Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › kadett, corsa en zafira werkzaamheden.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 augustus 2012 om 20:49 #17737912
Zow dat ziet er allemaal puik uit man! :thumb Ga morgen met de mijne beginnnen!
Helaas wordt het voor mij alleen geen Sevenum dit jaar….
16 augustus 2012 om 05:47 #17737913Ik zeg goed bezig pat
K heb hier nog 16v schutboard liggen :p
Heb k nog over van mijn oude rode
Denk dat k die maar eens goed ga bewaren want je weet nooit zo te zien
Helaas ben k van t jaar ook niet op sevenum
27 augustus 2012 om 20:25 #17737914Heb afgelopen weekend nog een paar uurtjes aan de champ kunnen werken!
de eerste keer passen met de steunen er op, deze met de bouten vast gezet!!
bodem weer enigzins dicht! ga ik nog wat verder afwerken maar eerst verder passen!
beginnen met gaatjes boren! :swear
steunen in de inox(las) spray
andere kant nog meer gaten boren :fy1
wat een werk!!
begin van het lassen!
en eerst weer passen!
Ben nog niet helemaal tevreden over de pasvorm, moet nog wat aan de bodem gecorrigeerd worden hier en daar!
Maar wat betreft de vorderingen ben ik dik tevreden!de bedoeling is dus dat ik de volledige plaat incl steunen voorbereid en wanneer het perfect past helemaal af las eerst en dan de volledige plaat er in 1x in zet!
Kan voor sommige kenners een wat vreemde (omslachtige) werkwijze zijn maar ben ervan overtuigt dat ik op deze manier alles voldoende perfect afgewerkt kan krijgen en dus in de epoxy kan krijgen zonder dat dat weer verbrand!
enigste is dat ik echt heeeel zuiver moet werken en constant moet meten en passen!27 augustus 2012 om 22:05 #17737915Ziet er goed uit man! Moeilijke is denk ik voor wat ik gezien heb dat dit toch niet helemaal het zelfde bodemdeel is als wat er in zat. Je kan namelijk heel goed zien dat de lijn tussen onderkant en bovenkant schutbord bij de eerste Kadettjes (mijne) recht liep en bij de latere Kadettjes (jouwe) een knik naar beneden maakt ter hoogte van de schakelstang en kachel pijpjes….
Wat je toch ziet is dat de nieuwe ten opzichte van de oude in het midden naar beneden buigt en niet aan de zijkanten omhoog loopt. Die motorsteun die je hebt overgezet is ook net iets lager dan die er op zat met het gat er door….
Allemaal van die lekkere subtiele verschillen en er is omheen te werken, maar maakt het er niet makkelijker op natuurlijk…
28 augustus 2012 om 04:31 #17737916die lijn zoals jij aangeeft heb ik aangepast,
en past perfect.
Dat bodemdeel is perfect, het ligt aan de bodemplaat ter hoogte van de pendalen,
hier moet nog wat gecorrigeerd worden!28 augustus 2012 om 06:15 #17737917Het past uiteraard perfect want het valt allemaal binnen de marge, maar het past niet zonder wat aanpassingen. Kost wat meer moeite alleen, maar dan heb je het wel perfect inderdaad.
28 augustus 2012 om 19:42 #17737918Misschien heb ik wat gemist maar waarom boor je zoveel gaten wat is daar de bedoeling van?
28 augustus 2012 om 19:56 #17737919@InjectTheVenom wrote:
Misschien heb ik wat gemist maar waarom boor je zoveel gaten wat is daar de bedoeling van?
dat is om de steunen van de draagarmen aan de bodem/schutbord te bevestigen!
de steunen zitten gehecht nu en als het perfect past dan proplas ik via al die gaten de steun vast aan de bodem.
vervolgens kan ik ze dan mooi vlakslijpen en alles heel netjes in de epoxy zetten voor ik het deel aan de auto vast las!28 augustus 2012 om 20:23 #17737920kunstwerk weer patjuh :thumb
28 augustus 2012 om 20:23 #17737921Ah ik wilde al zeggen het waren er zo veel :-P
29 augustus 2012 om 18:45 #17737922ach, die paar gaatjes :angel :angel
je zou ze allemaal los moeten boren, en ik heb ervaring met nog veeel meer.
goed bezig gozer, ga vooral zo door :thumbup :thumbup :thumbupgroeten.
