moin’….

      ff voorstellen, mijn naam is Arnaud, ben 36 en woon sinds 2001 in Duitsland met mijn vriendin, zoontje en dochtertje.

      Ik ben eigenlijk Corrado-gek :fy1, maar rij al jaren Opel :hmmz. Eerst een Astra G, toen een Astra H Station en nu een Signum 1.9CDTI uit 2008.

      In april dit jaar is ons dochtertje geboren, maar wegens vele problemen, langdurig ziekenhuisverblijf en de vele bezoeken/onderzoeken en therapieen heb ik sinds vorige week een Tigra 1.6 16V uit 1995 erbij gekocht.
      Papa rijdt dus in de Tigra(woon-werk), terwijl mama met de dochter in de Siggie rondtuft.

      Heb me hier even aangemeld vanwege de Tigra, die is 14 jaar oud, dus die kan wel wat TLC gebruiken.
      Heeft inmiddels 182.000 gelopen en net een koprevisie gehad, d-riem+rollen en veerschotels vervangen etc.

      Moet er wel mee aan de gang, onder de dorpels zag ik namelijk al wat roestvorming, maar in de wielkassen absoluut niet. Voor de rest ziet ie er mooi uit en loopt heerlijk…(ik reed vroeger een Golf 2 GTI Edition Blue met 107Pk, dat gevoel komt nu een beetje terug)

      Ik voer de auto nog uit naar Duitsland(staat nu op naam van m’n schoonmoeder in NL), maar voordat hij naar de TUV kan moet ik eerst nog wat werk verrichten, koplampen moeten vervangen worden(links zit een sterretje in het glas)en de race-pedalen moeten weer origineel worden gemaakt.
      Voor de rest is hij origineel, dus moet de TUV geen probleem zijn.
      Ben goede klant bij de Slopel dealer hier, die helpt me er wel doorheen….:)

      fotowtjes:

      Grüße aus Deutschland!!!

      #17533433
      RonaldH
        Lid sinds:
        30 June 2004

        welkom :thumbup

        #17533440
        SiggieTigra
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 October 2009

          Zo even een major update…

          Tigra is inmiddels al een jaar, of 2 jaar geleden verkocht. 2 auto’s werd te duur, plus het feit dat m’n dochter iets minder in ziekenhuizen lag en ik dus weer gewoon met de siggie naar m’n werk kon.

          Inmiddels heeft de signum 137.667km gereden en is perfect bevallen, maar tijd voor wat anders. Ons gehandicapte meisje heeft een rolstoel, een aparte huisstoel en heel wat randappratuur zeg maar en dat vergt ruimte, veel ruimte. In de Signum konden we de rolstoel meenemen en dan hield het wel op.
          Het erin en eruit tillen van meisje gaat voor mij in de Signum wel goed, maar voor moeders, die sinds een half jaar MS heeft, wordt ze te zwaar en onhandig.

          Wat dan? Juist, een busje als volgende auto. De Vivaro dus, aangezien ik bij Opel wil blijven.
          Laatste maand regelmatig contact met de dealer gehad om een geschikte Vivaro te vinden en we hebben er afgelopen vrijdag een gevonden, in Bremen.
          Zaterdag de zaken doorgenomen en m’n handtekening gezet.

          De feiten:
          Vivaro L1H1 uit 07-2011 met een 1.9CDTI (114pk), 6-bak en het een en ander erop.
          Heeft 30.000km gereden en is altijd in bezit van een dealer geweest.
          De foto’s:



          Weekje, anderhalf wachten en dan kan ik hem ophalen.

          Plannen:
          -1,5 zits bijrijdersstoel vervangen door een normale stoel
          -ramen achter blinderen
          -pushbar, sidebars en dakrails
          -18 inch schoeisel.

          Beetje dubbel gevoel, maar ik verheug me er enorm op.

