Interieur verlichting

Forumindex Forums Modellen Astra Interieur verlichting

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 188)
  • Auteur
    Berichten
  • #17962394
    Mr-T-Opel-Astra-G
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 August 2011

      OK! UPDATE!

      Mijn huiswerk gedaan en hier zijn wat updates.

      De fittingen die achter een dash zitten zijn B8.5D Fittingen (osram houders) De lampjes die erin zitten worden hierin gemonteerd. (heb een setje laten komen en even uit elkaar gepriegeld) De varianten zijn SMD’s of Single LEDS.

      In de Tachobak zitten 4x B8.5D Fittingen die voor ons relevant zijn (3x voor meters, 1x voor kilometerteller)
      In de TID/MID sectie zit: 3x B8.5D in.
      In het kachelgedeelte zit: 2x B8.5D (Re: Edit)
      In de 12v stekker naast de asbak zit 1x T3 (Bevestigd: Edit! king: )

      Nu is het voordelig om via b.v. Ebay 10 á 20 stuks ineens aan te schaffen maar geeft dit (helaas) niet hetzelfde effect als de LED’s van CrazyLeds, aangezien hier 4 SMD’s in een houder zitten.
      Aangezien CrazyLeds hierin marktleider is en nog niemand zich eraan waagt om 4-in-1 te fabriceren moeten we dus met een prijs van 4-5€ per lampje leren leven, tot ik de mogelijkheid zie/vindt om deze zelf te gaan fabriceren.

      Single SMD Leds geven echter geen punten in Schermen (TID/MID/Kilometer) en “verspreiden” licht beter als Single LED’s met kap.
      Echter ben ik hier sceptisch over. Aangezien wijder bereik = minder straalafstand tegenover een gebundelde straal. (verklaard ook meteen de “stippen” in het scherm)

      4 SMD’s geven het beste van beiden. Veel licht, in een wijd bereik, zonder stippen of onderverlichte gedeeltes en Tachonaalden die licht doorlaten doen er ook het meeste voordeel mee.

      Zelf kom ik met verschillende conclusies. sommige waar ik vrolijk van wordt, maar sommige ook weer niet. Zodra ik updates heb laat ik weer van me horen. Als ik genoeg info heb. Maak ik i.o.m. RISL een How-to over het onderwerp.

      #17962395
      Dolby
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 May 2008

        @Mr-T-Opel-Astra-G wrote:

        OK! UPDATE!

        Mijn huiswerk gedaan en hier zijn wat updates.

        De fittingen die achter een dash zitten zijn B8.5D Fittingen (osram houders) De lampjes die erin zitten worden hierin gemonteerd. (heb een setje laten komen en even uit elkaar gepriegeld) De varianten zijn SMD’s of Single LEDS.

        In de Tachobak zitten 4x B8.5D Fittingen die voor ons relevant zijn (3x voor meters, 1x voor kilometerteller)
        In de TID/MID sectie zit: 3x B8.5D in.
        In het kachelgedeelte zit: 2x B8.5D en 1x T5 (Waar zit die T5 dan bij de verwarming knoppen?)
        In de 12v stekker naast de asbak zit 1x T5 (wordt nog bevestigd) Asbak moet T3 steekfitting zijn.

        Nu is het voordelig om via b.v. Ebay 10 á 20 stuks ineens aan te schaffen maar geeft dit (helaas) niet hetzelfde effect als de LED’s van CrazyLeds, aangezien hier 4 SMD’s in een houder zitten.
        Aangezien CrazyLeds hierin marktleider is en nog niemand zich eraan waagt om 4-in-1 te fabriceren moeten we dus met een prijs van 4-5€ per lampje leren leven, tot ik de mogelijkheid zie/vindt om deze zelf te gaan fabriceren.

        Single SMD Leds geven echter geen punten in Schermen (TID/MID/Kilometer) en “verspreiden” licht beter als Single LED’s met kap.
        Echter ben ik hier sceptisch over. Aangezien wijder bereik = minder straalafstand tegenover een gebundelde straal. (verklaard ook meteen de “stippen” in het scherm)

        4 SMD’s geven het beste van beiden. Veel licht, in een wijd bereik, zonder stippen of onderverlichte gedeeltes en Tachonaalden die licht doorlaten doen er ook het meeste voordeel mee.