29 augustus 2012 om 20:38 #17737923@vincent23 wrote:
kunstwerk weer patjuh :thumb
thanks man!!
patrick da vinci :thumb :jerry :jerry@InjectTheVenom wrote:
Ah ik wilde al zeggen het waren er zo veel :-P
Het moet idd wel goed vast zitten, wil niet dat straks als die klaar is, met de proefrit met 230km pu dat de steunen loskomen :agent
@kadett4x4 wrote:
ach, die paar gaatjes :angel :angel
je zou ze allemaal los moeten boren, en ik heb ervaring met nog veeel meer.
goed bezig gozer, ga vooral zo door :thumbup :thumbup :thumbupgroeten.
Ik weet t Gerwin, er is geen ene restauratie die aan de jouwe kan tippen!!! niet met gaatjes boren en niet met lef!!!
Sommige restauraties zijn heel erg de moeite waard te volgen en zeker respect voor ieder die zn best doet om de auto weer roestvrij te krijgen, maar wat jij gemaakt hebt………… :wubHet paswerk is voorlopig even gedaan, vd week de steunen aflassen dan kan de plaat eronder gemaakt worden.
to be continue……..
29 augustus 2012 om 20:43 #17737924AnoniemLid sinds:
1 January 1970Goed bezig!!
Inmiddels ook al wat gevonden van het alarm?
29 augustus 2012 om 20:53 #17737925@Mr.F wrote:
Goed bezig!!
Inmiddels ook al wat gevonden van het alarm?
nee helaas niet, het is een flinke zoektocht maar levert tot nu toe nog niets op!
het enigste wat ik gevonden heb is een nieuwe sirene, maar die hoef ik niet zo lang ik de rest niet heb!Heeft ook geen haast, de herfst zal niet al te lang meer op zich laten wachten en dan ga ik de rode champ waarschijnlijk voor een langere tijd wegzetten en zal een alarm niet nodig zijn!
maar hierover later meer!!
****edit 5/10 vandaag het grootste deel van de ondd van de wagen versleept naar een grote opslag bij mijn oom!
de ruimte in de garage is beperkt en aangezien ik de hele auto gedemonteerd heb stond de garage vol :swear :swear
over een paar weekjes gaan allebij de auto’s naar hem toe en wordt ook de rode weer voor de winter geschorst!
*zwarte ga ik af en toe nog wat aan werken maar zal rustig aan gaan.
*rode wordt voorlopig weggezet.zoals het nu loopt mag ik komende lente een nieuwe garage gaan bouwen, om 2x de ruimte te maken als ik nu heb!
daarna komen de auto’s weer naar huis :agent14 oktober 2012 om 20:32 #17737781Na weken geen tijd te hebben gehad heb ik vandaag eindelijk weer eens wat kunnen sleutelen!
Bij de astra was de km stand al flink over de max heen voor vervangen distri set.
Ook de themperatuur liep niet meer op dus de thermostaat had het lang geleden ook al begeven!
Had een hele tijd geleden al het spul gekocht bij de dealer om het zelf te gaan doen, maar aangezien ik twijfelde aan mn kunnen heeft het erg lang geduurd maar v d week toch besloten het zelf te gaan doen.
dus party tent geregeld tegen de voorspelde regen en vraagbaak er bij en wat telefonische ondersteuning van gsi-maffia en aan de gang!!
lekker werken onder een partytent om iig droog te staan aangezien de champ de garage niet uit kan!!
nieuwe waterpomp en spanrol!
en de riem er om!!nu nog uitpluizen welke lager ik hoor zingen en vervangen en dan is de astra weer in top conditie.
aankomende week ga ik verder met de bodem van de gsi!
15 oktober 2012 om 17:58 #17737779Leuke riempjes zijn dat die zowel met de waterpomp als de feitelijke spanrol gespannen moeten worden :cry
25 oktober 2012 om 10:43 #17737712Jij steekt er erg veel energie en geld in maar daar is het resultaat ook naar. Leuk om dit allemaal gelezen te hebben. Ik ben hier nieuw maar wel een aantal kadettjes gehad te hebben (GSI 16V). Ik blijf dit zeker volgen. Ooit hoop ik ook eens een 16v champion te vinden en op te knappen.