          #17533441
          jeroenk
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 February 2012

            Zo, heftig verhaal omtrent je dochter! Van een Signum naar een Vivaro lijkt mij inderdaad ook een behoorlijke overstap, maar is natuurlijk volkomen te begrijpen in deze situatie. Hij ziet er erg goed uit! Veel veilige kilometers toegewenst en sterkte met de situatie thuis! :thumb

            #17533442
            SiggieTigra
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 October 2009

              @jeroenk wrote:

              Zo, heftig verhaal omtrent je dochter! Van een Signum naar een Vivaro lijkt mij inderdaad ook een behoorlijke overstap, maar is natuurlijk volkomen te begrijpen in deze situatie. Hij ziet er erg goed uit! Veel veilige kilometers toegewenst en sterkte met de situatie thuis! :thumb

              Dank!!!
              Je moest eens weten wat wij allemaal voor de kiezen hebben gehad… :(
              Op het moment gaat het onder druk van antibiotica allemaal aardig goed met meisje, maar we zijn er nog lang niet en hebben een hele lange weg te gaan. Ze is naast haar gezondheidsproblemen ook nog eens 100% afhankelijk van anderen, ze kan niets zelf, dus ook niet communiceren. Dat maakt het nog eens extra zwaar.
              Met de Vivaro zijn we weer een stapje verder in het vergemakkelijken van de hele situatie.

              Grüße…

              #17533443
              RISL
              Moderator
                Lid sinds:
                24 January 2011

                Is het ook gelukt met de voorstoel?

                #17533444
                SiggieTigra
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 October 2009

                  @RISL wrote:

                  Is het ook gelukt met de voorstoel?

                  Nope, nog zoekende…

                  #17533445
                  jeroenk
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 February 2012

                    @SiggieTigra wrote:

                    @jeroenk wrote:

                    Zo, heftig verhaal omtrent je dochter! Van een Signum naar een Vivaro lijkt mij inderdaad ook een behoorlijke overstap, maar is natuurlijk volkomen te begrijpen in deze situatie. Hij ziet er erg goed uit! Veel veilige kilometers toegewenst en sterkte met de situatie thuis! :thumb

                    Dank!!!
                    Je moest eens weten wat wij allemaal voor de kiezen hebben gehad… :(
                    Op het moment gaat het onder druk van antibiotica allemaal aardig goed met meisje, maar we zijn er nog lang niet en hebben een hele lange weg te gaan. Ze is naast haar gezondheidsproblemen ook nog eens 100% afhankelijk van anderen, ze kan niets zelf, dus ook niet communiceren. Dat maakt het nog eens extra zwaar.
                    Met de Vivaro zijn we weer een stapje verder in het vergemakkelijken van de hele situatie.

                    Grüße…

                    Jeetje, wat rot allemaal! Zoiets gun je niemand :( Nogmaals heel veel sterkte!!

                    Ik kwam overigens deze advertentie nog tegen: http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/opel-onderdelen/589707201-opel-vivaro-comfort-stoelen-stoel-achterbank-bank.html?return=eJxNjdGKgzAQRf%2BloG%2BaRNsqEVks%2FZHUTGswJiEZ2dLSf%2B%2FkYWFfZs69c7mjpJBvI%2FmQZNP28pBAxXkZFsQgGVt9AFdvKq4YrFKYameZ2tFX3mmIGiw4Rhn7XyfvI%2F4ZdDIOIRrYYwWuusFqQRv3YHPX1wtu9udpR1HqNKIv2kkU7cXSmJoz55kb4q7PhEQvEwjTXScSRCGbObeRP7l9o08zSZ9M7ihD2Edeqt%2FidBGd4MXpSpTXKPiRnw%2FD5wsUd1GO&df=1&fta=eNptkj1v3DAMhv%2FKQcNtAfRp2TRuaJAlQNAlRZcgOMiSfDXisw1%2FJG4P999L0V4KdHtE8hVfkXJg4TZBDmwZ2%2FOnaydW4tEAW9uTOIbpNPcgylaAzDgvWwk2L9sZ%2FjRDOdVhgnKYgZfXAbrlGsfGl%2F3UgDwOw3LiR%2Ff1Jqzg72%2F8%2FSS45lm6XAMb3CWyssGLJ1DAmkBdFce2qip8nudiVVVlM12ZBNqbaBGK2us6rlJJK6y2CbJYSbdBYQWB8rUnkCbsEesJjNVVINB5RjWGF6JIoAteGALFs5xA%2BL1G20xtxUb5LWV4vUoZba1zmSLKR00qlWeKHOra1VvKOkEOlSk280rEqBNIpw0nUJZTC55zSVa5LQwZ49KHDEHUMUS7gQ2eIA%2BFS5MTOMS5H1yYzm3sLvOvNFyNiQLY1a3nNG8ccQBpMCiBuS9WOhBwwx3ggpDpG2Dm%2BWnfUYonxJ28uCq21AcPr30%2Fzoe%2BC3EMcQ8LYI%2FOf8QufHfXSLtER9%2BWuX%2FYC9HW4eEw%2FUebCud5bKpljj9%2BD6TG%2BwTb7L%2Bi4hkFK9ucSzKVAfvp2iU9an8G36zuv%2By%2BmaIacv9voUwP7Wb8r3EZD2jtMX60MTTdBaX3%2BzaizyThcLvf%2FwIebum5&fta_ind=10&fs=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                    Misschien heb je hier iets aan?

