Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › kadett, corsa en zafira werkzaamheden.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 juli 2012 om 17:51 #17737887
@Vinci wrote:
Mijn vermoedens dus bevestigd, was gewoon vergeten ze zelf nog even te meten en ineens dacht ik er aan omdat ik zelf nog die bouten zoek en leek mij dan M10. Is dus M14… :hmmz Op mijn werk heb ik namelijk een Fabory account, en die hebben wel M14x150 met 40mm draad in 10.9 hardheid. Lijkt me een prima kandidaat eigenlijk. Ook hebben ze die ovale borgmoeren er voor. Alleen die cup ring en dikke kleine ring moet ik nog even zoeken…
http://www.fabory.com/pages/product.html?product=04100140150″ onclick=”window.open(this.href);return false;
ik heb ook de achterste ringen en moeren er niet bij,
deze zijn niet leverbaar door de dealer en zal je via andere wegen moeten vinden idd!
ik heb wel de cupring erbij, deze zijn wel leverbaar, maar raken wel op inmiddels had ik begrepen!30 juli 2012 om 10:35 #17737888@patrick v voorn wrote:
dus ik zal ze groter moeten boren! :hmmz :hmmz dat zal best nauw luisteren denk ik!
Volgens die Engelsen is de bus inwendig gewoon 14mm, dus dat zal het uitboren misschien wat makkelijker maken.
30 juli 2012 om 12:33 #17737889Dit niet wat als moer??
http://www.kart-mall.com/shop/index.php?route=product/product&product_id=710″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Is niet duur!
30 juli 2012 om 13:06 #17737890Dit zijn volgens mij de zelfde als origineel, en ik ga deze denk ik bestellen. Als meer mensen een setje willen??
https://www.belmetric.com/ncl14x150-conical-lock-nut-p-204.html?zenid=k86oro3bt50n4vj9vp6928cve1&cPath=3_55_57″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Geen idee wat het verzenden totaal zal kosten alleen, want ik moet ze toch eerst naar een vriend van mij binnen de VS laten sturen omdat die winkel ze niet buiten de VS verstuurt….
31 juli 2012 om 08:38 #17737891borgmoeren kun je hier toch ook bij de ijzerwarenzaak halen.
zullen hier ook geen vermogen kosten.groeten.
31 juli 2012 om 13:21 #17737892De ijzerwarenzaak zal niet zo snel M14 metrisch fijn (1,5mm spoed) hebben liggen denk ik….
Maar de moeren zijn nog gewoon bij de dealer leverbaar hoor, heb er net vier gescoord. Zal van al deze delen wel even de nieuwe GM nummers posten, kosten vallen ook nog best mee….
31 juli 2012 om 13:29 #17737893Cup: €3,15
Bout: €8,90
Moer: €2,20
Washer:€1,20EDIT!!! Nummer voor de kleine ring is veranderd, want die stond verkeerd verwezen in het systeem bij de Opel dealer! De ringen die ik kreeg waren namelijk M12. Nu het goede nummer, en deze kosten €1,20 in plaats van €0,55 en je moet er gelijk 10 stuks van kopen.
31 juli 2012 om 15:37 #17737894Het is vandaag gelukt om het schutbord/bodemplaat geheel te verwijderen.
verassend om te zien dat alles wat er onder vandaan kwam er goed er uit zag maar het deel zelf had het geen jaar meer uitgehouden!Nu ga ik toch eens beginnen aan een zoek tocht naar een opel oem exemplaar voor een 16v, mocht dat echt niet lukken pak ik degene die ik heb en pas ik die aan, maar in eerste instansie vindt ik dat toch erg veel werk!
ook het losboren is echt f**king veel werk, dit doe je echt niet even in een avondje!
zal gauw de foto’s er bij plaatsen,
***edit** foto’s toegevoegd
morgen maar eens een bezoekje brengen aan de opel dealert voor info en matriaal!
31 juli 2012 om 18:00 #17737895@patrick v voorn wrote:
verassend om te zien dat alles wat er onder vandaan kwam er goed er uit zag maar het deel zelf had het geen jaar meer uitgehouden!
