kadett, corsa en zafira werkzaamheden.

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling kadett, corsa en zafira werkzaamheden.

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 409)
  • Auteur
    Berichten
  • #17737952
    kadett4x4
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 July 2004

      Hey, gefeliciteerd gozer.
      Een kleintje is altijd leuk, veel plezier ermee.
      ga je dit jaar nog naar sevenum, word weer eens tijd om te babbelen.

      groeten.

      #17737953
      anoniem
        Lid sinds:
        30 June 2004

        @midnight black wrote:

        Gefeliciteerd met je dochter! En nu met de paplepel aan de gang…..

        Thanks, ze mag af en toe mee in de kadett en dat vindt ze nu al leuk dus dat komt wel goed denk ik :thumb

        @kadett4x4 wrote:

        Hey, gefeliciteerd gozer.
        Een kleintje is altijd leuk, veel plezier ermee.
        ga je dit jaar nog naar sevenum, word weer eens tijd om te babbelen.

        groeten.

        Sevenum staat idd op de planning, wordt wel maar 1 dag maar kom je zeker even opzoeken.
        Beetje afhankelijk wat voor weer het wordt maar Miss dat de kleine meid wel mee komt ook :angel

        #17737954
        kadett4x4
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 July 2004

          Zou mooi zijn gozer, wij zijn er zaterdag en zondag.
          ga je zien.

          groeten.

          #17737955
          Kadett Gsi 89
            Lid sinds:
            11 June 2009

            Hoi Patrick ,gefeliciteerd met de geboorte van je dochter. Ben dit jaar ook weer van plan om naar Sevenum te gaan.
            Tegen die tijd even wat afspreken om samen die kant op te gaan?

            #17737956
            anoniem
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Gisteren naar sevenum geweest met de bordeaux rode, fijne heenreis gehad en terug het eerste stuk op m’n gemak achter kadett gsi 89 aan gereden maar op een gegeven moment gingen we beiden een andere kant op.
              Dus ik dacht even wat gas er op maar hij deed niet echt veel, had echt moeite om op de 160 te komen.
              Nu was ik tijden geleden al een keer wat demping materiaal uit m’n demper verloren en was al aan het zoeken naar een nieuwe uitlaat, nu was t ineens plof en een hoop kabaal extra en vermogen weer wat terug! :wtf
              En dat gebeurde daarna nog een keer dus 2x een prop demping materiaal klem in de pijp wat nu verspreid over de A15 ligt :jerry :jerry
              Klinkt echt als een beroerde racewagen.

              #17737957
              anoniem
                Lid sinds:
                30 June 2004

                vandaag na een jaar weer eens een lekker daggie aan de kadett kunnen werken.
                een paar weken geleden hebben gsi-maffia en ik een kadett gesloopt en daar heb ik donor materiaal uit gehaald.


                hier was ik de vorige keer gebleven, met een achterpaneel wat nog niet goed paste.

                aangezien de bodem bij mij rot is moest de slijptol er in.




                hier op de foto is te zien dat de bodem gewoon gescheurd is :hmmz



                nu is het achter het dorpel gedeelte goed genoeg om het paneel vast te gaan lassen, de rest wordt afgelast wanneer het paneel klaar is.

                omdat het achterlicht wijkte, klopte er iets bij het binnenscherm niet.
                helaas moest ik daarom het binnenscherm weer los slijpen om het te corrigeren en opnieuw vast te lassen.


                nu klopt het helemaal naar mn zin.

                nu we richting de winter gaan zal ik af en toe weer wat uurtjes in de garage door brengen.
                hopelijk kan ik gauw dat paneel en de vloer afmaken :agent

                #17737958
                anoniem
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Vandaag heb ik maar eens de reis naar Emmen gemaakt met de champion.
                  De gsi kwam niet meer boven de 160 uit en het geluid was om te huilen.
                  Bij thuiskomst heb ik gelijk de nieuwe demper er onder gezet en ben m maar even gaan testen, gelukkig is het weer helemaal als vanouds.
                  Blijkbaar kan zo’n ding dus verstopt raken wanneer hij kapot gaat :hmmz en bij nader inzien was hij al een poosje niet goed meer want hij rijdt echt zoals hij tijden niet gereden heeft.