Grt Maurice
25 oktober 2012 om 10:47 #17737711Mischien iets te strak gezet, maar een nieuwe riem kan wel eens wat lawaai maken, dat gaat weer weg als ie wat meer kms gemaakt heeft. Iig mooi aan het werk, laswerk ziet er goed uit
25 oktober 2012 om 20:56 #17737778@InjectTheVenom wrote:
Leuke riempjes zijn dat die zowel met de waterpomp als de feitelijke spanrol gespannen moeten worden :cry
Je spant de riem met de pomp, spanrol houd de riem op spanning volgens mij!
@M-a-urice wrote:
Jij steekt er erg veel energie en geld in maar daar is het resultaat ook naar. Leuk om dit allemaal gelezen te hebben. Ik ben hier nieuw maar wel een aantal kadettjes gehad te hebben (GSI 16V). Ik blijf dit zeker volgen. Ooit hoop ik ook eens een 16v champion te vinden en op te knappen.
Grt Maurice
Thanks, dit is ook niet in een jaartje tot stand gekomen.
Het kost idd een hoop maar uiteindelijk blijft de auto z’n waarde houden terwijl een nieuwe Astra waarschijnlijk hetzelfde kost, maar binnen no time een paar duizend afgeschreven is!Maar wil je zoeken naar een 16v, is bijna mission impossible aan het worden, wil je echt weten wat je koopt adviseer ik je, indien je met een lasapparaat overweg kan zelf een nette te bouwen, hier heb je op den duur het meeste profijt van!
Er zijn zat afgeragde konijnenhokken waar je na een half jaar kotsziek van wordt!Succes met zoeken.
@Fearless wrote:
Mischien iets te strak gezet, maar een nieuwe riem kan wel eens wat lawaai maken, dat gaat weer weg als ie wat meer kms gemaakt heeft. Iig mooi aan het werk, laswerk ziet er goed uit
Hier op foto had ik m net op spanning, toen moest hij nog na gespannen worden!
Heb er inmiddels 300km bij gezet op de teller en maakt geen herrie en draait perfect.Bodem schiet op en ondertussen ook met het binnenscherm begonnen!
Tevens ook nog naar Emmen geweest zondag voor een achterplaat en waarschijnlijk de laatste in Nederland verkrijgbare bodemplaat! Deze gaat lekker de kast in voor de 8v
Ook een nieuwe schutbordisolatie mat voor de 16v.Zal gauw weer foto’s posten van de vorderingen!
26 oktober 2012 om 17:43 #17737710Vergeet het maar ik heb zo’n riem ook eens gehad, je hebt een stelmogelijkheid met zowel de waterpomp als de spanrol omdat ze beiden excentrisch zijn, de mogelijkheid hebben tot verdraaien en dus invloed hebben op de spanning van de distributieriem.
26 oktober 2012 om 20:54 #17737677@InjectTheVenom wrote:
Vergeet het maar ik heb zo’n riem ook eens gehad, je hebt een stelmogelijkheid met zowel de waterpomp als de spanrol omdat ze beiden excentrisch zijn, de mogelijkheid hebben tot verdraaien en dus invloed hebben op de spanning van de distributieriem.
Je hebt het echt mis, de spanrol is echt niet te verdraaien.
Hij kan maar op 1 manier geplaatst worden, als je aan de riem trekt gaat de rol heen en weer!Deze spanrol is anders dan voor 16v motoren!
26 oktober 2012 om 21:09 #17737676Die spanrol is idd een van het type….pinnetje los spanning er op. Kan je verder niets aan doen.
Die waterpompen teken ik eerst af voor montage. Zodat de nieuwe er op de zelfde plek weer op komt.
Dr zit nog wel wat verschil in 8klepper distrisetjes.27 oktober 2012 om 07:57 #17737782Nouja in ieder geval ik hou niet zo van dit type laten we het daar op houden of er moet een ezelsbruggetje zijn dat montage vergemakkelijkt :-P
27 oktober 2012 om 09:58 #17737776Hey patjuh,
ik zie dat het weer gelukt is allemaal :thumbup :thumbup
de opleiding is klaar hoor kerel (geslaagd), dus we gaan zeer snel is ff afspreken, is alweer te lang geleden :thumb
Gr Vinc
31 oktober 2012 om 19:26 #17737926Goed dat je nog een originele mat hebt gevonden voor t schutbord..
Ben benieuwd wanneer we weer wat foto`s zien van de vorderingen..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.