Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › kadett, corsa en zafira werkzaamheden.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 januari 2012 om 12:34 #17737789
Vindt het een beetje raar verhaal bijna niemand heeft er las van dus zal idd naar de auto zelf kijken waar het zit anders moet elke kadett gaan zwaberen als die oud word bij mijn kadett is niks aan de hand 8cm+ verlaagt en knetter stug maar niks geen last van treken of was en schuurhuis blijft ook mooi op zijn plekie ziten.
Groeten bas.
29 januari 2012 om 12:54 #17737790@Sebbe GSI wrote:
Vindt het een beetje raar verhaal bijna niemand heeft er las van dus zal idd naar de auto zelf kijken waar het zit anders moet elke kadett gaan zwaberen als die oud word bij mijn kadett is niks aan de hand 8cm+ verlaagt en knetter stug maar niks geen last van treken of was en schuurhuis blijft ook mooi op zijn plekie ziten.
Groeten bas.
mijn rode gsi heeft ook nergens last van! maar als je een beetje over het forum surft zijn er toch wel wat mensen die hier ook wel last van hebben!
maar jouw kadett is pas net verlaagd toch? hij gaat echt niet door het verlagen trekken maar verlagen heeft op termijn wel effect op de oude (vaak) verroeste carrosserie!
waarschijnlijk kom ik er pas achter wat het is als ik de hele auto uit elkaar haal!
restauratie komt wel dichterbij nu, als ik een mooie droge plek voor de rode heb gaat de zwarte denk ik snel de garage in.
oh ja mijn oude grijze had er ook een beetje last van, daarvoor zijn we s avonds bij botter geweest destijds!
29 januari 2012 om 14:56 #17737791hey,zit die isolatiemat nog op je schutbord??
Die zou ik er sowieso uithalen,die is dodelijk voor je auto.
T kreng is altijd vochtig en je ziet niet wat erachter gebeurt,heeft mijn rode Ascona ook bijna vermoord!
trekken zoals jij zegt herken ik wel,had mijn ouwe GSI 2.0 SEH ook,dat was overigens een 1.2 carroserie dus ik nam aan dat t daaraan lag,maar blijkt dus van niet omdat jij t ook hebt.
Kijk eens goed naar je bodemplaat,de bekende bermuda driehoek,ik had bij de mijne het idee dat daar wat torsie inzat met bovengenoemd gedrag tot gevolg.
Wellicht bij je restauratie de boel doorlassen,dan wordt het een veel stijver geheel.29 januari 2012 om 18:56 #17737792@asconahobbyist wrote:
hey,zit die isolatiemat nog op je schutbord??
Die zou ik er sowieso uithalen,die is dodelijk voor je auto.
T kreng is altijd vochtig en je ziet niet wat erachter gebeurt,heeft mijn rode Ascona ook bijna vermoord!
trekken zoals jij zegt herken ik wel,had mijn ouwe GSI 2.0 SEH ook,dat was overigens een 1.2 carroserie dus ik nam aan dat t daaraan lag,maar blijkt dus van niet omdat jij t ook hebt.
Kijk eens goed naar je bodemplaat,de bekende bermuda driehoek,ik had bij de mijne het idee dat daar wat torsie inzat met bovengenoemd gedrag tot gevolg.
Wellicht bij je restauratie de boel doorlassen,dan wordt het een veel stijver geheel.die mat zit er nog in en er komt met de tijd gewoon een nieuwe in, deze is bij cope nog nieuw leverbaar en ik ga alleen maar voor 100% origineel!
ik heb de auto al meerdere keren goed bekeken en de bekende driehoek is indd erg slecht maar het zit wel vast nog!dit is 1 vd plaatdelen die helemaal vervangen gaan worden evenals de volledige binnenschermen wanneer ik m helemaal onderhanden neem!
de wagen ga ik lekker de tijd voor nemen om te restaureren en wordt mooier dan mijn rode. zal wel een jaar of 6 duren voor die af is! :hmmz :hmmz ben er alleen nog niet helemaal uit of ik m nog 1 keer laat keuren of ik dit jaar ga schorsen en beginnen!