                  Komende week nog meer oude rommel vervangen, ontsteking, stuurhuisrubbers, distributie, draagarmbouten enz enz

                  #17737959
                  Blackbull
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 July 2004

                    Goed bezig! :thumb

                    #17737960
                    vincent23
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      4 February 2005

                      hey patjuh,

                      goed om te zien dat je er weer mee bezig bent.

                      fijn dat de rooie weer tip top rijdt man :thumb

                      spreek je kerel

                      gr vinc :agent

                      #17737961
                      Small Sexy
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 May 2008

                        Ik heb de rode kadett dit jaar mogen bewonderen in sevenum! Mooi ding!

                        #17737962
                        anoniem
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Wegens diverse omstandigheden ben ik genoodzaakt om het project 16v voor onbepaalde tijd stop te zetten.
                          rede is niet belangrijk, ik heb er goed de balen van en hoop hem ooit nog te kunnen voltooien en om die rede hou ik de carrosserie voorlopig elders gestald maar de rest gaat verkocht worden.
                          Vooral het zeldzaam mooie interieur gaat me aan het hart maar momenteel moeten er keuzes gemaakt worden.

                          Mocht er iemand zijn die het project nieuw leven in wil blazen (het is toch een hele zeldzame auto inmiddels) is er misschien wel wat te bespreken. Laat het in dat geval maar even weten via pm.

                          #17737963
                          midnight black
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            14 December 2011

                            Oei dat is inderdaad jammer. Hopelijk komt er ooit nog een vervolg.

                            #17737964
                            kadett4x4
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 July 2004

                              Man pat, da meen je niet.
                              de rede maakt niks uit, en gaat ons niets aan, maar dit is echt zuur.
                              jammer dat we het resultaat van al dat harde werk, misschien niet meer gaan zien.
                              Ik wou dat ik je kon helpen, maar heb hier al een geld verslindend monster staan.
                              plus dat ik er de ruimte niet voor heb.
                              Maar ik hoop dat het toch nog goed gaat komen allemaal, je hebt er tenminste alleen maar het beste voor gedaan om er een pracht van een kadett van te maken.

                              groeten.

                              #17737965
                              anoniem
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                @kadett4x4 wrote:

                                Man pat, da meen je niet.
                                de rede maakt niks uit, en gaat ons niets aan, maar dit is echt zuur.
                                jammer dat we het resultaat van al dat harde werk, misschien niet meer gaan zien.
                                Ik wou dat ik je kon helpen, maar heb hier al een geld verslindend monster staan.
                                plus dat ik er de ruimte niet voor heb.
                                Maar ik hoop dat het toch nog goed gaat komen allemaal, je hebt er tenminste alleen maar het beste voor gedaan om er een pracht van een kadett van te maken.

                                groeten.

                                dat is ook de rede dat ik graag de koets wel wil houden, gewoonweg in de hoop dat ik als ik weer verder kan om dan ook eerst dat af te kunnen maken.
                                Of dat echt gaat gebeuren weet ik echt niet, de bodem is verder rot dan ik dacht en ook de volledige kokers achter zullen vervangen moeten gaan worden.
                                De rede om te stoppen heeft overigens daar niets mee te maken.

                                De onderdelen van de auto staan wel te koop. Dus eigenlijk alles wat niet aan de koets geschroefd zit gaat de garage uit.
                                Voor foto’s enz verwijs ik naar marktplaats.

                                #17737966
                                berg
                                  Lid sinds:
                                  23 December 2006

                                  Jammer van dit project zag er goed uit :thumb

                                  #17737967
                                  anoniem
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    de koets heeft de komende tijd een ander onderdak, deze kan ik in een garagebox kwijt bij een kennis.
                                    nu heb ik nog dozen vol onderdelen waarvan er een aantal mee gaan naar de opslag maar de rest moet verkocht worden.
                                    kijk eens in mijn advertenties want het moet weg aangezien de garage leeg moet.

                                    vanaf nu zal ik af en toe eens updates plaatsen van onze nieuwe (naja nieuw, inmiddels 1 alweer een jaar en 1 een half jaar) aanwinsten.
                                    de zafira en de corsa.

                                    even wat info:
                                    Zafira b launch edition uit november 2005.
                                    altijd dealer onderhouden geweest en ook ik zal uitsluitend originele onderdelen gebruiken.
                                    inmiddels 140000 gelopen.
                                    ondanks het maar een 1.6 is en niet echt snel is met zn 100pk is het wel echt een heerlijke auto.