        Zelf kom ik met verschillende conclusies. sommige waar ik vrolijk van wordt, maar sommige ook weer niet. Zodra ik updates heb laat ik weer van me horen. Als ik genoeg info heb. Maak ik i.o.m. RISL een How-to over het onderwerp.

        Hoe heb je het voorelkaar gekregen dat de led werkt achter je KM teller/dagteller, Ik heb alles aan de praat maar
        krijg met de SMD leds de KM teller/dagteller niet werkend. blijft gewoon zwart zeg maar dus je ziet niks.
        Doe ik orgineel lampje terug dan werkt alles gewoon weer oranje.

        #17962396
        Dolby
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 May 2008

          Hier dan een foto van min witte SMD led met 1 kopje merk Pilot.

          Orgineel dashboard verlichting;

          Witte SMD led verlichting;

          Ik vind het zelf erg mooi wit verlicht. :thumb

          Krijg alleen de Km teller/dagteller niet werkend met de leds die ik heb? Snap ik eigenlijk niks
          van.

          #17962397
          Mr-T-Opel-Astra-G
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 August 2011

            @Dolby wrote:

            Ik vind het zelf erg mooi wit verlicht. :thumb

            Krijg alleen de Km teller/dagteller niet werkend met de leds die ik heb? Snap ik eigenlijk niks
            van.
            @Dolby wrote:

            Waar zit de T5 Fitting?

            Heb hier een how-2tje van. KLIKJE. Deze direct geleverd gekregen van BlauerTacho4u

            Ik denk vrijwel zekerdathet ledje stuk is. Je hebt toevallig niet geprobeerd deze in een andere sectie te plaatsen?
            Omdat je andere lichtje namelijk wel werkt.

            Zijn dit de ledjes van Crazyleds? Knallen i.i.g. lekker uit!

            #17962398
            Dolby
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 May 2008

              Heb vandaag eindelijk mijn nieuwe Witte en Blauwe SMD leds kunnen inbouwen bij TID en verwarming paneel.

              Heb zelf deze SMD leds gebruikt;

              TID console;

              Verwarming paneel;

              Totaal plaatje;

              Kan je bij deze vertellen dat achter de kachelpaneel gewoon 2x de zelfde lampjes zitten als bij de KM teller en MID/TID.
              Ik heb dus totaal gebruikt;

              KM teller 4x Fiitting B8,5D
              TID 2x (Bij een MID heb je 3x nodig).
              Verwarming 2x (merk Deplhi)
              Aansteker 1x Steekfiitting T3

              Dus je hebt 8x B8,5D lampjes nodig als je een TID hebt. En als je een MID hebt moet je 1x extra hebben.
              Deze leds zijn niet van Crazyleds. Deze heb ik bij mijn lokale automaterialen zaak gekocht namelijk bij Heuts.

              #17962399
              opel-motorsport
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 April 2009

                damn dit is wel heel mooi wil met het mijne toch ook zo alles in het wit hebben ook de tid en de aansteker
                vind dit echt wel heel netjes hoor

                #17962400
                Mr-T-Opel-Astra-G
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 August 2011

                  Edit: Probleem is al opgelost.

                  Fitting was de goede, maar asbak defect. Moet eerst 2 uur overheen gaan om alles gecontroleerd te hebben. :swear

                  #17962343
                  opel-motorsport
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 April 2009

                    @Dolby wrote:

                    Kan je bij deze vertellen dat achter de kachelpaneel gewoon 2x de zelfde lampjes zitten als bij de KM teller en MID/TID.
                    Ik heb dus totaal gebruikt;

                    KM teller 4x Fiitting B8,5D
                    TID 2x (Bij een MID heb je 3x nodig).
                    Verwarming 2x (merk Deplhi)
                    Aansteker 1x Steekfiitting T3

                    Dus je hebt 8x B8,5D lampjes nodig als je een TID hebt. En als je een MID hebt moet je 1x extra hebben.
                    Deze leds zijn niet van Crazyleds. Deze heb ik bij mijn lokale automaterialen zaak gekocht namelijk bij Heuts.

