Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › kadett, corsa en zafira werkzaamheden.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 maart 2012 om 11:50 #1773781226 maart 2012 om 21:15 #17737813
@kadett4x4 wrote:
de kleur :thumbup :thumbup
groeten.
jij komt inderdaad het dichts bij! :thumb de anteraciet voorbeeld is ook een 8v, als je heel goed kijkt zie je het! :jerry
maar goed!
omdat de restauratie nu toch wat dichterbij komt ben ik de garage radicaal aan t opruimen, dus moeten er ook veel onderdelen opgeruimt worden!
tevens wordt met de tijd de auto weer helemaal in serie toestand teruggebouwd net als de rode, dat houd in dat het hele full option pakket weer gaat wijken en wordt met de tijd ook in zn geheel verkocht!
***is allemaal verkocht!!
dit was van het begin al mijn plan,want het idee was om er een 3e (belastingvrije) kadett bij te kopen en hier alles op te bouwen maar daar zie ik voorlopig van af!
eerst maar eens genoeg (plaatwerk) sparen!***edit
27 maart 2012 om 18:19 #17737814Full options boom lekker laten zitten man zolang het origineel Opel is :wors !
16 april 2012 om 19:47 #17737816@Mr.F wrote:
Fotoooo’s!!
Je bordeaux kadett komt trouwens in 1:43!
Origineel champion ook enzo!zou je mij eens een link kunnen sturen, via google kom ik niet verder!!
16 april 2012 om 20:04 #17737815deze week gaat de hele “full option” uitrusting verwijdert worden uit de auto en origineel er weer in!
omdat ik de auto echt weer volgens adremaschild wil opbouwen gaat alles eruit, en volgende maand wordt de champ weer geschorst en ga ik heel op mn gemak de auto in zn oude glorie herstellen!Het gaat om: electrische ramen. verkocht
electrische spiegels. verkochthoogte verstelbaar stuur.
tevens gaan ook de volgende onderdelen de verkoop in:
apex sportset 60/40. onder voorbehoud verkocht.
volledige uitlaat lijn.
voorschermen.
motorblok c20xe incl computer enz
pu rubbers voor onder voorbehoud verkocht.enz. definitieve lijst komt nog wanneer hij geschorst is!
als er iemand ideeen heeft over een spit, ik wil er 1 bouwen, maar overnemen is makkelijker he :angel
***edit aangepast!!
16 april 2012 om 20:43 #17737817AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zal het morgen even opzoeken, minichamps stelt ze ook alsmaar uit..
22 april 2012 om 20:46 #17737819gisteren met mn 16v heen en weer geweest naar spijk zonder problemen,nu wil ik vanmiddag ff met de auto weg start ie wel maar liep op 3cylinders en erg te pruttelen,m nu had hij dat wel vaker en naar een beetje gasgeven loopt ie weer prima.
alleen nu niet, blijft heel hoog in de toeren hangen en bij gasgeven slaat ie af. starten doet hij daarna niet meer omdat ie gelijk verzuipt.
krijg m weer aan de praat door de pomp uit te zetten.
het lijkt of ie geen benzine krijgt maar starten doet ie alleen wanneer de pomp niet draait :hmmz :hmmz
dacht aan de stappen motor maar dat hadden we al gehad, en had ik een poosje geleden ook al nagekeken.
ook het motormanegement lampje gaat dus niet branden!wie heeft een idee?
ik wil de motor verkopen maar dan moet hij wel goed lopen en de komende maand nog mee proef te rijden zijn!!
22 april 2012 om 20:49 #17737820ow wa is da nou voor gekkigheid patjuh ??? :wtf
22 april 2012 om 20:54 #17737821geen idee, bij jou vandaan liep ie als een trein!
nog hele stukken 170 gereden, en niks aan de hand maar nu vanmiddag ineens :hmmz23 april 2012 om 14:01 #17737822Lijkt wel een probleem met de motor temperatuur sensor.
dat de ECU denkt dat het een koudstart is en dan volledig gaat inspuiten.Of de brandstof drukregelaar is kapot, zodat misschien de brandstofdruk veel te hoog is..
23 april 2012 om 19:09 #17737823@gsi maffia dat klopt idd, bedacht me ineens dat die problemen kan geven.
Na een beetje rommelen aan t stekkertje deed ie het weer.
Conclusie, stekkertje gaar!natuurlijk gelijk maar even de dijk op, warm rijden en weer even kijken of ie het wel echt goed doet!
maar hij doet het weer goed.
alleen is het stekkertje zo gaar inmiddels dat tijdens het rijden toch regelmatig het motor management lampje ging branden!
ligt gelukkig niet aan het torretje, dus deze kan de verkoop in!23 april 2012 om 19:12 #17737824Dan weet ik ook gelijk wat de mogelijke oorzaak was van het tegen de redline vliegen van de 1.6 8v in mijn voormalige Kadettje vlak voor ik hem in ging ruilen.
24 april 2012 om 21:24 #17737825@InjectTheVenom wrote:
Dan weet ik ook gelijk wat de mogelijke oorzaak was van het tegen de redline vliegen van de 1.6 8v in mijn voormalige Kadettje vlak voor ik hem in ging ruilen.
volgens mij heeft een 1.6 die niet! mijn 8klepper heeft ook die sensor niet! misschien op een andere plaats maar ben m tot nu toe nooit tegengekomen!
die tempsensor zit bij een 16v in het thermostaathuis naast de andere tempsensor voor het dashboard, bij de 8klepper zit ie daar iig niet!25 april 2012 om 09:28 #17737826bij een 8V 1.6 zit ie in het inlaatspruitstuk,althans ,als je de blauwe sensor met 2 draden bedoelt.