Wat je vaak ziet is dat enkel de delen waar in water en/of vuil blijft staan, oftewel de laagste punten alleen roeste, vlak daar boven blijft alles over het algemeen als nieuw… Daarom werken op vet gebaseerde holle ruimte behandeling vaak zo goed omdat ze dezelfde ‘route’ als het water nemen. Warm dagje en het vet verdeelt zich weer eens…..
Ben erg benieuwd naar je foto’s! Heb je ringen en moeren trouwens besteld, dagje of drie en dan zijn ze er…
3 augustus 2012 om 14:50 #17737896Vandaag maar bij de opel dealer binnen gelopen maar denk dat ik echt goed moet gaan zoeken.
er is helemaal niks meer leverbaar van kadett.
Ze konden me zelfs niet meer helpen aan lampjes voor mn digi dash :swearHet wordt nu toch steeds lastiger aan oem spullen te komen :hmmz
miss toch in de toekomst uitwijken naar goedkope immitatie troep :cry :hmmz
Morgen ga ik dan maar de bodemplaat aanpassen!!
:kewlpics komen later weer.
4 augustus 2012 om 17:21 #17737897Ik dacht gisterenavond: wat is restaureren als je geen uitdagingen aandurft.
Dus vanmorgen beide bodemplaten en wat gereedschap enz in de auto en naar mn oom!
Hij heeft veel meer ruimte en veel meer gereedschap :angel
hij heeft een kolomboor dus, losboren die handel.
steun los!
steuntjes vd spoorstang los.
oude troep!
in de ijzerbak die zooi.
ook het verloop aan de bovenzijde aangepast naar schutbord voor schakelstang binnendoor.
resultaat!
terug naar huis en passen!
zoals jullie zien past t perfect :thumb
nu vd week dat grote gat nog dichtlassen en de motorsteun terug zetten van mn oude plaat op de nieuwe dan hele deel in de epoxy en dan hebben we dit gehad!kreeg ook vandaag een mailtje dat mn binnenpaneel voor linksachter ook binnen is! :wub
4 augustus 2012 om 18:39 #17737898Hoe heb je die gaten nou verder uit elkaar gemaakt? Zo te zien enkel het onderste gat?
Goed bezig man! Je ziet er niks van in elk geval!
Gisteren had ik de Opel dealer aan de lijn, met de man van het magazijn en afgesproken om die moeren en ringen op te halen vandaag. Sta ik daar heeft hij het niet klaar gelegd, samen met de verkoper (enige die aanwezig was) ons rot gezocht. Nu maar afgesproken dat hij het even op stuurt, want het is nou ook weer niet echt om de hoek…
Wat originele onderdelen betreft blijft er voorlopig nog zat te krijgen alleen is het lastiger te vinden. Net zoals die bouten, het nummer voor de Kadett bestaat niet meer, maar de bouten zijn ook op de Nexia en Lanos gebruikt en hebben een nieuw GM nummer gekregen. Moet je dus wel voor bij een dealer die ook Chevrolet dealer is, zoals Fred Jansen in Naarden of Huizen….
En die nummers kunnen ze met wat moeite ook voor je zoeken, heeft Mario (zo heet de man van het magazijn in Naarden) ook voor mij gedaan voor de delen waar ik zelf geen nummer voor had.
Heb de nummers gelijk even gevraagd voor toekomstige referentie.
Alleen lampjes voor de digidash zal lastig blijven, want die hebben ze op de Nexia nooit gehad volgens mij. En zo wel meer heel specifiek ‘Kadett’ onderdelen…
4 augustus 2012 om 19:10 #17737899ik heb idd alleen de onderste gaten verplaatst, de bovenste gaten kan je niet verleggen aangezien dat “gootje” in de weg zit!
heb eerst het gat met een ronde vijl uitgevijlt naar beneden (de helft) en daarna het plaatje er achter geplaatst en gehecht.