                    #17533446
                    SiggieTigra
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 October 2009

                      @jeroenk wrote:

                      Jeetje, wat rot allemaal! Zoiets gun je niemand :( Nogmaals heel veel sterkte!!

                      Ik kwam overigens deze advertentie nog tegen: http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/opel-onderdelen/589707201-opel-vivaro-comfort-stoelen-stoel-achterbank-bank.html?return=eJxNjdGKgzAQRf%2BloG%2BaRNsqEVks%2FZHUTGswJiEZ2dLSf%2B%2FkYWFfZs69c7mjpJBvI%2FmQZNP28pBAxXkZFsQgGVt9AFdvKq4YrFKYameZ2tFX3mmIGiw4Rhn7XyfvI%2F4ZdDIOIRrYYwWuusFqQRv3YHPX1wtu9udpR1HqNKIv2kkU7cXSmJoz55kb4q7PhEQvEwjTXScSRCGbObeRP7l9o08zSZ9M7ihD2Edeqt%2FidBGd4MXpSpTXKPiRnw%2FD5wsUd1GO&df=1&fta=eNptkj1v3DAMhv%2FKQcNtAfRp2TRuaJAlQNAlRZcgOMiSfDXisw1%2FJG4P999L0V4KdHtE8hVfkXJg4TZBDmwZ2%2FOnaydW4tEAW9uTOIbpNPcgylaAzDgvWwk2L9sZ%2FjRDOdVhgnKYgZfXAbrlGsfGl%2F3UgDwOw3LiR%2Ff1Jqzg72%2F8%2FSS45lm6XAMb3CWyssGLJ1DAmkBdFce2qip8nudiVVVlM12ZBNqbaBGK2us6rlJJK6y2CbJYSbdBYQWB8rUnkCbsEesJjNVVINB5RjWGF6JIoAteGALFs5xA%2BL1G20xtxUb5LWV4vUoZba1zmSLKR00qlWeKHOra1VvKOkEOlSk280rEqBNIpw0nUJZTC55zSVa5LQwZ49KHDEHUMUS7gQ2eIA%2BFS5MTOMS5H1yYzm3sLvOvNFyNiQLY1a3nNG8ccQBpMCiBuS9WOhBwwx3ggpDpG2Dm%2BWnfUYonxJ28uCq21AcPr30%2Fzoe%2BC3EMcQ8LYI%2FOf8QufHfXSLtER9%2BWuX%2FYC9HW4eEw%2FUebCud5bKpljj9%2BD6TG%2BwTb7L%2Bi4hkFK9ucSzKVAfvp2iU9an8G36zuv%2By%2BmaIacv9voUwP7Wb8r3EZD2jtMX60MTTdBaX3%2BzaizyThcLvf%2FwIebum5&fta_ind=10&fs=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                      Misschien heb je hier iets aan?

                      :thumb
                      Dank, die MP advertentie had ik toevallig al bewaard, kwam hem al tegen.

                      En wat betreft onze situatie, we blijven doorgaan. We moeten wel toch, iemand anders kan het niet voor ons doen. Ik kan niet zeggen: Nou, deze week maar eens niet. Relativeren, dat is enorm belangrijk en dat heb ik de afgelopen jaren wel geleerd.
                      In mijn profiel staat de weblog van m’n dochter wel, voor degenen die het interessant vinden.

                      #17533447
                      RISL
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        24 January 2011

                        Ik ga de blog over je dochter lezen. :thumbup

                        Wist de dealer ook niets of je de voorstoel plug-and-play kon omwisselen?

                        Edit: zojuist een stukje gelezen, heftige verhalen zeg! Wel fijn om te lezen dat het de laatste tijd wat beter gaat. Ik ga het blog in ieder geval volgen.

                        #17533448
                        SiggieTigra
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 October 2009

                          @RISL wrote:

                          Ik ga de blog over je dochter lezen. :thumbup

                          :thumb

                          @RISL wrote:

                          Wist de dealer ook niets of je de voorstoel plug-and-play kon omwisselen?