29 januari 2012 om 19:13 #17737793denk dat je het dan toch in de driehoek moet zoeken,het zit wel vast maar het zal best torderen,
Vergelijk het met een schoenendoos. Met de deksel erop (de auto 100% roestvrij) is het een star geheel,deksel eraf (dus rottigheid in de auto) en het flubbert alle kanten op al zal het niet 1,2,3 scheuren.29 januari 2012 om 19:55 #17737794ik snap dat je het zo bekijkt, klopt natuurlijk ook gewoon maar aangezien het stuurhuis op en neer gaat wegens bewegende beugels denk ik echt dat door de krachten van de auto op het stuurhuis, dit probleem geeft!
nou is Eric (gsi-maffia) bezig met “vaste”beugels en wacht ik even op zijn bevindingen! misschien als dat het is dat ik m nog een jaar door de apk doe en nog een jaar langer blijf rijden met deze!29 januari 2012 om 20:22 #17737795Ik hoop dat het wel nog een beetje stil blijft met vast beugels en niet te veel trillingen door heen komen zit natuurlijk niet voor niks in rubbers.
Maar ik dat idd dat het niet aan het stuurhuis kan legen meschien wel mee te maken doordat hij ergs anders rot/slechter is dat hij zwarder stuurt bij stilstand?
Mijn kadett is nog 100% hard op de bekende plek en stuur huis blijft mooi ziten waar het hoort hij is idd nog niet zo lang geleden verlaagt maar bij verlaagen en zeker als die heel stug is is het belangrijd dat de rest van de auto wel goed is anders gaat alles verot.
Groeten bas.
30 januari 2012 om 20:33 #17737796vaste steunen zullen idd meer trillingen doorgeven, alleen zitten in de stuurstangen ook rubbers dus die dempen ook wel wat!
nu ben ik een enorme zeikerd als het om originaliteit gaat dus zou dit alleen maar tijdelijk zijn om uit te vogelen of dit idd de oorzaak is!
na restauratie is alles perfect origineel en stevig dus zou het ook over moeten zijn!23 februari 2012 om 22:24 #17737797Even een update!
Het probleem ‘trekken” begint steeds extremere vormen aan te nemen, als ik de kofferbak gevuld heb met een aardige lading dan is de wagen niet meer op de weg te houden!
en een drempel nemen is al helemaal niet leuk meer!
Maar waarschijnlijk heb ik vanaf zaterdag een leuk 86er dett, waar ik de gehele champ (lees motor,bak, veerpoten enz enz) op ga bouwen en omkeuren tot 16v!
zodat ik mn 16v carros eens lekker op mn gemak helemaal kan herstellen tot fabrieks nieuw en origineel! :wub :wubKomend seizoen zal ik dus veel met de rode op pad gaan! :thumbup
25 februari 2012 om 16:12 #17737798Hey Pat,
Dat begint ook steeds drukker te worden bij op de oprit met die E kadetts :thumbup
Ben benieuwd naar je nieuwe aanwinst..
Tot snel man !
grtz
26 februari 2012 om 20:17 #17737799@Dkadett84 nou die nieuwe aanwinst laat nog even op zich wachten! moet weer verder zoeken.
tevens ben ik nog op zoek naar een geschikte ruimte om 1 of 2 auto’s te stallen!heb vandaag nog wel de moeite genomen om de 16v eens lekker te wassen en te poetsen, ziet er wel weer gelikt uit zo.
gisteren van vincent23 een koelfan meegekregen voor mn 8v, om te testen of de mijne kapot is en ja dat is dus het geval!
dus gauw eens een nieuwe aanschaffen.27 februari 2012 om 14:15 #17737800Hey patjuh,
kijk is aan toch je fan kapot. Altijd makkelijk het dat magazijn van mij :jerry :jerry
zie je snel kerel, bakken we die auto ff af :thumb
gr vinc
27 februari 2012 om 14:56 #17737801AnoniemLid sinds:
1 January 1970Fotoooo’s!!
Je bordeaux kadett komt trouwens in 1:43!
Origineel champion ook enzo!27 februari 2012 om 22:16 #17737802@ vincent23, ja idd, de fan draaide toch te zwaar. maar jouw fan doet het perfect dus ik ga even een nieuwe bestellen en dan krijg je de jouwe weer terug.
@mr f, waar wil je foto’s van zien?? hele topik staat vol met plaatjes van de auto’s en de 86er ging niet door zaterdag, dus heb ik ook geen foto’s van!!
Oh wacht ik snap m, van het poetsen?! haha hij staat nu lekker droog onder zo’n fijne hoes! :agentIk zal die schaalmodellen in de gaten houden, moet iig wel aan mn verzameling toegevoegd worden dan!