25 april 2012 om 15:06 #17737827temp sensor zit op de inlaat bij 8v motoren ;)
25 april 2012 om 17:00 #17737828Kijk zo leer ik ook elke keer wat bij! :thumbup
Ken de kadett echt helemaal binnenste buiten maar motorisch heb ik
Nog wel wat te leren! maar ben al een end :angel2 mei 2012 om 20:45 #17737829heb even uit nieuwsschierigheid vd week gekeken, en ik had die sensor daar al 100keer zien zitten dus had moeten weten dat ie daar zat :hmmz :hmmz
maar goed de 16v begint aardig op een uitgeleefd hok te lijken op t moment en is een doorn in t oog voor liefhebber, maar het is voor een goed doel! :vertag
veel onderdelen hebben al een nieuw baasje of staan op t punt opgehaald te worden en mag ik komende 2 weken er over doen om de tank leeg te rijden!
en dan gaat t toch echt gebeuren!
dus mocht iemand nog opzoek zijn naar een super goed lopende 16v, er mag de komende 2weken nog proefgereden worden!
daarna is hij nog een aantal weken te horen maar wegens verkoop veren en dempers enz kan er NIET meer mee gereden worden dan!3 mei 2012 om 21:04 #17737830mensen ik kom er niet uit!! over 2 weken wordt de zwarte gsi geschorst en komt dus de verzekering te vervallen.
We hebben alle verzekeringen lopen bij interpolis maar deze hebben geen klassieker/oldtimer verzekering dus ben ik vorig jaar met allebij mijn kadettjes overgestapt naar een andere maatschapij. met gevolg dat mijn schadevrije jaren op de auto van mn vriendin moesten blijven staan.nu de verzekering vd zwarte vervalt moet ik de hoofdprijs gaan betalen voor de rode!
wie weet een maatschapij waar ik de rode tegen taxatiewaarde kan verzekeren, als klassieker zonder dat ie als 2e auto verzekerd moet zijn
4 mei 2012 om 06:30 #17737831AnoniemLid sinds:
1 January 1970Diks.nl ;)
4 mei 2012 om 09:40 #17737832Heb mijn rode Ascona bij polis direct verzekerd,nette tent!
5 mei 2012 om 08:40 #17737833Volgens mij kun je dat ook bij de ANWB oldtimerverzekering.
5 mei 2012 om 10:30 #17737834Heb je niet gewoon een tussenpersoon?
Reuze handig, ik heb 1 pakket, met 3 auto’s (dagelijkse auto’s voor mij en mn vriendin + de recreatieve wagen..de oldtimer dus), inboedel/brand en rechtsbijstand.
Dat is goedkoper in totaal dan alles los verzekeren.
1 belletje naar de tussenpersoon en hij regelt het. Ideaal. Alleen niet op zaterdag/zondag. wat soms wat lastig is met een auto verzekeren :???:Vind ik makkelijker dan alles overal maar te verzekeren, als er wat is hoef je niet lang in de wacht te staan aan de telefoon. En niet het risico van onderverzekerd zijn omdat de boel niet goed geregeld is.
+ die tussenpersoon zoekt voor jou het beste/goedkoopste.Het is mischien niet zo goedkoop als je het zelf regelt, dat zal mischien wat euro’s schelen. Maar het is gewoon stukken makkelijker, 1 telefoontje naar je tussenpersoon en het is klaar. Daarvoor kun je niet uren in de wacht gaan hangen als er een keer wat is.
5 mei 2012 om 12:08 #17737835ASR ga ik uiteindelijk mee om de tafel zitten om mijn gerestaureerde Calibra verzekerd te krijgen, daar is hij nu ook al bij :)
6 mei 2012 om 16:18 #17737836@asconahobbyist, ik zal er eens een telefoontje aan wagen.
@opel remco anwb heeft wel oldtimer verzekeringen maar die gaan vanaf 25jaar en ouder.
met mijn gsi kom ik in een gewone categorie terecht en dus niet tegen taxatiewaarde te verzekeren.
kansloos dus aangezien een dagwaarde van een gsi 8v nog geen 200euro meer is.
@fearless Al onze verzekeringen lopen via een tussen persoon bij de interpolis maar hiervoor geld hetzelfde als voor de anwb (zie hier boven).
anders was het helemaal geen probleem geweest, want dan had ik mijn auto als 2e auto daar verzekerd, wat dus andere voorwaarde biedt, naast de auto van mn vriendin die daar wel verzekerd is!@inject the venom, is dit een goede klassieker verzekering waar je een auto jonger dan 25jaar kan verzekeren tegen taxatiewaarde??
om nog even het probleem uit te leggen.. het is GEEN oldtimer, maar wil m WEL tegen taxatiewaarde verzekeren.
HEEL VEEL verzekeringen doen dit dus NIET!!6 mei 2012 om 16:29 #17737818Ik heb ze dat bij het eerste telefoongesprek heel duidelijk uitgelegd dat dit hetgene was wat ik uiteindelijk van hen wil gaan vragen en het antwoord was bevredigend, zelfs circuitgebruik waren ze in principe over te spreken meen ik onthouden te hebben.
Gewoon vanaf het begin helder maar vooral heel duidelijk mededelen wat je precies geregeld wil hebben, ook wat betreft dagelijks gebruik en als 1ste auto ipv 2e enzo.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.