Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › kadett, corsa en zafira werkzaamheden.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 juni 2012 om 09:36 #17737862
hahaha, ik dacht het al.
pak je ook de bodem en kokers nieuw mee, vooral het bekende stuk voor bij de pedalen.
ga het topic scherp bijhouden, dit word een super project.
:thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbupgroeten.
7 juni 2012 om 15:28 #17737863Ging er bij zo’n hood bra geen zand achter kruipen wat vervolgens tussen bra en motorkap gaat schuren? Ik zit er voor mijn Calibra ook aan te denken maar heb er minder goede verhalen over gehoord.
7 juni 2012 om 21:38 #17737864Het is met zo,n hoes het zelfde als heel veel dingen,
als je je eigen aan de instructies houd gaat t goed.
Zo moet je altijd je motorkap schoonmaken en m nooit langer dan een week laten zitten!
Het zelfde geld voor de hoes die over de hele auto zit!Op die manier zal je er het langst plezier van hebben.
8 juni 2012 om 16:50 #17737865k kom binnenkort wel even die schermen omlassen bij je :P:P
heel netjes gozert
8 juni 2012 om 22:34 #17737866speciaal voor jou dennis!!! :thumb
bestuurderskant is klaar en staat in matzwarte verf!!9 juni 2012 om 08:18 #17737867vet man :thumbup :thumbup
tzt gaan we wel eens kijken met de mijne
randen zijn nog in top staat dus is zonder om de flex in te zetten (hoewel ik ze wel breeder wil :P
heb nog nieuwe schermen liggen dus kunnen tzt genoeg doen haha
13 juni 2012 om 17:54 #17737868Goed werk !! Petje af hoor, maar even een vraag je zegt Botterstyle maar ik dacht dat hij en nog een paar toendertijd het bij Lynx Car Design hadden gedaan en dat met een soort roller erin “gerolt” werd ? Of is dit gewoon een andere methode voor hetzelfde resultaat ?
Nogmaals top werk ! GReetz Tim
15 juni 2012 om 20:31 #17737869@Tim Leegwater wrote:
Goed werk !! Petje af hoor, maar even een vraag je zegt Botterstyle maar ik dacht dat hij en nog een paar toendertijd het bij Lynx Car Design hadden gedaan en dat met een soort roller erin “gerolt” werd ? Of is dit gewoon een andere methode voor hetzelfde resultaat ?
Nogmaals top werk ! GReetz Tim
mocht het bij andrè er ingerolt zijn is dit een andere methode voor hetzelfde resultaat.
Maar zo iets is naar mijn idee onmogelijk te rollen aangezien de binnen en buitenscherm van elkaar losgehaald moeten worden,
met rollen rek je het metaal ook veel te ver dat het flinterdun wordt en ook veel eerder doorroest!Ik heb een paar jaar geleden de cabrio van vincent23 onder handen genomen (topik staat hier ergens online) en daar hadden we wel de randen gerold maar met een heel ander resultaat! dit was echt maximaal gerold.
@jblfreak wrote:
vet man :thumbup :thumbup
tzt gaan we wel eens kijken met de mijne
randen zijn nog in top staat dus is zonder om de flex in te zetten (hoewel ik ze wel breeder wil :P
heb nog nieuwe schermen liggen dus kunnen tzt genoeg doen haha
ik hoef ze dus niet apart te houden voor je??
ik ga volgende week beginnen met demonteren en gooi ik ze op t marktplaats gedeelte anders!ook vorige week nog de motor er uit gehaald, maar nu met het EK staat “auto” even op een laag pitje!! :angel
16 juni 2012 om 10:39 #17737870Gaaf werk allemaal!!!!!!!!Heel mooi.
Wat voor soort plamuur heb je gebruikt voor de wielkasten?Merk en type zou je via de PM kunnen doen.Tenzij dit gewoon mag.
Maar graag het soort en type plamuur.groetjes Marcel.
17 juni 2012 om 07:40 #17737871je hooefd ze niet percee apart te houden pat
txt kunnen we mijne wel zo maken denk ik
18 juni 2012 om 20:33 #17737872@saluma wrote:
Gaaf werk allemaal!!!!!!!!Heel mooi.
Wat voor soort plamuur heb je gebruikt voor de wielkasten?Merk en type zou je via de PM kunnen doen.Tenzij dit gewoon mag.
Maar graag het soort en type plamuur.groetjes Marcel.
Dit is gewoon plamuur van motip!
eerste laag opgezet in staal plamuur en daarna afgewerkt met 2lagen polyester plamuur!
dit is een prima plamuur!19 juni 2012 om 08:43 #17737873ook vorige week nog de motor er uit gehaald, maar nu met het EK staat “auto” even op een laag pitje!! :angel
oranje is weer naar huis, dus gas erop.
groeten.