                                    dan de corsa:
                                    corsa c silverline edition uit maart 2006
                                    ook altijd dealer onderhouden.
                                    ton gelopen
                                    die met maar een 1.4 twinport dan weer verassend rap is :thumb
                                    ook deze auto rijdt heerlijk.

                                    de rode champ zal ook zo nu en dan eens terugkomen in een update.

                                    #17737968
                                    kadett4x4
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      6 July 2004

                                      Gelukkig, je doet het nog.
                                      was al bang dat je hier ook gestopt was, hoe gaat het verder daar?

                                      groeten.

                                      #17737969
                                      anoniem
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        bij deze nog wat plaatjes.

                                        de Corsa, is dus een silverline edition met leuke standaards.
                                        eerste wat ik gedaan heb is de lelijke belettering er af gehaald en een pioneer radio er in gezet.
                                        er zijn vanuit de eerste aankoop gelijk een set 16 duimers geplaatst van opel zelf en dat vindt ik m erg goed staan.
                                        doordat hij van 2006 is zitten er al af fabriek heldere koplampen in en smoke achterlichten en de mistlampen zitten netjes onderin de achterbumper weggewerkt.
                                        toekomstplannen zijn er wel maar we zien wel hoe en wat.


                                        en de zafira.
                                        deze hebben we inmiddels alweer een klein jaartje.
                                        erg luxe en comfortabele wagen.
                                        eerste klusje was het inbouwen van een zendai v41 multimedia systeem waar ik uiteindelijk helemaal geen plezier aan beleefde dus heb ik die maar weer verkocht en de originele radio er in gezet.
                                        na ong 10maanden lekker sturen zat de distributie set er aan te komen, dus heb ik die samen met gsi-maffia vervangen, zodat we er lekker mee op vakantie kunnen dit jaar.
                                        aangezien hij al die tijd wat last heeft van tikkende kleppen (lijkt het) adviseerde ze bij de dealer er andere olie in te doen, dus dat heb ik gecombineerd met een beurt als luchtfilter, bougies, ruitenwissers, 2 nieuwe voorbanden enz
                                        het enige wat ik nu nog moet doen voor een zorgeloze vakantie is de achter ruitenwisser fixen.
                                        Edit 12/5 gefikst.


                                        #17737970
                                        kadett4x4
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          6 July 2004

                                          Die corsa de deur uit, en weer lekker met de kadett verder :jerry :jerry
                                          geintje, het wagenpark ziet er goed uit.
                                          heb toen ook aan een zafira lopen denken, maar ben toen gezwicht vooor een vectra 2 station opc line.
                                          enigste minpunt, het is maar een 1.8.
                                          Had liever de 2.2 gewillen, maar kon er geen vinden met die opties.
                                          ga zo door gozer :thumb

                                          groeten.

                                          #17737971
                                          anoniem
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            maar weer eens een update.

                                            afgelopen week wat tegenslag gehad. De Corsa gaat waarschijnlijk binnenkort toch weer weg aangezien ik met ander werk bezig ben waar weer een auto vd zaak bij hoort.
                                            Maar nu is de auto momenteel niet in orde en zo wil ik hem niet weg doen.
                                            Edit 20/7 dit probleem gelukkig gefixt!

                                            ook met de zafira zijn we wat tegen gekomen wat een dure reparatie gaat worden :???:


                                            een of andere kloothommel heeft een handtekening achtergelaten.

                                            Ik plaats even een link omdat ik niet alles weer wil overtypen

                                            het eerder vermelde olie vervangen ivm tikken heeft geen effect gehad!

                                            viewtopic.php?f=187&t=184547

                                            viewtopic.php?f=8&t=192091&p=2521381#p2521381

                                            Ook is mijn kadett afgekeurd van de week op een paar banden (zijn ook alweer 13jaar oud :angel )
                                            en het co is te hoog. Na een tijdje zoeken kwam ik een scheur tegen in de inlaat slang, dus dat valt allemaal wel mee gelukkig.

                                            Edit 27/7 we hebben weer een jaar APK.


                                            maar momenteel weinig auto om in te kunnen rijden helaas.
                                            bovendien druk op zoek naar een voorscherm in kleur en nog steeds een achterbumper.
                                            kan iemand mij advies geven over de zafira?

                                            #17737972
                                            anoniem
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              weer een paar foto’s van de afgelopen tijd.