5 maart 2012 om 14:20 #17737803Heb een fantastisch weekend in de ardennen achter de rug, had donderdagavond besloten om met de 16v kadett de reis te wagen.
Dus vrijdagochtend de auto volgeladen met spullen en boodschappen enz en met vrienden op pad richting belgie!
De heenreis heeft de kadett geen krimp gegeven, ondanks hij toch bijna 5uur heeft staan draaien met wat pauzes van een uur oid.Nou ging ook de terugreis vanmorgen perfect maar eenmaal bijna thuis begon de 16v wat in te houden en uit zichzelf gas te geven!
Leek sterk op wegvallen brandstofdruk!
Het motormanagementlampje ging niet branden, dus denk wel aan een mechanisch probleem!
Hij heeft me wel netjes thuis gebracht maar dit zit me niet lekker, heeft iemand een idee wat dit is??Ik dacht zelf eerst aan de stappenmotor, maar het is niet constant.
Misschien luchtmassameter??
brandstofpomp blijft volgens mij gewoon netjes draaien.Ik ga de komende dagen zoeken naar het probleem, maar als iemand dit herkent en weet wat er is hoor ik dat graag!
Gelukkig niet zo veel last gehad van gezwabber op de weg! met volgoende gewicht verdeelt in de auto gaat het goed.
5 maart 2012 om 17:27 #17737804Ik zou eens beginnen met het schoonmaken van de stappenmotor, bij m’n v6 de zelfde symtonen gehad stappenmotortje schoongemaakt en hij was weer als nieuw..
Voor de rest ziet het er erg goed uit wat je allemaal uitvoer aan de champions :thumb :thumb
11 maart 2012 om 20:28 #17737753de stappenmotor had ik een tijd geleden nog schoongemaakt,
met de nodige risico’s ook nog :hmmz :hmmz viewtopic.php?f=18&t=152711.Nou wil het dat ie op het moment toch redelijk loopt weer, is nog niet optimaal maar er valt prima mee te rijden!
komende week eens tijd vrijmaken om het eens uit te zoeken!13 maart 2012 om 22:31 #17737777Mankement opgelost, de slang tussen de stappenmotor en sfi bak was losgeschoten.
Hij hing er nog netjes onder waardoor ik niet direct in de gaten had dat ie los was en daardoor ook regelmatig gewoon goed liep.
Gelukkig was dat alles :agent16 maart 2012 om 14:15 #17737805heb dat ook eens gehad, alleen liep de wagen toen niet meer stationair.
voor de rest liep hij nog super.
was wel een astra f crosswagen, maar zelfde probleempje.
mooi dat het weer opgelost is :thumbup :thumbup :thumbupgroeten.
17 maart 2012 om 15:57 #17737806Loop ik donderdag toch tegen een fantastisch aanbod. :wub
2 dorpels en 2 voorschermen voor een mooie prijs,
uiteraard origineel opel en nog helemaal nieuw!
Dus de keus was gauw gemaakt dus mezelf vanmorgen in de 8v gepropt en op naar lelystad!
Daar aangekomen had die beste man toch mooi zeldzame auto’s staan in de vorm van een
B kadett ongerestaureerde amerikaan en een vol originele ongerestaureerde a2 manta :wub
Helaas geen fotos van!En nu verder zoeken naar geschikt spul voor de 16v :wub
ff een idee hoe hij moet worden, alleen wordt hij waarschijnlijk wel verlaagd!
zoek de verschillen :D :angel
18 maart 2012 om 13:07 #17737807de kleur :thumbup :thumbup
groeten.
19 maart 2012 om 10:40 #17737808die van jou staat op t gras patjuh :ass
21 maart 2012 om 22:01 #17737809:thumb
maar nu eigenlijk wat er niet klopt aan het voorbeeld ten opzichte van mijn 16v!! goed kijken!!heb trouwens de 8klepper eens netjes schoongemaakt en gepoetst om een beetje in de stemming te komen voor de eerst volgende tourrit/meeting
en ik kwam nog wat mooie foto’s tegen!
sevenum 2009
en 2foto’s van een shoot van vorig jaar!22 maart 2012 om 06:54 #17737810Is het de antenne???
22 maart 2012 om 11:04 #17737811AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zit er gewoon op volgens mij.
Ligt de 16V niet te laag? :P -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.