                    dit klopt bij mijn wagen toch niet :) achter de verwarming zitten niet dezelfde lampjes in mijn coupe :)
                    achter de knop voor de standen van de kachel te kiezen zit 1x steekfitting t3 net als bij de aansteker :)
                    heb ze vandaag allemaal vervangen door de smd leds van crazy leds:) staat echt mooi :) nu nog ons pap even aansporen om de smd ledjes in de schakelaars allemaal te solderen :)

                    #17962344
                    Dolby
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 May 2008

                      @Opel-motorsport, dat van de verwarming kan verschillen omdat ik een Delphi heb en jij waarschijnlijk een ander merk. Weet dat bij de astra G met 2 typen zijn uitgevoerd. Bij mij krijg je ook niet de knoppen eraf maar kun je aan de achterkant de leds verwisselen.

                      #17962341
                      opel-motorsport
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 April 2009

                        damn :) heb nog niet alles wit verlicht haha :) heb wel vandaag opc interieurtje opgehaald dat wel :) nu nog op zoek naar 2 t5 ledjes :)

                        #17962340
                        DennyD
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          15 February 2012

                          hoi mensne,

                          heb inmiddels alles voor de 2de keer vervangen,had hiervoor die ledjes met 1koppie nu alles weer vervangen 4 in 1 ledje,die standaard ledjes gaan echt irrieteren op een gegeven moment,net wat robert zegt je ziet ze niet meer overdag!!
                          dus zou toch wat meer geld uitgeven en het goed doen ,dan net niet!
                          Maar voor die simpele ledjes betaal je ook de hoofdprijs in nederland dus denk dat het niet veel uit zal maken met de 4 in 1 led uit buitenland!!!

                          Grtz Denny

                          #17962342
                          StinG
                            Lid sinds:
                            27 May 2011

                            in de astra wat ik had een jaartje geleden had ik ook alles vervangen voor blauwe leds
                            kon overdag gewoon de km.teller zien

                            #17962401
                            Mr-T-Opel-Astra-G
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              11 August 2011

                              @DennyD wrote:

                              hoi mensne,

                              heb inmiddels alles voor de 2de keer vervangen,had hiervoor die ledjes met 1koppie nu alles weer vervangen 4 in 1 ledje,die standaard ledjes gaan echt irrieteren op een gegeven moment,net wat robert zegt je ziet ze niet meer overdag!!
                              dus zou toch wat meer geld uitgeven en het goed doen ,dan net niet!
                              Maar voor die simpele ledjes betaal je ook de hoofdprijs in nederland dus denk dat het niet veel uit zal maken met de 4 in 1 led uit buitenland!!!

                              Grtz Denny

                              Moest laatst uit nood even pilot-smd ledjes gehaald, maar sode-djhu. wat een bras. Binnenkort even mijn bekleding te koop zetten en van de opbrengsten maar een batch over laten komen. ik ben nu meer als overtuigd om het meteen even goed te doen, want heb nu alle opties geprobeerd om iemand dat gezeur te besparen, maar crazyleds is toch echt de way to go!

                              Heb zelf ook even een paar ledjes in elkaar gesoldeerd, maar dit mocht niets positiefs opleveren. (kosten/kwaliteit)
                              Dus moto, mocht je nog interesse hebben, PM ik je even om langs te komen voor Opcom en die ledjes.

                              #17962402
                              DennyD
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                15 February 2012

                                wijs besluit om het toch maar goed aan te pakken :jerry

                                ik ben inmiddels klaar met mijn dash bord en wat een verschil zeg die ledjes :thumb

                                #17962403
                                Mr-T-Opel-Astra-G
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  11 August 2011

                                  @DennyD wrote:

                                  wijs besluit om het toch maar goed aan te pakken :jerry

                                  ik ben inmiddels klaar met mijn dash bord en wat een verschil zeg die ledjes :thumb

                                  Is mooi hé :wub ? Zo hadden ze altijd al moeten zijn! Ik heb ze laatst gezien in een f-je.. om te kwijlen!