daarna vanaf de voorkant het gat naar beneden vol gelast (vergeet er niet een bout in te draaien) na het lassen de bout er uit en vlak slijpen.Het is nog niet helemaal perfect, wil nog een paar dingetjes verbeteren dat je er echt niks meer van ziet! :angel
maar let op, het is nogal een karwei dit als je het perfect wil doen!
ben vanmorgen om ong 10uur begonnen en ik was om 1600 pas zo ver dat ik m thuis kon passen!
nu heb ik vanmiddag wel een uur met mn tante zitten tafelen :jerry :jerry4 augustus 2012 om 19:38 #17737900Ik heb laatst(2 maand geleden) nog 2 nieuwe lampen gehaald voor mijn digi. Opel wander in assen heeft die op voorraad liggen. Groeten
6 augustus 2012 om 07:19 #17737901ziet er in ieder geval goed uit kerel, keep up the good work!
6 augustus 2012 om 17:40 #17737902Kun je die lampjes dan echt niet bij een goede electronica zaak ofzo halen?
6 augustus 2012 om 17:49 #17737903lekker bezig patjuh :thumbup :thumbup
die digidach lampjes hadden ze hier in spijk al heel lang niet meer… t spul word heel erg zeldzaam tegenwoordig….
zie je snel kerel, zal ff met de vrouw overleggen voor die bbq :thumb :thumb
gr vinc
6 augustus 2012 om 21:07 #17737904wat is iedereen druk met die lampjes :jerry :jerry
als ik ze echt zo hard nodig had, had ik ze al lang gehad!
Wilde er alleen maar mee aangeven dat de onderdelen van kadett aan het op raken zijn! :Dvanavond weer lekker op pad geweest met m’n kadett om het achterpaneel op te halen!
Nu heb ik voor voorlopig genoeg plaatwerk in huis om eens een poos vooruit te kunnen! :vertag
@vincent23 hoor het wel kerel :thumb6 augustus 2012 om 21:20 #17737905@Vinci wrote:
@patrick v voorn wrote:
dus ik zal ze groter moeten boren! :hmmz :hmmz dat zal best nauw luisteren denk ik!
Volgens die Engelsen is de bus inwendig gewoon 14mm, dus dat zal het uitboren misschien wat makkelijker maken.
Ik heb hier vandaag een speciale boor voor gekocht! dus als jij ze ook groter moet boren bij jouw straks, kan je altijd de boor even lenen van me!!
6 augustus 2012 om 21:26 #17737906Okay, wist niet dat daar speciale boren voor zijn! Bij mijne hou ik die delen nog in tact heh, dus hoef als het goed is niet te boren daar…
6 augustus 2012 om 21:46 #17737907zo heel speciaal is het niet, heeft de vorm van een kegel waardoor je niet kan verlopen!
de boor is op het dikste punt 14mm waardoor je niet een v vorm in het plaatwerk krijgt!8 augustus 2012 om 10:07 #17737908Let op, plaatje boven met bestelnummers is gewijzigd!!
8 augustus 2012 om 23:42 #17737909Mooi werk, je steekt er echt wel de nodige tijd en middelen in.
Begrijp alleen niet waarom je steeds het dash erin laat zitten :???:9 augustus 2012 om 20:15 #17737910@stefke1984 wrote:
Mooi werk, je steekt er echt wel de nodige tijd en middelen in.
Begrijp alleen niet waarom je steeds het dash erin laat zitten :???:@patrick v voorn wrote:
update!
ook het dashboard en hemel er nog even eruit gehaald en tegen de vrouw er zin in maar op de logeerkamer neer gegooit :angel
morgen weer verder!!een week of 4 geleden verwijderd :angel
bedankt voor het compliment!
15 augustus 2012 om 20:43 #17737911even de aanvulling nog van de foto’s van vorige week!
stuk bodem zo ver klaar!
ook het hoekje van het schutbord rot.
naast de doorvoer vd kabelboom is het schutbord gescheurd.
steun stuurhuis verwijderd.
zelf een passend plaatje gemaakt. alleen foto’s hoe het er in zit moet ik nog uploaden!
en uiteraard weer passen!!de rode 8v is te bekijken op sevenum!! op zaterdag :agent
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.