19 juni 2012 om 18:13 #17737874haha juist :thumbup
20 juni 2012 om 20:50 #17737875u vraagt wij draaien!!
achter het lekbakje was t al gerepareerd maar dit ga ik over doen, is weer aan t verrotten!
binnenscherm/ dorpel kan zeker wel wat aandacht gebruiken!
ter hoogte van de krik steun is ie goed verrot!
uiteraard even passen :wub origineel opel plaatwerk!! het zuigt op zn plek en past echt perfect!!
de laatste is dus van het binnenscherm wat ik erbij gekregen had maar dit is immitatie en past dus echt voor geen meter!!
wie kan mij vertellen of deze reperatie stukken ooit geleverd zijn door opel?? ik heb wel komplete binnenpanelen gevonden maar vindt t sonde van het geld om de bak er af te slijpen en de rest niet te gebruiken!! :agent
de foto er van!
http://verkopen.marktplaats.nl/photopopup/551192471/1″ onclick=”window.open(this.href);return false;21 juni 2012 om 15:15 #17737876lekker bezig kerel , heerlijk idd origineel plaatwerk
21 juni 2012 om 17:57 #17737877kijk is aan patjuh goed werk kerel :thumbup
sorry da ik r nie bij kon zijn met je B-day, maar dat maken we wel ff goed toch :thumb
gr vinc
28 juni 2012 om 19:53 #17737878Vandaag de 8v bij de garage gebracht, morgen is t weer zover :apk.
Nu maar hopen dat het nu in 1x lukt, na alle inspanningen van afgelopen winter :hmmzOok tussendoor begonnen met t maken van een spit, dus dat gaat ook lekker door.
:angelEdit:29/06
Het harde werk is beloond met een perfecte apk!
8 juli 2012 om 17:51 #17737879even een kleine update!!
bij de rode deed de dagteller het al een tijdje niet meer dus maar even het spul uit elkaar gehaald en alles nagekeken en alle stangetjes schoon geschuurd en gevet opnieuw enz enz
moet alleen weer uitelkaar want doet het nog steeds niet goed, hapert nog steeds.
ook gisteren gereedschap erbij gekocht in de vorm van een goede momentsleutel,uitdeukset, doppenset, en wat spul en belangrijkste een goede compressor en een liter epoxy primer.
nu kunnen we ook werkzaamheden netjes afwerken!
en inmiddels is de motorruimte zo goed als leeg!!
hier is goed te zien dat de draagarmpunten goed ingesleten zijn en zullen vervangen moeten worden.
ook zie je een groot gat in het schutbord! dit gedeelte is dus de beroemde bodemplaat die ook in zn geheel vervangen wordt!
ook de binnenzijde bijna leeg! zit inmiddels met plaats gebrek voor de rest, dus moet nu eerst maar eens plaatwerk weg gaan werken en dan heb ik weer plek om het dashboard en hemel ed weg te leggen :angel
heb een nieuw binnenpaneel besteld voor links achter als vervanger voor het immitatie binnenscherm, als ik deze binnen heb kan ik eindelijk weer eens lekker verder werken!
10 juli 2012 om 18:32 #17737880mooi mooi mooi kerel :wors
zal me toch een puik bakkie worden hoor :wub
(m’n digidash doet t weer hoor)
Gr Vinc
10 juli 2012 om 19:13 #17737881ziet er goed uit gast !
14 juli 2012 om 18:54 #17737882update!
omdat ik met de bodemplaat/draagarm ophanging begonnen ben aangezien de achterzijde nog wel even gaat duren,
is vd week savonds vinci hier geweest,hij is ook van plan het deel te vervangen dus had ik m aangeboden hier te komen kijken!hier in zijn topik staat zeker nuttige info voor degene die van plan zijn hun kadett GOED aan te pakken en dit deel willen vervangen en bij opel classic parts ebay willen kopen!!
viewtopic.php?f=4&t=166349&p=2170253#p2170253ook het dashboard en hemel er nog even eruit gehaald en tegen de vrouw er zin in maar op de logeerkamer neer gegooit :angel
morgen weer verder!!14 juli 2012 om 21:05 #17737883Zo, even lekker door het topic heen gelezen Patrick, mooi werk!
Hier dan ook nog even het stukje wat ik in mijn topic had gepost, want het is immers de Champion in kwestie hier!
Ovaal gat:
Afstand aan het meten:
En dan kom je dus hier uit bij een 8V schutbord:
Niet moeilijk aan te passen, maar erg vervelend als alles er al in zit en zeker als het al gespoten is!!
En een plaatje voor het overzicht:
21 juli 2012 om 19:42 #17737884goed bezig daar kerel
29 juli 2012 om 12:24 #17737885na een paar weken ruststand met mn knie en vakantie,ben ik weer rustig aan wat aan het doen!
met dank aan vinci heb ik de nieuwe steunen voor de draagarmen.
echter hadden ze voor de passagierszijde geen losse steun, wat doe je dan, juist een volledige koker aanschaffen!!
en dus maar gelijk losboren!!
toen liep ik tegen de volgende verassing, de gaten zijn te klein!
het gat is maar 9,5mm
en de draagarm bouten (nog bedankt gerwin) zijn 14mm!!
dus ik zal ze groter moeten boren! :hmmz :hmmz dat zal best nauw luisteren denk ik!
ze geven komende week nog wat minder weer op dus kan ik mooi nog 1of 2 vakantiedagen de garage in om het bodemdeel verwijdert te krijgen!
29 juli 2012 om 14:06 #17737886Mijn vermoedens dus bevestigd, was gewoon vergeten ze zelf nog even te meten en ineens dacht ik er aan omdat ik zelf nog die bouten zoek en leek mij dan M10. Is dus M14… :hmmz Op mijn werk heb ik namelijk een Fabory account, en die hebben wel M14x150 met 40mm draad in 10.9 hardheid. Lijkt me een prima kandidaat eigenlijk. Ook hebben ze die ovale borgmoeren er voor. Alleen die cup ring en dikke kleine ring moet ik nog even zoeken…
http://www.fabory.com/pages/product.html?product=04100140150″ onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.