                                  #17962404
                                  DennyD
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    15 February 2012

                                    is zeker mooi maar ik heb dan ook het cockpit en kachel in plasma :wub
                                    lichtschakelaar,ruitbedieningsknoppen en de tc alles blauw :jerry

                                    als het donker is rij ik een blauwtje king:

                                    #17962405
                                    Mr-T-Opel-Astra-G
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      11 August 2011

                                      @DennyD wrote:

                                      is zeker mooi maar ik heb dan ook het cockpit en kachel in plasma :wub
                                      lichtschakelaar,ruitbedieningsknoppen en de tc alles blauw :jerry

                                      als het donker is rij ik een blauwtje king:

                                      Daar wil ik ook best wel een blauwtje voor lopen, hoop dat er interesse komt voor mn bekleding. wil mijn auto afhebben voor meeting in sevenum!

                                      #17962406
                                      DennyD
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        15 February 2012

                                        ff haast achter zetten dan :jerry

                                        #17962407
                                        krasy
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          5 March 2010

                                          heb deze ledjes nog liggen met een smd-kop erop
                                          (pm maar)

                                          zijn de betere ledjes beter dan met een 5mm led erop . :thumbup
                                          ook overdag zichtbaar in je mid/tid enz

                                          #17962408
                                          opel-motorsport
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            7 April 2009

                                            @ mr t ik heb ze van me vader cadeau gekregen dus ze zitten er al in bij mij :) moet alleen nog even de ledjes in de schakelaars solderen
                                            maar ik heb wel nog een 2 x t5 fitting nodig in die smd vorm :) voor in mun kachelpaneel en de aanstekerplug :) :)

                                            #17962409
                                            DennyD
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              15 February 2012

                                              ff krasy pmtje sturen dan komt het wel goed :thumb

                                              grtz Denny

                                              #17962410
                                              Mr-T-Opel-Astra-G
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                11 August 2011

                                                Motor. je hebt maar 1x T3 nodig voor aanstekerplug, even in weert bij heutz op bezoek gaan! daar hebben ze ze liggen van pilot.
                                                Zit geen T5 in kachelpaneel. heb post aangepast.

                                                #17962411
                                                krasy
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  5 March 2010

                                                  @Mr-T-Opel-Astra-G wrote:

                                                  Motor. je hebt maar 1x T3 nodig voor aanstekerplug, even in weert bij heutz op bezoek gaan! daar hebben ze ze liggen van pilot.
                                                  Zit geen T5 in kachelpaneel. heb post aangepast.

                                                  hmmmz dit klopt niet wat je zegt !
                                                  zit toch echt T5 steekfitting in de verlichting van de aansteker.
                                                  en de kachelpaneel van de coupe .
                                                  ik heb ze zelf met 3 ledjes 2 aan de zijkant en 1 bovenop.

                                                  weet je wat ik doe het anders:

                                                  kachel coupe : 1 steekfitting T5
                                                  asbakverlichting: 1 steekfitting T5
                                                  kachel van delphi: 2 T5 draaifitting
                                                  teller unit: 3 T5 draaifitting
                                                  dagteller : 1 T5 draaifitting
                                                  mid /tid: 3/2 T5 draaifitting
                                                  interieur verlichting: 1 c5w 39mm
                                                  kofferbak: 1 c5w 39mm
                                                  dashbordkastje: 1 c5w 39mm
                                                  leeslampjes interieur: 2 T10
                                                  leesverlichting achter: c5w 37mm

                                                  dat was volgens mij het interieur
                                                  exterieur voorkant is
                                                  stadslichten : T10 steekfitting
                                                  dimlicht : H7
                                                  grootlicht HB3
                                                  mistlicht orginele bumper H3
                                                  mistlicht opc H11

                                                  #17962412
                                                  opel-motorsport
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    7 April 2009

                                                    inderdaad krassy mijn kachel heeft echt een t5 erin zitten daarmee wil ik wel nog 2 t5 lampjes :)

                                                    #17962413
                                                    DennyD
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      15 February 2012

                                                      ik kan het ook beamen want heb ook een coupe kachelunit erin zitten dus 2 maal t5 :thumb

                                                      en krasy,wat kun jij allemaal regelen?? :jerry

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 188)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.