                          Wist hij zo niet zeker en hij zelf is deze week op vakantie. Hij weet van het probleem af en wie weet heb ik straks bij de aflevering wel een enkele stoel erin zitten. Zal me niets verbazen, zo zijn ze wel.
                          Gisteren het thuis nog even besproken en moeders wil eerst het cosmetische aan de bus op orde hebben, dan komt de stoel wel.

                          @RISL wrote:

                          Edit: zojuist een stukje gelezen, heftige verhalen zeg! Wel fijn om te lezen dat het de laatste tijd wat beter gaat. Ik ga het blog in ieder geval volgen.

                          :thumbup :thumbup :thumbup

                          Ik mis nog een stuk blog uit 2010, dat moet ik nog aanvullen. Alleen de tijd ervoor he…
                          Wij zijn ook enorm blij dat het wat beter gaat en dat ze stapjes vooruit maakt, al is het onder invloed van constante antibiotica. Ze krijgt in ieder geval antibiotica totdat de oorzaak van alle pneunomieën is gevonden. Als we nu stoppen met antibiotica is het 100% zeker dat we binnen 2 weken weer in een ziekenhuis belanden, maar ze kunnen er maar niet achter komen waar het vandaan komt.

                          #17533449
                          RISL
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            24 January 2011

                            Tja, een blog vreet tijd, ik weet het.
                            Ben zelf met mijn eigen blog gestopt (ging over auto’s en auto-evenementen) vanwege tijdgebrek.

                            Wat me nog niet helemaal duidelijk wordt uit het blog (maar misschien heb ik nog niet ver genoeg teruggelezen) is waar die ‘gipsbroeken’ voor zijn? Is dat om haar heupen te corrigeren na die operaties?

                            Wel erg heftig allemaal, zowel voor je dochter als voor jou, je vrouw en je zoontje!

                            #17533450
                            SiggieTigra
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 October 2009

                              @RISL wrote:

                              Wat me nog niet helemaal duidelijk wordt uit het blog (maar misschien heb ik nog niet ver genoeg teruggelezen) is waar die ‘gipsbroeken’ voor zijn? Is dat om haar heupen te corrigeren na die operaties?

                              Die gipsbroeken waren er inderdaad voor om te zorgen dat de heupjes in de kom bleven. Dat was geen leuke tijd, al heeft meisje er eigenlijk nooit last van gehad.
                              Meisje had een wereldwijde primeur, zij is de allereerste geweest waarbij de beide heupjes door middel van een kijkoperatie zijn behandeld. Dit zou wereldwijd gepubliceerd worden, interviews, operatie is gefilmd, weet ik veel wat allemaal. Alleen was de HD van meisje zo erg dat het resultaat aan de linkerzijde tegen viel. Rechts is prima gelukt en links hebben ze dus nog traditioneel “open” moeten opereren.
                              Toen is besloten het nog niet wereldkundig te maken.

                              Wel erg heftig allemaal, zowel voor je dochter als voor jou, je vrouw en je zoontje!

                              What doesn’t kill you, makes you stronger!!!
                              :thumb

                              #17533451
                              SiggieTigra
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                7 October 2009

                                de Vivaro is er nog niet. :fy1 De ambulance stond gisteravond wel klaar, dus ik hoop dat hij er vanavond is.

                                Inmiddels vanochtend met de Signum de 137.000 gepasseerd.

                                #17533452
                                RISL
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  24 January 2011

                                  @SiggieTigra wrote:

                                  Wel erg heftig allemaal, zowel voor je dochter als voor jou, je vrouw en je zoontje!

                                  What doesn’t kill you, makes you stronger!!!
                                  :thumb

                                  Dat is waar, maar het kost ook wel heel veel energie….die moet je ook constant maar op blijven brengen! Maar gelukkig heb je (zo te lezen over de getimmerde boxen) verder genoeg familie en vrienden die voor je klaar staan. :thumb

                                  #17533453
                                  Ghanz
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    31 July 2005

                                    hey Arnoud.

                                    nog steeds in het buitenland dus :P

                                    leuke wagen heb je aangeschaft kerel!
                                    rijd zelf al paar jaar rond in zo`n ding, met iets ander loge :swear
                                    maar bevalt goed.
                                    succes met je wagen, en veel gemak, en plezier ervan.

                                    en wat betreft je dochter, sterkte met de situatie!

                                    gr uut de krim ;)

                                    #17533454
                                    SiggieTigra
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      7 October 2009

                                      @Ghanz wrote:

                                      hey Arnoud.