                                              paar weken geleden kwam er een mooie kmstand voorbij ;)

                                              vanwege versleten pedaalrubbers maar nieuwe geplaatst.


                                              de achterruitenwisser gerepareerd door een andere motor te monteren incl nieuwe wisserarm.

                                              en de werkzaamheden aan het uitlaatspruitstuk.






                                              tevens kwam ik er achter dat het flexibele stuk in de uitlaat ook stuk is, dus deze moet ook vervangen worden.

                                              maar dit alles heeft geen effect gehad op het tikken/ratelen dus volgende stap is; het inlaatspruitstuk demonteren.

                                              ook is er een nieuwe velg onderweg, met de schade is de rechter voorvelg ook licht beschadigd en we zijn de afgelopen tijd met de auto naar Italie en Oostenrijk geweest en het voelt toch niet goed om zulke afstanden zonder reservewiel af te leggen.
                                              dus ook een reservewiel brancard en kriksetje staat ook op het verlanglijstje en dan kan de rechter voorvelg dienen als reservewiel onder de auto ;)

                                              kan iemand mij vertellen of de “brancard” van een zafira a hetzelfde als de B is??

                                              #17737973
                                              Blackbull
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                29 July 2004

                                                Is hetzelfde Patrick :thumb Balen dat het tikken nog niet verholpen is :???:

                                                #17737974
                                                midnight black
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  14 December 2011

                                                  Nieuwe pedaalrubbers heb ik ook pas gedaan, kost weinig en ziet er gelijk veel beter uit! Als je een brancard of wieg voor het reservewiel haalt zorg er dan ook voor dat je de kunststof schotel erbij hebt waar het wiel op ligt, hiermee schuif je het wiel veel makkelijker eronder uit en weer onder. (Dit hebben ze namelijk niet allemaal.)

                                                  #17737975
                                                  anoniem
                                                    Lid sinds:
                                                    30 June 2004

                                                    @Blackbull wrote:

                                                    Is hetzelfde Patrick :thumb Balen dat het tikken nog niet verholpen is :???:[/quoter]

                                                    Ja idd, het is een irritant geluid maar hij loopt er gelukkig niet slechter van en ik hoop komende tijd eens tijd te kunnen maken om het inlaat spruitstuk eens los te gooien.

                                                    @midnight black wrote:

                                                    Nieuwe pedaalrubbers heb ik ook pas gedaan, kost weinig en ziet er gelijk veel beter uit! Als je een brancard of wieg voor het reservewiel haalt zorg er dan ook voor dat je de kunststof schotel erbij hebt waar het wiel op ligt, hiermee schuif je het wiel veel makkelijker eronder uit en weer onder. (Dit hebben ze namelijk niet allemaal.)

                                                    Die rubbers geven zeker weer een betere look, de pookhoes is ook versleten en moet ook nog vervangen worden. Moet alleen eens kijken of ik een alternatief kan vinden want hij is alleen als set te koop incl pook e.d voor 289eu en dat vindt ik veruit belachelijk :swear
                                                    :thumb thanks voor de tip.

                                                    #17737976
                                                    anoniem
                                                      Lid sinds:
                                                      30 June 2004

                                                      Vandaag heb ik eens bij de zafira het inlaat spruitstuk gedemonteerd om te kijken of het tikken hier vandaan komt. De beroemde plaat zat niet erg los oid maar heb toch alles opnieuw vast gezet volgens de adviezen en bij de eerste start leek het geluid verdwenen maar morgen als de lijm droog is maar eens gaan proefrijden.
                                                      foto’s zijn een beetje onduidelijk :hmmz







                                                      ook de voorpijp moet voor de apk vervangen worden.

                                                      een 2e handsje opgepoetst maar wil toch een nieuwe er onder gaan zetten.

                                                      ook heb ik een reservewiel rek met krikset weten te bemachtigen en is de nieuwe velg binnen.

                                                      en de velg met nieuwe band


                                                      Nu nog het rek netjes maken en nog een keer een voorscherm, bumper, nieuwe voorpijp en middendemper en nieuwe schakelpook(hoes) regelen.
                                                      daar omheen zijn er nog genoeg kleine klusjes aan de auto te doen.

                                                      November gaat de corsa de verkoop in, afgelopen week nieuwe apk er op gekregen, ook weer zonder aanmerkingen oid :thumbup

                                                    25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 409)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.