                                      nog steeds in het buitenland dus :P

                                      Hee Hans!!! Ik zag je in de bouwvak nog een keer op de Parallelweg, ik reed op de Hoofdweg richting D’vaart.
                                      En volgens mij heb ik je ook al eens gezien in dat blauwe monster. :jerry
                                      En ja, nog steeds duutser.
                                      Heb de woning wel te koop, we willen buitenaf wonen, lekker vrij.

                                      @Ghanz wrote:

                                      leuke wagen heb je aangeschaft kerel!
                                      rijd zelf al paar jaar rond in zo`n ding, met iets ander loge :swear
                                      maar bevalt goed.
                                      succes met je wagen, en veel gemak, en plezier ervan.

                                      en wat betreft je dochter, sterkte met de situatie!

                                      gr uut de krim ;)

                                      :thumb
                                      Dank, we komen elkaar wel weer eens tegen!!!

                                      #17533455
                                      Ghanz
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        31 July 2005

                                        hm, dat blauwe monster is nog maar weinig op de weg geweest… maaar…ut kan :D

                                        maaruh veule wille doar, en succes met de eventuele verkoop ;)

                                        #17533456
                                        jeroenk
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          6 February 2012

                                          Blog is hier gebookmarked, net helemaal doorgelezen! Fijn dat het de laatste tijd beter gaat, want het is knap waardeloos als je dochter steeds weer ziek is / zich niet lekker voelt!

                                          #17533457
                                          SiggieTigra
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            7 October 2009

                                            @jeroenk wrote:

                                            Blog is hier gebookmarked, net helemaal doorgelezen! Fijn dat het de laatste tijd beter gaat, want het is knap waardeloos als je dochter steeds weer ziek is / zich niet lekker voelt!

                                            :thumb :thumb
                                            Gelukkig zijn we nu meer thuis dan in het ziekenhuis, dat was het eerste jaar bijvoorbeeld echt wel anders. Dat is zo enorm zwaar, lichamelijk en geestelijk.

                                            Begin oktober hebben we weer een gesprek bij de neuropediatrist, maar eens bespreken wat de volgende stappen gaan worden.

                                            Nog niks van de dealert gehoord, zal er zo eens langsrijden… :hmmz

                                            #17533458
                                            jeroenk
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              6 February 2012

                                              @SiggieTigra wrote:

                                              @jeroenk wrote:

                                              Blog is hier gebookmarked, net helemaal doorgelezen! Fijn dat het de laatste tijd beter gaat, want het is knap waardeloos als je dochter steeds weer ziek is / zich niet lekker voelt!

                                              :thumb :thumb
                                              Gelukkig zijn we nu meer thuis dan in het ziekenhuis, dat was het eerste jaar bijvoorbeeld echt wel anders. Dat is zo enorm zwaar, lichamelijk en geestelijk.

                                              Begin oktober hebben we weer een gesprek bij de neuropediatrist, maar eens bespreken wat de volgende stappen gaan worden.

                                              Nog niks van de dealert gehoord, zal er zo eens langsrijden… :hmmz

                                              :) !

                                              En wachten is erg vervelend ja :P

                                              #17533459
                                              Ghanz
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                31 July 2005

                                                kronemeyer zekers :D

                                                #17533460
                                                SiggieTigra
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  7 October 2009

                                                  @Ghanz wrote:

                                                  kronemeyer zekers :D

                                                  En Hans gaat door voor de opblaasbare koelkast, met vriesvak!

                                                  De Vivaro is er trouwens, hij staat op de parkeerplaats

                                                  :wub

                                                  #17533461
                                                  Ghanz
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    31 July 2005

                                                    yeah. opblaasbaar nog wel haha.

                                                    maaruh de bus op de dam jha.

                                                    nou, nogmaals dan, veulle wille dr met :thumb

                                                    #17533462
                                                    SiggieTigra
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      7 October 2009

                                                      Donderdag haal ik de Vivaro op!!!
                                                      Ik kan hem morgen al wel ophalen, maar morgen wordt m’n zoontje hier in duitsland op de Grundschule “eingeschult” http://de.wikipedia.org/wiki/Einschulung en gaat voor het eerst dus naar school. Hele happening met kerkdienst, uurtje les en bbq na. Gaat net even iets anders dan in NL…

                                                      Morgen dus geen tijd, donderdag met de Signum naar het werk en met de Vivaro naar huis…

                                                      :D

                                                      Zo staat ie er bij:

                                                      Kenteken is al gereserveerd op NOH-TL388 (TL zijn de initialen van m’n kinderen en 388 is mijn magische getal)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 42)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.